Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*_*_*EX-HAAHUT_Viikko 15*_*_*

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green] testaan värejä, mutta yhdistely ei oikein vielä suju ;) [/color]

Vierailija
22/48 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä töistä pikaisesti ajattelin tulla kirjoittelemaan kuulumisiani. =)

Sartsu: Eipä kai sitä pitäis vielä huolestua, mutta kuitenkin sellainen pieni pelko tuli. Mies tässä enemmän on rauhallinen tämän asian suhteen ja yrittää kaikilla mahdollisilla tavoilla tyynnytellä minua, että kyllä Asukilla kaikki hyvin on.

Onnittelut ihanista ultra kuulumisista!! =)

Neronja: Kyllä tästä viikosta tulee erittäin pitkä ja hermoja raastava, kun ei tiedä että mikä on tilanne tuolla masussa. Ei menis hetkeäkään jolloin mietin, että onko kaikki ok vai pitääkö tässä ihan oikeasti pelätä pahinta. Niin kuin tuossa jo Sartsulle kirjoittelin niin mies yrittää kaikella tavoilla piristää/ tyynnytellä mua et kaikki on kunnossa. Tosin ennen sitä sydänäänien kuuntelua sekä neuvolantäti että lääkäri sanoi, että ei ne pakosti vielä kuulu. Kuitenkin toivoin niin paljon että ne kuuluis.

Lääkäri yritti kuunnella tuosta alavatsalta niitä sydänääniä, se kokeili oikeastaan monestakin paikkaa. Sitten se kyllä sano, että jos kohtu on taaksepäin enemmän niin sitten sekin ¿estää¿ niitten sydänäänien kuulemisen.

Juu, en minä tuosta äitipolille menosta ole niin huolissani, siellä ainakin luulisi heidän osaavan asian, joten ehkä toisaalta parempi että sinne sainkin lähetteen. Siellä kun tulee käytyä niin varmaan ultraavatkin pikkusen helpommin kuin terkkarissa. =) Toivon ainakin niin.

Omaan masuun: Tänään on ehkä ollut parempi mieli kuin eilen. Mutta, tosin ei ole hetkeäkään kun kuitenkin mietin eilistä päivää.

Masussa on nippaillut kyllä ja väsyttää edelleen kovasti.

Eilen piti kyllä vielä kirjoittaa, että se lääkäri sano tehdessään tutkimustaan et kohtu on ok eli sen puolesta kaikki olisi ok. Mitähän se lie sitten tarkoittaa..??

Tänään on ollut enemmän tuota valkovuotakin, muutaman kerran tullut sellaista " kökkäreistäkin" .. (sori kuvaukset) Olisikohan taas tuo hiivatulehdus...??? Osaatteko neuvoa.

Muuten on kaikki ok, ensi viikon tiistain np-ultraa odotellessa.

Mutta, nyt pitää taas rientää työn tekoon. =)

Hauskaa iltaa kaikille! =)

Kaksonen76 ja Asukki 11+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi huonosti nukuttu yö takana... Ihan omaa syytäni tosin, tai ainakin osittain. Herään yöllä kun pitää mennä vessaan, sen jälkeen jään sänkyyn odottelemaan että pikkuinen liikahtais. Joskus kun sitä joutuu odottelemaan niin ei tule uni enää vaikka se potku sieltä tulisikin! Hössö mikä hössö. Mutta kun niitä liikkeitä käskettiin tarkkailemaan, niin yöllähän ei muuta tekemistä olekaan! Paitsi tietysti nukkuminen...

Kaksonen, sua onkin jo kovasti lohduteltu, jatkan siitä :) Mulla kuunneltiin sydänäänet ekan kerran rv13+4. Ja silloinkin lääkäri sanoi ettei saa huolestua jos ei kuulu! Minähän ilmoitin että varmasti huolestun, mutta eipä onneksi tarvinnut, kun ne kuuluivat. Mutta eivät siis välttämättä edes 13+ vielä kuulu ja sulla on viikkoja alle 12. Vähän ihmettelen että yrittävät silloin jo kuunnella, kun tietäähän sen että äänten kuulumattomuus aina huolestuttaa vaikka lääkäri kuinka käskisi olla huolestumatta! En edes usko että meidän neuvolan laitteet on mitenkään aataminaikaiset, että sen takia niillä kuuluisi erityisen myöhään.

Sartsu, olipas pitkä ultraus :) Varmasti upea kokemus! Ja sitten kaupanpäälle uusintaultra ja vielä 3/4d! Aika tarkkoja ovat sydämen tutkimisessa näköjään! Mulle ei kyllä sanottu muuta kuin että 4 lokeroa löytyy, noinkohan edes tutki sen tarkemmin? Tai sitten ei vaan viitsinyt maallikolle selostaa tuon enempää.

Neronja, sulla on rakenneultra tänään, eikö vaan! Peukkuja sinne :) Tule sitten heti kertomaan kuulumiset! Kiva että pikkuinen on siellä massussa jumpannut, niin ei tarvii jännittää niin paljon kuin np-ultraan. Minä ainakin muistelen että rakenneultra oli oikein mukava kokemus, vauveli potkiskeli reippaasti kun odotushuoneessa istuimme, ihan eri fiilis kuin silloin np-ultraa odotellessa kun oikein pyörrytti pelosta.

Wbm:lle pikaista paranemista kevätnuhasta! Ettei nyt moinen tauti pilaisi teidän pääsiäisen vieton!

Ja hendelle hali! Toivottavasti nähdään pian taas, ja iloisissa merkeissä tietysti!

ON: Tänään ois sitten neuvola taas. Kyllähän se vähän jännittää... Punnitus ja verenpaine siis. Onneksi vointi on ollut mainio, joten jos se antaisi viitettä siitä ettei mitään vakavaa olisi päässyt viikon aikana tapahtumaan. Kiloja on kuitenkin tainnut taas tulla. Ainakin kotivaaka näytti hurjia lukemia.

Eilen oltiin sairaalassa tutustumiskäynnillä! Oli kyllä antoisa kokemus. Paljon antoisampi tosiaan kuin neuvolan valmennukset. Mutta rupesi kyllä jo vähän jännittämään... En ole tähän asti jännittänyt synnytystä melkeinpä ollenkaan, kun olen kaiken energiani pistänyt sen murehtimiseen että vauva säilyy raskausajan hengissä... Nyt olen vihdoin tajunnut että hän olisi tässä lähiaikoina tulossa uloskin :) Lähinnä mua kai huolestuttaa etten osaa/jaksa/pärjää, enkä millään saa vauvaa pukerrettua ulos... Vauva jumiutuu kanavaan ja mulla loppuu voimat... Mutta harvemmin kai synntyksessä enää pahoja asioita tapahtuu vaikka jostakin syystä meniskin vaikeamman kautta!

joanna rv37 tasan

Vierailija
24/48 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neronjalle tulin vaan vielä peukuttelemaan hyviä ultria :) bd

Joanna,eikös oo jännä tunne kun ihan aikuisten oikeesti tajuaa,että se vaavi on tulossa lähiaikoina uloskin.Mullakin sentään lapsia on jo monta ja joka kerta siltikin tulee loppuraskaudessa sellanen " valaistuminen" ,että hei vitsi,tää tenava pitää synnyttääkin ;) Ja vallankin se tunne,kun tajuaa,että se tapahtuu NYT,on aika huisi.Ja kun synnytyssaliin kärrätään se pieni vauvan sänky...siinä viimeistään tajuaa mitä onkaan tullut tehtyä =D

Mulla iski illalla hirmuinen vauvakuume :) Kai se oli toi ultra,joka sen aiheutti.Oli se vaan niin liikuttavaa nähdä taas pikku vilpertti.Ja kun tosiaan näkymät oli niin selvät,että itekin näki kasvonpiirteet ja kaikki selvästi <3 Taidan olla rakastunut <3 =)

Ja nyt taidetaan lähtee pitkästä aikaa taas ulos,kun toi kuopuskin näyttäis olevan jo kondiksessa,tosi nopeesti näköjään toipui leikkauksesta,hiukan enää haava aristaa,jos sattuu sen kohdan osumaan johonkin.Muuten ei enää huomaakaan.Loistavaa päivää siis kaikille =)

Sari,viisikko ja äitin muru 19+6 (aatella,se on puoliväli saavutettu huomenna!!)

Vierailija
25/48 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, onnee vaan sartsulle antoisasta ultrasta ja puolivälistä! Niin se aika rientää.

Kaksoselle tsempitykset! Niin kuin monet jo kertoneet, että sydänäänten kuuleminen vähän niin sun näin. Ja tosiaan kun kaikki ei osaa kuunnella tarpeeksi alhaaltakaan. Mä muistan vielä lähemmäs 20 viikoilta, että terkka joutui ettimään ääniä aika kauan vaikka sitä ennen olivat löytyneet melkein heti.

Sama ilmiö tapahtui mulle kuin joannalle tuolla synnäriin tutustumisessa! Että jumatsuikka, ei oo pitkä aika kun vissiin pitäis koittaa synnyttääkin! Monet on multa kyselleet, että jännittääkö/pelottaako synnytys. Eipä osaa mua pelottaa, eikä myöskään se, että miten pärjään vauvan kanssa. Mä aina ajattelen, että pöllömmätkin on lapsia saaneet :) Tällä hetkellä tosin pikkuisen hiertää tuo perillisen perätila... Että kääntyyköhän ja jos on vielä lopussa pylly tai jalat alaspäin, niin mitä sitten, leikataanko vai mitä tehdään... Mieluummin tietysti synnyttäisin ihan alakautta.

Toinen asia, joka mua on hirveesti ruvennu askarruttamaan, on tää lapsukaisen sukupuoli. Tuntuu, että kaikki nykyään tietää mitä menee synnyttämään paitti mä...Tällä hetkellä mulla ei oo sukupuolesta muita kuin sellasia huuhaa-arvioita, kuten että miehen siskolle oli ennustaja joskus vuosi sitten sanonu, että hänen veljensä perheeseen syntyy tyttövauva. Eilen käväisin työpaikalla ja siellä tehtiin sormustesti: tyttö (kaikkineen näytti mulle kahta tyttöä). Sen kiinalaisen taulukon mukaan mulle olisi tulossa poika (katoppa joanna, varmaan sullekin näyttää poikaa, vaikka kaiketi tyttöä odotat). Tuosta linea negrasta en sitte tiä, mulla menee viiva alavattalta melkein tissien väliin (tyttö?), mutta navan jälkeen tekee mutkan (poika?) ja kaikki sanoo, että poika tulee, ku vatsa niin eteenpäin. Tuunkohan mä mä hulluksi näitten pähkäilyjen kanssa? Pienenä mahdollisuutena takaraivossa kummittelee, jos mun pitää mennä parin viikon päästä ultraan tuon tarjonnan takia niin kehtaiskohan kysyä...? Mies ei välttämättä anna lupaa, ja omin päin en voi mennä kysymään, koska en varmasti pysty pitämään tietoa pelkästään ittelläni. Ei oo vissiin tarpeeksi tekemistä mullakaan, kun tälläsiä pitää pähkiä :D

Neronjan ultrauutiset pitääkin tulla lukemaan sitten myöhemmin, eikös se tänään ollu?

