Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veriset neulat wc:n roskiksessa - mistä on kyse? :/

Vierailija
29.10.2017 |

Onko kyseessä huumeiden käyttö? Mikään ihmisessä ei viittaa huumeiden käyttöön muuten. Huomasin laittaessani roskaa wc-roskikseen, se oli täynnä verisiä papereita ja 3 veristä neulaa. Semmoisia tosi pieniä neuloja.

Kommentit (462)

Vierailija
401/462 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö mies salilla? Lihaksikas? Hormoneja piikittää.

Vierailija
402/462 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kanssa suonensisäisten viihdekäyttäjä. Rännitän piriä joka perjantai, eikä mitään ongelmaa mulla ole. Käyn koulua täysipäiväisesti ja osa-aikatöissä opintojen ohella, kaikki hoituu aina ajallaan ja vastuullisesti. Olen tällä kaavalla mennyt jo 4 vuotta, kerta viikkoon hihaan. Koskaan en ole ollut rahattomana myymässä itseäni, tai hiv/hepatiittijonossa terveyskeskuksessa. Pukeudun siististi ja olen muutenkin mukava persoonaltani, paljon ystäviä, rakastava perhe, harrastuksia, ei masenna eikä mitään. En myöskään käytä alkoholia ollenkaan, minulle riittää amfetamiini kerta viikkoon kohtuurajoissa.

Minulla on myös miesystävä, joka ei tiedä tästä mitään, eikä ole aikomuksena kertoakaan. Eli siinä mielessä olen sinun (ex-)miehesi puolella - suonensisäinen käyttö voi olla hyvinkin kontrollissa. En ajattele pakonomaisesti, että on pakko saada kamaa nyt ja heti. Ihan ihme lynkkaysta täällä, miehestä pitäisi tehdä jokin ilmoitus? Mitä pahaa siinä on, jos se pysyy kontrollissa? Onko parempi, jos hän vetäisi viinaa kaksin käsin ja on aivan poissa pelistä joka viikonloppu? Miksi se on hyväksyttävämpää, kuin täysin kontrolloidusti ja satunnaisesti tapahtuva huumausaineen käyttö?

Ap on päätöksensä tehnyt, hyvä niin, mutta en ymmärrä tätä joukkolynkkausta ja kuinka mies on "likainen", "ällöttävä nisti". Ei kaikki käyttäjät ole todellakaan raiteilta suistuneita hiv-positiivisia narkkareita, vaikka laittaisikin hihaan. Mies on vielä terveys/lääkealan ammattilainen, joten varmasti ymmärtää riskit ja kuinka käyttää turvallisesti ja kontrolloidusti.

Kannattaa kuitenkin ottaa huomioon, että koska huumeet ovat laittomia, ne voivat sisältää mitä tahansa. Et voi ikinä olla varma mitä suoneesi laitat. Itse olen ollut mukana kun eräältä nuorelta, elämässään hyvuin menestyneeltä henkilöltä irroitettiin elimiä siirtoon huumeidenkäytöstä seuranneen aivokuoleman vuoksi. Oli vain ajatellut bilettää vähän ja seurauksena oli seuraavana päivänä kuollut. Itselle jäi kyllä pyörimään mieleen pitkän aikaa se miten arvaamatonta huumeidenkäyttö voi olla, kun katsoin kuinka fyysisesti hyväkuntoiselta nuorelta ihmiseltä kiskottiin elimiä irti ja lähti lopulta eteenpäin kuolleena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/462 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin pari ensimmäistä sivua, eikä edes selvinnyt mistä on kyse. Ovatko tavallisia neuloja, vaiko onttoja injektioneuloja?  Jos pituus injektioneulalla on 2...3 millimetriä, niin juuri ja juuri läpäisee ihon, ei yllä lihakseen.

Näiden neulojen paksuus on kaksi millimetriä.

Vierailija
404/462 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milli metrinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin pari ensimmäistä sivua, eikä edes selvinnyt mistä on kyse. Ovatko tavallisia neuloja, vaiko onttoja injektioneuloja?  Jos pituus injektioneulalla on 2...3 millimetriä, niin juuri ja juuri läpäisee ihon, ei yllä lihakseen.

Näiden neulojen paksuus on kaksi millimetriä.

No ei ole. Ap saattoi niin sanoa, mutta kuvasta ilmenee muuta. Sitäpaitsi, se on ruiskun tilavuus joka on noissa 2,5 ml.

Muutenkin, mitä te huutelette, jos ette jaksa lukea koko ketjua? Tää keissi on jo selvinny. Toki toivoisin lisäpäivityksiä edelleen :) Eli ap, jos tää oli totta, tuu pliis kertoo kuulumisia ja jos trollia, ni keksi pliis jatkoa tarinaan!

Vierailija
405/462 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiin juttuihin tekin uskotte :D :D

ap

Vierailija
406/462 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ottanut kuvan sairaalan yms. roskiksesta ja kehittänyt jutun ja porukka uskoo täysillä!

Vierailija
407/462 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan menetin yöuneni kun mietin tätä asiaa. Törkeää.

Vierailija
408/462 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh huh kirjoitti:

Joku ottanut kuvan sairaalan yms. roskiksesta ja kehittänyt jutun ja porukka uskoo täysillä!

Sairaalassa ja muissa th yksiköissä ei heitellä hylsytettyjä ruiskuja roskapussiin. Neluat laitetaan särmäisjäteastiaan.

Vierailija
409/462 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

huh huh kirjoitti:

Sairaalassa ja muissa th yksiköissä ei heitellä hylsytettyjä ruiskuja roskapussiin. Neluat laitetaan särmäisjäteastiaan.

Kyllä ne kiireessä heitetään minne ehditään! Nähnyt tämän elvytystilanteessa...

Vierailija
410/462 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime sivulla oleva "ap" ei ole oikea ap, tässä on oikea.

Ei siis mitään ihmeellistä. Olen varannut ajan testeihin ja nyt vaan nuoleskellut haavojani ja koittanut selvittää päätäni ja tunteitani. Lapseni kyselee kovasti miehen perään. Lähipiirille olen kertonut rehellisesti mitä on tapahtunut ja kaikki ovat hienosti olleet tukenani asiassa.

Mies kyselee kuulumisia joka päivä ja kertoo ettei ole viikkoon käyttänyt ja tuntuu tosi hyvältä. Kertoo myös ikävöivänsä kovasti lastani minun lisäksi. Halusin kovasti testata häntä ja sanoin hänelle testiksi, että jos ilmoittaudut katkolle, voidaan nähdä ja puhua asiat läpi. Mies tietenkin kieltäytyi ja sanoi että turhaan hän veisi joltain oikeasti ongelmaiselta katkopaikan kun hän pystyy helposti itsekin lopettaa omin päin ilman ongelmia. Asia selvä sitten, unohda koko juttu. Tulee tänään hakemaan loput tavarat luotani ja minulla on täällä äitini tukenani sinä aikana, varmuuden vuoksi. Tavarat pakattu eteiseen jo.

Ihmeen moni luulee tätä trolliksi tai provoksi. Luulkaa vaan, ei vaikuta minun elämääni. Tein ketjun saadakseni vastauksia, tietoa, tukea ja toivoa. Ja sitä sainkin. En ala tappelemaan tai todistelemaan mitään wc-paperimerkkejä tai millainen verrannollisuus on sinkkuuden ja wc-roskiksen omistamisen välillä.

Vierailija
411/462 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että mitä ne ruiskut sitten oli?

Vierailija
412/462 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kanssa suonensisäisten viihdekäyttäjä. Rännitän piriä joka perjantai, eikä mitään ongelmaa mulla ole. Käyn koulua täysipäiväisesti ja osa-aikatöissä opintojen ohella, kaikki hoituu aina ajallaan ja vastuullisesti. Olen tällä kaavalla mennyt jo 4 vuotta, kerta viikkoon hihaan. Koskaan en ole ollut rahattomana myymässä itseäni, tai hiv/hepatiittijonossa terveyskeskuksessa. Pukeudun siististi ja olen muutenkin mukava persoonaltani, paljon ystäviä, rakastava perhe, harrastuksia, ei masenna eikä mitään. En myöskään käytä alkoholia ollenkaan, minulle riittää amfetamiini kerta viikkoon kohtuurajoissa.

Minulla on myös miesystävä, joka ei tiedä tästä mitään, eikä ole aikomuksena kertoakaan. Eli siinä mielessä olen sinun (ex-)miehesi puolella - suonensisäinen käyttö voi olla hyvinkin kontrollissa. En ajattele pakonomaisesti, että on pakko saada kamaa nyt ja heti. Ihan ihme lynkkaysta täällä, miehestä pitäisi tehdä jokin ilmoitus? Mitä pahaa siinä on, jos se pysyy kontrollissa? Onko parempi, jos hän vetäisi viinaa kaksin käsin ja on aivan poissa pelistä joka viikonloppu? Miksi se on hyväksyttävämpää, kuin täysin kontrolloidusti ja satunnaisesti tapahtuva huumausaineen käyttö?

Ap on päätöksensä tehnyt, hyvä niin, mutta en ymmärrä tätä joukkolynkkausta ja kuinka mies on "likainen", "ällöttävä nisti". Ei kaikki käyttäjät ole todellakaan raiteilta suistuneita hiv-positiivisia narkkareita, vaikka laittaisikin hihaan. Mies on vielä terveys/lääkealan ammattilainen, joten varmasti ymmärtää riskit ja kuinka käyttää turvallisesti ja kontrolloidusti.

Kannattaa kuitenkin ottaa huomioon, että koska huumeet ovat laittomia, ne voivat sisältää mitä tahansa. Et voi ikinä olla varma mitä suoneesi laitat. Itse olen ollut mukana kun eräältä nuorelta, elämässään hyvuin menestyneeltä henkilöltä irroitettiin elimiä siirtoon huumeidenkäytöstä seuranneen aivokuoleman vuoksi. Oli vain ajatellut bilettää vähän ja seurauksena oli seuraavana päivänä kuollut. Itselle jäi kyllä pyörimään mieleen pitkän aikaa se miten arvaamatonta huumeidenkäyttö voi olla, kun katsoin kuinka fyysisesti hyväkuntoiselta nuorelta ihmiseltä kiskottiin elimiä irti ja lähti lopulta eteenpäin kuolleena.

Tämä ei kuulosta kovinkaan uskottavalta. Missäköhän roolissa mahdoit olla mukana kuvaamassasi tilanteessa?

Vierailija
413/462 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihä kirjoitti:

Jotaki huumeruiskuja.

Vierailija
414/462 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihä kirjoitti:

Lueppa laiska vaan itse tuolta ketjusta!!

Vierailija
415/462 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh.. Ootpa mukava muijja, ehkä onkin miehelle parempi päästä susta eroon nyt.. Kaikki huumeiden käyttäjät eivät ole pahoja ihmisiä.. Tosin tuntuu olevan yleinen ajattelu tapa että ne ei ole ihmisiä ollenkaan.. Jos hänellä on huume ongelma tulee tarvitsemaan apua ja tukea vierottautuakseen ei kaikkien halveksuntaa.. Kysy rohkeasti mikä on asian laita, huumeet ei tee automaattisesti hänestä hullua tappajaa paljastuessaan.. Ehkä nuo kamat roskiksessa onkin hiljainen avunpyyntö..

Vierailija
416/462 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on lapsi. Ei ap voi ruveta tuollaisen salanarkkarin terapeutiksi, jos aikoisikin lopettaa. Lopettaminen on pitkä tie, ja siinä tapahtuu monesti retkahduksia. Ja miksi pitäisi antaa anteeksi ihmiselle, joka on kusettanut erittäin pahan asian kanssa? Selkärangaton mies, kun kehtaa seurustella tuollaisen salaisuuden kera naisen kanssa, jolla on lapsi. Narkki on ikuisesti narkki. Harvoin ne haluavat aidosti lopettaa. Sitten jos haluavat, se vaatii kunnon elämänmuutoksen, ystävien vaihdon, vahvan halun olla terve ja ilman huumeita. Moni on vaan liian välinpitämätön. Eivät välitä omasta elämästään, eikä varsinkaan muiden ihmisten elämästä, Tuhoavat kaiken ympärillään. Ja tätä varmasti kaikki palstan narkit tulevat alapeukuttamaan. Siitä vaan.

Vierailija
417/462 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten muka voi vetää kamaa kontrolloidusti? Kuten tuossa sanot. Kuka sitä valvoo? Ja onko se muka satunnaista kun kerrot että vedät joka perjantai. Säännöllistähän tuo on.  Niinkö luulet että koskaan sulle ei tuu siitä ongelmaa. Ihan tasan tarkkaan jokainen joka rupee vetämään aineita tietää mihin ne tulee johtamaan.  Turha jälkeenpäin kenenkään nistin ruikuttaa. Ja alkoholi on laillista, huumeet ei.

Vierailija
418/462 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten muka voi vetää kamaa kontrolloidusti? Kuten tuossa sanot. Kuka sitä valvoo? Ja onko se muka satunnaista kun kerrot että vedät joka perjantai. Säännöllistähän tuo on.  Niinkö luulet että koskaan sulle ei tuu siitä ongelmaa. Ihan tasan tarkkaan jokainen joka rupee vetämään aineita tietää mihin ne tulee johtamaan.  Turha jälkeenpäin kenenkään nistin ruikuttaa. Ja alkoholi on laillista, huumeet ei.

No miten voi sitten ottaa alkoholia kontrolloidusti? Oikeasti alkoholin ja huumeiden välillä ei ole sinänsä suurta eroa, vaikka jotkut muuta kuvittelevat. Se, että toinen on ns. laillista ja toinen ei, on vain keinotekoinen konstruktio. Päihteitä ovat molemmat ja väärin käytettynä erittäin haitallisia, niin käyttäjälle kuin muille.

Vierailija
419/462 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäiselle voimia ja jaksamista,

olet tehnyt todellakin oikean päätöksen, hienoa että uskalsit toimia.

Huumeidenkäyttäjä ei ole läpeensä paha ihminen,

mutta melkoiseen helvettiin hän voi kanssaihmisensä viedä,

kuten alkoholiongelmainenkin.

Käyttäjä voi luulla tai väittää muille käyttönsä olevan hallinnassa,

mutta tuo mitä kerroit, todisti kyllä muusta.

Jokainen pelastaa ensisijassa itsensä, ja sinulle on lapsi maailman tärkein.

Älä syytä itseäsi siitä, että jouduit tuohon tilanteeseen.

Onnittele itseäsi siitä, että uskalsit lähteä kysymään neuvoa, uskoit ja osasit toimia.

Valoisaa elämää ja paljon rakkautta sinulle ja lapsellesi!

Vierailija
420/462 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. äiti ja ammattilainen, muttei aina niin viisas ihminen kirjoitti:

Alkuperäiselle voimia ja jaksamista,

olet tehnyt todellakin oikean päätöksen, hienoa että uskalsit toimia.

Huumeidenkäyttäjä ei ole läpeensä paha ihminen,

mutta melkoiseen helvettiin hän voi kanssaihmisensä viedä,

kuten alkoholiongelmainenkin.

Käyttäjä voi luulla tai väittää muille käyttönsä olevan hallinnassa,

mutta tuo mitä kerroit, todisti kyllä muusta.

Jokainen pelastaa ensisijassa itsensä, ja sinulle on lapsi maailman tärkein.

Älä syytä itseäsi siitä, että jouduit tuohon tilanteeseen.

Onnittele itseäsi siitä, että uskalsit lähteä kysymään neuvoa, uskoit ja osasit toimia.

Valoisaa elämää ja paljon rakkautta sinulle ja lapsellesi!

Sitä nyt on mahdotonta varmasti sanoa, että onko päätös oikea vai ei. Enemmän rohkeutta olisi vaatinut jääminen. Eli siinä mielessä varmempi valinta. Jääminen ja yrittäminen olisivat vaatineet suurta lähimmäisenrakkautta.

Sillä, että täältä alkaa jotain merkittävämpää kyselemään, saati, että uskoo mitä jokin täysin tuntematon selittää, ei ole kyllä mitään onnittelemisen arvoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi