Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiva.. puolisoni pääsi sitten tuohon yli 100000 tienanneiden listalle

Vierailija
02.11.2017 |

Tästähän riemu syntyy, kun kaverit ja naapurit asian huomaa.

En ole koskaan halunnut pitää mitään meteliä tuloistamme. Nyt ei tarvitse meteliä pitää, kun kaikki näkee sen tuolta listalta.

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä odotin tämänvuotisia listoja innolla, koska mies sai viime vuodelta muhkeat osakepalkkiot ja tiesin, että tulee listoille. Katselin listoja eri paikoista, niissä vaihteli ne tulorajat. Iltasanomiin pääsi tosiaan pienillä 100000€ tuloilla, mutta Aamulehdessä ja Iltalehdessä raja oli muistaakseni 120000€ ja Hesarissa 150000€. Mies oli Iltasanomien, Aamulehden ja Hesarin listoilla, mutta jostain syystä ei ollut Iltalehdessä. Minne voin valittaa? :-) Eikä kukaan sukulainen ole soittanut ja onnitellut, voi pettymysten pettymys!

Lasta huvitti suuresti, kun kerroin että mies tienasi enemmän kuin presidentti. 

Minä olen vilpittömän iloinen kaikkien niiden puolesta, joiden nimi löytyy listoilta. Mutta toisaalta tiedän tämän kääntöpuolenkin - ei niistä sadan tonnin tuloista jää verojen jälkeen niin paljon, että niillä mitään kulutusjuhlaa voisi viettää. Se riittää toki tavalliseen hyvään elämään, mutta luksukseen tarvittaisiin jo kaksi, jotka tienaa tuon 100000€.

Vierailija
42/84 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 100 000 euroa aina 150 000 euroon asti on pelkkä keskitulo ja sillä listalla oli satojatuhansia suomalaisia. Ei sitä kukaan huomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies stressaa aina tuota listaa. Hänen kaverit aina kyttää sen ja sitten tulee textiviestejä, että antais rahaa kun varaa on. Osaan se on katkassu välit kokonaan.

Vierailija
44/84 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhettä ja tuttavi siellä joka vuosi, eihän tuo nyt ylitä uutiskynnystä kellään joka tuntee ko. henkilöt muutenkin, eikä ole kovin tavatonta.

Vierailija
45/84 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kerran tulot muutama miljoonaa. Ei ne kaverit mitään sen kummempaa pummannut mutta kyllä ne odottaa että ravintolassa maksan. Mikä kyllä teenkin kun ei oo pikku rahasta puutetta.

Parista pankista tuli puhelua tulma private bankining puhelle.

Vierailija
46/84 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä, lista on suoraan verrannollinen luonteen laatuun

Tutkimus: Rikas huijaa ja kiilaa enemmän kuin köyhä

Tutkijat huomasivat, että ylempien sosiaaliluokkien testihenkilöt valehtelivat ja huijasivat keskimääräistä enemmän pelatessaan tai neuvottelutilanteissa. He myös ajoivat autoa itsekkäämmin ja hyväksyivät muita herkemmin epäreilun toiminnan työpaikoilla.

– Ylempien luokkien yleisempiä epäeettisiä taipumuksia selittää osittain se, että ryhmät suhtautuvat myönteisemmin ahneuteen, tutkija Paul Piff sanoi.

Tutkijat selvittivät eettisiä arvoja ja toimintaa seitsemässä kenttätutkimuksessa. Rikkaat autokuskit jättivät pysähtymättä suojatien eteen yli kolme kertaa todennäköisemmin kuin muiden ryhmien testihenkilöt. He käyttäytyivät muutenkin muita itsekkäämmin liikenteessä.

Rikkaat myös kahmivat lapsille varatusta karkkikulhosta muita enemmän karkkia. 

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001744291.html

Ymmärrän siten, että rikkaampia ihmisiä nolottaa löytää itsensä listalta. Onhan se tutkimusten mukaan aikanoinen häpeä.

Vierailija
47/84 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun siippa pääsee listalle ensivuonna:) Tän vuoden listalta uupui 2000€

Sama. Paitsi että tän vuoden listalta uupui vielä 17000€, kun vuositulot oli vähän yli 83000€.

Ainii, nyt puhuttiinkin tosta sadantonnin listasta, kun ei omat laskut heti täsmänny ihan ;)

Vierailija
48/84 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän, et itselläni on niin huono itsetunto, että pelkäsin läheiseni olevan listoilla. Myi elämäntyönsä viime vuonna ja kauppahinnan perusteella pitäisi olla listoilla, vaikka raja olisi korkeampikin. Yrityskaupoissa saa tehdä ilmeisesti erilaisia vähennyksiä jne, jolloin kaikki ei jää verotettavaksi pääomatuloksi.