Nährään!

Mauku 33+5

Vierailija
26/48 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa napaa taas...

Minä kun niin uskoin että voin luottaa siihen että vointi on ok, että eiköhän ne paineetkin ole kunnossa. Mutta alapaine oli 100. Eli nousu senkun kiihtyy, ollut sellaista 60-70 koko ajan, ja viimeksi siis ekan kerran koholla 86. Sain nyt sitten lähetteen äitipolille, mun pitää odotella että soittavat sieltä mulle ajan. Neuvolantäti meinasi että saattaa olla etteivät ehdi soittaa ennen pääsiäistä... Eli mukava pääsiäinen tiedossa :( Saan tietysti mennä käymään päivystyksessä jos vointi huononee... Menen kyllä heti jos keksin pienimmänkin syyn, päänsäryn tms. Harmittaa... Haluaisin niin nauttia näistä viimeisistä viikoista, kun olo tosiaan on ollut ihan hyvä! Mutta nauti nyt sitten...

Sartsun viesti sai taas kyyneleet silmiin, ne tuleekin kyllä tosi herkästi :) Siellä sairaalassakin piti oikein nieleskellä kun koko ajan meinas ruveta itkettämään kun puhuttiin vauvan nostamisesta rinnalle, kylvettämisestä ja näytettiin sitä pientä sänkyä... Nyyh! Aika hidas näköjään olen kun vasta nyt alan tajuta että hei, tämä pitäisi vissiin synnyttääkin! Nyt alankin jo toivoa että tulis nopsaan ettei tarttis pohtia näitä painejuttuja ym...

Oliko se muuten niin että vauva on täysiaikainen kun 37 viikkoa on täynnä? Vai onko se raja rv38, en muista...

Mauku miettii sukupuolta... Meillä on kyllä aika epävarma tuo veikkaus myös, nyt kun asiaa on mielessä pyöritellyt! Vauva oli kuitenkin rakenneultrassa vielä niin pieni, painoi jotain päälle 300 grammaa! Sen jälkeen ei ole sukupuolta tiirailtu, joten saa nähdä osuuko oikeaan... En ole kyllä mitään testejä tehnyt. Tyttöolo mulla on, mutta se saattaa kyllä johtua siitä että rakenneultrasta lähtien olen asennoitunut tyttöön! Mullakin kävi mielessä että pitäisikö vika neuvolalääkäri vaihtaa käyntiin yksityisellä ja kysyä samalla sukupuoleen varmistusta, mutta enpä nyt sitten viitsinytkään. Toivottavasti Mauku teidän vauveli vielä kiepsahtaisi parempiin lähtöasemiin ennen h-hetkeä!

Neronjan ultrakuulumisia odottelen minäkin!

joanna

Vierailija
27/48 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona on suhteellisen hyvä ilma, ehkä se kevät sittenkin tekee tuloaan. Vaikka tuossa aamu-uutisia kun kuuntelin niin lupasivat sadetta pääsiäiseksi.

Joanna ja Mauku: Kiitos myös teille tsempityksistä! Ehkä se tästä alkaa pikku hiljaa laantumaan tuo pettymys, mutta silti sitä ajattelee koko ajan. =)

Neronja: Tulehan sitten ihmeessä kertomaan ne ultrakuulumiset kun tulet kotiin... =)

Wannabemami: Toivottavasti paranet pian siitä kevätflunssasta. Sitä on nyt hirveästi liikkeellä, meillä töissäkin yks sun toinen on flunssassa.

Omaan masuun: Tänään alkoi 13.viikko!!! =) Siitä olen erittäin onnellinen.

Olo on ihan ok, tosin tossa aamulla meinasi tulla huono-olo kun en kunnolla syönyt aamiaista, mutta sitten kun söin leipää lisää niin olokin helpottu.

Tänään on sitten masussakin taas nipistellyt ihan kivasti, joten eiköhän siellä jotain elämää ole. =) Vasen rintakin on ollut enemmän arka.

Eilen kerroin pomollekin, että olisin jäämässä lomalla syyskuussa.. Hän kysy heti, että kuinka monta yksi, kaksi vai kolme =) Ihan kuin hän olisi osannut odottaa tuota uutistani. Oli kyllä aivan ihana, sano että teet ne työt mitkä jaksat sitten ja eikä saa rehkiä liikaa. =) Välillä tuntuu että hän sellainen " jörökölli" , mutta osaa hän näköjään olla nallekarhukin. =)

Pääsiäinen kovaa vauhtia lähestyy.. Miten olette yleensä viettänyt pääsiäistä? Minä ajattelin kutsua anopin ja omat vanhempani sunnuntaina syömään meille, kun itsellänikin on vapaata silloin.

Oikein mukavaa päivän jatkoa kaikille!! =)

Kaksonen76 ja Asukki 12+0

Vierailija
28/48 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä onkin näköjään keretty jo niitä kaipailla. No enpä yhtään ihmettele. Olin kaupungissa oikein pitemmän kaavan mukaan. Mähän en nimittäin saanut laitettua sitä np-ultra-aikaa kalenteriin, kun ajattelin, etten halua, että se siinä kalenterissa näkyy, jos raskaus meneekin sitä ennen kesken. No, mulla vaan jostain jäi mieleen klo 10.15 ja niin mä sitten aamulla tähtäsin tuohon kellonaikaan. Aamulla täällä kotona taisi käväistä mielessä, että pitäiskö vielä tarkistaa neuvolakortista, mutta kello oli jo sen verran paljon, että oli mukamas jo niin kiire lähteä. No, sitten siellä polilla katoin korttia ja huomasin, että HÄH, klo 12.45?! Ei auttanut kuin lähteä kaupungille palloilemaan ja aikaa kuluttamaan. Polille tulin takaisin 12.15, kävin kahvilla - ja ajat oli 1,5 h myöhässä!

Onneksi ultrakuulumiset oli kuitenkin kaikin puolin moitteettomat. Ultraaja oli sama mieslääkäri, joka teki meidän esikoisen rakenneultran ja joka oli myös esikoisen synnytyslääkärinä. Tunsin olevani siis hyvissä käsissä. Lääkäri selostikin hyvin perusteellisesti kaikki rakenteet ja kaikki tosiaan näytti olevan kunnossa. Eri mittojen mukaan sikiön ikä vaihteli välillä 19+0 - 19+3, paitsi koneen antaman painoarvion mukaan, joka oli 273 g, ikä oli haarukassa 18+5 - 19+3. La pysyi samana kuin np-ultrassa määritelty. Sukupuolesta lääkäri sanoi, että 85%:n varmuudella tyttö. No, sehän ei yllätyksenä tullut, vaikka esikoispojan puolesta edelleen elättelin hieman toiveita, että jos kuitenkin olisi nyt se velipoika tulossa. Pitää varmaan alkaa poikaa valmistella siihen, että taitaa neljäs sisko syntyä syksyllä. Kasvokuvaa ei nyt valitettavasti saatu ollenkaan, mutta toisaalta ne näkyi np-ultrassa niin selkeästi, ettei se minua nyt harmittanut. Pääasia, että nyt voi alkaa iloita raskaudesta. Tässäpä taisikin tulla kaikki kuulumiset kerrottua.

Sen verran kerkesin tuossa lukea, että Joannalla oli alipaine noussut. Harmi kun nuo pääsiäispyhät tähän just sattuu. Olisit nopeammin päässyt sinne polille, ettei olis tarvinnut kotona asioita miettiä. Kannattaa varmaan ottaa ihan levon kannalta, vai millaisia ohjeita ne neuvolasta antoikaan?

Yks kaveri oottaa multa puhelua. Varmaan sillä jo vaikka mitä kauhukuvia ultrasta, kun ei oo saanut minua koko päivänä kiinni. Täytyy ruveta sille soittamaan.

neronja rv19+3

Vierailija
29/48 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa,että Neronjallakin oli hyvät kuulumiset =) Aletaankos me joulun ja uuden vuoden välissä plussa-aallossa tänne päässeet olla pikkuhiljaa olla rakenneultrassa käyty?Ja kaikilla on ollut hyviä uutisia =) Hienoa!!

Joannalle tsemppiä verenpaineen kanssa!!Onneks sä oot jo niin pitkällä,että se helpotus voi tulla melkein milloin vaan :)

Ulkona on mahtava ilma,aurinko paistaa ja on lämmin =D Käytiin juuri jäde ostoksilla ja mä hain vihdoin kangastukun paketin postista.Nyt tekin kauheesti mieli ommella,mutta olis pakko eka siivota,kun koko päivä on mennyt johonkin muuhun ja täällä on " hiukan" räjähtäneen näköistä...

Sari

Vierailija
30/48 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, täällähän tapahtuu taas. Neronjakin on ollut jo ultrassa ja kaikki hyvin! Ja Joannan la lähesty..... ;) Ja Sartsulla jo puoliväli, mihin ne viikot menee??

Vierailija
31/48 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavia ultrakuulumisia neronjalta, onnea niistä :) Vai on teille sitten todennäköisesti tulossa yksi tytöntyllerö lisää! Esikko on poika ja sen jälkeen on kolme tyttöä, muistanko oikein? Kyllähän pikku prinsessa on ihana, sulattaa varmasti veljensäkin sydämen :)

Omaa napaa jatkan... Kävin eilen siellä päivystyksessä. Soitin ja kyselin aikataulua, kun mua hirvitti pyhät tässä välissä. Sanoivat että voin tulla heti. Siellä sitten vietin eilisen iltapäivän! Mutta kyllä kannatti. Mieli helpottui taas huomattavasti. Sain lepäillä kun vauvan käyrää otettiin, melkein nukahdin niihin ihaniin ääniin. Kun paineet mitattiin sen jälkeen, olivat " sallituissa" rajoissa. Sitten kävin vielä lääkärillä, joka katsoi vauvan koon ultralla. Kokoarvio on 3,1 kiloa! Meinasin pediltä tipahtaa, onko meidän pikkuinen jo yli 3 kiloa!!! Virtauksia yritti mitata mutta ei siitä oikein mitään tullut kun ensin tuli hikka ja sitten jumpattiin :) Mutta tuo reipas liikehtiminen ajoi kuulema saman asian, ei ole virtauksissa häikkää kun toinen on noin virkeä (ja hyvän kokoinen!).

Disperiinistäkin kysyin, sen lopettaminen on tuskin aiheuttanut verenpaineen nousua. Sekin oli helpotus.

Verenpaineita pitää nyt seurailla, neuvolassa pitäisi käydä joka toinen tai kolmas päivä. Jos yläpaine on 160 tai alapaine 100, niin takaisin päivystykseen vaan. Neuvolasta pitäisi kuulema hakea jotakin tikkuja pissan proteiinimittausta varten pyhiksi. Ja levätä pitää.

Eli kaiken kaikkiaan asiat on taas mallillaan :) Ommeltiin eilen ä-pakkaukseen sellainen reunasuojus. Aika kiva tuli... Tosin jos meidän prinsessa yllättää ja onkin poika, niin äidille tulee kiire ommella uusi! Mutta onpahan ainakin harjoiteltu.

Mukavaa Kiirastorstaita!

joanna

Vierailija
32/48 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma olo alkaa olla onneksi kohenemaan päin, olikin kyllä ikävän tukkoinen olo jo ihan riittävän pitkään ja vieläkin tuhisen.. Mutta toivotaan, että pahin olisi jo takana.

Tännehän kuuluu mukavia : )

Kiva juttu, että Joanna kävit siellä päivystyksessä niin sait huojentaa sydäntäsi. Ja ihana, että pieni on kasvanut ja liikkuu virkeästi, sehän on vain merkki siitä, että kaikki on kohdillaan. Huolestuttavaa olisi, jos pieni ei kasvaisi ja liikkuisi lainkaan. Nyt tosiaan otat lääkärin ohjeesta vaarin ja lepäilet! Eli et rasita itseäsi millään! Ja onhan myös pyhinä onneksi päivystys auki, jos tarvetta tulee. Toivotaan, että paineet pysyy kohtuudessa ja kaikki menee muutenkin mukavasti. Peukuttelen.. hui kun minua jännittää katsella noita sinun viikkoja, tuntuu, että ei voi olla totta.. sulla on noita viikkoja kasassa aivan mahtavan paljon!

Sartsulleko veikattiin poikaa ja Neronjalle tyttöä, molemmille lämpöiset halaukset hyvin menneistä ultrista, tekin olette jo tosi pitkällä raskaudessa, vau! Itsellä tuo poikaolo on hieman laantunut, osittain siitä syystä, että mun tuttavani kertoi odottaneensa poikaa, oli kuulemma ollut koko raskauden vahva poikaolo ja th oli myös puhunut koko ajan poikavatsasta ja vielä ultrassakin oli kallistuneet pojan puolelle.. noo.. sitten kun sektio tehtiin oli lääkäri onnitellut, että oikein paljon onnea tyttövauvan johdosta, johon mun tuttava oli sanonut oikein kuuluvasti, voih poikako meille tuli. No, siihen lääkäri oli tullut esittelemään vauvan sukupuolta, levittänyt vauvan jalat ja tokaissut, onko nämä pojan vehkeet? Oli tuttavani mennyt ihan häkellyksiin ja noloksi. Mutta sattuuhan tuota ja oikein onnellinen pikkuprinsessan äiti hän on. Mutta hieman tuli tuon kertomuksen jälkeen mieleen, että taidan vielä odottaa vain ; )

Mutta voikaahan kaikki hyvin ja kasvatelkaa masujanne. Minä taidan lähteä puuron keittoon.

Terkuin wbm 24+1

Vierailija
33/48 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän mä taas jumiuduin koneelle,vaikka hommiakin olis vaikka muille jakaa...

Noista ultran sukupuoliarvioista:ite kyllä aina kyselen ainakin puolileikillään sukupuolta,mutta en mä niihin arvioihin kyllä koskaan oo ihan 100% luottanut.Tai no,kerran,kun oli niin selvä kuva,et ei todellakaan olis voinut erehtyä ;) Meillehän lääkäri veikkas kolmosesta poikaa ja siinä uskossa sit eleltiin aika pitkään.Ja se eka päivä synnytyksen jälkeen oli kyllä huvittava.Joka vaipan vaihdolla oikein nauratti ja piti tarkistaa,että tyttö se on :) Mutta saas nähdä sit,jos tosiaan siihen 3-d:n pääsen vapun jälkeen...siinähän näkis kai aika tarkkaan.Mutta edelleenkin,molemmista olisin ihan yhtä onnellinen :) HArmittaa muuten,kun tuolta keskusäitiysneuvolasta ei juuri saa kuvia ultrasta mukaan,paitsi siitä ekasta.Tiistaina en kyllä edes hoksannut kysyä,kun olin vaan niin tohkeissani.Mutta puheita oon kuullut,että tosi nihkeesti saa kuvia.

Joo' o,kai tästä täytyis alkaa harkitsemaan jotain hyödyllisempää tekemistä.Pyykkiä olis hiveet kasat,ja yläkerta kaipais ehdottomasti siivousta.Mulla vaan on motivaatio jälleen kerran ihan hukassa!!!

Sari ja Muru tasan puolimatkassa =)

Vierailija
34/48 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joanna, hienoa, että pääsit päivystykseen ja sait mielesi rauhoittumaan :-). Onhan se hyvä olla ammattilaisten käsissä ja kun ottavat vielä asian vakavasti ja paneutuvat siihen, niin ei tarvitse tuntea olevansa yksin ongelmansa ja epävarmuutensa kanssa. Ja kiva, että sairaalaantutustumiskäynti oli antoisa. Kyllä se synnytys hyvin menee, kun ammattilaiset on hoitamassa asiaa. Synnärillä on kyllä hyvä olla hyvissä käsissä. Uskot vain itseesi ja luotat ammattilaisten apuun, niin kaikki sujuu hyvin :-).

Sartsulle onnittelut puolivälin etapista. Niin ne vaan viikot meille kaikille kertyy, vaikka silloin alussa tuntui niin toivottomalta ja takkuiselta :-).

Mauku, turha tosiaan miettiä sitä, että oppiiko vauvaa hoitamaan. Kyllä varmasti oppii. Mullakaan ei ollut vauvoista mitään kokemusta, kun esikoinen syntyi, mutta hyvin alkoi hommat hoitua, kun kivat hoitajat oli osastolla neuvomassa. Ja siitähän se sitten lähtee.

Tuolla yahoossa kerroinkin, miten meille on selvinnyt vauvojen sukupuolet eli aikaisintaan rv39 ja yhdestä vauvelista ei ollut aavistustakaan ennen synnytystä, että kumpi on. Eli tämä nykyinen asukki olis nyt sitten esimmäinen, kun näin aikaisin suhteellisen varmaksi tiedetään.

Kaksoselle onnittelut rv12 ylityksestä :-)! Meillä ei ole oikeastaan mitään pääsiäissuunnitelmia. Miehen siskon porukka on tulossa tuohon viereiseen mummolaan, joten tulee varmaan meilläkin oltua aika paljon siellä, kun serkkupojat pitkästä aikaa taas tulee. Olenkin miettinyt, että pitäisköhän miehen siskolle laittaa tekstiviestiä tästä kasvaneesta masustani, ettei tule yllätyksenä. Anoppikaan ei taida tietää, kun yleensä näkee minut joko takki päällä tai sitten mulla on ollut väljä paita ;-).

Wbm, kiva, että olosi on jo parempi. Kuinka varmaksi teille sanottiinkaan rakenneultrassa, että olisi poika? Yleensä kai nuo poikaveikkaukset, siis lääkärin tekemät, pitää paremmin paikkansa kuin tyttöveikkaukset. Paitsi tuttavallasi ei sitten näköjään ollut pitänyt paikkaansa ;-). Itse luotan aika tavalla tuohon omaan lääkärin tyttöveikkaukseen, kun se ennustajakin niin varmaksi sanoi, että tyttö on. Mutta kyllä minä muistan vielä sen lääkärin jättämän 15%:n mahdollisuuden, että voisi olla poika. Tosin mulla on seuraava ultra 7.6. eli silloin on n. rv27. Silloin varmaan tuo sukupuoli selviää lopullisesti.

ON: Kysyin eilen pojalta, että mitä sanoisit, jos meille oliskin tulossa neljäs tyttö. Poika sanoi, että no eihän mitään. Ja niin minä sitten kerroin, että lääkäri sanoi, että tytöltä näyttäisi. Ei poika ollut siitä yhtään pahoillaan (voi miten fiksu ja järkevä poika hän onkaan :´). Hän halusi nähdä np-ultrassa saamani vauvan sivuprofiilikuvan. Sitä sitten katseltiin ja poika kysyi, että miten tämä kuva otettiin siitä vauvasta. Yritin selittää sitä ultrausta. Jotenkin tuntuu, että poika on ymmärtänyt sen, että tärkeintä olisi, että vauva pysyy elossa. Aina se on neuvolakäyntienkin jälkeen kysynyt, että oliko vauva vielä hengissä (kun itse olin sanonut pojalle, että menen kuunteluttamaan sydänäänet, että tiedetään, vieläkö vauva on elossa). Eli ei meidän perheessä ole nytkään ketään, joka olisi pettynyt vauvan sukupuoleen ;-).

Kuten tuossa kaksoselle kerroinkin, miehen siskon porukka on tulossa kahden poikansa kanssa tuohon viereiseen mummolaan pääsiäiseksi. Pitäis varmaan lähettää tekstiviesti ja kertoa, että meille olis vauva tulossa, ettei iso masuni tule heille yllätyksenä. Anoppikaan ei tietääkseni tiedä asiasta mitään, kun aina olen ollut joko takki tai väljä paita päällä.

Nyt on pakko ruveta touhuamaan. On taas tyttöjen kerhopäivä. Jotenkin olin jo niin asennoitunut pääsiäislomaan, että on ollut vaikea mieltää, että tytöt menee vielä kerhoon. Meillä on muuten kaksi vanhinta tyttöä (6 ja vajaa 5 v.) tosi kovasti askarrelleet kaikenlaisia pääsiäiskoristeita. Ja poika toi koulussa askartelemansa kivan keltaisen kukon. Eipä tarvitse kaupasta ostaa koristeita ;-).

Mut nyt hommiin. Toivottelen jo nyt kaikille Oikein hyvää pääsiäistä, vaikka varmaan tuleekin vielä kirjoiteltua ;-).

neronja rv19+4

Vierailija
35/48 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Espoon perukoilla aurinko rupesi paistamaan aivan ihanasti tuossa ennen puolta päivää. Aivan mahtava ilma!!! Harmi vaan, että ovat ennustelleet sateita pääsiäiseksi... No, ainakin lumi sulaa kovaa vauhtia, joten eiköhän se kevätkin sieltä tule ;-).

neronja: onnittelut hienoista ultrakuulumisista!!! Olitpas sinä hyvissä ajoin menossa ultrattavaksi ;-). Vai olisi teille vielä neljäs tyttö tulossa. Ihanasti teidän poika suhtautui uutiseen. Ei uskoisi, että noinkin nuori osaa noin hienosti asiaa kommentoida ja käsitellä. Hieno juttu! Nyt vaan nauttimaan raskaudesta ja ihanasta vauvamahasta!!!

mauku: harmi, että masuasukkisi on vielä perätilassa. Onneksi aikaa on vielä kääntyä lähtökuoppiin oikeaan asentoon. Voidaanhan sitä pikkuista yrittää vielä kääntääkin, jos siltä tuntuu... Toivotaan kuitenkin, että pikkuinen kääntyy ihan itsekseen.

joanna: ikävää, että nuo paineet olivat taas kohollaan. Tosi hyvä, että kävit kuitenkin siellä päivystyksessä. Olisihan tuo ollut kamalan piinaavaa odotella pääsiäisen yli epätietoisuuden vallassa. Hienoa, että kaikki oli kuitenkin hyvin ja sait hyvät ohjeet jatkoa ajatellen! Nyt vaan koitat malttaa levätä ihan oikeasti. Ne testiliuskat ovat juuri niitä samoja, joilla terkkarit niitä näytteitä ottavat. Jos pissa on edelleen puhdas, on se hyvä merkki. Nyt vaan otat mahdollisimman lungisti ja nautit olostasi vaikka lehtiä ja kirjoja lukien.

kaksonen: onnittelut uuden rajapyykin saavuttamisesta! Niin niitä viikkoja vaan kertyy... Hienoa, että pomosi suhtautui positiivisesti uutiseesi. On paljon mukavampi tehdä töitä, kun tietää, että voi tarvittaessa ottaa vähän rauhallisemminkin. Kyselit noista pääsiäissuunnitelmista... Meillä riittää kiirettä, sillä esikoinen täyttää pääsiäisenä 2v ja juhlia järjestetään viikonloppuna molempina päivinä. Maanantaina menemme vielä minun vanhempieni luokse syömään lammasta. Tekemistä siis riittää!

wbm: mukavaa, että tauti on alkanut helpottaa ja pääset nauttimaan pääsiäisestä. Onpas sinullakin noita viikkoja kertynyt mahtavasti :).

sartsu: onnittelut puolivälin saavuttamisesta!!! Hienoa, että olette päässeet nauttimaan auringosta ja raikkaasta ulkoilmasta! Siinä 3D:ssä näkee kyllä vauvan niin tarkkaan, että eiköhän se sukupuolikin siellä näy. Tuossa vaiheessa on vauvalla vielä tilaa liikkuakin siellä masussa, että näkymien pitäisi olla todella hyvät.

Tuossa jo kaksoselle kerroinkin, että meillä riittää pääsiäisenä ohjelmaa... Tytön 2-vuotissynttäreissä riittää tekemistä. Tänään ajattelin leipoa juustosarvia ja järjestellä paikkoja. Huomenna pitäisi leipoa kulitsaa ja kakkupohjia, jotta saan kakun kostumaan lauantaita ja sunnuntaita varten. Lauantaina ajattelin vielä imuroida ja koristella toisen kakun. Sunnuntaina sitten vielä toisen kakun viimeistely. Jossain välissä pitäisi vielä ehtiä ulkoilemaan ja laittamaan ruokaakin ;-). Onneksi maanantaina pääsee valmiiseen pöytään, kun menemme vanhempieni luokse pääsiäislounaalle. Sinänsä tykkään kyllä tosi paljon leipomisesta ja laittamisesta, mutta kyllähän se melko rankkaa on.

Nyt taitaa joku flunssa iskeä minuun... Eilen aamulla oli jo kurkku vähän kipeä ja tänään onkin ollut todella tukkoinen olo. Kun ei nyt vaan tulisi kipeäksi. Kävinkin apteekista hakemassa paracetamolia ja kurkkutabletteja, jotta pääsen nujertamaan flunssaa heti alkumetreillä. En todellakaan kaipaisi mitään influenssaa näin kevään kunniaksi :/.

Mulla on taas ollut joku älytön herkku- ja suolaisen himo. Tänäänkin oli pakko ostaa vähän suolapähkinöitä, kun niin teki mieli jotain oikein suolaista... Nyt pitäisi vaan vähän hillitä tuota herkuttelua, ettei paino nousisi liikaa. Jospa sitä sitten pääsiäisen jälkeen taas vähän yrittäisi katsoa, mitä suuhunsa pistää.

Nyt olen parina päivänä tuntenut liikkeitä jopa keskellä päivää. Eilen päivällä tuli pari ihan kunnon muksautusta vasempaan kylkeen ja illalla vielä muutama lisää ihan tuohon navan seutuville. Kylläpä se tuntui taas ihanalta! Alkaisi vaan pikkuinen potkiskella vielä kovemmin, jotta voisi masun päältä tunnustella... Nyt pitäisi vielä malttaa vajaa kaksi viikkoa sitä rakenneultraa. Menisipä aika nopeasti.

Nyt mentävä vähäksi aikaa lepäämään, kun tyttökin nukkuu päikkäreitään. Sitten ryhdyttävä tuumasta toimeen...

Oikein mukavaa pääsiäistä kaikille!!! Ja mukavaa masunkasvatusta!

masunasu rv18+6

Vierailija
36/48 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

masunasu:

neronja: onnittelut hienoista ultrakuulumisista!!! Olitpas sinä hyvissä ajoin menossa ultrattavaksi ;-).

Mulla tosiaan lääkärit määrää aina nuo ultra-ajat eli menen aina silloin, kun lääkärit parhaaksi näkee. Np-ultran jälkeen lääkäri sanoi hoitajalle, että varatkaa aika rakenneultraan n. rv20 ja se aika oli sitten eilen. Ja eilen lääkäri sanoi hoitajalle, että seuraava ultra-aika varataan 8 - 9 viikon päähän ja se sattui sitten päivämäärälle 7.6. Eli mä meen tosiaan aina silloin, kun lääkärit niin määrää ;-).

Tosi touhukas pääsiäinen on teille tulossa, huh... Aivan hengästyin lukiessani. Pikaista paranemista flunssasta! Toivottavasti ei iske kunnolla päälle.

Kääk, nyt tuli kiire. Tytöt täytyy hakee kerhosta....

Vierailija
37/48 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin tuolla hyvissä ajoin olemisella sitä, että olit muistanut ajan väärin ja jouduit tappamaan aikaa kaupungilla ;-).

Onpas muuten kiva, että pääset vielä uudelleen ultraan myöhemmin!

masunasu

Vierailija
38/48 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan juolahtanut mieleen, että tuota kellonaikaa tietenkin tarkoitit. Tyhmä minä. Olishan tuo pitänyt tajuta, mutta kun joskus vaan ei välähdä ;-). Aikaisessa todellakin olin siellä ultrassa. Olin tosiaan menossa jo ilmoittautumaan siihen polin toimistoon, mutta yksi ihminen oli siinä edelläni, joten kerkesin vilkaista korttiani. Olin todellakin aivan äimänä kun katsoin sitä kellonaikaa. Hetken aikaa mietin, että pitäiskö kysyä toimistosta, että onko se minun aika kuitenkin 10.15, mutta sitten järki sen verran sanoi, että pakko sen on olla just tuo, mikä korttiin on merkitty ;-).

Juu, kiva tosiaan, että seuraavat tuolla polilla. Lääkäri sanoi, että vauvan kasvua pitää seurata sen piikityshoidon takia. Kun lääkäri niin kyseli, että onko kysymyksiä, onko kysymyksiä, niin sitten kysyin synnytyksestä sitä, että annetaanko sen mennä sitten ihan rauhassa yli la:n (kuten kolme edellistä). Lääkäri sanoi jotenkin, että siitä on todellakin vielä liian aikaista puhua, kun monenlaista voi vielä tulla eteen. Onneksi olen kuitenkin seurannassa, joten toivottavasti ei mitään suurempia yllätyksiä pääse tulemaan. Toksoplasmoositestistä kysyin myös, mutta lääkäri ei nähnyt sitä tarpeelliseksi. Täytyy varmuuden vuoksi kysyä siitä vielä seuraavassa ultrassa (jos muistan), jos sillä lääkärillä olis sitten asiaan erilainen mielipide.

Onko teillä muilla suht samoissa menevillä sitä, että iskee aina mieletön nälkä ja sitä ei vie pois se, että ottaa esim. teen kanssa leipää? Pakko on saada ihan kunnon ruokaa. Äsken mä kyllä söin munakasta ja leipää ja maha tuli täyteen, mutta aivan kuin taas alkaisi tuntua, että pitäis saada ruokaa. Ihme juttu ;-).

neronja rv19+4

Vierailija
39/48 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nykyään kauheita vaikeuksia kulkee tästä koneen ohi kurkkaamatta pinoa ;) Koko päivä on mennyt siivoillessa,nyt on viides koneellinen pyykkiä pyörimässä :-S Yläkerran vessa/pesuhuone on kuurattu ja kuivia pyykkejä oon kantanut varmaan 100 pinoa saunan lauteilta kaappeihin...Alakerrassa pitäis vielä raivata ja imuroida ja saunakin on pakko pestä kunhan toi viimenen pyykkikoneellinen pysähtyy.Yhtään ei huvittais,mutta joskus vaan on pakko.Ukko tuli vasta töistä ja lähtee kohta takas.

Mulla alkaa varmaan noi sokrut hiipiä vähän huonommaksi.Nyt on parina päivänä syömisen jälkeen tullut sellanen älytön väsymys :( Tosin oon kyllä syönytkin ihan mitä sattuu...Onko nyt ihme,jos sokerit on taivaissa,jos vetäsee mämmiä vaniljakastikkeella ison satsin...Pitää muistaa neuvolasta pyytää seuraavalla kerralla mittariin liuskoja,niin sais vähän tsekkailtua missä mennään.Ei oo mitään järkee oottaa jonnekin 26 viikolle rasitusta,jos kotimittari näyttää jo isoja lukemia.Mutta katellaan mitä tulee :) Pitäs alkaa keräileen itsekuria kasaan ja noudattaan paremmin ruokavaliota!!!!Hyvästi herkut ;) Onneks tulee kesä ja saa syödä vihanneksia kunnolla.On muuten tylsää,et joka paikassa sanotaan,et pitää syödä kasviksia/vihanneksia paljon ja sit ne maksaa ihan älyttömästi!!Ei mikään ihme,jos suomalaiset on hiukka tukevia,kun tulee niin paljon halvemmaksi elää makkaralla =)

Jeps,pakko jatkaa hommia...

Sari

Vierailija
40/48 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittelen, koska pullataikina odottaa keittiössä leipomistaan.

Sartsulle ja Neronjalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!!!

Sartsu: Miten vanha teidän kuopus on??? Me olemme esikoisen kanssa menossa Tyksiin 26.4. tarkistamaan josko hänen toinen kiveksensä kiinnitettäisiin, koska se on yleensä aina ylhäällä. Vähän alle 2-vuotiaana hänelle tehtiin tähystysleikkaus, jossa etsittiin toista kivestä mahasta yms. Kivestä ei koskaan löytynyt.Esikoinen on nyt 6v.

Mauku: Peukut pystyyn, että vauva kääntyy vielä itsekseen. Minulla ei ole tällä hetkellä aavistustakaan miten päin vauva on, mutta ilmeisesti ei enää pää alaspäin, vaikka kovin syvällä jo olikin.

Nyt siis leipomaan ja vielä vähän siivoamaan, kun miehen perhe tulee huomenna tänne pohjanmaalta ja nyt on vielä hetken hiljaista kun lapset ovat mummun kanssa sirkuksessa...mahtaa olla kylmä.

Hauskaa pääsiäistä!!!!!

Uba-aba rv 33+3