Kiva.. puolisoni pääsi sitten tuohon yli 100000 tienanneiden listalle
Tästähän riemu syntyy, kun kaverit ja naapurit asian huomaa.
En ole koskaan halunnut pitää mitään meteliä tuloistamme. Nyt ei tarvitse meteliä pitää, kun kaikki näkee sen tuolta listalta.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan halunnut pitää mitään meteliä tuloistamme. Nyt ei tarvitse meteliä pitää, kun kaikki näkee sen tuolta listalta.
Meillä mies pääsi myös listalle. Tuli mulle yllätyksenä kun koko ajan mies on vinkunut kuinka huono palkka hänellä on ja minun on pitänyt maksaa paljon hänenkin laskujaan.
Tulisi pian kotiin työmatkalta Aasiasta niin selvittäisin asian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies pääsi myös listalle. Tuli mulle yllätyksenä kun koko ajan mies on vinkunut kuinka huono palkka hänellä on ja minun on pitänyt maksaa paljon hänenkin laskujaan.
Tulisi pian kotiin työmatkalta Aasiasta niin selvittäisin asian.
Eipä ole koskaan tullut tuollaisia ylläreitä kun on tilit samassa pussissa. Hoidan perheen kaikki raha-asiat, mies ei edes tiedä tarkalleen mitä tienaa ja missä rahat on:) Toki näkee kaiken omasta verkkopankista mutta on laiska katsomaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä on ollut 160-195 te tulot nyt noin kuutena vuotena peräkkäin. KOSKAAN ei ole kukaan tuttu maininnutkaan asiasta, meillä taitaa olla lähipiirissä ja tuttavissa vain fiksuja ihmisiä. Me ei missään tapauksessa olla rikkaita (muuten kuin henkisesti), itse tienaan toki tuohon päälle muutaman kymppitonnin vuodessa, mutta silti. Meillä on ihan perustalo asuntolainoineen, tavallinen Toyota, lapset harrastaa ihan tavallisia aika halpoja harrastuksia, ei tuhlata erityisemmin mihinkään, ulkomailla käydään ehkä parin vuoden välein. No ruoan hintaa tms. ei tarvitse kaupassa katsoa, eikä välttämättä tarjousten perässä juosta, mutta kirppareita silti suosin esim. lasten vaatehankinnoissa. Mulla siis on ilmeisesti todellisuus jotenkin hämärtynyt kun pidän meidän perheen tuloja ihan taviksina. Ja oikeasti ollaan niin taviksia kuin olla voi.
Aivan samoin tavallista elämää täälläkin eletään.
Täällä on ollut ketju, missä pyydettiin vinkkejä edullisista ruoista kokkaustaitoisille.
Kerroin siellä hyväksi kokemiani ohjeita. Nytkin on keittiössä kuivaherneet likoamassa.
Joo siis mun mies tienas toissavuonna yli 600 000€ mut ei mekään siitä mitään meteliä pidetty vaikka oltiinki ilta-sanomien haastateltavana ja meistä tehtiin viä juttu aamulehteen, mut mun mielestä ei rahalla juurikaan mitään tee, olen itsekkin ollut lähes koko elämäni työtön ja silti pärjään oikein hyvin.
Myötähäpeä tuli tästäkin ketjusta, sekä niiden puolesta jotka miehensä tuloilla lesoilee että niiden puolesta jotka toisten tuloja kadehtii.
Kasvakaa ihmisinä jo pikkuhiljaa.
Olisipa ketju jossa kerrottaisiin "pääsin verolistalle. t:nainen"
eikä
"mieheni pääsi verolistalle. t:nainen."
Mikäs pummi sää olet mun miehet tienaa jokainen yli 500000, joista minä saan puolet että ne saa silittää mun kissaa
100 donitsia on pikkuraha sen juo parissa vuodessa helposti.
-Kake
Ensimmäistä listasijoitustani häpesin. Oli jotenkin noloa kun sai kuulla vielä kuukausien päästäkin kuinka ollaan listahittejä... Jotenkin sitten tottuu ja hölinät unohtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä odotin tämänvuotisia listoja innolla, koska mies sai viime vuodelta muhkeat osakepalkkiot ja tiesin, että tulee listoille. Katselin listoja eri paikoista, niissä vaihteli ne tulorajat. Iltasanomiin pääsi tosiaan pienillä 100000€ tuloilla, mutta Aamulehdessä ja Iltalehdessä raja oli muistaakseni 120000€ ja Hesarissa 150000€. Mies oli Iltasanomien, Aamulehden ja Hesarin listoilla, mutta jostain syystä ei ollut Iltalehdessä. Minne voin valittaa? :-) Eikä kukaan sukulainen ole soittanut ja onnitellut, voi pettymysten pettymys!