Minussa on varmaan jotain vikaa, kun olen iloinen, että nimi ei pomppaa silmille listoilta ainakaan heti. Pienellä paikkakunnalla ihmiset juoruavat muutenkin ihan riittävästi. Hävettäisi iso tulo, vaikka kyse on vain kertaluonteisesta kaupasta ja sinällään ansaittua, koska kyseessä ihmisen elämäntyö.

Olen kuitenkin helpottunut, että nimeä ei(ainakaan heti) löydy. Meitä on moneen junaan.

Vierailija
49/84 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri on todella korkealla noissa tilastoissa eikä hänellä ole edes autoa. 

Ei tuhlaa turhuuksiin jos ei ole tarvetta.

Vierailija
50/84 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks tääl on vaan naisia joiden miehet tienaa? Ai juu, ne itse tienaavat naiset on ehkä jossain muualla?

Vierailija
51/84 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yllättävän harva löytyy tuolta listalta.

Sen sijaan katson mun pomon tulot joka vuosi, nyt näytti tienaavan jo yli 300k (edellisvuonna taisi olla noin 200k). Jotenkin inhottavaa, kun mun palkkakeskusteluihin suhtaudutaan hänen puoleltaan aina niin nuivasti. Mä olen osa-aikainen, teen todella pientä tuntimäärää ja palkkakin on 15e/h. Siinä sitten väännetään alle 50snt korotuksista, joka mun tuntimäärällä vuositasolla vastaisi paria sataa euron ekstraa vuodessa. Mut ehei, kun "ei ole varaa".

Kiva kun hänen palkkatulojensa nostoon on kuitenkin varaan.

Vierailija
52/84 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks tääl on vaan naisia joiden miehet tienaa? Ai juu, ne itse tienaavat naiset on ehkä jossain muualla?

Minä naisena olen listoilla, tienaa yli 100 000 euroa ja nettotuloni ovat yli 60 000 euroa. 

Vierailija
53/84 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä odotin tämänvuotisia listoja innolla, koska mies sai viime vuodelta muhkeat osakepalkkiot ja tiesin, että tulee listoille. Katselin listoja eri paikoista, niissä vaihteli ne tulorajat. Iltasanomiin pääsi tosiaan pienillä 100000€ tuloilla, mutta Aamulehdessä ja Iltalehdessä raja oli muistaakseni 120000€ ja Hesarissa 150000€. Mies oli Iltasanomien, Aamulehden ja Hesarin listoilla, mutta jostain syystä ei ollut Iltalehdessä. Minne voin valittaa? :-) Eikä kukaan sukulainen ole soittanut ja onnitellut, voi pettymysten pettymys!

Minä olen vilpittömän iloinen kaikkien niiden puolesta, joiden nimi löytyy listoilta. Mutta toisaalta tiedän tämän kääntöpuolenkin - ei niistä sadan tonnin tuloista jää verojen jälkeen niin paljon, että niillä mitään kulutusjuhlaa voisi viettää. Se riittää toki tavalliseen hyvään elämään, mutta luksukseen tarvittaisiin jo kaksi, jotka tienaa tuon 100000€.

Todellisuus hienan hämärtynyt...

Kuinka paljon jää nettona ja tienaa 100 000€ vuodessa? Suurin osa suomalaista saa lienee 20 000- 30 000€ vuodessa nettona.

Vertaa tähän ja mieti hetki asiaa. Todellako olet sitä mieltä, että noilla tuloilla ei erityisesti juhlita?

*sanattomaksi vetää

Vierailija
54/84 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää lukeko kuin piru raamattua niitä lukuja. EI ne totuutta kerro varsinkaan osinkotulot. Niiden verotus on monimutkaista. Joillakin saattaa olla tulot monta sataa tuhatta SUUREMMAT kuin mitä on merkitty.

Vierailija
55/84 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on ollut 160-195 te tulot nyt noin kuutena vuotena peräkkäin. KOSKAAN ei ole kukaan tuttu maininnutkaan asiasta, meillä taitaa olla lähipiirissä ja tuttavissa vain fiksuja ihmisiä. Me ei missään tapauksessa olla rikkaita (muuten kuin henkisesti), itse tienaan toki tuohon päälle muutaman kymppitonnin vuodessa, mutta silti. Meillä on ihan perustalo asuntolainoineen, tavallinen Toyota, lapset harrastaa ihan tavallisia aika halpoja harrastuksia, ei tuhlata erityisemmin mihinkään, ulkomailla käydään ehkä parin vuoden välein. No ruoan hintaa tms. ei tarvitse kaupassa katsoa, eikä välttämättä tarjousten perässä juosta, mutta kirppareita silti suosin esim. lasten vaatehankinnoissa. Mulla siis on ilmeisesti todellisuus jotenkin hämärtynyt kun pidän meidän perheen tuloja ihan taviksina. Ja oikeasti ollaan niin taviksia kuin olla voi.

Vierailija
56/84 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua nolottaa kun nimeäni ei ikinä näy yli 100.000 ansainneiden listoilla, toivottavasti kukaan tuttu ei yritä etsiä nimeäni. Olemme koko suku rutiköyhiä, kun teen haun sukunimelläni niin koko Suomesta löytyy vain viisi minulle tuntematonta henkilöä.

Vierailija
57/84 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehellä on ollut 160-195 te tulot nyt noin kuutena vuotena peräkkäin. KOSKAAN ei ole kukaan tuttu maininnutkaan asiasta, meillä taitaa olla lähipiirissä ja tuttavissa vain fiksuja ihmisiä. Me ei missään tapauksessa olla rikkaita (muuten kuin henkisesti), itse tienaan toki tuohon päälle muutaman kymppitonnin vuodessa, mutta silti. Meillä on ihan perustalo asuntolainoineen, tavallinen Toyota, lapset harrastaa ihan tavallisia aika halpoja harrastuksia, ei tuhlata erityisemmin mihinkään, ulkomailla käydään ehkä parin vuoden välein. No ruoan hintaa tms. ei tarvitse kaupassa katsoa, eikä välttämättä tarjousten perässä juosta, mutta kirppareita silti suosin esim. lasten vaatehankinnoissa. Mulla siis on ilmeisesti todellisuus jotenkin hämärtynyt kun pidän meidän perheen tuloja ihan taviksina. Ja oikeasti ollaan niin taviksia kuin olla voi.

Ainakin minun silmissäni te olette superrikkaita, johan noilla ansioilla on jäänyt tuo kuuden vuoden aikana vähintään puoli miljoonaa säästöönkin.

Vierailija
58/84 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin ihmeeseen te rahanne sitten laitatte? Poltatte takassa? Tuohon kuvailemaasi elämäntyyliin riittää 50k tulot yhteensä puolisoilta.

Vierailija
59/84 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla yllättävän harva löytyy tuolta listalta.

Sen sijaan katson mun pomon tulot joka vuosi, nyt näytti tienaavan jo yli 300k (edellisvuonna taisi olla noin 200k). Jotenkin inhottavaa, kun mun palkkakeskusteluihin suhtaudutaan hänen puoleltaan aina niin nuivasti. Mä olen osa-aikainen, teen todella pientä tuntimäärää ja palkkakin on 15e/h. Siinä sitten väännetään alle 50snt korotuksista, joka mun tuntimäärällä vuositasolla vastaisi paria sataa euron ekstraa vuodessa. Mut ehei, kun "ei ole varaa".

Kiva kun hänen palkkatulojensa nostoon on kuitenkin varaan.

Sama juttu. Mun esimieheni tienaa n 160 000€ ja minä 42 000€. Kuitenkin puran hänen postinsa, teen osan hänen tehtävistään hänelle valmiiksi, hoidan matkat, tapaamiset, palaveripresentaatiot (ja niihin tarvittavat tiedot), raportoinnit yms. Hän vain esittää ne eteenpäin. Vastuutakaan ei näköjään tarvitse kantaa kun bonarit tulee (hänelle) tiimin tuloksesta huolimatta.

Mun palkka nousee n 30€/kk vuosittain ja hänen muutaman tonnin.

Vierailija
60/84 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellisuus hienan hämärtynyt...

Kuinka paljon jää nettona ja tienaa 100 000€ vuodessa? Suurin osa suomalaista saa lienee 20 000- 30 000€ vuodessa nettona.

Vertaa tähän ja mieti hetki asiaa. Todellako olet sitä mieltä, että noilla tuloilla ei erityisesti juhlita?

*sanattomaksi vetää

100 000 brutosta jää meillä miehelle käteen  46.800 euroa eli alle puolet (ilman autoetua 52.200€). Kyllä verotus tasaa kivasti ettei pääse nauttimaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän