Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis onko muista ihan ok, että tutun häälahjaksi annetaan 50-70e/pariskunta?

Vierailija
08.04.2006 |

Me menimme naimisiin 1997 ja päivittelimme 100mk lahjakortteja ja olimme ikionnellisia, kun isäni antoi 500mk. Nyt tuo 100mk on vessapaperin avoinen? Hyvin tulee häävieraillekin kustannuksia, kun saa ajaa autolla reilut 300km, yöpyä hotellissa ja maksaa vielä lahjoistakin tuommoiset summat....

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikki on xoonix...

Vierailija
2/59 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskeehan pitopalvelukin heidät jollekin puolihinnalle. Musta se 50 Euroa/pariskunta hyvin järkevä ja siihen sitten vaikka 10 Euroa/lapsi päälle, ellei lapsia nyt ole kymmentä.

12,5 Euroa/hlö? Kuinka kehtasitte? Naapurin kakaran synttäreille viedään 10 Euron lahja... Häät on suuri, arvokas ja kallis juhla ruokineen ja tansseineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ihmiset näyttää olevan hulluja. Ai että mun mun perheen pitäisi ostaa miehen serkulle 100¿ arvoinen lahja tai sama summa rahana.. no ei todellakaan. Meillä on 5 lasta ja jos me aikuiset laitettais 50e+lapsilta samasumma.. ei käy meille. Omalle lapselle laittaisin 50-200¿ häälahjaksi mutta muut tyytykööt 20-30¿ rahana tai lahjana. Ja jos ei käy niin voi voi.

Vierailija
4/59 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut pienellä aikaa kolmesti kaasona ja järjestellyt lahjoja. Ihan tavissakkia on ollut, mutta ei kukaan ole kehdannut tuollaisella summalla rahdata kokonaista perhettä juhliin. Pienin lahja, jonka olen nähnyt oli arvoltaan noin 20 Euroa ja se oli yksinäiseltä opiskelijalta. Opiskelijapariskunta oli ostanut noin 35 Euron lahjan, joka sekin oli pieni. Eihän markka-aikanakaan enää voitu mitään 150 markan lahjoja viedä kokonaiselta perhekunnalta. Joskus 80-luvulla ehkä. Kyllä se 300 mk alkoi olla minimi jo 90-luvulla...

Vierailija
5/59 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen ollut pienellä aikaa kolmesti kaasona ja järjestellyt lahjoja. Ihan tavissakkia on ollut, mutta ei kukaan ole kehdannut tuollaisella summalla rahdata kokonaista perhettä juhliin. Pienin lahja, jonka olen nähnyt oli arvoltaan noin 20 Euroa ja se oli yksinäiseltä opiskelijalta. Opiskelijapariskunta oli ostanut noin 35 Euron lahjan, joka sekin oli pieni. Eihän markka-aikanakaan enää voitu mitään 150 markan lahjoja viedä kokonaiselta perhekunnalta. Joskus 80-luvulla ehkä. Kyllä se 300 mk alkoi olla minimi jo 90-luvulla...

Vierailija
6/59 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

naimisiin meno?

Missä vaiheessa häistä on muodostunut lahjojen keruu juhla?

Vierailija
7/59 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ihminen joka noita kirjoittelee eikä anoppi varmaan enää hirveesti tästälähin kirjoittele, kun tyttö on kieltänyt kotona :). Tyttö itse sanoo poikaystävänsä iäksi 26, äiti 24?? Tyttöhän vaikuttaa oikein perusbridezillalta eli nyt tämä vieras/anoppi päääsee esittämään häähullua häävihaajaan sijaan. Jee Jee.

Vierailija
8/59 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei oikein jaksaisi näytellä täydellisiä satuhäitä sellaisessa tilanteessa, missä parilla on jo lapsi tai kaksi ja halutaan se prinsessapäivä ennen kuin ero tulee.

Olen nyt 30 ja suurin osa näistä täydellisen päivän viettäjistä on jo eronnut.

Vierailija
9/59 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" ja nyt oli tyttö poistanut sen viestin missä puhuu poikaystävänsä iästä. Tsekatkaa naikkareista xoonix ja anoppi."

Vierailija
10/59 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meidän perheen lahjat ei tosiaankaan tule suurentumaan lapsimäärän kasvaessa.

Tuo 50 euroa on ehdoton kipuraja meillä, perhe on tietysti asia erikseen, eli oman siskon, veljen, äidin, isän, lapsen jne. lahjaan laitetaan niin paljon kuin tarve vaatii.

Vierailija
11/59 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen joka noita kirjoittelee eikä anoppi varmaan enää hirveesti tästälähin kirjoittele, kun tyttö on kieltänyt kotona :). Tyttö itse sanoo poikaystävänsä iäksi 26, äiti 24?? Tyttöhän vaikuttaa oikein perusbridezillalta eli nyt tämä vieras/anoppi päääsee esittämään häähullua häävihaajaan sijaan. Jee Jee.

Vierailija
12/59 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sukulaisille ja tutuille on maksimi 15-20e.

Vierailija
13/59 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut fiksuthan sanoo, että pitäisi tavallaan " maksaa" oma ruoka joka varmasti pyörii 30-60/lärvä nykyään antamalla sen arvoinen lahja/lahjakortti, mutta mielestäni taasen se on arvokkaampi että muistaa kuin että millä. Tosin meitähän on monenn junaan.

Vierailija
14/59 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta sukulaisille ja tutuille on maksimi 15-20e.

Vierailija
15/59 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meidän minituloilla 20 euroa/perhe (4 henkilöä) riittää mielestäni, ajatus on tärkein ja jos se jonkun mielestä on liian vähän niin voi voi!

Vierailija
16/59 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vielä väitetään että nykyisin ollaan jotenkin vapaampia kuin menneinä aikoina.

Vierailija
17/59 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tulisi n. 40 e perheeltä, minusta riittävä tuttavalle. Lähisukulaiselle tai parhaalle ystävälle tietysti eri juttu.

Vierailija
18/59 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienipalkkasen 20 euroa ei tunnu lahjalistoissa miltään. Mä saan olla puolipäivää töissä, että saan käteen ton rahan. Rikkaat voisi vähän huomaamattomammin antaa noita lahjojaan, koska paineet nousee sitten muillakin ja kaikilla ei ole varaa.

Vierailija
19/59 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä ei ole olemassa mitään sääntöä tai ohjetta tuosta. Itse viemme kyllä parina yleensä 50 tai 60 euroa ystävähääpareille. Siskoille tai veljille voisi laittaa noin 100-150 euroa.

Omille lapsilleni antaisin kyllä huomattavasti enemmän. Omat vanhempanikin satsasivat kunnolla, miehen vanhemmista puhumattakaan. Molemmat auttoivat hääkuluissa ja lisäksi antoivat rahaa.

Vierailija
20/59 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita kuin 20-25¿. Mun mielestä ihmisistä on vaan tullut rahanahneita paskoja, jotka haluavat rahaa enemmän ja kalliita lahjoja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän