Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset kuvittelevat, että heillä on oikeus kommentoida toisten kehoa ja sen kokoa??!!

Vierailija
29.10.2017 |

Olen aina ollut reilusti ylipainoinen. Minua todella hämmästyttää se, että ihmiset ottavat asiakseen kommentoida kehoani, ylipainoani ja elintapojani. Ennen kaikkea hämmästyttää, kuinka tuntemattomat ihmiset, puolitutut ja vanhat tuttavat ovat näitä kommentteja eniten esittäviä.

Mistä ihmeestä tämä johtuu? Kuvittelevatko ihmiset, että lihava on jotenkin tyhmä eikä ymmärrä omaa parastaan, ja näin ollen on ookoo kommentoida tämän syömisiä? En minäkään kommentoi vanhoille tutuille, että kappas, onpas sinulla melkoinen aikuisiän akne!

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiukan=hoikan

Vierailija
62/102 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kerran aamulla menossa töihin ja yks mies tuli mua vastaan. Se sano mulle, et: Et sä mikkä kaunis ol. Mua rupes niin pal naurattama, et se piristi kyl koko työpäivän. Välil ”haukkuminen” voi piristää. Vieläki, kun nään sen miehen, muistan aina tän kohteliaisuuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ymmärrät oman parhaasi niin miksi et sitten toimi sen mukaan? Ylipaino tulee syömällä liikaa ja vähäisellä liikunnalla.

Minulle tulee finnejä vaikka pidän huolta ihostani, juon paljon vettä, en polta ja syön terveellisesti. En pysty vaikuttamaan finneihini mutta sinä pystyt vaikuttamaan halutessasi kiloihisi.

Vierailija
64/102 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lihoin pariksi vuodeksi ihan reippaasti ylipainon puolelle. Sitten laihdutin itseni normaalipainoiseksi. Ja olen ihan samaa mieltä - toisen kehoa ei tarvitse kommentoida. En nimittäin pitänyt myöskään siitä hehkutuksesta "sä oot laihtunut tosi paljon" ja sitten odottava hiljaisuus. Niin? Mitä sitten? Tämähän suoraan tarkoittaa sitä että "olit ennen ihan järjetön läski ja nyt parempi ihminen". Kiitos, tiedän jo miltä näytän peilissä ja miltä kehoni näyttää. En ole parempi ihminen, se on vaan läskiä joka tulee ja menee ja asia kuuluu vain minulle.

Ihan kevyesti voi toki kehaista "oletpa hyvinvoivan näköinen" tai "oletpa hoikistunut" tai vaikka pullealle "voi kun sulla on nätti iho" (tai jotain muuta nättiä, koska lihavillakin on kauniita piirteitä ja asioita), jos sen jälkeen ei odota että kyseinen henkilö alkaa purkautumaan omasta kehostaan sinulle. Ihan vaan vinkkinä.

Ja ei, laihoille ihmisille ei saa myöskään sanoa, että "olet kyllä ihan kuivunut luuranko". Kuka haluaa kuulla sellaista? Eiköhän se laiheliinikin tiedä, millainen keho hänellä on.

Käytöstapoja, ihmiset.

Vierailija
65/102 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskasvatusta kehiin vaan aina kun on tilaisuus. Kertaus on opintojen äiti, kuten Kekkonen sanoi.

Vierailija
66/102 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolin ja toisin voi olla ikävää käytöstä. Minua kiusattiin laihuudesta pienenä. Silloin oli pyylevämpi naisihanne. Lapsena päätin, että en kommentoi kenenkään painoa tai ulkonäköä. Ikinä.

Joskus ylipainoiset eivät hyväksy hoikkaa porukkaansa. Laihdutuskeskustelusta tulee me-henki, ja sen ulkopuolelle jäävää ei oteta porukkaan.

Aion edelleen olla kommentoimatta kenenkään painoa. Jokainen olkoon sen painoinen, kun haluaa olla. Ketään ei pitäisi fyysisen koon takia jättää ulkopuolelle. Tämä on kuitenkin varmaan idealismia.

Vierailija
67/102 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönmän kyllä, että olen nolo ja saatan selän takana joskus kommentoida jollekin jonkun toisen kokoa, mutten koskaan kommentoi henkilölle itselleen...

Vierailija
68/102 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai mulla on oikeus kommentoida mitä haluan :o

Jotain epäselvää?

Vierailija
69/102 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut lähes koko aikuisikäni hoikan ja normaalipainoisen väliltä, ikää 35v.

Sairastuin vuosi sitten, ja laihduin tuolloin 8 kiloa. Minut leikattiin ja paranin ja olen saanut lihasmassaa takaisin 4 kilon verran.

Kun riuduin ja laihduin tahtomattani niin kaikki olivat ihailemassa ulkomuotoani että voi että miten ihanan laiha olet! Näytin hirveältä, en ollenkaan terveeltä, edes naamasta. Olen lunteeltani aika vahva ihminen, mutta tuo laihuuskommentointi satutti ihan hitosti. Varsinkin kun henkilöt jotka tuota ihanan laihaa minulle joka päivä hokivat, tiesivät että olin ollut vakavasti sairas. Suurin osa tuota hokijakuntaa itse ylipainoisia.

Silloin tulin siihen lopputulokseen että ihmiset jotka kyttää toisten painoja ja kommentoi niitä loukkaavasti, on perusluonteeltaan idiootteja ja tyytymättömiä omiin vartaloihinsa ja painoihinsa.

Vierailija
70/102 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka läskittelee toisiaan, eivät ilmeisesti pahemmin matkustele ja näe erilaisia ihmisiä?

En ollut aiemmin kiinnittänyt huomiota toisten painoihin, mutta kun asuin USA:ssa ja eräässä etelävaltiossa 3 kk koulutuksen takia, niin en ollut koskaan nähnyt missään muualla niin isokokoisia ihmisiä. Nämä ajelivat mopoilla marketeissakin kun eivät jaksaneet kävellä viittä metriä pitemmälle, ja niiden mopojen moottorit huusivat armoa. 150-250 kiloisia ihmisiä arviolta.

Kun palasin Suomeen, niin kaikki suomalaiset näyttivät suurin piirtein anorektikoilta noiden jenkkien rinnalla!

Vierailija
71/102 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena sain jatkuvasti kuulla hoikkuudestani ja koko ikäni minulle on kommentoitu pituudestani. Niistä tuntuu kaikkien olevan sopivaa kommentoida. Kai niitä pidetään positiivisena asiana, joten siitä saa muka sanoa mihin sävyyn hyvänsä.

Aikuisiällä minulla on ollut välillä ylipainoa. Siitä on uskaltanut kommentoida vain lähimmät ihmiset, osa ilkeästi, osa huolehtivaan sävyyn. Toki jokaisen tilanne on erilainen, mutta ainakin itse koen, että ylipainoa kommentoidaan paljon vähemmän kuin alipainoa tai pituutta/lyhyyttä.

Vierailija
72/102 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen vartalo on julkista riistaa. Sitä kommentoivat niin miehet kuin naisetkin. Pääasia, että löytyy jotain huomautettavaa, oli se sitten lihava tai laiha.

Vierailija
73/102 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vauva.fi/keskustelu/2973026/rasittava-tyokaveri-puhuu-vain-…

Niillä painokommentoijilla ei näytä olevan omaa elämää.

Vierailija
74/102 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelevatko ihmiset, että lihava on jotenkin tyhmä eikä ymmärrä omaa parastaan, ja näin ollen on ookoo kommentoida tämän syömisiä?

Ethän sinä selvästikään ymmärrä jos olet syönyt itsesi pallon muotoiseksi.

Kyselijöille voit aina vastata että elopainosi on ihan tietoinen valinta ja tavoitteellisen treenauksen tulosta, mutta toisaalta ihmisillä on ihan yhtä lailla oikeus omiin mielipiteisiinsä. Ei kenelläkään ole arkielämässä velvollisuutta pönkittää egoasi ylistämällä ylipainoa tai valehdella sen olevan sulle terveellistä.

"Ihmisillä on ihan yhtä lailla oikeus omiin mielipiteisiinsä"...Käytkö sinä jokaiselle kertomassa mitä mieltä olet? Ei tässä mielipiteistä kyse ollut, vaan oikeudesta mennä naamatusten kommentoimaan, ja nimenomaan negatiivisesti!

Mä painoin aikoinaan yli 140 kiloa. Voinet arvata, että kommenttia tuli, koko ajan. Kaupassa kerran eräskin fiksu pariskunta seurasi ja kommentoi jokaisen ostoskärryyn laittamani tuotteen. No enhän mä muuta voinut, kuin piruuttani alkaa kerätä pizzaa ym. rasvaista kamaa mukaan :D Kysyn minäkin, että millä  oikeudella?

Nyt painan 88 kiloa, ja alan näyttää ihan tavikselta, jolle ei enää kommentoida ilkeästi  lihavuuteen liittyen mitään. Miehet ovat alkaneet iskeä silmää ja jutustelemaan. Sen sijaan olen alkanut saada "mielipiteitä", kuinka olen sitä ja tätä, ja älä nyt enää laihduta jne...

Taas kysyn "Millä helvetin oikeudella"?

Tämä ahdistelu tuntuu olevan nykyajan juttu. Vihjaillaan ja lääpitään persiistä, eli seksuaalisuuteen liittyvää. Toinen tärkeä on juuri tämä painoon kohdistuva ahdistelu! Pikanttina lisänä työpaikka-ahdistelu ja ihan huipulla koulukiusaaminen! Hävetkää saatanat!

Ja vinkkinä, että naapurien kadehtiminen on aivan turhaa. Monella pilvellä näyttäisi olevan hopeareunus, mutta kulissit ne vaan on. Taustalta voi löytyä mitä vaan, ulosottoa, väkivaltaa, alkoholismia jne.

Keskittykää OMAAN ELÄMÄÄNNE! Kiitos!

Vierailija
75/102 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun painoa on kommentoitu negatiivisesti arvostellen liian laihaksi sekä silloin, kun olen ollut laiha (bmi 18,5) että arvosteltu lihavaksi silloin, kun olen ollut normaalipainoinen (bmi 21,5). Aina joku pitää vääränlaisena ja katsoo oikeudekseen kommentoida. Ihme ilmiö, itselleni ei tulisi mieleenkään puuttua muiden ulkonäköön.

Vierailija
76/102 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentoi ihan yhtä "kohteliaasti" takaisin.

- harmi, että lapsenne ovat perineet geeninne, koska rumien ei pitäisi lisääntyä

- onko nenäsi leikattu tuollaiseksi vai oliko sinulla syntymäkärsä?

- milloin hiuksesi katosivat?

- ovatpa jännän väärät sääret koko suvulla!

- onko noin huonon ihon kanssa vaikea elää?

- matkitko Kardashiania tuolla ahterilla?

jne.

Joillekin ihmisille pitää puhua kieltä, jota he ymmärtävät.

Tää teissä läskeissä just on vikana, olette tyhmiä ja ilkeitä. Häpeä.

Taisi sattua pilkka omaan nilkkaan? Niin se metsä kuule joskus vastaa :D Varo vaan, meillä läskeillä monillakin on aikas hyvä tuo verbaliikka, että voi sulla itku tulla, kun mekin vuorollamme päästään kertomaan oma mielipiteemme :)

Vierailija
77/102 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen suorastaan kärsinyt laihuudestani/hoikkuudesta (joo siis olin normaalipainoinen, eli hoikka) ja nyt vihdoin lievästi ylipainoisena en ole aikoihin kuullut mitään kropastani. Tuonne toiseen keskusteluun laitoinkin, että jaksanko enää sellaista vai pitääkö pysyä ylipainoisena, vaikka olo on huonompi. EN JAKSA ENÄÄ PUOLUSTELLA KOKOANI.

Vierailija
78/102 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain laihalla voi olla lihava luonne, ja se on pahin. Ulkonäöllä ei ole väliä jos on muuten kiva. Erittäin ylipainoinen kaverini lähtee kanssani pitkälle kävelylenkille, mutta laiha ei, koska on laiska ja omiin ongelmiinsa käpertynyt.

Vierailija
79/102 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oikeus ihmisillä on kommentoida edes minun ulkonäköä ja sanoa että oletpa laiha tai oletpa kaunis. Tiedän kyllä, että olen!

Vierailija
80/102 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyshän on nimenomaan siitä, että kommentoija ei kunnioita kommentoitavaa. Ei ole väliä onko kyseessä kehu vai haukku vaan se, että esineellistetään ja alistetaan toinen itsensä arvioitavaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme