*_*_*EX-HAAHUT_Viikko 15*_*_*
Kommentit (48)
tänne nyt,kun en oo vissiin viime vkl:n jälkeen kirjoittanu tänne.Me oltii siä kuntoutuksessa ma-to,oli ihan kivaa ja ei ollut kivaa...eri kuin kotiolot tekee elämästä kuitenkin vähän hankalaa kun on tollanen nasun ikänen(1v8kk)lapsi,muuten noiden isojen kaa oliskin ollu ihan rentoa.Kävin mä lukemassa pinoa tuolla kuntoutuksessakin,mutten kehdannut alkaa jäkittää siel koneella kirjoittaakseni kuitenkaan.Otetaan ensi viikolla taas reippaampi ote tähän pinoutumiseen :)
Tiistaina on neuvola(thank god) koska olen jo ehtinyt päästää taas paniikki pirkon valloilleen koska mä en edelleenkään tunne liikkeitä :(( Onneksi sain vähän lohdutusta tuosta kun omana viestinä kyselin,mutta silti,se pelko kun jysähtää sydänalaan niin sitäpä ei ihan helpolla pois saakkaan.
Ens viikon etappeihin kuuluisi myös torstain rakenneultra...JOS neuvolassa kuuluu viel sydänäänet.Ihan kamalaa aina ajatella näin,mutta kuten tässä eilen luimme ystävästämme,mikään ei ole niin varmaa kuin se on epävarmaa :(
Mutta nyt mittailemaan taas sokereita,ruokailusta kulunut tunti
femmis 18+
No, no.. kyllä ne sydänäänet kuuluu!
Toi Lauriksen kommentti oli kait Femmikselle :)
Joo,täällä sitä taas roikutaan,kello on 8 ja me ollaan kukuttu hereillä jo vaikka kuin kauan.Olin herätessäni ihan ihmeissäni kun ukko oli kadonnut ja 3-vee yrittää kiskoa mua ylös kun oli pissahätä.Meni tovi ennen kuin sain ajatukset kokoon :) Miehellähän on tänään työpäivä,siks oli hukassa.Ja taitaa olla taas yhtä pitkä kuin torstaina :( silloin meni seitsemäksi,kävi kotona puol neljän aikaan reilun tunnin ja lähti taas,ja kotiin pääsi vasta 9 maissa.Ja on sit tosi pahalla päällä kun on ihan väsy.
Ajattelin tänään taas ommella jotain,kun nyt oon vauhtiin päässyt.Uusimmassa käsityölehdessä oli kivoja vauvan vaatteita,sellasia ihan perusvaatteita,joita on helppo tehdä.Mun hermoilla kun ei tehdä mitään liian monimutkaista...
Mahassa oli eilen tosi vilkas kaveri =D Aamulla möyri niin,että välillä näkyi muksauksia tuolla mahan sivulla kun osas katsoa.Ja pitkin päivää siellä potkuteltiin.Sais vaan jatkaa samalla linjalla,niitten liikkeitten odottelu ja kyttääminen on niin tylsää.Vaikka luulen,että ton ultran jälkeen ei ystävämme paniikki iske niin helposti :)
Sari,pikkuinen 20+2 ja muu pesue
Joo, piti tulla heti keskiviikkona sanomaan että olihan siellä neuvolassa taas kaikki kunnossa ja kipuilukin kuulosti th:n mielestä ihan normaalilta, mutta tässä sitä ollaan. Tosin osasyynä se etten laita illalla konetta päälle, jos mieskään ei laita, niin saadaan enemmän aikaa yhdessä (joten tämä loppuviikko on mennyt niin :)
Sydänäänet siis kuului ja jopa tuosta kohdun yläreunasta 8sekä alhaalta), th vähän mietti että olisko eteisistukka tai napanuora tossa edessä, kun kuuluu istukka äänet tms. niin hyvin-ultrassa ei kyllä siitä silloin mainittu mitään, mutta eipä kyseinen ultraaja maininnut mitään muutakaan silloin.. Paino ei ollut noussut kuin 200g kuukaudessa (onneksi, sitä on jo aivan tarpeeksi) ja verenpaine ja hb pysyneet samalla tasolla edelliseen. Varsin liikkuvainen kaveri taitaa olla kun aina vaan pakeni sitä dopleria heti kun " jäi kiinni" .
Femmis: ei mullakaan vielä mitään " varmoja" liikkeitä, pari kertaa on tuntunut että ehkä.. Esikoisesta tunsin 17+5 ja nyt on jo 17+1.. Mulle sanoi th että kyllä sitä pikkuhiljaa vois alkaa uskoa tähän raskauteen ja sitä yritän kovasti, jaksa sinäkin vain pitää uskoa yllä!!
Ja sopivasti unohtaneena mitä piti kommentoida muille toivottelen vain hyvää pääsiäistä ja lähden esikoista paimentamaan :)
peebee 17+1
Oli ihana herätä, kun aurinko paistoi. Toivottavasti se paistaa vielä tuossa puolen päivän jälkeen kun pääsen töistä. Sais nauttia ihanasta ilmasta.
Neronja ja Masunasu: Kiitoksia onnitteluista! Kyllä minäkin tuossa jo olen huokaissut moneen kertaan, kun tuo 12.raskausviikko on takana.. =) Nyt toivotaan vaan, että kaikki menis hyvin loppuun asti. Eikös se niin ole, että kun on tuo 12.viikko takana niin sitten on ns. epätodennäköistä että menisi enää spontaanisti kesken..?
