Äitini haudanhoitomaksu on erääntynyt ja olen p.a, saako sossusta,kelasta tai esim. seurakunnalta apua?
Kysyn näin alustavasti täältä jos joku tietää, ennen kuin alan soitella paikkoihin. Elän kädestä suuhun koska sain yllättäen potkut pienipalkkaisesta työstä (kuten moni muu samassa rytäkässä) ja uutta työtä ei ole näillä näkymin luvassa vaikkä lähemmäs 50 hakemusta laitettu. Onko kenelläkään tietoa? En polta tai juo joten sellaiset ja muutenkin asiattomat kommentit voi jättää väliin, kiitos.
Kommentit (12)
Luulisi seurakunnalta sen verran ymmärrystä löyyvän, että antavat maksuaikaa lisää jos pyydät. Ja laksun useampaan erään.
Ota yhteys sinne seurakuntaan ja selvitä tilanne. Sano myös sopimus irti ja hoida hauta itse, pääset paljon halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Tarkottaa siis sitä, että hauta otettaisiin uusiokäyttöön?
Ensin suosittelen ottamaan yhteyttä seurakuntaan. Luulisi, että heillä olisi mahdollisuus jatkovuoteen tai maksuaikojen joustoon tms.
No ei tarkota, vaan seurakunta hoitaa istutukset keväällä ja syksyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin suosittelen ottamaan yhteyttä seurakuntaan. Luulisi, että heillä olisi mahdollisuus jatkovuoteen tai maksuaikojen joustoon tms.
Paljon tuo maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon tuo maksaa?
Sitä en tiedä, koska hoidan haudan itse.
Sossusta ja Kelalta et saa mitään, Seurakunta ehkä antaa maksuaikaa. Tuo on kuitenkin ihan vapaaehtoinen homma. Sen haudan voi hoitaa itse tai/ja laittaa niin ettei sitä edes juurikaan tarvi hoitaa.
Kyllä se siellä pysyy haudattuna, vaikka et maksasikaan mitään. Dokumentoituja haudasta ylösnousuja on kuitenkin noiin vähän, että ei tatrvi oikeasti pelätä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se siellä pysyy haudattuna, vaikka et maksasikaan mitään. Dokumentoituja haudasta ylösnousuja on kuitenkin noiin vähän, että ei tatrvi oikeasti pelätä.
Miten hirveä ihminen olen, kun oikeasti naurahdin tälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hirveä ihminen olen, kun oikeasti naurahdin tälle?
Mä taas olen varmaan kauhea kukkis, kun tulee aina myötähäpeä tällaisista oman elämänsä lupsakoista huumorveikoista, joiden pitää joka käänteessä leikkiä niin kovin hauskaa ja muka-nokkelaa.