Lasta huvitti suuresti, kun kerroin että mies tienasi enemmän kuin presidentti.
Minä olen vilpittömän iloinen kaikkien niiden puolesta, joiden nimi löytyy listoilta. Mutta toisaalta tiedän tämän kääntöpuolenkin - ei niistä sadan tonnin tuloista jää verojen jälkeen niin paljon, että niillä mitään kulutusjuhlaa voisi viettää. Se riittää toki tavalliseen hyvään elämään, mutta luksukseen tarvittaisiin jo kaksi, jotka tienaa tuon 100000€.
Todellisuus hienan hämärtynyt...
Kuinka paljon jää nettona ja tienaa 100 000€ vuodessa? Suurin osa suomalaista saa lienee 20 000- 30 000€ vuodessa nettona.
Vertaa tähän ja mieti hetki asiaa. Todellako olet sitä mieltä, että noilla tuloilla ei erityisesti juhlita?
*sanattomaksi vetää
Joo, niin vetää, nimittäin tuo saa lienee.
Vierailija kirjoitti:
Mies stressaa aina tuota listaa. Hänen kaverit aina kyttää sen ja sitten tulee textiviestejä, että antais rahaa kun varaa on. Osaan se on katkassu välit kokonaan.
Ole onnellinen, että asutte Suomessa. Yhtenä vuonna Italia päätti julkaista ihmisten verot ja tulot. Mafia printtasi listat ulos. Ei mennyt montaa tuntia kun listat otettiin netistä pois ja kauheat sankiot heille jotka levittivät niitä silti. Mafia, Camorra ja N'drangeta oli vissiin alkanut lähetellä viestejä "kavereille". Meinasivat vissiin myös "hoitaa" muutaman päivän rahaa vastaan noiden rikkaiden lähiomaisiakin.
Kätevä lista kun näki heti kenen lapsia kannatti "hoitaa" ja kenelle lähettää viestejä.
köyhät kyykkyy kirjoitti:
Joo siis mun mies tienas toissavuonna yli 600 000€ mut ei mekään siitä mitään meteliä pidetty vaikka oltiinki ilta-sanomien haastateltavana ja meistä tehtiin viä juttu aamulehteen, mut mun mielestä ei rahalla juurikaan mitään tee, olen itsekkin ollut lähes koko elämäni työtön ja silti pärjään oikein hyvin.
Suostuitte lehteen haastateltavaksi, mutta ette sinusta pitäneet mitään meteliä asiasta? Mitähän se metelin pitäminen olisi ollut? Oma, tunnin haastattelu telkussa ja koko etusivun ilmoitus hesarissa?
Vierailija kirjoitti:
Todellisuus hienan hämärtynyt...
Kuinka paljon jää nettona ja tienaa 100 000€ vuodessa? Suurin osa suomalaista saa lienee 20 000- 30 000€ vuodessa nettona.
Vertaa tähän ja mieti hetki asiaa. Todellako olet sitä mieltä, että noilla tuloilla ei erityisesti juhlita?
*sanattomaksi vetää
No kun minä olen työtön, niin ei ne yhteenlasketut tulot niin ihmeelliset ole. Sadasta tonnista jää ehkä 60000€ nettona. Oma tuloni olivat viime vuonna jotain 15000€ netto. Yhteiset tulot vastaa ehkä sitä, että perheessä olisi kaksi työssäkäyvää jotka molemmat tienaavat bruttona 4000€-5000€/kk. Nuo on ihan tavallisia palkkoja, ei mitään erityisen isoja.
Me eletään ihan mukavaa elämää, mutta esim. ulkomaanreissuja tehdään vain kerran vuodessa. Auto ei ole ihmeellinen (maksoi 17000€) ja vaatteilla ei koreilla, mutta syödään kyllä hyvin. Ja mies on tienannut hyvin vasta 5 vuotta, sitä ennen palkka oli kolme tonnia pienempi, joten ei tässä kauhean muhkeaa varallisuuttakaan ole ehtinyt kertyä. Se on sanottava, että aluksi tuo kolmen tonnin palkankorotus tuntui hurjalta, mutta äkkiä siihen tottui. Ja nettonahan se on vain 1500€/kk.
