Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veriset neulat wc:n roskiksessa - mistä on kyse? :/

Vierailija
29.10.2017 |

Onko kyseessä huumeiden käyttö? Mikään ihmisessä ei viittaa huumeiden käyttöön muuten. Huomasin laittaessani roskaa wc-roskikseen, se oli täynnä verisiä papereita ja 3 veristä neulaa. Semmoisia tosi pieniä neuloja.

Kommentit (462)

Vierailija
421/462 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut tuntuvat ajattelevan, ettei kannata ilmoittaa koska miehen elämä menisi pilalle. Minusta asia on juuri päinvastoin, miehen elämä on nyt pilalla ja menossa vielä pahemmaksi. Jos ilmoitettaisiin, mies saisi mahdollisuuden päästä huumeista eroon ja aloittaa hyvän ja terveen elämän. Lääkäriä hänestä ei tietenkään tulisi, mutta varmasti löytyy joku muu mieluinen ammatti. Nistin elämä on huono ja lyhyt.

Ja vaikka kuinka tähtäisi tutkijaksi, niin lääkäri joutuu työharjoitteluun jossa hoitaa potilaita.

Nyt pääsi sellainen satsi sinulta mutuilua, ettei mitään järkeä. Et tosiaankaan tiedä mistä jauhat. Laittomuus tekee todellista hallaa ja ilmoittamisen jälkeen on merkitty mies, eikä lopettamiselle ole enää sen vertaa motivaatiota. Miten ihmeessä aikuiset ihmiset kuvittelevat huumeidenkäyttäjää auttavan se, että joutuu kaiken muun lisäksi vielä lainkin kanssa ongelmiin? Se huumeista eroon pääseminen lähtee omasta halusta, jos niistä eroon haluaa päästä. Ja jos ei halua, niin sitten ei halua ja siihen ei ilmoittelut auta. Ei edes vankilat. Päinvastoin, kierre voi saada ihan uuden todella paljon jyrkemmän kulman. Älytöntä ylipäänsä kun lääketieteellistä ongelmaa yritetään ratkoa moraalilla ja juridiikalla. Se on nähty ympäri maailmaa mihin johtaa. Onneksi tämä on hiljalleen muuttumassa. T: Ex-nisti, päihdehoitaja.

Jos tyyppi on missään vaiheessa tekemisissä potilaiden kanssa, esim. työharjoittelussa, niin pitää ihan siltä kannalta miettiä, kumpi on pahempi. Se että ilmoittaa tyypistä ja tämän elämään tullaan puuttumaan. Vai se että esim. sata täysin ulkopuolista ihmistä altistuu vaaralle. Huumeidenkäyttäjä on itse aikoinaan valintansa jo tehnyt. Riskit ovat olleet tiedossa. Potilaat eivät ole valinneet riskiä, eikä heitä sellaiselle pidä altistaa.

Vaaran tuottaminen on vakava ja tuomittava asia. Siitä tuomitaan ihan erikseen, jos sellaista tapahtuu ja seuraukset sen mukaisia. Mihinkään etukäteistuomioihin ja ilmoituksiin on silti täysin väärin ryhtyä. Sama jos ehkä tulevaisuudessa potilastyötä tekevän saunakaljoista maalaisi uhkakuvan, että tutiseva juoppo tulee tekemään ehkä tuhojaan tulevaisuudessa. Oikeusjärjestelmäämme ei tuollaiset mielikuvitus ja selvännäköjutut kuulu mistään etukäteistuomitsemisista ilman mitään tapahtuneita rikkeitäkään yksinkertaisesti kuulu. Jutuistasi saa sen kuvan, että kuvittelet automaattisesti päihteidenkäytöstä seuraavan jotain karmivaa ennen kuin mitään on edes tapahtunut. Ihme hysteriaa.

Etukäteistuomioita ei huumeiden käyttäjien kohdalla tehdäkään, ikinä. Huumausaineiden käyttö viihdetarkoituksiin on yksiselitteisesti laitonta. Mistään etukäteistuomiosta ei ole kyse. Jos on valinnut huumausaineet, on jo valintansa tehnyt. Ja kuulepa, ovathan monet valelääkärit ja -hoitajatkin toimineet "virassaan" ilman mitään etukäteistuomioita. Suurin osa potilaista on hoidettu ok, mutta se ei riitä. Virheitä ei saa yhtään ja kenenkään turvallisuutta ei saa vaarantaa.

