Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mummille ruoaksi

Vierailija
02.11.2017 |

Mummi tulee viikonlopuksi meille. Mies hoitaa meillä ruokapuolen, mutta nyt työmatkalla. Mitä ihmettä keksin kolmeksi päiväksi, tottunut syömään 2 lämmintä ateriaa päivässä. Mitään salaattiaterioita, pitsaa, lasagnea, hampurilaisia yms. en tarjoa. Karjalanpaistia mimä en halua enkä makaronilaatikkoa.
😥

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummulle munaa.

Vierailija
22/69 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota oma peukku pe#seestäsi pois ja tarjoat just sitä mitä mummo haluaa, eikä mitään mutinoita "Mä en haluu" juttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muussia ja mureketta, kinkkukiusausta, kasvissosekeittoa+ ruisleipää/sämpylää, täytettyjä lettuja...

Vierailija
24/69 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohi, kanamuna- ja jauhelihakastike, ne olis tarpeeksi helppoja. Inhoan ruoanlaittoa 😣.

Vierailija
25/69 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalakeittoa

Vierailija
26/69 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeittoa

Pinaattikeittoa

Maksalaatikkoa

Vierailija
27/69 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalatakasinpaistia Viipurin perunoilla.

Vierailija
28/69 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohilaatikko

Perunat ja jauhelihakastike

Kaalilaatikko/kaalipata

munakas

Uuniriisipuuro, ohrapuuro, mannapuuro, marjapuuro

Lihakastike ja muusi

Kalakeitto

Kasvissosekeitto/parsakeitto/kukkakaalikeitto jne.

Kanapasta

Kanakastike ja riisi/peruna

Uunimakkara ja lohkoperunat/keitetyt perunat ja herkkusienisienikastike

Makkarasoppa

Hernekeitto

Jälkiruuaksi marjakeittoja ja kiisseliä, jäätelöä, marjapiirakkaa. Lisäksi tietenkin kahvipullat, kääretorttua ja vaikka lättyjä paistelet jne. Täytekakku kruunaa kahvihetken ja toivottaa hänet tervetulleeksi.

Lisäkkeinä salaattia, etikkakurkut ja -punajuuret, tomaattia, kurkkua, raejuustoa jne.

Aamiaisella karjalanpiirakoita, täysjyväleipää, keitettyjä munia/munavoita, kinkkuleikettä, juustoa ja muuta kunnon sapuskaa.

Varaa myös piimää ja kotikaljaa, moni vanhempi juo. Kysyt tietenkin ensin mieheltä asiaa, jos tietää mummon mieltymykset.

Näillä meni oma ex-anoppi, ronski karjalaismummo.

Vierailija
29/69 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään että isoäidit ovat oma lajinsa joka tarvitsee erilaista ruokaa kuin ihmiset.

Vierailija
30/69 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietty minkä ikäinen mummo. Jos vielä työelämässä niin kotiruoka jota ei itse jaksa valmistaa töiden jälkeen olisi varmaan kiva, just joku kaalilaatikko.

Jos taas vanhempi oikeen mummeli niin pitsa on oikeesti hauska vaihtoehto, vanhainkodissa kun olin töissä ja päätettiin tilata pitsaa päivälliseksi niin kyllä oli mummot innoissaan, kun eivät välttämättä koskaan olleet syöneet pitsaa, vain kuulleet siitä.

Vierailija
31/69 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiennytkään että isoäidit ovat oma lajinsa joka tarvitsee erilaista ruokaa kuin ihmiset.

Ei ne erilaista ruokaa tarvitsekaan, mutta näin hoito- ja kotiavustajan töitä eri ikäisten kanssa vuosia tehneenä olen huomannut, että ei ehkä grilli- tai nykyajan pastaruuat ym. tofut ole ihan mieleiset.

Riippuu ihmisestä. Asiaa pitää kysyä häneltä itseltään, että mistä tykkää. On se aika kurjaa olla useampi päivä kylässä ja syödä jotain viherpiiperösafkaa tai niin kevyttä, että ei nälkä lähde.

Vierailija
32/69 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikset tee vaan niitä samoja ruokia kuin normaalistikin? Vai onko ongelma siinä, ettet ole tottunut tekemään ruokaa ja tarvitset sen takia vinkkejä helppoihin ruokiin?

Eikö ap tosiaan normaalisti syö mitään muuta kuin salaattiaterioita, pitsaa ja hampurilaisia? Mitä ruokia  mies on tehnyt?

Aloittelijalle helppoja 'mummoruokia" ovat keitot, esim. jauheliha-, makkara-, kanakeitto ja kiusaukset, esim. kirjolohikiusaus (perunasipulisekoitusta, kirjolohipaloja, kalamaustetta+ruokakermaa).

Vierailija
33/69 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko ap vastata että minkä ikäinen mummi nyt on? Ja missäpäin Suomea asuu? NÄillä tiedoilla vois antaa joitain vinkkejä.

Vierailija
34/69 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas taas. Minä olen isoäiti ja tykkään kyllä ihan noista perinneruoistakin mutta valmistan ja syön mielelläni kaikkea muutakin. Uskoisin, että suurin osa nykyisistä vanhuksista ei vierasta olenkaan pastaa, pitsaa, sushia, intialaista jne.  Ihminen on tai sitten ei ole ns. ruokaihminen, eli jos syö vain kaikkea tuttua ja aina syömäänsä, on varmasti ollut sellainen jo nuorena.

Vierailija
35/69 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla parasta, että mummo laittaa ruuat. Moni on niin topakka, että ottaa mielellään ohjat käsiinsä :D Tai tehkää osittain yhdessä. Näin hän tuntee itsensä tärkeäksi, kunhan et kovin rankkoja perunankuorimissulkeisia suunnittele.

Ja jos rahaa on käytettävissä enemmänkin, menette tietty ainakin kerran ulos syömään. Ei sen tarvitse mikään kallis gourmettipaikka olla. Edullisiakin löytyy. Samalla voi shoppailla ja katsella kaupungin/kylän vilinää.

Vierailija
36/69 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee kaalikääryleitä tai kaalilaatikkoa :)

Piereskelevä mummi ilahduttaa myös lapsenlapsia samalla. Näin viiskymppisenä viiden mummina, ihmettelen näitä avauksia. Mutta joo, rakastan kaaliruokia.

Vierailija
37/69 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa laittaa mummillesi samoja ruokia kuin hän laittoi sinulle, kun olit lapsi. Varmasti ilahtuu.

Vierailija
38/69 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas taas. Minä olen isoäiti ja tykkään kyllä ihan noista perinneruoistakin mutta valmistan ja syön mielelläni kaikkea muutakin. Uskoisin, että suurin osa nykyisistä vanhuksista ei vierasta olenkaan pastaa, pitsaa, sushia, intialaista jne.  Ihminen on tai sitten ei ole ns. ruokaihminen, eli jos syö vain kaikkea tuttua ja aina syömäänsä, on varmasti ollut sellainen jo nuorena.

Niin olen minäkin ja samanlainen kuin sinä, mutta ap:n aloitus antaa mielestäni ymmärtää, että "Iiiiks, mummo tulee, mitä sellaiset syö"? Luulisi, että kylään tulossa on joku hampaaton ja kalmistonsa kerran sadassa vuodessa jättävä metusalem, jonka ruokalistan suunnittelu pitäisi jättää asiantuntevan antropologin tai geriatrin tehtäväksi.

Toinen juttu ois "Miehen äiti tulee meille, mitäs kivaa tarjoaisin"?

Vierailija
39/69 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohikeitto

Vierailija
40/69 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tekisin mielelläni (olen tehnytkin) kyläreissulla ruokaa, jos tietäisin että tyttäreni/miniäni ei niin tykkää ruuanlaitosta. Yhdessä päätettäisiin menu.