Tuo peruspalkka (9000€/kk) menee ihan elämiseen ja asuntolainaan. Tuon yli menevät bonukset on sitten niitä, jotka jää säästöön/sijoitettavaksi. Viime vuonna tuli todella isot bonukset ja tänä vuonna vielä isommat, toivon että noista olisi sitten pidempiaikaista iloa esim. osinkojen muodossa.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä tuossakin tapauksessa luksus on kaukana, jos nuo äyrit ovat palkkatyöstä ja sen mukaan verotettuja. Miehellä yli tuon 100 t, minulla 88 t. Ollaan "vanhoja" (vajaa 10 v kuluttua eläkeikäisiä), eläkemaksut ym tapissa palkoista. Minulla käteen jää 4 t e, miehellä myös se 4 t e, loppupalkka on niitä verotettavia lisiä (autoetu, yksityiseläkemaksut jne). Jos on kaksi opiskelevaa lasta tarpeineen niin ihan normaalielämään tuo raha menee, luksusta ehkä sitten mahdollisuus lomamatkaan ilman pohtimisia. Kyllä luksukseen tarvitaan joko johtavan liikemaailman ihmisen palkka (250 t) tai paljon omaisuutta josta osinkoja pienemmällä verotuksella, meitä ei kadunpätkällä duunarinaapureista erota kuin miehen uusi työsuhdeauto.
Ehkä tässäkin toimii se lainalaisuus, että omat tulot ei ole isot, ja että isot tulot olisi tuplasti se, mikä on oma tilanne. Teillä on ehkä luksusta se, että lapsia on kaksi. Meillä on vain yksi, joten päästään halvemmalla ja riittää kun on yksi, joka tienaa sen 100000€.
Jonkinlaista luksusta on ehkä se, että muutama kerta vuodessa käydään ravintolassa syömässä. Silloin kun mies tienasi vain 5000€/kk, käytiin ehkä kerran vuodessa jos niinkään usein. Ja tarkoitan nyt sellaisia ravintoloita, joihin menee kolmelta 150-200€. Edelleen se ravintolaillallinen tuntuu kalliilta ja pitää olla joku erityinen syy, että raaskii mennä. Ja vaikka olisi syykin, tulee silti aina vähän syyllinen olo.
Onneksi pääomatulot näkyy vain harvoin jos ei tee mitään isompia kauppoja.
Pari vuotta sitten miehen pääomatulot oli yli 600 000e ja kyllä harmitti että "kaikki" sai tietää.
Mutta kukaan tutuista tai sukulaisista ei sanonut onneksi mitään ja mekin pysyimme hiljaa.
Huh. Itse vältin tämän kuuluisuuden tienaamalla 96000! Jos työpaikalla toteutuu ennustettu kasvu ens vuonna, niin joudun listalle!
Jos mies tienaa 100 000 ja rouva on kotiäitinä, niin ei ne talouden tulot ole kovinkaan hyvät, eivät edes keskituloiset.
100 000 on joku reilu 4000 käteen, eli kahdelle jaettuna reilu 2000e räpylään.
Se taas on vähemmän kuin kahden kassamyyjänä työskentelevän vanhemman talouden tulot.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi pääomatulot näkyy vain harvoin jos ei tee mitään isompia kauppoja.
Pari vuotta sitten miehen pääomatulot oli yli 600 000e ja kyllä harmitti että "kaikki" sai tietää.
Mutta kukaan tutuista tai sukulaisista ei sanonut onneksi mitään ja mekin pysyimme hiljaa.
Kuka menisi myöntämään toiselle, että stalkkaa tämän tuloja??? Eikö se ole aika noloa?
No kyllä tuossakin tapauksessa luksus on kaukana, jos nuo äyrit ovat palkkatyöstä ja sen mukaan verotettuja. Miehellä yli tuon 100 t, minulla 88 t. Ollaan "vanhoja" (vajaa 10 v kuluttua eläkeikäisiä), eläkemaksut ym tapissa palkoista. Minulla käteen jää 4 t e, miehellä myös se 4 t e, loppupalkka on niitä verotettavia lisiä (autoetu, yksityiseläkemaksut jne). Jos on kaksi opiskelevaa lasta tarpeineen niin ihan normaalielämään tuo raha menee, luksusta ehkä sitten mahdollisuus lomamatkaan ilman pohtimisia. Kyllä luksukseen tarvitaan joko johtavan liikemaailman ihmisen palkka (250 t) tai paljon omaisuutta josta osinkoja pienemmällä verotuksella, meitä ei kadunpätkällä duunarinaapureista erota kuin miehen uusi työsuhdeauto.