Mitä ruokia valmistatte peruna-sipulisekoituksesta?
Kommentit (51)
Vain janssoninkiusaukseen käytän, saa helposti ja nopeasti kun ei tarvitse muuta kuin 500g tätä pesipsek, purkki anjovista liemineen ja purkki kuohukermaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin huonosti eivät asiani ole, etten jaksaisi ostaa perunoita ja sipuleita ja silputa niitä ihan itse. Mutta minä olenkin sellainen kummajainen, joka leikkaa leivästä ja juustosta viipaleita ja yleensäkin ostaa tuotteita, joita ei ole valmiiksi pureskeltu ja melkein nieltykin.
Ae että oot aheruus..
Mietin vaan kun neljältä pääsen töistä, puoli viis olen kotona ja alan niitä perunoita ja sipuleita kuoria ja pilkkoa, että moneltahan meillä ruoka ois valmis 🤔🤔
Taidan kuitenki käyttää arkena vähän noita pussijuttuja.
En ole tuo jolta kysyit mutta en myökään pidä vetisistä peruna-sipuleista kun tuore on niin paljon maukkaampaa.
No ainakin itselläni kermaperunat valmistuu paljon nopeammin tuoreesta perunasta kuin pakastetusta. Täytyy ottaa huomioon että peruna-sipuli on kuitenkin jäässä, se pitää joko etukäteen sulattaa tai sitten pidentää valmistusaikaa.
Kuoriminen nyt ei vie aikaa mitään.
No kun kuorii parikymmentä perunaa, kyllä siinä aikaa menee varttitunti.
Silloin kun lapset mankuu ruokaa, sekin on aikaa.
Toisaalta sille esivalmisteluun kuluvalle ajalle saa myös ihan hyvän tuntipalkan kun vertaa pussiperunasipulisekoituksen hintaan.
Kuka idiootti kuorii perunat? Siinä kuoressa on kaikki vitamiinit ja maku.
Mitkä vitamiinit? Perunassa?? (tai kuoressa)
https://www.myllymaenperuna.fi/kuluttajalle/perunan-terveellisyys/
Lähteenä perunankasvattaja :D:D:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin huonosti eivät asiani ole, etten jaksaisi ostaa perunoita ja sipuleita ja silputa niitä ihan itse. Mutta minä olenkin sellainen kummajainen, joka leikkaa leivästä ja juustosta viipaleita ja yleensäkin ostaa tuotteita, joita ei ole valmiiksi pureskeltu ja melkein nieltykin.
Ae että oot aheruus..
Mietin vaan kun neljältä pääsen töistä, puoli viis olen kotona ja alan niitä perunoita ja sipuleita kuoria ja pilkkoa, että moneltahan meillä ruoka ois valmis 🤔🤔
En ole tuo jolta kysyit mutta en myökään pidä vetisistä peruna-sipuleista kun tuore on niin paljon maukkaampaa.
No ainakin itselläni kermaperunat valmistuu paljon nopeammin tuoreesta perunasta kuin pakastetusta. Täytyy ottaa huomioon että peruna-sipuli on kuitenkin jäässä, se pitää joko etukäteen sulattaa tai sitten pidentää valmistusaikaa.
Toisaalta sille esivalmisteluun kuluvalle ajalle saa myös ihan hyvän tuntipalkan kun vertaa pussiperunasipulisekoituksen hintaan.
Mitkä vitamiinit? Perunassa?? (tai kuoressa)
Lähteenä perunankasvattaja :D:D:D
Jos googlaa peruna vitamiinit niin voi valita mistä nuo samat tiedot lukee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ae että oot aheruus..
No se,joka tekee kiusausta. Ei siihen voi laittaa kuorellisia perunoita.
14 näyttää tekevän samanlaisia sapuskoita kuin minäkin. Lisäksi teen toisinaan niistä perunalaatikkoa. Keittoon hoksasin laittaa pussinpohjan ja keittojuureksia sekä nakkipaloja, kun oli jäänyt kiusauksesta pari kolme kourallista sekoitusta eikä kotona sattunut olemaan perunoita. Olen yksineläjä, joten 500 g:n pussikin on liian iso määrä kiusaukseen yhdelle. Olen joskus tehnyt ja sitten syönyt sitä melkein viikon. Ei kiitos! Viimeksi tein kasvis-perunalaatikkoa eli peruna-sipuli sekoitusta ja juuressuikaleita pikkupussillinen, mutta ei lihaa eikä kalaa. Muuten tuli hyvää, mutta suola unohtui. No eipä tuo ollut vaikeaa lisätä ripaus aina kuumennettavaan osaan.
Janssonin kiusausta joskus. Käytän todella harvoin ko. tuotetta mutta monet näköjään käyttää eri kiusauksiin.
Paistinpannulla ensin hauduttaen ja sitten paistaen makkaraperunat, vie noin 20 min että kypsyy kunnolla.
Peruna-sipulisekoitusta, se on hyvää.
Teen kababkiusausta, ainekset:
- kebablastuja
- perunasipulisekoitusta
- 1 pss hernemaissipaprika sekoitusta
- kermaa tai kaurakermaa
- kermaan mausteita: suolaa, mustapippuria rouheena, paprikajauhetta, kurkuma jauhetta, valkosipulijauhetta
Ainekset laitetaan sekaisin voideltuun uunivuokaan, ja päälle kaadetaan maustettu kerma. Paistetaan n. 175 astetta, 1 tunti.
kiusauksia tulee nopeesti ja halvalla...joko kinkkusuikaleista tai jauhelihasta.
siis peruna-sipulisekoitusta...siihen suolaa ja sekoitus. sitten joukkoon kinkkusuikaleet ja kermaa tai ruskistettu jauheliha ja kermaa. uunissa noin tunti ja volaa...valmista on. bon appetit.