Juu, ihan sakkorangaistuksen kokoinen rikos. Vähiin se kävisi tämän maan työntekijät, jos kaikki noin hurjiin laittomuuksiin syyllistyneet työpaikkansa menettäisivät. :D Pikasakot saat kun käytöstä käryät vähän kuin julkiselle paikalle virtsaamisesta. Eihän tässä nyt siitä ole jauhettu, että olisi ok päihtyneenä työskennellä. Väärin se on. Vapaa-aika sitten erikseen.

Vierailija
422/462 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. äiti ja ammattilainen, muttei aina niin viisas ihminen kirjoitti:

Alkuperäiselle voimia ja jaksamista,

olet tehnyt todellakin oikean päätöksen, hienoa että uskalsit toimia.

Huumeidenkäyttäjä ei ole läpeensä paha ihminen,

mutta melkoiseen helvettiin hän voi kanssaihmisensä viedä,

kuten alkoholiongelmainenkin.

Käyttäjä voi luulla tai väittää muille käyttönsä olevan hallinnassa,

mutta tuo mitä kerroit, todisti kyllä muusta.

Jokainen pelastaa ensisijassa itsensä, ja sinulle on lapsi maailman tärkein.

Älä syytä itseäsi siitä, että jouduit tuohon tilanteeseen.

Onnittele itseäsi siitä, että uskalsit lähteä kysymään neuvoa, uskoit ja osasit toimia.

Valoisaa elämää ja paljon rakkautta sinulle ja lapsellesi!

Sitä nyt on mahdotonta varmasti sanoa, että onko päätös oikea vai ei. Enemmän rohkeutta olisi vaatinut jääminen. Eli siinä mielessä varmempi valinta. Jääminen ja yrittäminen olisivat vaatineet suurta lähimmäisenrakkautta.

Sillä, että täältä alkaa jotain merkittävämpää kyselemään, saati, että uskoo mitä jokin täysin tuntematon selittää, ei ole kyllä mitään onnittelemisen arvoista.

Raitistumisen pitää lähteä omasta halusta ja itseään varten. Jos sen tekee jonkun toisen pyynnöstä, saadakseen suhteen jatkumaan, se ei ole kestävällä pohjalla. Miehen pitää nyt saada itsensä irti huumeista ennen kuin ryhtyy uuteen suhteeseen, tai sitten kertoo heti uudelle naisystävälle käyttävänsä aineita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/462 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kanssa suonensisäisten viihdekäyttäjä. Rännitän piriä joka perjantai, eikä mitään ongelmaa mulla ole. Käyn koulua täysipäiväisesti ja osa-aikatöissä opintojen ohella, kaikki hoituu aina ajallaan ja vastuullisesti. Olen tällä kaavalla mennyt jo 4 vuotta, kerta viikkoon hihaan. Koskaan en ole ollut rahattomana myymässä itseäni, tai hiv/hepatiittijonossa terveyskeskuksessa. Pukeudun siististi ja olen muutenkin mukava persoonaltani, paljon ystäviä, rakastava perhe, harrastuksia, ei masenna eikä mitään. En myöskään käytä alkoholia ollenkaan, minulle riittää amfetamiini kerta viikkoon kohtuurajoissa.

Minulla on myös miesystävä, joka ei tiedä tästä mitään, eikä ole aikomuksena kertoakaan. Eli siinä mielessä olen sinun (ex-)miehesi puolella - suonensisäinen käyttö voi olla hyvinkin kontrollissa. En ajattele pakonomaisesti, että on pakko saada kamaa nyt ja heti. Ihan ihme lynkkaysta täällä, miehestä pitäisi tehdä jokin ilmoitus? Mitä pahaa siinä on, jos se pysyy kontrollissa? Onko parempi, jos hän vetäisi viinaa kaksin käsin ja on aivan poissa pelistä joka viikonloppu? Miksi se on hyväksyttävämpää, kuin täysin kontrolloidusti ja satunnaisesti tapahtuva huumausaineen käyttö?

Ap on päätöksensä tehnyt, hyvä niin, mutta en ymmärrä tätä joukkolynkkausta ja kuinka mies on "likainen", "ällöttävä nisti". Ei kaikki käyttäjät ole todellakaan raiteilta suistuneita hiv-positiivisia narkkareita, vaikka laittaisikin hihaan. Mies on vielä terveys/lääkealan ammattilainen, joten varmasti ymmärtää riskit ja kuinka käyttää turvallisesti ja kontrolloidusti.

Kannattaa kuitenkin ottaa huomioon, että koska huumeet ovat laittomia, ne voivat sisältää mitä tahansa. Et voi ikinä olla varma mitä suoneesi laitat. Itse olen ollut mukana kun eräältä nuorelta, elämässään hyvuin menestyneeltä henkilöltä irroitettiin elimiä siirtoon huumeidenkäytöstä seuranneen aivokuoleman vuoksi. Oli vain ajatellut bilettää vähän ja seurauksena oli seuraavana päivänä kuollut. Itselle jäi kyllä pyörimään mieleen pitkän aikaa se miten arvaamatonta huumeidenkäyttö voi olla, kun katsoin kuinka fyysisesti hyväkuntoiselta nuorelta ihmiseltä kiskottiin elimiä irti ja lähti lopulta eteenpäin kuolleena.

Tästä syystä ne tulee laillistaa, että saadaan valvontaan ja laaduntarkkailuun. Eikä tuo kuvaamasi onnettomuus huumeista johtunut vaan jatkeista tms. mitä huumeiksi luultiin. Sama jos etanolina metanolia nauttisi.

Vierailija
424/462 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän onkin nainen ja ne ovat tampooneita ja narun pätkiä luulit neuloiksi. Katso onko hänelle tuheron alla kolo vai pikku tatti.

Vierailija
425/462 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime sivulla oleva "ap" ei ole oikea ap, tässä on oikea.

Ei siis mitään ihmeellistä. Olen varannut ajan testeihin ja nyt vaan nuoleskellut haavojani ja koittanut selvittää päätäni ja tunteitani. Lapseni kyselee kovasti miehen perään. Lähipiirille olen kertonut rehellisesti mitä on tapahtunut ja kaikki ovat hienosti olleet tukenani asiassa.

Mies kyselee kuulumisia joka päivä ja kertoo ettei ole viikkoon käyttänyt ja tuntuu tosi hyvältä. Kertoo myös ikävöivänsä kovasti lastani minun lisäksi. Halusin kovasti testata häntä ja sanoin hänelle testiksi, että jos ilmoittaudut katkolle, voidaan nähdä ja puhua asiat läpi. Mies tietenkin kieltäytyi ja sanoi että turhaan hän veisi joltain oikeasti ongelmaiselta katkopaikan kun hän pystyy helposti itsekin lopettaa omin päin ilman ongelmia. Asia selvä sitten, unohda koko juttu. Tulee tänään hakemaan loput tavarat luotani ja minulla on täällä äitini tukenani sinä aikana, varmuuden vuoksi. Tavarat pakattu eteiseen jo.

Ihmeen moni luulee tätä trolliksi tai provoksi. Luulkaa vaan, ei vaikuta minun elämääni. Tein ketjun saadakseni vastauksia, tietoa, tukea ja toivoa. Ja sitä sainkin. En ala tappelemaan tai todistelemaan mitään wc-paperimerkkejä tai millainen verrannollisuus on sinkkuuden ja wc-roskiksen omistamisen välillä.

Kyllä se vaan on niin, että katko on tarkoitettu akuuttiin päihdeongelmaan. Tuskinpa laitoskuntoutukseenkaan ilmaiseksi pääsisi, koska ne on tarkoitettu oikeasti ongelmaisille. Avohoidossa ja seuloilla tuollaiset tapaukset hoidettaisiin.

Vierailija
426/462 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnittele itseäsi siitä, että uskalsit lähteä kysymään neuvoa, uskoit ja osasit toimia.

Sitä nyt on mahdotonta varmasti sanoa, että onko päätös oikea vai ei. Enemmän rohkeutta olisi vaatinut jääminen. Eli siinä mielessä varmempi valinta. Jääminen ja yrittäminen olisivat vaatineet suurta lähimmäisenrakkautta.

Sillä, että täältä alkaa jotain merkittävämpää kyselemään, saati, että uskoo mitä jokin täysin tuntematon selittää, ei ole kyllä mitään onnittelemisen arvoista.

Raitistumisen pitää lähteä omasta halusta ja itseään varten. Jos sen tekee jonkun toisen pyynnöstä, saadakseen suhteen jatkumaan, se ei ole kestävällä pohjalla. Miehen pitää nyt saada itsensä irti huumeista ennen kuin ryhtyy uuteen suhteeseen, tai sitten kertoo heti uudelle naisystävälle käyttävänsä aineita.

Kyllähän sitä aina voi itselleen uskotella, että alkoholin käyttö on jotenkin parempaa kuin huumeiden. Monella on jotenkin ihmeellinen asenne, että alkoa saa käyttää kohtuudella (jopa humalahakuisesti), mutta huumeiden kanssa tämä ei jostain mystisestä syystä olisi muka mahdollista. Itse en käytä kumpaakaan, mutta ihmetyttää tälläinen tekopyhyys.

Jos on huumeongelma, niin todellakin hoitoon. Samoin jos on alkoholiongelma. Mutta satunnainen käyttö ei vielä tarkoita ongelmaa. Ratkaisut pitäisi tehdä tekojen perusteella. Esim. jos silloin tällöin käyttää muuta päihdettä kuin alkoholia, mutta hoitaa asiansa muuten kunnolla ja käyttäytyy (niin päihtyneenä kuin selvänäkin) hyvin, niin missä ongelma?

Vierailija
427/462 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan pistelee epoa

Vierailija
428/462 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sitä aina voi itselleen uskotella, että alkoholin käyttö on jotenkin parempaa kuin huumeiden. Monella on jotenkin ihmeellinen asenne, että alkoa saa käyttää kohtuudella (jopa humalahakuisesti), mutta huumeiden kanssa tämä ei jostain mystisestä syystä olisi muka mahdollista. Itse en käytä kumpaakaan, mutta ihmetyttää tälläinen tekopyhyys.

Jos on huumeongelma, niin todellakin hoitoon. Samoin jos on alkoholiongelma. Mutta satunnainen käyttö ei vielä tarkoita ongelmaa. Ratkaisut pitäisi tehdä tekojen perusteella. Esim. jos silloin tällöin käyttää muuta päihdettä kuin alkoholia, mutta hoitaa asiansa muuten kunnolla ja käyttäytyy (niin päihtyneenä kuin selvänäkin) hyvin, niin missä ongelma?

Juuri siinä, että huumeet ovat laittomia, mutta laillisiakaan niistä ei voi tehdä, koska ovathan sentään laittomia. Tämä on monen huumehysteerikon raudanlujaa logikkaa. :D Tutkimustiedot, WHO:n raportit ja muut eivät vaakakupissa paina mitään kun vastassa ovat harhaiset mielikuvat ja tunteet. Eniten huumeita pelkäävät yleensä ne joilla niistä vähiten on kokemusta. Tämä jo kertoo missä mennään.

Vierailija
429/462 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä sekoittaa alkoholia ja huumeita näissä keskusteluissa. Huumausaineista nimittäin vain muutama yltää vaarallisuudessaan alkoholin tasolle. Lähde: WHO:n tutkimus jossa tutkittiin eri päihteiden haitallisuutta yksilölle ja yhteisöille, terveyshaittoja, riippuvuuspotentiaalia, myrkytyskuoleman riskiä jne.

Vierailija
430/462 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime sivulla oleva "ap" ei ole oikea ap, tässä on oikea.

Ei siis mitään ihmeellistä. Olen varannut ajan testeihin ja nyt vaan nuoleskellut haavojani ja koittanut selvittää päätäni ja tunteitani. Lapseni kyselee kovasti miehen perään. Lähipiirille olen kertonut rehellisesti mitä on tapahtunut ja kaikki ovat hienosti olleet tukenani asiassa.

Mies kyselee kuulumisia joka päivä ja kertoo ettei ole viikkoon käyttänyt ja tuntuu tosi hyvältä. Kertoo myös ikävöivänsä kovasti lastani minun lisäksi. Halusin kovasti testata häntä ja sanoin hänelle testiksi, että jos ilmoittaudut katkolle, voidaan nähdä ja puhua asiat läpi. Mies tietenkin kieltäytyi ja sanoi että turhaan hän veisi joltain oikeasti ongelmaiselta katkopaikan kun hän pystyy helposti itsekin lopettaa omin päin ilman ongelmia. Asia selvä sitten, unohda koko juttu. Tulee tänään hakemaan loput tavarat luotani ja minulla on täällä äitini tukenani sinä aikana, varmuuden vuoksi. Tavarat pakattu eteiseen jo.

Ihmeen moni luulee tätä trolliksi tai provoksi. Luulkaa vaan, ei vaikuta minun elämääni. Tein ketjun saadakseni vastauksia, tietoa, tukea ja toivoa. Ja sitä sainkin. En ala tappelemaan tai todistelemaan mitään wc-paperimerkkejä tai millainen verrannollisuus on sinkkuuden ja wc-roskiksen omistamisen välillä.

Ei ole viikkoon käyttänyt? Teit aloituksen sunnuntaina, nyt on torstai.

Vierailija
431/462 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on kyllä vaan todella itsekkään ihmisen merkki sotkea pienen lapsen äiti ja se lapsi tämmöseen. Sama pätee kaikkiin päihteiden väärinkäyttöön. Vaikka täältä puolustelijoitakin löytyy.

Vierailija
432/462 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, 

viittaisi kyllä huumeiden käyttöön, yleensä pienet neulat on käyttäjien suosiossa. Kannattaa ottaa miehen kanssa puheeksi, ja miettiä kannattaako jatkaa.

Vierailija
433/462 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noniin, kyse oli siis huumeista, niinkuin suurin osa täällä arvailikin... Mies myönsikin loppujen lopuksi käyttävänsä silloin tällöin suonensisäisiä mutta ei ole omien sanojensa mukaan nisti, koska se on hänellä täysin kontrollissa. Piikittää pari kertaa kuukaudessa mutta ei niin että se olisi ongelma. Ruiskut roskiksessa olivat hänen omiaan.

Sanoi vielä että ei ole koskaan lapseni eikä minun seurassa ollut huumeiden vaikutuksen alaisena ja piikittämiset ajoittanut niin että ei olla nähty pariin päivään. Piikittää kuulemma ihan huvin vuoksi, vertasi siihen että jotkut ottaa perjantaioluet niin hän ottaa välillä huumausaineita.

Sanomattakin selvää, että pistin poikki parisuhteen, tämä oli sitten tässä. Vedän rajan siihen että piikitetään suoneen. Kiitos AV-läiset, kun autoitte analysoimaan neuloja ja neuvoitte minua.

WTF? Mua kyllä ihan näin ulkopuolisenakin huolettaa, jos lääkealaa opiskeleva henkilö vetää huumeita. Valmistuuko lääkäriksi vai mihin ammattiin tarkalleen? Onko potilaiden kanssa tekemisissä?

Miten selittyy se, että veri roskiksessa on melko tuoretta, ei pari päivää vanhaa?

Miehen tavoite on tutkijan ammatti lääkealalla eli ei ole siis potilaiden kanssa tekemisissä tällä hetkellä, vaan keskittyy tutkijuuteen. Panostaa kovasti koulunkäyntiin ja saa kyllä hyviä arvosanoja, eli "päällepäin" näyttää/vaikuttaa todella normaalilta ihmiseltä jolla on tavoitteita ja kunnianhimoa. Siksi en huomannutkaan mitään. :/

Kysyin verestä (kiitos AV) ja hän selitti jotain todella ympäripyöreää, että kävi "pieni vahinko". Ei kertonut sen tarkemmin millainen vahinko, alkoi vaan selittämään että kuinka pahoillaan on että jouduin näkemään jotain tuollaista ja teki virheen että jätti niin huolimattomasti roskiin lojumaan, ei ollut tottunut että vietän aikaa siellä.

Ilmoittaisin kyllä Valviralle vaikka miehestä kuinka olisi tulossa tutkija. En haluaisi suoneenpiikittäjän olevan laillistettuna Julkiterhikissä. 

Vierailija
434/462 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen ihminen, joka opiskelee alaa, ja on jo päätynyt siihen pisteeseen että piikittää itseään- ei todellakaan tule lopettamaan! Asia kiehtoo ja kiinnostaa aivan liikaa, eikä varmasti lopeta vielä pitkään aikaan, tai koskaan. Itsekkyys huipussaan, ettei edes tajua tekevänsä moraalisesti jotain väärin. Samoin kuin kaikki huumeita(lääkkeitä) käyttävät hoitsut tai lääkärit. Hyh hyh, kuvottavampaa en keksi.

Vierailija
435/462 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noniin, kyse oli siis huumeista, niinkuin suurin osa täällä arvailikin... Mies myönsikin loppujen lopuksi käyttävänsä silloin tällöin suonensisäisiä mutta ei ole omien sanojensa mukaan nisti, koska se on hänellä täysin kontrollissa. Piikittää pari kertaa kuukaudessa mutta ei niin että se olisi ongelma. Ruiskut roskiksessa olivat hänen omiaan.

Sanoi vielä että ei ole koskaan lapseni eikä minun seurassa ollut huumeiden vaikutuksen alaisena ja piikittämiset ajoittanut niin että ei olla nähty pariin päivään. Piikittää kuulemma ihan huvin vuoksi, vertasi siihen että jotkut ottaa perjantaioluet niin hän ottaa välillä huumausaineita.

Sanomattakin selvää, että pistin poikki parisuhteen, tämä oli sitten tässä. Vedän rajan siihen että piikitetään suoneen. Kiitos AV-läiset, kun autoitte analysoimaan neuloja ja neuvoitte minua.

WTF? Mua kyllä ihan näin ulkopuolisenakin huolettaa, jos lääkealaa opiskeleva henkilö vetää huumeita. Valmistuuko lääkäriksi vai mihin ammattiin tarkalleen? Onko potilaiden kanssa tekemisissä?

Miten selittyy se, että veri roskiksessa on melko tuoretta, ei pari päivää vanhaa?

Miehen tavoite on tutkijan ammatti lääkealalla eli ei ole siis potilaiden kanssa tekemisissä tällä hetkellä, vaan keskittyy tutkijuuteen. Panostaa kovasti koulunkäyntiin ja saa kyllä hyviä arvosanoja, eli "päällepäin" näyttää/vaikuttaa todella normaalilta ihmiseltä jolla on tavoitteita ja kunnianhimoa. Siksi en huomannutkaan mitään. :/

Kysyin verestä (kiitos AV) ja hän selitti jotain todella ympäripyöreää, että kävi "pieni vahinko". Ei kertonut sen tarkemmin millainen vahinko, alkoi vaan selittämään että kuinka pahoillaan on että jouduin näkemään jotain tuollaista ja teki virheen että jätti niin huolimattomasti roskiin lojumaan, ei ollut tottunut että vietän aikaa siellä.

Ilmoittaisin kyllä Valviralle vaikka miehestä kuinka olisi tulossa tutkija. En haluaisi suoneenpiikittäjän olevan laillistettuna Julkiterhikissä. 

Kyllä! Ne tutkii ton jutun, eli pelkkä ilmotus ei ole mikään suora tuomio, mikäli semmosesta on pelko.

Vierailija
436/462 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huumeiden viihdekäyttö olisi ollut tämän tarinan miehen mielestä ok, täysin normaalia ja hallinnassa, toki hän olisi kertonut siitä seurustelukumppanilleen ajoissa. Ei kertonut. Minusta hyvä syy olla jatkamatta suhdetta on jo se, että jatkossa ap ei voisi koskaan tietää, valehteleeko mies käytöstään vai puhuuko totta.

Vierailija
437/462 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä. Joo tosiaan mies ei tiedä, että tästä on keskustelu. Hän on tietoinen siitä että pullo kylpyhuoneessa on avattu.

Ilmoituksesta en tiedä, tehdäkö vai ei - jossain vaiheessa olisi varmaan hyvä kuitenkin tehdä, vaikka mies ei teekään töitä jossa ollaan potilaiden/asiakkaiden kanssa tekemisissä.

Kovasti laittelee viestejä että lopettaa käytön täysin saadakseen minut takaisin. En ole vastannut. Täällä oli jollain hyvä pointti - buprenorfiinia käytetään korvaushoidossa ja olenkin asiaa tutkittuani melko varma että hän "korvaushoitaa" itseään jostain pahemmasta riippuvuudesta, alan ammattilainen kun on. Enkä usko että tekee tuota vain pari kertaa kuukaudessa, niin kuin väitti.

Ap, estä mies asap. Hyvä ettet ole vastannut, mutta varmuuden vuoksi on paras pyyhkiä koko tyyppi pois tuttavapiiristäsi. 

Vierailija
438/462 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narkkariko se täällä inisee? Tai sitten läheisriippuvainen, joka kuvittelee voivansa parantaa nistin? Ap:lle onnittelut, että piti lapsensa hyvinvointia tärkeämpänä kuin sitä, että mamma saa munaa.

Vierailija
439/462 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä riittää murheita ja parisuhteessa ongelmia muutenkin ilman että ehdoin tahdoin ottaa narkkarimiehen.

Oikeesti.

Ap viisas kun lähti.

Vierailija
440/462 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anabolisia steroideja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi