Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko käyneet leipäjonossa?

Vierailija
30.10.2017 |

Mitä ruokakassi yleensä sisältää? Ajattelin mennä ensimmäistä kertaa

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En.

Sen verran olen kuitenkin katsellut jonoja että vararavintoa näyttäs olevan kaikilla omastakin takaa.

Sulla taitaa olla ku-si-päi-syyt-tä omasta takaa!

Hyi hel-vet-ti että kuvottaa tällaiset "ihmiset". Olet häpeäksi meille muille.

-Ei vähävarainen-

Vierailija
42/88 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En.

Sen verran olen kuitenkin katsellut jonoja että vararavintoa näyttäs olevan kaikilla omastakin takaa.

Sulla taitaa olla ku-si-päi-syyt-tä omasta takaa!

Hyi hel-vet-ti että kuvottaa tällaiset "ihmiset". Olet häpeäksi meille muille.

-Ei vähävarainen-

👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

333 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käyneet. Sisältää muutama einestä, leivoksia, lihaa- ja liha eineksiä, 1/3osaa mädäntyneitä vihanneksia ja leipää.

Joskus on yllätyksiä kuten pähkinöitä tai savustettua siikaa pakastettuna.

voi olla kananmunia ja juustoa

ne säilyy hyvinä reilusti yli sen päivän mikä paketissa

Näitä ruokia oli silmieni edessä mutta ilmeisesti en saanut koska minulla ei ole kamelin selkää.

Vierailija
44/88 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empatiaa, kiitos! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En.

Miten voit olla noin ilkeä ja kylmä.

Etkö tiedä, ettei vähävaraisilla ole varaa ostaa terveellistä. TERVEELLISYYS MAKSAA. Joskus voi saa tarjouksessa tai sesonkikausina halvalla terveellisiä ainesosia, juureksia yms.

Köyhä joutuu ostamaan HELPAA, joka valitettavasti on yleensä epäterveellistä ja lihottavaa. Esimerkiksi täyttävä lihapiirakka ja lenkki ovat tällaisia ruokia.

Itse olen ns. omillani toimeentuleva, mutta ymmärrän silti tämän - toisin kuin sinä ilkimys.

HÖpö höpö! Lihapiirakkahan on ihan hel-vetin kallista! Toki jotkut terveelliset vaihtoehdot ovat kalliita, mutta jos oikeasti ihan alusta asti tekee kotiruoan perusjuureksista ja vihanneksista ja halvemmista lihoista (jos tarpeen), niin tulee takuulla halvemmaksi kuin lihapiirakka tai joku HK:n sininen! Ja terveellisemmäksi, mutta sen nyt varmaan kaikki jo tietävät.

Tiedän ihan omasta kokemuksesta. JOs oikeasti on tiukkaa, ihan oikeasti, niin siinä ei mitään valmislihapiirakoita ostella,hitto.

Vierailija
45/88 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

johanna_sos kirjoitti:

Mari kirjoitti:

Olen käynyt, olen yh-äiti.

Enemmän olen käynyt pelkkää leipää pakastimen täyteen, jaoin ite siitä muillekin. meilläpäin ei muuta jaetakaan, eu-kasseja pari kertaa vuoteen.

Joka kerta hävettää seisoa jonossa. Mutta ajattelen lapsiani että heidän takia tätä teen.

Tai tein. Opiskelin toisen ammatin ja nyt töissä onneksi.

Tiedän useita ketkä ei hae kun hävettää niin paljon.

Jospa joskus olisi asiat niin ettei kenenkään tarvitsisi häpeää tuntea, tai mieluummin niin päun ettei jonossa tarvitsisi olla.

pitäisikö leipäjonolaisten naamat pistää ylös, ja vähen ttt tuesta sama osuus

lisäksi he syyllistyvä veropetokseen, koska eivät ole ilmoittaneet kaikkia saamiaan tuloja

tiedän työttömän joka kerää pulloja, mutta ei ilmoita näitä tuloja verottajalle lainkaan, mikä on rikollista

Sua jaksaa mietityttää peräti 2e pullot??

Mene valittamaan niistä rikkaista rikollisista tai kyseenalaisesti rikastuneusta. Siellä pyörii isot rahat.

Että ihan joku jaksaa vaivata päätään jonkun 2 eurolla.

