Apua, virtsatietulehdus rajuna tulossa
Eikös se näy ihan selkeästi pienessä tipassakin virtsaa jos tauti on päällä.
Itse olen saanut hoidettua taudit pois juomalla runsaasti karpalomehua.. Ensiapuna suosittelen.
Kommentit (5)
tai on mahdollisuus olla pissaamatta niin sen parempi. Kuitenkaan sulla ei nyt taida olla vaihtoehtoja että ehdit terkalle. Jos on raju tulehdus niin uskon kyllä että leukkarit ja nitriitti ovat +. Useinhan naiset saavat myös pelkkien oireiden perusteella lääkityksen, olen ymmärtänyt.
Ja jos ihmisellä on raju tulehdus päällä, saattaa se rakkoinkubaatioaika usein ollakin hyvin lyhyt, kun ei pysty kauaa pidättämään. Eli mene terkalle nyt vain, saat hoidon vaivaan. :)
Itsellä tulehdukset usein tosi pahoja, pystyn pidättämään vain 5-10min. Siitäkin kyllä näytteen saa ja itse asiassa aina sitä ei edes ole vaadittu.
varsinkaan kun sää on lopulta muuttunut lämpimäksi, mätäkuun aikaa, uskalla kotikonsteja kokeilla.
Ystäväni vuosia sitten kesällä suihkutteli ja joi karpalomehua, oireet hävisi vajaaksi viikoksi. Sitten nousi korkea kuume, ei ollut virtsatieoireita, mutta toisena päivänä joutui illalla sairaalaan tiputukseen. Oli munuaisaltaiden tulehdus, ja viikon makasi Marian sairaalassa.
Oli se vaan helppoa Englannissa asuessa kun tavallisesta Pharmacysta tai ns. kosmetiikkakaupasta sai hakea ilman reseptiä lääkettä vtt:n oireisiin. Ei tarvinnut mennä lääkäriin. Jauhetta jota juotiin veden kanssa, ja auttoi tunnissa. Monet kun tunnistavat taudin samantien ilman lääkärin toteamuksia.
Siellä tautia kutsuttiin myös kuherruskuun taudiksi, runsaan seksin aiheuttama vtt ;)
Yöllä heräsin vessaan ja tunnistin taas virtsiksen oireet. Aamulla seitsemän aikaan oli pakko käydä pissillä, ei voinut kyllä pidättää.
Kuinka kauan mun pitäis kyetä odottamaan, että voin mennä virtsakokeeseen?Neljää tuntia en voi, sillä terveydenhoitajalle pitää töissä mennä ennen klo 11sta.
Voiko virtsasta tehdä pikatestin, vaikka edellisestä virtsaamisesta olis 2 h?
Mulla on tosi vahvat oireet, mulla on ollut virtsiksiä usein nuorena ja lapsena, nykyään onneksi ei niin usein.