Oletteko käyneet leipäjonossa?
Mitä ruokakassi yleensä sisältää? Ajattelin mennä ensimmäistä kertaa
Kommentit (88)
Olen. Täällä on sellainen systeemi että vuoronumerot jaetaan arvalla ja jokainen saa kerätä oman kassinsa. Pöydillä on osiot lihalle, eineksille, maitotuotteille, kasviksille, pulla-/paistopistetuotteille ja leivälle, niistä saa tavaran määrän mukaan ottaa 1-3 tuotetta jokaisesta paitsi leipää niin paljon kuin haluaa. Joskus on hyvällä tuurilla saanut pari pakettia lihaa, eineksiä, juustoa, jogurttia, hyviä kasviksia ja hedelmiä, suklaata jne., joskus taas saa tyyliin makkarapaketin, pikkupurkin jogurttia ja leipää.
https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/katso-koko-lista-nain-kans…
Tarja Filatov (SDP) 108526,77
http://www.iltalehti.fi/verot-2015/2015110220600402_da.shtml
SAK:n Lauri Lylyn ansiot jäivät pienemmiksi kuin muiden AY-pomojen. Lyly ansaitsi viime vuonna yhteensä 190 874 euroa
http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/ihalainen palkka-10924
Työministeri Lauri Ihalainen kertoo Ilta-Sanomissa, mistä hänen 244 980 euron ansiotulonsa vuoden 2012 verotuksessa muodostuvat.
Ihalaisen yli 20000 euron kuukausitulot olivat yli 5000 euroa suuremmat kuin esimerkiksi pääministerillä. Ihalainen on ensimmäisen kauden kansanedustaja. Työministeri kertoo saavansa eläkettä SAK:lta, jossa hän oli töissä noin 40 vuotta.
Voisiko kehittää järjestelmän jossa avustuspaketti tilattaisiin suoraan kotiin sähköisesti "pizza-taksilla"
Aktiivimallin myötä leipäjonot tulee kasvamaan
aktiivi malli on väehentänyt työttömyyttä
Olen monesti. Eu avustuskassissa on puurohiutaleita (parempia ku kaupan), mehutiiviste, maitojauhe, joskus öljyä, makaroonia, lihasäilyke. hernekeitto. Vähä vaihtelee. Jos on vähätulonen ni toi on sikahyvä. Arvo varmaa parikymppiä.
Myös leipää pelkästään oon hakenu. IHa hyvää ainaki ne ruispalat. Säästää monta euroa, joskus saa leivoksia tai hetelmiä.
http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/uutissuomalainen-liki-puolet-suoma…
Lähes puolet suomalaisista kannattaa ansiosidonnaisen työttömyysturvan maksamista kaikille työttömille riippumatta työttömyyskassojen jäsenyyksistä, selviää Uutissuomalaisen gallupista.
Uutissuomalaisen gallupissa perussuomalaisten kannattajista 52 prosenttia ilmoitti kannattavansa yleistä ansiosidonnaista työttömyysturvaa. Keskustan kannattajista samaa mieltä oli yli 60 prosenttia ja kokoomuksen kannattajista vajaa puolet.
Kielteisimmin asiaan suhtautuivat SDP:n kannattajat, joista reilu kolmannes vastusti ajatusta.
Olen monestikin ja hirveästi säästää ruokarahaa, kun saa sieltä jotain. Tarjonta vaihtelee pävittäin, mutta leipää saa aina niin paljon, kun jaksaa kantaa. Usein saa lihaa, makkaraa, maitoa, jugurttia, juustoa yms. Ja sehän on vain hyvä, että tuo ruoka jaetaa, jos joku haluaa, koska muuten se menisi roskiin. Kannattaa hakea jo luonnonsuojelun takiakin.
En.
Sen verran olen kuitenkin katsellut jonoja että vararavintoa näyttäs olevan kaikilla omastakin takaa.
Vierailija kirjoitti:
Lähes puolet suomalaisista kannattaa ansiosidonnaisen työttömyysturvan maksamista kaikille työttömille riippumatta työttömyyskassojen jäsenyyksistä, selviää Uutissuomalaisen gallupista.
Uutissuomalaisen gallupissa perussuomalaisten kannattajista 52 prosenttia ilmoitti kannattavansa yleistä ansiosidonnaista työttömyysturvaa. Keskustan kannattajista samaa mieltä oli yli 60 prosenttia ja kokoomuksen kannattajista vajaa puolet.
Kielteisimmin asiaan suhtautuivat SDP:n kannattajat, joista reilu kolmannes vastusti ajatusta.
Siniset ovat ehdottaneet että ansiosidonnainen tulisi automaattisesti kaikille työttömille, ei pelkästään ay-miehille
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni myös karenssi pitäisi poistaa - kukaan ei halua sitä
leipäjonoissa käynti on osa normaalia elämää
Olen käynyt, olen yh-äiti.
Enemmän olen käynyt pelkkää leipää pakastimen täyteen, jaoin ite siitä muillekin. meilläpäin ei muuta jaetakaan, eu-kasseja pari kertaa vuoteen.
Joka kerta hävettää seisoa jonossa. Mutta ajattelen lapsiani että heidän takia tätä teen.
Tai tein. Opiskelin toisen ammatin ja nyt töissä onneksi.
Tiedän useita ketkä ei hae kun hävettää niin paljon.
Jospa joskus olisi asiat niin ettei kenenkään tarvitsisi häpeää tuntea, tai mieluummin niin päun ettei jonossa tarvitsisi olla.
En ole käynyt kun olen joten kuten pärjännyt ilmankin. Säästänyt sen todella tarvitseville.
En ole käynyt kun ei ole tarvetta. Kynnys sinne menossa olisi todella korkea vaikka tiukoilla olisinkin.
Eräs tuttu pariskunta kävi, ja sai sieltä kaurahiutaleita ja vehnäjauhoja joissa oli mukana proteiini; jotain kamalia koiperhosen näköisiä ötököitä lehahti lentoon kun pussin avasivat!
Olin paikalla ja näin itse. Se oli kauhea tilanne, niitä lensi joka puolella! Kamala homma tappaa ne ja tietysti pussit ulos roskikseen alta aikayksikön, Hyi hitto!
Onhan se hyvä että ihmiset jotka tarvitsevat saavat apua, mutta ...?
Mari kirjoitti:
Olen käynyt, olen yh-äiti.
Enemmän olen käynyt pelkkää leipää pakastimen täyteen, jaoin ite siitä muillekin. meilläpäin ei muuta jaetakaan, eu-kasseja pari kertaa vuoteen.
Joka kerta hävettää seisoa jonossa. Mutta ajattelen lapsiani että heidän takia tätä teen.
Tai tein. Opiskelin toisen ammatin ja nyt töissä onneksi.
Tiedän useita ketkä ei hae kun hävettää niin paljon.
Jospa joskus olisi asiat niin ettei kenenkään tarvitsisi häpeää tuntea, tai mieluummin niin päun ettei jonossa tarvitsisi olla.
pitäisikö leipäjonolaisten naamat pistää ylös, ja vähen ttt tuesta sama osuus
lisäksi he syyllistyvä veropetokseen, koska eivät ole ilmoittaneet kaikkia saamiaan tuloja
Kerran kävin. Sain pakastettuja jugurtteja sekä rahkoja, homeisen kermajuuston, mätiä appelsiineja, vihertäväksi menneen kinkkuleikkelepaketin ja TUORETTA leipää.
Joo