Olitko häissä 2 lapsesi kanssa lauantaina? Ja ajoitko samalla koiran päälle?
Oletko sinä täällä? Kerro mitä mielessäsi liikkuu ja millainen moraali sinulla on ja opetatko lapsiasi samanlaisiksi?
Kommentit (66)
Eikös tämä nyt ole ihan sen koiranomistajan oma vika, kun koira juoksee suoraan autotielle?
Ahaa, jos lapsi juoksee tielle niin sekin on vanhemman vika? Vahinkoja sattuu.
Jos koira on ilman hihnaa ja juoksee auton alle on se omistajan vika.
Jos lapsi juoksee auton alle on se vanhemman vika.
Tottakai autoilijan pitää yrittää välttää päälleajo mutta aina se ei onnistu jos tilanne yllättää.
Vierailija kirjoitti:
Se oli vaan koira.
Olisin itse kyllä pysähtynyt ja hoitanut velvollisuuteni, mutta silti se oli vaan koira.
Se oli vaan lapsi.
Olisin itse kyllä pysähtynyt ja hoitanut velvollisuuteni, mutta silti se oli vaan lapsi.
Yksi sinne, toinen tänne, aina niitä uusia tulee...
Mitä nainen olisi voinut koiralle tehdä? Itse olen pysähtynyt vastaavassa tilanteessa, kuvannut autoon tulleet vauriot ja laittantu laskun paikalle tulleelle koiranomistajalle. Tämä koira tosin ei ollut metsästyskoira ja omistajakin oli 30 m päässä. Monellako meistä on autossa puukko tai pistooli, että kituvan koiran saa lopetettua?
Olen oikeasti pahoillani niiden puolesta, jotka ovat lapsena olleet samanarvoisia talon koiran kanssa ja nyt siirtävät asennetta edelleen.
Koira on vain esine, ei sen kummallisemi kuin joku muovinen tuoli. Ei siitä nyt noi tunteikkaksi pidä mennä. Lapsi on sentään ihminen jolla sielu.
Vierailija kirjoitti:
Olen oikeasti pahoillani niiden puolesta, jotka ovat lapsena olleet samanarvoisia talon koiran kanssa ja nyt siirtävät asennetta edelleen.
Omat vanhemmat sentään ymmärsi viedä koiransa lopetettavaksi kun alkoivat odottamaan minua eikä toista oo sitten koskaan hankittu. Ellei naapurin kissaa lasketa joka varmaan puolet hereilläoloajastaan viettää meillä :p
Vierailija kirjoitti:
Koira on vain esine, ei sen kummallisemi kuin joku muovinen tuoli. Ei siitä nyt noi tunteikkaksi pidä mennä. Lapsi on sentään ihminen jolla sielu.
Onko sinun tuoleillasi persoona, muisti ja tunteet? Oletko ajatellut puhua asiasta ammattiauttajan kanssa?
koirat juoksee vahingossa, mutta monet lapset ihan tarkotuksella hyppii autojen eteen, ei muutako kaasua kohdalla, kun onhan se vain joku lapsi.
Siis mikä velvollisuus sillä naisella olisi ollut pysähtyä? Aika harva pysähtyy motarillakaan, kun supikoirasta tai ketusta yli ajaa. Itse olen kerran todistanut kun edellä ajava ajoi kissan yli, mutta en usko että kuski edes tajusi, että niin kävi. Kissa juoksi suoraan renkaiden väliin ja sinkosi sieltä tien pientareen ojaan. Edellä ajava jatkoi matkaa ja niin jatkoin minäkin, valitettavasti kaupunkialueella vapaana liikkuvalle eläimelle yleensä käy noin, jää auton alle. Vai onko eläin jotenkin arvokkaampi, jos se on jonkun ihmisen omistama? Arvokkaampi kuin villieläin? Ja jos on, millä perusteella?
Vierailija kirjoitti:
Jos koira on ilman hihnaa ja juoksee auton alle on se omistajan vika.
Jos lapsi juoksee auton alle on se vanhemman vika.
Tottakai autoilijan pitää yrittää välttää päälleajo mutta aina se ei onnistu jos tilanne yllättää.
Lapsen juokseminen tielle ei ole vanhemman vika vaan lapsen oma teko, joten se on onnettomuus. Tällöin toki ratkaisevaa on kuskin ajaminen jos kuski ajaa päin, se on hänen osuus.
No ei nyt yllätä naiskuskilta. Ihme ettei tullut edes mieleen tarkastaa, että tuliko autoon vauriota.
Metsäsryskoiran ei kuulu olla kiinni työssä ollessaan.
Uskomatonta kuinka kylmiä ihmisiä täällä on.
Samoin yliajaja suorastaan törkeä.
Erittäin surullista kuin joku vertaa lapsia koiriin ja pitää koiria tärkeipänä😩😢
Onhan tuo melko tylyä, että ei edes pysähdy. Toisaalta, mitä siinä voi oikeastaan edes tehdä, jos omistaja sattuu olemaan jossain kauempana?
Haavoittunut koira voi olla vaarallinen, hirvikoirat yleensä ovat isokokoisia. Ei kannata nousta autosta ulos, mutta soitto poliisille olisi varmaan ollut tarpeen. Lasku auton vaurioista luonnollisesti koiran omistajalle.
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä velvollisuus sillä naisella olisi ollut pysähtyä? Aika harva pysähtyy motarillakaan, kun supikoirasta tai ketusta yli ajaa. Itse olen kerran todistanut kun edellä ajava ajoi kissan yli, mutta en usko että kuski edes tajusi, että niin kävi. Kissa juoksi suoraan renkaiden väliin ja sinkosi sieltä tien pientareen ojaan. Edellä ajava jatkoi matkaa ja niin jatkoin minäkin, valitettavasti kaupunkialueella vapaana liikkuvalle eläimelle yleensä käy noin, jää auton alle. Vai onko eläin jotenkin arvokkaampi, jos se on jonkun ihmisen omistama? Arvokkaampi kuin villieläin? Ja jos on, millä perusteella?
Ootko joku provo? Siihen pysähdytään tietysti ja katsotaan että kituuko eläin vai kuoliko heti. Eikö tämä nyt ole jokaiselle täysjärkiselle ajokortin omistavalle henkilölle itsestäänselvyys?
Aina kun voit turvallisesti pysähtyä, sä pysähdyt.
Vierailija kirjoitti:
Haavoittunut koira voi olla vaarallinen, hirvikoirat yleensä ovat isokokoisia. Ei kannata nousta autosta ulos, mutta soitto poliisille olisi varmaan ollut tarpeen. Lasku auton vaurioista luonnollisesti koiran omistajalle.
Ihan juuri näin.
Se oli vaan koira.
Olisin itse kyllä pysähtynyt ja hoitanut velvollisuuteni, mutta silti se oli vaan koira.