Vierailija
46/88 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran olen nähnyt ruokajonon. Eksyimme Helsingissä, taisimme olla jossain Malmilla. Onneksi autossa on aina ovet lukossa, sen verran epämääräiseltä seudulta näytti.

Käsittämätöntä.

Sua ei vaivaa se, että ihmiset näkee nälkää, kunhan vaan auton ovet on lukossa.

Oot asian ytimessä.

Ihminen se ei kyllä petä!

Vierailija
47/88 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En.

Etkö tiedä, ettei vähävaraisilla ole varaa ostaa terveellistä. TERVEELLISYYS MAKSAA. Joskus voi saa tarjouksessa tai sesonkikausina halvalla terveellisiä ainesosia, juureksia yms.

Köyhä joutuu ostamaan HELPAA, joka valitettavasti on yleensä epäterveellistä ja lihottavaa. Esimerkiksi täyttävä lihapiirakka ja lenkki ovat tällaisia ruokia.

Itse olen ns. omillani toimeentuleva, mutta ymmärrän silti tämän - toisin kuin sinä ilkimys.

Ei tuollaiset yksinkertaisesti osaa hävetä. Ei niillä ole oikein muitakaan tunteita.

Vierailija
48/88 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

333 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käyneet. Sisältää muutama einestä, leivoksia, lihaa- ja liha eineksiä, 1/3osaa mädäntyneitä vihanneksia ja leipää.

Näitä ruokia oli silmieni edessä mutta ilmeisesti en saanut koska minulla ei ole kamelin selkää.

mitäs tuo tarkoittaa että "ei ole kamelin selkää", siis tarkoitatko että et olisi jaksanut kantaa niitä kotiin?

Vierailija
49/88 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt, mutta ohi ajanut monesti. Aina se pistää miettimään miks sellasia on ja sitten miettii vähän lisää, niin kovin yksiväristä porukkaa niissä jonoissa. Kun tietää että muut saa kännyköistä lähtien kaikki.

Vierailija
50/88 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten harkitsin todella, oli tiukka tilanne monta kuukautta. Ongelmana kuitenkin se, että monelle asialle allerginen ja keliaakikko, joten olisi ollut hankalaa. Täällä usein annetaan valmiita kasseja eikä itse valikoida. Kävin sitten vanhemmilla ja kavereilla syömässä lämpimän aterian, kun kutsuivat.

Jotenkin sitä sitten pärjäsi ja loputkin kuivatarvikkeet kaappien perukoilta käyttämällä selvisi.

Onneksi oli sieniä metsässä myös. Lähiöalueelta sain omenoita ilmaiseksi.

Vierailija
51/88 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

333 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitäs tuo tarkoittaa että "ei ole kamelin selkää", siis tarkoitatko että et olisi jaksanut kantaa niitä kotiin?

Ei tarkoittanut sitä, sen takia alapeukku.

Olkaa hyvä.

Vierailija
52/88 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En.

HÖpö höpö! Lihapiirakkahan on ihan hel-vetin kallista! Toki jotkut terveelliset vaihtoehdot ovat kalliita, mutta jos oikeasti ihan alusta asti tekee kotiruoan perusjuureksista ja vihanneksista ja halvemmista lihoista (jos tarpeen), niin tulee takuulla halvemmaksi kuin lihapiirakka tai joku HK:n sininen! Ja terveellisemmäksi, mutta sen nyt varmaan kaikki jo tietävät.

Tiedän ihan omasta kokemuksesta. JOs oikeasti on tiukkaa, ihan oikeasti, niin siinä ei mitään valmislihapiirakoita ostella,hitto.

Höpö höpö.

Salaatti saattaa maksaa 4 euroa. Tällä 4 eurolla saat 2 lihapiirakkapakettia, jossa on 6-8 lihapiirakkaa paketissa eli 4e yhteensä 16 lihapiirakkaa.

TAI 4e saat 2 kpl HL-lenkkiä (a` 2e).

Minkä köyhä valitsee

A) 16 lihapiirakkaa TAI

B) 8 lihapiirakkaa + hk-lenkin TAI

C) salaatin

Joten, vedä alahuuli naaman yli niskaan ja nielaise, kiitos!

Vierailija
53/88 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En.

Höpö höpö.

Salaatti saattaa maksaa 4 euroa. Tällä 4 eurolla saat 2 lihapiirakkapakettia, jossa on 6-8 lihapiirakkaa paketissa eli 4e yhteensä 16 lihapiirakkaa.

TAI 4e saat 2 kpl HL-lenkkiä (a` 2e).

Minkä köyhä valitsee

A) 16 lihapiirakkaa TAI

B) 8 lihapiirakkaa + hk-lenkin TAI

C) salaatin

Joten, vedä alahuuli naaman yli niskaan ja nielaise, kiitos!

Juuri näin 👍

Lidlissä:

8 lihapiirakkaa____2€

HK- lenkki________2€

Vierailija
55/88 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.vauva.fi/keskustelu/3269503/kuinka-paljon?changed=1536935888

Aukaise tv2 ja sano ei rasismille.

Vierailija
56/88 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonrahaa kirjoitti:

http://www.iltalehti.fi/verot-2015/2015110220600402_da.shtml

SAK:n Lauri Lylyn ansiot jäivät pienemmiksi kuin muiden AY-pomojen. Lyly ansaitsi viime vuonna yhteensä 190 874 euroa

http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/ihalainen palkka-10924

Työministeri Lauri Ihalainen kertoo Ilta-Sanomissa, mistä hänen 244 980 euron ansiotulonsa vuoden 2012 verotuksessa muodostuvat.

Ihalaisen yli 20000 euron kuukausitulot olivat yli 5000 euroa suuremmat kuin esimerkiksi pääministerillä. Ihalainen on ensimmäisen kauden kansanedustaja. Työministeri kertoo saavansa eläkettä SAK:lta, jossa hän oli töissä noin 40 vuotta.

Suomi valtiona ja suomalaiset poliitikot hävetkää että suomen kaltaisessa maassa ihmiset joutuvat käymään leipäjonossa.

Vierailija
57/88 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

paljonrahaa kirjoitti:

http://www.iltalehti.fi/verot-2015/2015110220600402_da.shtml

SAK:n Lauri Lylyn ansiot jäivät pienemmiksi kuin muiden AY-pomojen. Lyly ansaitsi viime vuonna yhteensä 190 874 euroa

http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/ihalainen palkka-10924

Työministeri Lauri Ihalainen kertoo Ilta-Sanomissa, mistä hänen 244 980 euron ansiotulonsa vuoden 2012 verotuksessa muodostuvat.

Ihalaisen yli 20000 euron kuukausitulot olivat yli 5000 euroa suuremmat kuin esimerkiksi pääministerillä. Ihalainen on ensimmäisen kauden kansanedustaja. Työministeri kertoo saavansa eläkettä SAK:lta, jossa hän oli töissä noin 40 vuotta.

Suomi valtiona ja suomalaiset poliitikot hävetkää että suomen kaltaisessa maassa ihmiset joutuvat käymään leipäjonossa.

Pitäisi pyytää joku ulkomaalainen lehti tai televisioyhtiö tekemään juttua leipäjonoista ja pyytää politikot kommentoimaan asiaa miten he voivat hyväksyä asian.

Vierailija
58/88 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten kävin kahdesti - nimittäin ensimmäisen ja viimeisen kerran. Sain kassiini homehtuneen juuston, mätiä appelsiineja, pakastettuja(!) jugurtteja ja samalla lailla säilöttyjä leikkeleitä. Ainoa joka oli tuoretta oli vaalea leipä. Rupesin höperehtimään selvää ja rahat alkoivat riittää tuoreeseen ruokaankin.

Vierailija
59/88 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti olen joutunut käymään. Leipää tulee aina paljon, rahkaa saa yleensä niin paljon kuin napa vetää, kananmunia, lauantaimakkaraa, maitojauhetta, ruokamakkaraa jne. Helluntaiseurakunnan ruokajonossa kävin yhden ainoan kerran, ja lähes kaikki mitä sieltä sai, oli homeessa.

Vierailija
60/88 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden verran käytiin enemmän tai vähemmän säännöllisesti, kun jäätiin molemmat yhtä aikaa työttömiksi. Parhaimmillaan saatiin kanaa monta pakettia, iso vuoallinen jotain hyvää kasvisruokaa, juustoa, pullaa jne. Huonoimmillaan vanhentuneita possunsuikaleita ja joku mikroruoka.

Jonossa oli paljon ulkomaalaisia (venäläisiä...), paikallisen kapakan kanta-asiakkaita (puheiden perusteella) ja moni sanoi, ettei ole edes tarvetta, kun edellisetkin pakastimessa syömättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä