Veriset neulat wc:n roskiksessa - mistä on kyse? :/
Onko kyseessä huumeiden käyttö? Mikään ihmisessä ei viittaa huumeiden käyttöön muuten. Huomasin laittaessani roskaa wc-roskikseen, se oli täynnä verisiä papereita ja 3 veristä neulaa. Semmoisia tosi pieniä neuloja.
Kommentit (462)
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma ettei ole jotain sairautta jossa lääkitys on injektiomuodossa?
Niissä ei ole verta jos on itse pistetty. Suoneen pistäessä ruiskuun vedetään eka että tietää onko suonessa. Tämä koskee narkkareita. Potilailla ei ole suonensisäisiä injektioita laitettavana kotona.
Lisäksi tietäisi miten neulat hävitetään jos joku sairaus olisi.
Vierailija kirjoitti:
Puhkonut finnejä ennen deittiä🤔
Jotain tällaista minäkin epäilen. Mä pistän metotreksaattia nivelreumani vuoksi eikä niistä pistoksista verta juurikaan tule. Sen vuoksi veriset paperit viittaa johonkin muuhun kuin lääkepistoksiin.
Todennäköisesti kysymys on lääkityksestä. Narkomaani jemmaisi käytetyt neulat.
Vierailija kirjoitti:
Onko urheilullinen? Käyttäisikö jotain urheiluun liittyvää, mahdollisesti laitonta ainetta?
Käy kerran viikossa salilla, eli ei mikään intohimoinen urheilija. Ruumiinrakenne ei ole mikään maailman lihaksikkain, on sellainen ihan normaali/hoikka.
Ei myöskään nähty ennen eilistä kolmeen päivään, omien työkiireidensä takia. Mutta vastaili kyllä normaalisti viesteihin, eikä ole koskaan "kadonnut".
Vierailija kirjoitti:
Näkyikö siis ruiskuja?
Kyllä, siis ruisku+neula.
Olisipa mukava kuulla, miten tämä tarina päättyy. Eli mitä ne neulat oikeasti on😀
Me ollaan tapailtu 2 kuukautta. Ollaan useimmiten mun luona, vain 3 kertaa ollaan oltu hänen luona. Nyt oikeasti heräsi epäilykset ja pahasti. Tiedän että hänellä ei ole sairauksia, itse sairastan erästä tautia ja tämän kautta ollaan puhuttu, varmasti olisi tullut esiin jos hänellä olisi jokin injektiolääkitystä vaativa sairaus.
Miks mun viesti hävis?
Inskaneuloihin ym muihin kotona laitettaviin ei tule verta! Niistä menee vaan lääke ulospäin, ei vedetä mitään sisään.
Sitäpaitsi potilas tietäisi miten neulat hävitetään.
Vierailija kirjoitti:
Miks mun viesti hävis?
Inskaneuloihin ym muihin kotona laitettaviin ei tule verta! Niistä menee vaan lääke ulospäin, ei vedetä mitään sisään.
Sitäpaitsi potilas tietäisi miten neulat hävitetään.
No sitä minäkin. Ja minkä takia ne on verisiä, mitä se tarkoittaa? Ei osaa piikittää? Piikitti ohi? Joku terveysalan asiantuntija kertokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaiset neulat? Mä piikitän migreeniin lääkkeet neuloilla enkä ole mikään nisti.
Oliko joku 2-3millin neulat, aika hyvin pieniä siis. En uskaltanut koskea, mutta kumarruin katsomaan... Ja verisiä papereita oli todella paljon. :(
2-3 millin meulat ei ole pieniä, vaan ihan järjettömiä hevosneuloja jostain 1800-luvulta.
Diabetes ? Ja veriset paperit tulleet kun parran ajanut ? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaiset neulat? Mä piikitän migreeniin lääkkeet neuloilla enkä ole mikään nisti.
Oliko joku 2-3millin neulat, aika hyvin pieniä siis. En uskaltanut koskea, mutta kumarruin katsomaan... Ja verisiä papereita oli todella paljon. :(
2-3 millin meulat ei ole pieniä, vaan ihan järjettömiä hevosneuloja jostain 1800-luvulta.
Aa okei, selvä. En siis tiedä mitään näistä neuloista ja ruiskuista, luulin että ne on pieniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks mun viesti hävis?
Sitäpaitsi potilas tietäisi miten neulat hävitetään.No sitä minäkin. Ja minkä takia ne on verisiä, mitä se tarkoittaa? Ei osaa piikittää? Piikitti ohi? Joku terveysalan asiantuntija kertokaa.
Se tarkoittaa että se piikittää suoneen eli kyseessä on aine jota lääkäri ei ole määrännyt koska ei ole olemassa lääkkeitä jotka potilas pitäisi suoneen itse kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks mun viesti hävis?
Sitäpaitsi potilas tietäisi miten neulat hävitetään.No sitä minäkin. Ja minkä takia ne on verisiä, mitä se tarkoittaa? Ei osaa piikittää? Piikitti ohi? Joku terveysalan asiantuntija kertokaa.
Se tarkoittaa että se piikittää suoneen eli kyseessä on aine jota lääkäri ei ole määrännyt koska ei ole olemassa lääkkeitä jotka potilas pitäisi suoneen itse kotona.
Ei hitto, tätä pelkäsinkin. No ei kai auta muu kuin kysyä. :/
Ovatko neulat lihas- vai laskimokäyttöön tarkoitettuja?
Huumeita vedetään taivelaskimoon, lihakseen ruiskutetaan mm. ms-taudin ja hepatiitin hoitoon tarkoitettua interferonia.
Lihasneulat ovat alle sentin pitkiä, suoneentarkoitetut yli sentin.
Vielä tarkennuksena myös että mies opiskelee viimeistä vuotta alaa jossa tarvitaan hyvä lääketietämys. Eli tietää lääkkeistä paljon. Tästäkin voisi luulla että osaisi hävittää neulat asianmukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks mun viesti hävis?
Ovat verisiä siksi, että aina ennen lääkkeen ruiskuttamista suoneen pitää varmistaa, että varmasti neula on suonessa. Tehdään aspiroimalla verta (”lehahtaa” sen pistettävän aineen sekaan) sitte se vasta painaa sen suoneen. Puhun siis väärinkäyttämisestä, olen sairaanhoitaja ja tiedän, että ruisku-neulayhdistelmää ei käytetä suonensisäisiin injektioihin. Mielummin siipineulaa tms kätevämpää.
Ok, aion kysyä mieheltä suoraan. Yritin katsoa taipeet mutta hänellä oli pitkähihainen paita päällä enkä aamulla kiinnittänyt taipeisiin huomiota.