Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veriset neulat wc:n roskiksessa - mistä on kyse? :/

Vierailija
29.10.2017 |

Onko kyseessä huumeiden käyttö? Mikään ihmisessä ei viittaa huumeiden käyttöön muuten. Huomasin laittaessani roskaa wc-roskikseen, se oli täynnä verisiä papereita ja 3 veristä neulaa. Semmoisia tosi pieniä neuloja.

Kommentit (462)

Vierailija
41/462 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko neulat lihas- vai laskimokäyttöön tarkoitettuja?

Huumeita vedetään taivelaskimoon, lihakseen ruiskutetaan mm. ms-taudin ja hepatiitin hoitoon tarkoitettua interferonia.

Lihasneulat ovat alle sentin pitkiä, suoneentarkoitetut yli sentin.

Mun mielestä olivat aika pitkiä, ehdottomasti yli sentin. Niihin oli myös laitettu se "tuppi" takaisin, tai mikä lie korkki nyt onkaan.

Vierailija
42/462 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks mun viesti hävis?

Inskaneuloihin ym muihin kotona laitettaviin ei tule verta! Niistä menee vaan lääke ulospäin, ei vedetä mitään sisään.

Sitäpaitsi potilas tietäisi miten neulat hävitetään.

No sitä minäkin. Ja minkä takia ne on verisiä, mitä se tarkoittaa? Ei osaa piikittää? Piikitti ohi? Joku terveysalan asiantuntija kertokaa.

Ovat verisiä siksi, että aina ennen lääkkeen ruiskuttamista suoneen pitää varmistaa, että varmasti neula on suonessa. Tehdään aspiroimalla verta (”lehahtaa” sen pistettävän aineen sekaan) sitte se vasta painaa sen suoneen. Puhun siis väärinkäyttämisestä, olen sairaanhoitaja ja tiedän, että ruisku-neulayhdistelmää ei käytetä suonensisäisiin injektioihin. Mielummin siipineulaa tms kätevämpää.

Ok, eli suonensisäisestä injektiosta kyse aika varmasti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/462 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenohennusneuloihin ei jää verta. Pistetään vatsan alueelle ja niistä jäi vain minimaalisia mustelmia vatsaan kun tarpeeksi pitkään on joutunut käyttää. Klexane tais olla merkki mikä mulla oli.

Vierailija
44/462 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks mun viesti hävis?

Inskaneuloihin ym muihin kotona laitettaviin ei tule verta! Niistä menee vaan lääke ulospäin, ei vedetä mitään sisään.

No sitä minäkin. Ja minkä takia ne on verisiä, mitä se tarkoittaa? Ei osaa piikittää? Piikitti ohi? Joku terveysalan asiantuntija kertokaa.

Se tarkoittaa että se piikittää suoneen eli kyseessä on aine jota lääkäri ei ole määrännyt koska ei ole olemassa lääkkeitä jotka potilas pitäisi suoneen itse kotona.

Miksi ajattelet, että hän piikittäisi suoneen?

Neulathan olivat nimenomaan pieniä ja ohuita.

Alle sentin pituisella neulalla ei voi piikittää kuin lihakseen.

Minulla oli puolen vuoden hoitojakso, jossa jouduin kotioloissa pistämään itse itselleni interferonia neulalla lihakseen joka päivä.

Sain sairaalasta purkin, johon aina lopuksi hävitin kaikki neulat ja ruiskut, ensin ne katkaistiin.

Itse olen nähnyt kotioloissa lisäksi lankoni piikittämässä itseensä b-vitamiinia sekä hormonivalmistetta kovan massanlisäysjakson(bodaus) aikana.

Huumeneulat ovat pituudeltaan yli sentin ja niissä se ruiskuosa on suurempi.

Vierailija
45/462 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huumeita vedetään taivelaskimoon, lihakseen ruiskutetaan mm. ms-taudin ja hepatiitin hoitoon tarkoitettua interferonia.

Et tiedä mistä puhut. Lihasneulat on pikkurillin pituisia, lihas on syvällä. Ja siihen ei itse pistetä. Ihon alle voi itse pistää, neula voi olla sentin pitkä mutta yleensä tänäpäivänä lääke on kertakäyttöruiskussa valmiiksi pakattuna. Tämä koskee esim verenohennuslääkkeitä. Niitä ei kukaan vetel ampullasta vaan eri vahvuuksia eri aineita on kertakäyttöruiskuissa joissa neula ei ole irrotettava.

Se sairaanhoitaja

Vierailija
46/462 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä olivat aika pitkiä, ehdottomasti yli sentin. Niihin oli myös laitettu se "tuppi" takaisin, tai mikä lie korkki nyt onkaan.

Verensokereita mittailee? Ja sitten sormen päästä tulee vertapapruun?

Johan on taas. :D

Kehtaako jengi oikeesti kysellä :" mä tongin sun roskista ja "sattumalta" näin neuloja.. mikäs juttu se on?"

Vierailija
47/462 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala kun mua ahdistaa nyt, että olenko päästänyt narkkarin mun ja lapseni elämään. Mies on siis tavannut myös lapseni ja viettänyt hänen kanssaan aikaa.

Vierailija
48/462 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kuva!

T: Sh

Vierailija
49/462 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota kuva!

T: Sh

Hyi mua oikeasti ahdistaa mennä tonkimaan sen roskista ja kaivamaan se neula ulos. No, mä otan kohta kuvan, kun tulee hyvä väli. Vaikka siitä roskiksesta.

Vierailija
50/462 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks mun viesti hävis?

Se tarkoittaa että se piikittää suoneen eli kyseessä on aine jota lääkäri ei ole määrännyt koska ei ole olemassa lääkkeitä jotka potilas pitäisi suoneen itse kotona.

Minulla oli puolen vuoden hoitojakso, jossa jouduin kotioloissa pistämään itse itselleni interferonia neulalla lihakseen joka päivä.

Sain sairaalasta purkin, johon aina lopuksi hävitin kaikki neulat ja ruiskut, ensin ne katkaistiin.

Itse olen nähnyt kotioloissa lisäksi lankoni piikittämässä itseensä b-vitamiinia sekä hormonivalmistetta kovan massanlisäysjakson(bodaus) aikana.

Ap sanoi että ne oli pitkiä. Olivatko sinun neulasi verisiä?

Vierailija
51/462 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi olla joko sairauden lääkitys tai jotain muuta. Täältä sä tuskin vastausta saat, pakko sun on kysyä mieheltä itseltään.

Vierailija
52/462 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks mun viesti hävis?

Sullon aika rankka suku. B-vitamiinia on sellanen määrä että pistetään kankkuun -iso lihas. Mietipä miten se onnistuu.

Lisäksi haluaisin nähdä kun katkot neuloja, taidat itse olla se bodari.🤣

Vierailija
53/462 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hämää noi veriset paperit. Vaikka mies piikittäisikin suoneen niin ei sillä mitään paperikasoja saada aikaan. Olispa mielenkiintoista saada tietää mitä se siellä sillä neulalla sörkkii, uskon että totuus on tarua ihmeellisempi tällä kertaa 😂

Vierailija
54/462 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks mun viesti hävis?

Insuliinikynien neuloihin voi hyvinkin jäädä verta, jos se sattuu puhkomaan jonkin hiussuonen. Melko useinkin käy niin. Veriset paperit viittaavat sormenpäästä otettaviin verensokeri"näytteisiin", joita siis 1-tyypin diabeetikko ottaa helposti sen 10 kpl päivässä. Kynien neuloja on eri mittaisia, mutta joku 8 mm pitkä neula on hyvin tavallinen, varsinkin kun laitetaan ns. pitkävaikutteista insuliinia (yleensä 2 kertaa päivässä). Ja hävitettäessä se neula just tuikataat takaisin sellaiseen korkin näköiseen muovihärpäkkeeseen. Sen sijaan ruiskuja en niinkään osaa diabetekseen yhdistää, ellei joku ota ruiskulla insuliinia säiliöstä (jonka ap mainitsikin nähneensä). Itsellä käytössä insuliinipumppu, jonka säiliöön otan insuliinin insuliinipullosta myöskin sellaisella neulahommelilla. 

Vierailija
55/462 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun huomasit. Kannattaa kyllä kysyä jos sittenkään saa totuuden mukaista vastausta.

Vierailija
56/462 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos piikitetään suoneen, niin eihän sitä verta mihinkään kehon ulkopuolelle ruiskuteta`? Ruiskuun vedetään ensin verta ja sitten ruiskun sisältö suoneen? Oliko ruiskuissa tai neuloissa verta?

Veriset paperit voivat olla parranajosta? 

Mutta joo, olisin varovainen selvittäisin kyllä asian perinpohjin ennen tapailun jatkumista. 

Vierailija
57/462 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin tässä on kuva. Katsoin vielä että neulassa oli 2.5ml. Löysin myös desinfiointiainelapun kuoren tai mikä onkaan.

http://aijaa.com/JExSwX

Auttakaa, onko nämä huumeneuloja?

Vierailija
58/462 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää huumeneuloilta. En kyllä tajua miten se on noin paljon verta saanut tulemaan :D

Vierailija
59/462 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noniin tässä on kuva. Katsoin vielä että neulassa oli 2.5ml. Löysin myös desinfiointiainelapun kuoren tai mikä onkaan.

http://aijaa.com/JExSwX

Auttakaa, onko nämä huumeneuloja?

On

Vierailija
60/462 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti, nyt mä tärisen. Raivosta ja suuttumuksesta. Ei voi olla totta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi