Naurattaa tämä kassi-/laukkukapina julkisissa ja muualla penkeillä
Olin odottamassa metroa. Laskin juuri postista hakemani paketin parin minuutin ajaksi penkille, kun odotin metroa, joka siis oli tulossa parin minuutin päästä.
Metroasemilla on useita penkkirivejä ja yhdellä penkkirivillä on aina 4 istuinta + selkäpuolen 4 kpl. Tuolla penkkirivin toisella puolella ei istunut ketään, jolle postipakettikassini laskin. Eikös sekunnin sisällä takaani pamahtanut vanha mies ja katsoi minua paheksuvasti näyttäen siltä kuin olisi valmistautunut esittämään minulle oppitunnin siitä, ettei penkeillä pidetä laukkuja. Hän istahti aivan kassini viereen ikään kuin indikoiden sitä, että se oli niin kovasti hänen tiellään, vaikka vapaita istuimia oli peräti kolme. Ja tuijotus jatkui.
Tottakai olisin ottanut kassin pois penkiltä, jos se olisi ollut ainoa vapaa paikka. Ihan naurettavaa ajatella, ettei voisi laskea kassiaan penkille, jos siinä on vielä paljon tilaa. Mieluummin minä lepuutan käsiä ja lasken kangaskassini penkille kuin että kannattelisin sitä turhaan ilmassa tai laskisin likaiseen maahan ihan vain siksi, ettei laukkua missään tapauksessa ole oikeutta laskea tyhjälle penkkirivistölle.
Mikä laukkukapina ihmisiin on iskenyt?
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tiedä, missä olet sitä kassiasi/pakettiasi pitänyt, vaikka jalkakäytävällä koiranjätösten ja pultsarin virtsan tai lättähattujen sylkien päällä.
Kassia ei pidetä penkillä eikä pöydällä, se on sivistymätöntä.
Ok. Eli jos en voi laskea kassia penkille joudun laskemaan sen maahan, nimittäin tällaisia tilanteita tulee eteen, että kassi täytyy laskea johonkin. Miksi haluaisin laskea kassin maahan puliukon kuseen ja koirankakkojen päälle? Sitten menisin ruokakauppaan ja pakkaisin ruokaostokseni siinä liukuhihnan päässä? Ei kukaan laske ruokaostoksia varten olevaa kangaskassia kaupan lattialle pakatessa siihen ruokaostoksia. Joten ne minun kangaskassini ulostebakteerit kulkeutuisivat myös sinun ja kanssaihmisten elintarvikkeisiin.
Saanko nyt pitää kangaskassia vapaalla penkkirivistöllä?
Kyseinen mies ei siis sanonut mitään? Luit tämän kaiken hänen katseestaan ja siitä, mihin hän istui?
Minua taas ihmetyttää ja naurattaa tämä julkisten liikennevälineiden ylistys kun aina tuntuu kuitenkin tuollaisia ongelmia olevan. Toisin sanoen, julkiset olisi hyvä jos niitä saisi käyttää yksin. Ja tämän takia kaikki jotka pystyvät ajavatkin omilla autoillaan...
Vierailija kirjoitti:
Kyseinen mies ei siis sanonut mitään? Luit tämän kaiken hänen katseestaan ja siitä, mihin hän istui?
No en minä nyt niin autisti ole etten ymmärtäisi sanatontakin viestintää. Pitkä paheksuva tuijotus ja istahtaminen lähestulkoon kassini päälle kertoi minulle ihan tarpeeksi miehen näkemyksestä kassini olinpaikasta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en minä nyt niin autisti ole etten ymmärtäisi sanatontakin viestintää. Pitkä paheksuva tuijotus ja istahtaminen lähestulkoon kassini päälle kertoi minulle ihan tarpeeksi miehen näkemyksestä kassini olinpaikasta.
Ap
Sillä mietin, kun yleensä paheksujat eivät kyllä jätä käyttämättä tilaisuutta sanaisen arkkunsa avaamiseen. Josko kyseessä oli sittenkin joku puolisokea höppänä, jolla nyt ylipäänsä oli vaikeuksia orientoitua ympäristöönsä? Heistä saa usein vihamielisen vaikutelman, vaikka oikeasti ovat vain enempi tai vähempi hädissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tiedä, missä olet sitä kassiasi/pakettiasi pitänyt, vaikka jalkakäytävällä koiranjätösten ja pultsarin virtsan tai lättähattujen sylkien päällä.
Ok. Eli jos en voi laskea kassia penkille joudun laskemaan sen maahan, nimittäin tällaisia tilanteita tulee eteen, että kassi täytyy laskea johonkin. Miksi haluaisin laskea kassin maahan puliukon kuseen ja koirankakkojen päälle? Sitten menisin ruokakauppaan ja pakkaisin ruokaostokseni siinä liukuhihnan päässä? Ei kukaan laske ruokaostoksia varten olevaa kangaskassia kaupan lattialle pakatessa siihen ruokaostoksia. Joten ne minun kangaskassini ulostebakteerit kulkeutuisivat myös sinun ja kanssaihmisten elintarvikkeisiin.
Saanko nyt pitää kangaskassia vapaalla penkkirivistöllä?
Kanna sitä kassia käsissäsi, eikä sulle mitään tilanteita tule.
Vierailija kirjoitti:
Minua taas ihmetyttää ja naurattaa tämä julkisten liikennevälineiden ylistys kun aina tuntuu kuitenkin tuollaisia ongelmia olevan. Toisin sanoen, julkiset olisi hyvä jos niitä saisi käyttää yksin. Ja tämän takia kaikki jotka pystyvät ajavatkin omilla autoillaan...
No jaa. Sama ongelmahan vaivaa myös kaupungissa asumista, kerros- tai rivitaloasumista ja tietyssä määrin myös parisuhteessa elämistä. Liikennessäännöistä huolimatta myös vähän vilkkaammaa liikennettäkin. Kun joutuu tulemaan toimeen ihmisten kanssa, joilla on eri mieltymyksiä ja päähänpinttymiä. Eli sen vuoksi "kaikki jotka pystyvät" myös asuvat maalla omassa talossa, sinkkuna ja poissa ihmisten ilmoilta, vai kuinka?
Minä taas todistin bussissa vanhan ukon paheksuntaa sitä kohtaan, kun ne edessä olevat vastakkaiset penkkirivit olivat varattuja, mutta missä tahansa muualla olisi kyllä ollut tilaa. Ei vaan kelvannut tälle. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sillä mietin, kun yleensä paheksujat eivät kyllä jätä käyttämättä tilaisuutta sanaisen arkkunsa avaamiseen. Josko kyseessä oli sittenkin joku puolisokea höppänä, jolla nyt ylipäänsä oli vaikeuksia orientoitua ympäristöönsä? Heistä saa usein vihamielisen vaikutelman, vaikka oikeasti ovat vain enempi tai vähempi hädissään.
Suomalainen nimenomaan tuijottaa ja paheksuu sisäisesti avaamatta sanaista arkkuaan. Siksi suomalaisilla on niin paljon patoutunutta vihaa sisällään ja tämän vuoksi naama useimmiten nurinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
-ei autisti
-ei pidä tylyä ilmettä ja tuijotusta ihmisen perustilana
-luulee töykeyden tarvitsevan syyn
Ja minä hölmö pidin palstan täydellistä suomea puhuvia vaihto-oppilaita keksittyinä! (Asian miettimisestä jälkikäteen ei saa suomalaispisteitä, jos se naurattaa eikä kalva).
Kuule.. kuten tre busseissakin huomautetaan, laukut, reput pidetään maassa/sylissä.. koska toinen penkki on maksavaa asiakasta varten!
Olet naislevittäjä, femspreddaaja. Hyi sinä matriarkaatin inhottavaa kätyriä joka käytät valtaasi ja viet julkista tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Pultsaritkin matkustaa metrolla ja niiden vaatteista jää varmasti enemmän inhaa penkkeihin kuin ap:n kangaskassista. Että siitä vaan kieltämään pultsaria istumasta.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas todistin bussissa vanhan ukon paheksuntaa sitä kohtaan, kun ne edessä olevat vastakkaiset penkkirivit olivat varattuja, mutta missä tahansa muualla olisi kyllä ollut tilaa. Ei vaan kelvannut tälle. :D
Niissä saa jalkansa sellaiseen asentoon että polvea ei särje hirveästi. Jos ei löydy hyvää istumapaikkaa on helpompi seisoa bussissa, pystyy sitten kävelemään kun jää pois bussista.