Teille jotka ette kärsi toistuvista tulehduksista..
..intiimialueella, ei ole hiivaa, ei bakteerivaginoosia eikä pissatulehduksia. Käytättekö tampooneja, hormonaalista ehkäisyä tai onko teillä käytössä intiimialueiden pesuaine?
Ollaan tätä pohdittu naisten kesken, ihmetellen miksi ovat toisille jatkuva riesa ja sitten on meitä jotka niiltä säästyvät. Mielelläni neuvoisin ystävää hädässä, mutta en tiedä mistä se johtuu.
Kommentit (30)
Minä käytän e-pillereitä ja kuukautisten aikaan tampoonia tai pikkuhuosunsuojia. Pesen alapään vedellä, muun vartalon saippualla. En sheivaa, siistin vain bikinirajan. Syön verrattain epäterveellisesti. Käytän allergiapesuaineita.
Minulla on ollut hiivatulehdus kerran, n 4kk ensimmäisen synnytyksen jälkeen. Virtsatulehduksia oli lapsena niin paljon, että sain niihin estolääkityksen. Aikuisiällä ei tulehduksia ole ollut.
Raskausaikana tuli hiivatulehdus, samoin yhden antibioottikuurin jälkeen. Muuten ei ole ollut. Ja sanottakoon kun täällä jotkut noiden seksikumppaneiden määrän on tuoneet esiin, niin niitä on ollut n. 40 (joskus hurjassa nuoruudessa).
Kondomi, side ja tamponi, vesipesu.
Vierailija kirjoitti:
Kondomi, side ja tamponi, vesipesu.
Ja unohtui, eli sheivaan posliiniksi, mutta annan kyllä välissä aina kasvaa kun en jaksa ylläpitää posliinia.
Vierailija kirjoitti:
..intiimialueella, ei ole hiivaa, ei bakteerivaginoosia eikä pissatulehduksia. Käytättekö tampooneja, hormonaalista ehkäisyä tai onko teillä käytössä intiimialueiden pesuaine?
En käytä noista mitään. Yksi virtsatulehdus on elämäni aikana ollut, ei muuta.
Pesen intiimialueen vain vedellä. Tamponeja käytän runsaina vuotopäivinä. Välillä myös kuukuppia. Ajelen karvoja harvoin, ainoastaan jos olen menossa uimaan tms.
Joskus kun on ollut antibiottikuuri päällä olen saanut hiivatulehduksen.
Kuukuppi.
Bikinialueen siistiminen, välillä posliini, välillä viidakko.
Intiimialueen pesu vain ja ainoastaan vedellä.
Sänkyhommien jälkeen AINA pissalla käynti ja vesipesu.
Joskus saatan unohtaa samat pikkuhousut pariksi päiväksi päälle, hups hyi.
Ikinä en ole saanut hiivaa tai pissatulehdusta. Juon myös paljon vettä, joten sekin varmaan auttaa.
Ehkä jotkut ovat vain taipuvaisempia ? Olen muutenkin perus terve, eli en sairastele juuri ollenkaan ja joudu syömään antibiootteja.
Tamponi, ei ehkäisyä (vakikumppani on myös nainen), siistin bikinirajan, muuten täysi puska ja ehdottomasti vain vesipesu. Sokeria ja hiilareita muutenkin syön enemmän kuin laki sallii. Yksi virtsatietulehdus aikuisiällä, ei koskaan tietääkseni hiivatulehdusta, paitsi kerran kainalossa! Alapää kutiaa joskus, mutta muita oireita ei ole koskaan ollut, joten olen tulkinnut sen vain kutinaksi.
30 v.
Vierailija kirjoitti:
En käytä ehkäisyä (kun en seksiäkään harrasta), en ajele karvoja, en käytä pesuaineita (vesi riittää), kuukautisten aikana käytän siteitä..
Täällä toinen, jolla täsmälleen samat vastaukset.
Käytän tampoonia, pesen samalla tyylillä kuin 1. Iho ei tykkää sheivauksesta, mutta siistin silti.
Elämäni aikana minulla on ollu virtsatieinfektioita alle 5 ja niistäkin 4 ihan muksuna. Ei ole ollut hiivaa tai bakteerivaginoosia. Käytän stringejä ja kireitä housuja. Vältän pikkuhousunsuojia.
Uskon että kiinni myös geeneistäkin. Toiset kestää enemmän kuin toiset.