Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raaseporin onnettomuus - Junanko ei olisi pitänyt olla siihen aikaan siinä

Vierailija
29.10.2017 |

Valitettavasti tätä on pakko kysyä.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nato järjesti osoittaakseen miten tarpeellisia HE olisivat Suomelle?

Vierailija
22/34 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän väliä on sillä mitä aikataulu sanoo ja oliko juna myöhässä vai ei. Siitä radan yli ei vaan nyt ajeta ilman että tarkistetaan aika hemmetin huolellisesti ettei junaa ole tulossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama vaikka olisi ollut myöhässä/ etuajassa/ vääränä päivänä liikenteessä: aina varmistetaan ettei ole junaa tulossa! Jos selviää, että risteys on vaarallinen (itsekin kallistun siihen suuntaan), se on lieventävä asiahaara. Ilmakin oli huono, mutta sekin kuuluu kuskin ottaa huomioon.

Mutta tämä ketju onkin salaliittoteoreetikon hourailuja.

Vierailija
24/34 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viikkoa ennen Eu jäsenyysäänestystä upposi Estonia ja se vei kansan koko huomion... Niinistö järkkäsi poikkeuslakia siihen aikaan... NATO upotti siksikinkö?

Vierailija
25/34 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ristuksen väliä sillä on että juna lähti myöhässä? Junia lähtee päivittäin myöhässä asemilta. Tasoristyksille ei ole aikatauluja, ja vielä vähemmän niitä ylittäville autoille ynnä muille renkailla kulkeville ajoneuvoille.

Vierailija
26/34 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulkeehan radalla myös tavarajunia. Mistä niiden aikataulut tietää.

Kyllä ne vaan nyt on vain tiedettävä, yleensä kulkevat kellontarkkuudella.

Oletko ikinä käyttänyt junia. Itse olen kulkenut junalla töihin viimeiset neljä vuotta. Sanotaan näin että en todellakaan yllättynyt että junat oli myöhässä kyseisenä päivänä kerran satoi ensi lumi. Varmaan joka ikinen syksy on vr myöhästellyt kun ekan kerran sataa lunta.

Vierailija
27/34 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä puolestaan ärsyynnyn siitä, kun joku haluaa vierittää kaiken kuskin niskoille.

Vierailija
28/34 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä merkitys sillä on, lähtikö juna vartin myöhässä vai ei? Se on kontrafaktuaalista lätinää ja sinällään merkityksetöntä, että siihen aikaan ei pitäisi kulkea junaa. Eikö sitä ole toitotettu tiedutusvälineissä vuosikymmenet, että AINA kun tullaan tasoristeykseen, hidastetaan, katsotaan ja tarpeen vaatiessa kuunnellaan, että tuleeko junaa? Ja jos sillä nyt jostain johdonmukaisen järjen mukaan on jokin merkitys, niin kuinka paljon viime vuosina on keskusteltu junien myöhästymisistä. Koska junat tosiaankin toisinaan myöhästyvät, ei ole mitään syytä olettaa, että koska tähän aikaan ei jonakin muuna päivänä mennyt junaa, niin ei mene nytkään. Sillä, oliko juna myöhässä vai ei, ei ole todellisuudessa mitään merkitystä. Muun väittäminen on hurskastelua!

Vierailija
29/34 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähti vartin myöhässä, vauhtia 120 josta osumahetkellä jarrutettu niin, että törmäsi 100 km/h. Katsokaa kuvaa risteyksestä. Siinä on merkkikepit, joita voisi luulla ylösnostetuiksi puomeiksi. En ole nähnyt vastaavia missään muualla. Keli oli todella paha ollut koko yön ja aamun.

Vierailija
30/34 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain Vr llä on menossa kun konduktöörienkin hermot silminnähden erittäin pinnalla!

Vierailija
31/34 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minä puolestaan ärsyynnyn siitä, kun joku haluaa vierittää kaiken kuskin niskoille.

Kirjoitin tuon ylemmän viestin siitä, että junan myöhässäololla ei ole mitään merkitystä sille, että onnettomuus tapahtui. Tapahtui mikä tapahtui. Olin myös sitä mieltä, että oli kello mitä tahansa, aina katsotaan, tuleeko juna. Siitä huolimatta olen kanssasi samaa mieltä. Puolustusvoimissa on sellainen johtamiskulttuuri, että arvoasteikon alimmilla ei ole mitään valtaa. Ei heillä silloin pitäisi olla myöskään vastuuta. Jos joku upseeri on aiheuttanut onnettomuusauton kuljettajalle psyykkistä painetta ajaa huolimattomasti vaikka sanomalla, että katsokaakin, että olette perillä silloin ja silloin, tämä upseeri on vastuussa: kuljettaja teki parhaansa täyttääkseen käskyn, ja tulos on mikä on. Lisäksi pitää tutkia puolustusvoimien kulttuuria: onko ollut yleisenä tapana, että tasoristeyksistä ajetaan kuin nakkikioskin ohi. Jos on, ja kuljettajalle on sellainen tapa opetettu, herrat upseerit eivät voi pestä käsiään vastuusta.

Vierailija
32/34 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kuunnellut aikamatkustajaa ja ilmoitin tästä asiasta muutama vuosi sitten vauva palstalla. Tämä aikamatkustaja sanoi että näin tulee tapahtumaan jollei minulta varastettua omaisuutta palauteta. Tämä on osa kirousta mikä menee varkaiden elämään ja tämä kirous tulee ajan myötä tappavammaksi ellei omaisuuttani palauteta. Minä en ole osallinen tähän asiaan. Tämä kirous on osa ihmiskuntaa jos teet näkyvästi väärin jollekkin. Tästä käydään sotaa myös.

Linkitäpä tähän se viesti, jossa kerroit asiasta. Kerro samalla mitä sinulta on oikein varastettu.

Vierailija
33/34 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua taas ärsyttää miten huolettomasti autoiluun suhtaudutaan, vaikka siinä ollaan vastuussa ihmishengistä samalla lailla kuin lentäjä tai laivan kapteeni. Minulle ei ole tärkeää löytää syyllistä onnettomuudelle, vaan ymmärtää miksi se tapahtui ja miten se voidaan estää.

Vierailija
34/34 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulkeehan radalla myös tavarajunia. Mistä niiden aikataulut tietää.

Kyllä ne vaan nyt on vain tiedettävä, yleensä kulkevat kellontarkkuudella.

Ai Vr:n junat? Kellontarkkuudella? Missä rinnakkaistodellisuudessa sä elät?

Viime perjantainakin juna Helsinki-Joensuu tuli perille 55 minuuttia myöhässä. Muutama kuukausi sitten oli 40 ja 50 minuuttia myöhässä.