Neronja: Vai on teille neljäs tyttö tulossa.. =) Voi kun ihanaa. Kylläpä teidän poika suhtautui ihanasti siihen, että hänelle tulee lisää siskoja. =)
Joanna: Kiva että pääsit päivystykseen. On se niin ihana kuulla, että kaikki on hyvin. Teidän pikkanenhan on aikas hyvän kokoinen jo. =)
Femmis: Kyllä ne sydänäänet sieltä kuuluu. =) Usko pois vaan.
Oma napa: Nyt on pikkusen ollut pirteämpi olo, mutta välillä kyllä taas väsyttää ihan älyttömästi. Toivottavasti tuo tuosta helpottaa pian.
Huono-olo tulee heti, jos en syö riittävän usein jotain pientä edes. Sen olen nyt tuossa huomannut.
Eilen illalla oli taas sitten kerran nälkä ja söin siinä jotain. Siitä hetken päästä mentiin miehen kanssa saunaan. Ei siinä vaiheessa ollut minkäänlaista huonoa oloa, mutta sitten yhtäkkiä alkoi yökötyttämään ja sit tulikin oikein kunnolla ylös asti. Ja, sen jälkeen oli heikko-olo, meninkin heti nukkumaan.
Aamulla nyt ei sitten ollut mitään.
Ensi viikolla olisi sitten tiistaina se np-ultra, sitä tässä kovasti odotellaan.
Kohta sitä pääsee kotiin viettään pääsiäistä.. Jipii!!! =)
Kaksonen76 ja Asukki 12+3
Ollaan palattu reissusta ja nyt olisi pitkä pino kommentoitavana. Täytyy kuitenkin alkaa vääntäytyä töihin, kun haluan mennä tekemään loman aikaisia rästihommia. Loma meni hyvin, mitä nyt pohjoisessakin oli aika sohjoista jo eikä esim. jäälle päässyt kuin aamupäivästä. Lisäksi tyttö sairasti flunssan, mutta muuten oli kyllä rentouttava viikko (äitini huolehti paitsi tytöstä, myös ruoanlaitosta jne).
Hohoi, iloista mieltä kaikille! Miettikää, miten pitkällä raskaudet jo on ja on kyllä niin epätodennäköistä, että jotain vielä sattuisi - etenkin kun ultrat on menneet hyvin. Ja kyllä Femmis sullakin ne liikkeet alkaa pian voimistua =) Mikäs Joannan vointi on, olit ilmeisesti käynyt kontrolliultrassa? Mulle jäi mieleen ed. nlakäyntisi huolena ollut painonnousu ja siihen pitää kommentoida: juttelin junassa tuoreen äidin kanssa, joka kertoi että hänelle oli tullut viimeisen kuukauden aikana painoa 15 kiloa (yhteensä 30 kiloa) ja kaikki oli ollut ihan hyvin. Ilmeisesti turvotus voi olla melko rajuakin loppuaikana, eikä se välttämättä tarkoita raskausmyrkytystä tms. Nuo turvotuskilot käsittääkseni lähtee vielä nopeasti pois kun vauva syntyy. Joko sulla on nlakäyntejä viikottain? Täällä taitaa olla viikottaiset käynnit edessä rv36 alkaen ja la:sta eteenpäin kaksikin kertaa viikossa.
Nyt pitää lähteä leikkimään tytön kanssa (syömään leikkipuuroa ja pullaa...).
KK ja Onni rv21+5
En ole ehtinyt mitään kirjoittelemaan kok oviikolla.
Työkiireitä ja pääsiäsitähän tässä. Sukulaisia käymässä ja touhua riittää. Kaikilla täällä on ollut tämän viikona aikana niin hyviä uutisia. Mukavaa näin. Onnea kaikille tasapuolisesti.
Aloitin taas ensi viikon listan jo sillä ajattelin köllötellä huomen-aamulla pitkään ja joku teistä on kuitenkin reippaana jo kukonlaulun aikaan hereillä ;)
yritän aktivoitua tämän palstailun suhteen. Viikot vähenevät sitä tahtia, että enää alle 20 (15 tasan) työpäivää jäljellä ennen lopullista lösähtämistä kotona oleiluun :)
En jaksaisikaan enää töissä. Tai jos totta puhutaan, ei enää kertakaikkiaan jaksa kiinnostaa, eikä huvita koko touhu :-D
Iloista pääsiäsen jatkoa
Aapeli ja Papu 31+2
1v9kk tuli eilen mittariin :) Mulle sanottiin,että yleensä noi pyritään operoimaan ennen 2-v ikää.En tiiä kyllä miks.Vaikka onhan se toisaalta helpompi toimitus pienellä,siinä mielessä ainakin,ettei osaa pelätä leikkausta.Ja hirmu hyvin tuo näköjään on toipunut,tänään ei olla tarvittu suppoa kuin aamulla.Eilen tarvi päivälläkin.Toivottavasti se kives nyt sit vaan pysyy paikallaan,kun kaikilla ei kuulemma pysy ja sit joudutaan leikkaamaan uusiks :(
Sari,ihan katki mutta onpa puhdasta