Mikä ihmeen elvytyskielto - minä ainakin vaadin että minua elvytetään!
Mikä tämä on! Apua. Kauheaa. Haluan että minua elvytetään jos huonosti käy. Miksi kaikessa säästetään?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Monilla vanhuksilla on elvytyskielto. Ilman sitä aletaan myös elvyttää sitä 90v muistisairasta pappaa.
Melko harvalla kotona asuvalla muistisairas on DNR päätös. Hoitokodeissa asuvilla päätös on henkilökunnan tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Elvyytys kiellot saa nopeasti selville potilas tiedoista. Elvyytyskiellon voi itse määrätä hoito tahdossaan. Yleisimmin sitä käyttävät parantumasti sairastuneet joiden hoito on lähinnä kivun lievytystä tai elin toimintojen ylläpitoa aivotoiminnan vakavan vaurioitumisen jälkeen. Elvytys kieltoa käytetään passiivisine armo kuolemana. Esim. Jos aivotoiminta on lakanut mutta sydän pumppaa sen pysähdyttäessä ei aleta enää elvyyttämään.
Aina elvyytetään siihen saakka, kunnes saadaan selville elvyytys kielto. Elvyytystä jatketaan niin kauan kun on tarve. Lapsia voidaan elvyyttää jopa tunteja, jos sydänfilmissä näkyy minkäänlaista liikettä.
Kun sydämen sähköinen toiminta on kokonaan loppu niin elvyytys lopetetaan.
Sydänkohtauksen saaneeista 20% selviää painelu puhallus elvyytyksellä ja 80% defibriloimalla. Heistäkin joiden sydämmensähköinen toiminta on loppunut (suora viiva sydänfilmissä) 1% selviää elvyytyksellä.
Mikä h*lvetin elvyytys? Muutenkin harvinaisen paljon kirjoitusvirheitä olet onnistunut saamaan tuohon tekstiisi.
Kun ihmisen sydän pysähtyy niin verenkierto lakkaa toimimasta ja ihminen kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilla vanhuksilla on elvytyskielto. Ilman sitä aletaan myös elvyttää sitä 90v muistisairasta pappaa.
Kuten tässä on jo useampaan kertaan ilmoitettu hätäensiapu suoritetaan välittömästi. Jos pappa kaatuu lattialle niin salamannopeasti hänet siitä pystyyn autetaan.
Mitä? Miten pystyyn auttaminen ja dnr-päätös liittyy toisiinsa?
Esim. laitoksissa ja kotihoidossa hoitajat näkee nopeasti onko dnr päätös. Silloin ihmisen annetaan mennä eikä käydä enää kiusaamaan elvytyksellä, jota tuskin kukaan sairas ikäihminen haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko harvalla kotona asuvalla muistisairas on DNR päätös. Hoitokodeissa asuvilla päätös on henkilökunnan tiedossa.
Ai, kyllä meillä on monella. Työskentelen kotihoidossa. Riippuu paljon myös alueen lääkäristä kuinka hanakka on noita suosittelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, kyllä meillä on monella. Työskentelen kotihoidossa. Riippuu paljon myös alueen lääkäristä kuinka hanakka on noita suosittelemaan.
Pikemmin lääkärin ammattitaidosta ottaa asia esille omaisten kanssa. Hanakkuus tehdä päätöksiä yksinään neuvottelematta potilaan tai muistisairaan omaisten kanssa johtaa nopeasti vaikeuksiin.
Googleta DNR- päätös.