Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Puolisolle kertominen kun on ihastunut toiseen palavasti mutta
31.10.2017 |
ei ole pettänyt puolisoaan ja ihastuminen on yksipuolista tai ainakin vain flirttailuasteella toisen puolelta. Ja ei halua(isi) pettää eikä erota mutta ei tiedä voiko tai pystyykö hillitsemään tunteitaan.
Miten tässä tilanteessa puoliso voisi auttaa vai voisiko ja olisiko kertominen loukkaavaa?
Kommentit (82)
Kerro mieluummin villeistä vuosistasi.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
En minä nyt aivan allekirjoita tuota. Sehän riippuu ihan siitä, että mitä pitää hyvänä parisuhteena. Monella se kilpistyy lopulta hyvään kumppanuuteen ja ystävyyteen, siihen, että arki sujuu ja on yhteiset tavoitteet. Ei kaikilla ole onnea löytää kumppania kenen kanssa jonkinlainen kipinä säilyy ikuisesti, ei vaikka kuinka yrittäisi sitä säilyttää. Ja minusta on aivan äärimmäisen julmaa syytellä ulkopuolelta jos tuo liekki on kadonnut ja selittää jotain "no yrität ihastua ja muistelet alkuaikoja ja järjestät seksikkään yllätyksen tai hotelliviikonlopun..", ihan niin kuin ihmisessä olisi jotain vikaa jos ei tahdonalaisesti pysty kontrolloimaan seksuaalista viettiään. Tämän kaiken voin sanoa siltä pohjalta, että olen elänyt 2 pitkää parisuhdetta; ensimmäisessä oli alussa kovastikin intohimoa, mutta esim alkoholinkäytöstä johtuva riitely ja halveksunta söi sitä pois rotan lailla ja jäljelle jäi se ystävyys ja kumppanuus. Toisessa se kipinöinti on säilynyt vuosikymmenen melkein itsestään vaikka sitten itse arjen sujumisessa ja siinä kumppanuudessa on ollut haasteita.
Ei minusta ole mitään vikaa haluta jatkaa suhdetta pohjaten kumppanuuteen ja yhteiseen elämään ja silloin noita hurahduksia johonkin vieraaseen saattaa tulla aika ajoin. Katse sitten vaan maaliin ja muistaa, että olet tehnyt valintoja ja niihin on perusteet.