Brother Christmas
Brother Christmas keräsi rahaa 17.10.2017 syöpää sairastavan jo saattohoidossa olevan Ekin Lapin matkaa varten. Surullinen ja tunteita herättävä rahankeräys :-( Ihmiset lahjoittivat XX summan rahaa Ekin matkaa varten. Eki on eilen menyhtynyt eikä Lapin matkaa ehtinyt tehdä. Osanotto omaisille!
Mihin nämä kerätyt varat käytetään?
Silloin kun joudutaan saattohoitoon, niin on vain päivien kysymys milloin aika loppuu täällä maanpäällä.
Siitä huolimatta ihmisten tunteisiin vedotaan ja pyydetään lahjoittamaan rahaa.
8.10.2017 Kristan lääkehoitoon Ruotsiin kerättiin rahaa, vaikka käsittääkseni lähetettä ei ollut kyseiseen hoitoon saatu?! Nyt ei ole mitään tietoa, pääseekö Krista lähtemään matkaan. BC on kommentoinut; Kerrotaan, kun on jotain kerrottavaa....
Mielestäni lääkehoito olisi ollut ehdottomasti pitänyt olla varma, ennenkuin lähdetään tunteisiin vedottavalla videolla keräämään rahaa.
Hän tekee kokopäiväisesti tätä työkseen ja saa siitä palkkaa. Mielestäni toiminta on mennyt liiketoiminnaksi eikä voi puhua enää hyväntekeväisyydestä.
Miten te näette/ koette BC:n toiminnan?
Kommentit (6075)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen tuosta Koposen vastineesta satu Keisarin uusista vaatteista :)
Sisältöä ei juurikaan ollut. Oli palkattu joku mahdollisesti imagokriisinhallintaan erikoistunut viestintäheppu kirjoittamaan vastine Hesarille. Tuo vastine toimi pelkkänä hämäyksenä.
Täynnä toinen toistaan typerämpiä selityksiä, esimerkiksi
"En ole puolustellut avoimuuden puutetta, koska nimenomaisesti olen halunnut olla niin avoin kuin se suinkin on ollut mahdollista. Olen kuitenkin todennut lehdelle useaan otteeseen, että olen Brother Christmas ry:n ainoa työntekijä ja kaikkien lehden pyytämien selvitysten tekeminen vaatisi itseltäni mittavan työrupeaman, joka olisi kaikki pois hyväntekeväisyystyöstä."
Ei mene läpi. Harmi, että iso osa suomalaisista ei vieläkään tajua, että keisari on alasti.
Yrittäjänä tajuan kyllä koposen joka sanan. Ette ymmärrä alkuunkaan paljonko lippusia ja lappusia kirjanpitoon menee. Tuhansia. Ja täällä luullaan että kirjanpito avataan tyyliin päivässä... Tietämättömyyttä josta viaton maksaa kun nyt loataan turhaan
HS otti ensimmäisen kerran yhteyttä kesällä. Siitä asti ollut aikaa, mutta halua ei "jostain" syystä ole ollut.
Minun kirjanpitäjältä saa välitilinpäätöksen nappia painamalla. Ja tällaisten syytösten jälkeen sanoisin Hesarin toimittajalle, että menee kirjanpitäjän luo ja hän näyttää kaikki kuitit ym. Senku menis ja penkois niin paljon kuin haluaa. Haluaisin kaikista syytöksistä itseni ja firmani puhtaaksi ja lehdeltä oikaisun/anteeksipyynnön. Ei minun yrittäjänä tarvitsisi tehdä yhtään mitään joten aika outoa tuollainen puhe siitä, että teettää paljon työtä avata kirjanpito. Eikä ihmisten yksityisyydestä tarvitse huolehtia, toimittaja tutkii vain Brotherin toimintaa.
Juuri näin!!
Epäilevä73 kirjoitti:
Minua häiritsee kovasti yksi asia tässä. HS julkaisi kuvakaapaus kuvan, jossa oli tämä huorittelu viesti. Kuvasta näkee, että se on otettu tilistä mistä ne on lähetetty (Koposen viestit sinisenä). Elikkä Koposen olisi pitänyt itse ottaa kuva ja laittaa "jakoon"....ja tätä en ihan usko.
Kattokaapa omia mese keskusteluja......
Sen kuvan on voinut ottaa ihan kuka tahansa, jolla on pääsy Koposen puhelimen luokse (vaimo, kaveri, jne). Eikä Koponen ole näitä viestejä edes kertaakaan kiistänyt eli kyllä hän ne silloin on myös itse kirjoittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BC on tutun tuttuja. Ainakin tuttujeni mukaan BC on hyvä ihminen ja tuota lausuntoa ei tarvitse epäillä.
Jos BC olisi pelkkää ihmisten kusetusta, niin kyseessä olisi silloin jonkin sortin psykopaatti. Miten muuten voisi käyttää heikoimmissa asemissa olevia ihmisiä hyväkseen saadakseen itse suurimman hyödyn? Ei ole mitään normaalin ihmisen toimintaa sellainen. Joutuuhan siinä kohtaamaan hyväntekeväisyytensä kohteita koko ajan.
Sitä en kiellä etteikö tilaisuus tekisi, tai voisi tehdä varasta isojen rahojen ollessa kyseessä.
Ahneus on aika yleistä. Eikä vielä se yksinään tee kenestäkään psykopaattia.
Brother Christmas ry:llä ei ole erillistä tai palkattua tiedottajaa....
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi varmaan palkata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisältöä ei juurikaan ollut. Oli palkattu joku mahdollisesti imagokriisinhallintaan erikoistunut viestintäheppu kirjoittamaan vastine Hesarille. Tuo vastine toimi pelkkänä hämäyksenä.
"En ole puolustellut avoimuuden puutetta, koska nimenomaisesti olen halunnut olla niin avoin kuin se suinkin on ollut mahdollista. Olen kuitenkin todennut lehdelle useaan otteeseen, että olen Brother Christmas ry:n ainoa työntekijä ja kaikkien lehden pyytämien selvitysten tekeminen vaatisi itseltäni mittavan työrupeaman, joka olisi kaikki pois hyväntekeväisyystyöstä."
Ei mene läpi. Harmi, että iso osa suomalaisista ei vieläkään tajua, että keisari on alasti.
Yrittäjänä tajuan kyllä koposen joka sanan. Ette ymmärrä alkuunkaan paljonko lippusia ja lappusia kirjanpitoon menee. Tuhansia. Ja täällä luullaan että kirjanpito avataan tyyliin päivässä... Tietämättömyyttä josta viaton maksaa kun nyt loataan turhaan
HS otti ensimmäisen kerran yhteyttä kesällä. Siitä asti ollut aikaa, mutta halua ei "jostain" syystä ole ollut.
Minun kirjanpitäjältä saa välitilinpäätöksen nappia painamalla. Ja tällaisten syytösten jälkeen sanoisin Hesarin toimittajalle, että menee kirjanpitäjän luo ja hän näyttää kaikki kuitit ym. Senku menis ja penkois niin paljon kuin haluaa. Haluaisin kaikista syytöksistä itseni ja firmani puhtaaksi ja lehdeltä oikaisun/anteeksipyynnön. Ei minun yrittäjänä tarvitsisi tehdä yhtään mitään joten aika outoa tuollainen puhe siitä, että teettää paljon työtä avata kirjanpito. Eikä ihmisten yksityisyydestä tarvitse huolehtia, toimittaja tutkii vain Brotherin toimintaa.
Sinäkin olet yrittäjä mutta et ymmärrä miten kirjapito toimii? Omituista. Noh, BC tilinpäätös on netissä kaikkien luettavana joten miten se sinun välitilinpäätös mihinkään liittyy...
Outoa ettei yrittäjä tunne kirjanpitoa enempää. Onkohan sinun kirjanpidossa kaikki hyvin. Mikä firmasi olikaan?
Vierailija kirjoitti:
Epäilevä73 kirjoitti:
Minua häiritsee kovasti yksi asia tässä. HS julkaisi kuvakaapaus kuvan, jossa oli tämä huorittelu viesti. Kuvasta näkee, että se on otettu tilistä mistä ne on lähetetty (Koposen viestit sinisenä). Elikkä Koposen olisi pitänyt itse ottaa kuva ja laittaa "jakoon"....ja tätä en ihan usko.
Kattokaapa omia mese keskusteluja......
Sen kuvan on voinut ottaa ihan kuka tahansa, jolla on pääsy Koposen puhelimen luokse (vaimo, kaveri, jne). Eikä Koponen ole näitä viestejä edes kertaakaan kiistänyt eli kyllä hän ne silloin on myös itse kirjoittanut.
Minun mielestä HS:n jutussa Procope antoi ymmärtää että mm. juuri näiden takia irtisanoutui.
Vierailija kirjoitti:
On ollut tiedottaja, Alexandra Procope.
Oketkö sä nyt lainkaan faktojen tasolla vai trollaatko vain lämpimiksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, miten kun teidän mielestä sinne ei saa palkata ketään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, miten kun teidän mielestä sinne ei saa palkata ketään?
Niin, yksi selvityksen kohde on myös Procopen palkanmaksu.
Välikysymys:
Onko joku täällä sitä mieltä, että fiksu ihminen ja perheenisä postailee kuvakaappauksia arvo-osuustilinsä saldosta Facebookiin? Leijuu maallisella mammonalla poseeraten jonkun hikisen Mersunsa konepellin vieressä (ei, en ole siitä Mersusta kateellinen, en sitten millään) ja keulii pörssistä saaduilla pikavoitoilla? Kuvaa humalaisia naisia ja postaa kuvan Facebookiin? Puhuu mustista n*******nä? Haukkuu kilpailevaa hyväntekijää h*****si, edes läpällä?
Jos unohdetaan kaikki nää epäselvyydet liiketoiminnan osalta, niin antaako em. kaltaista toimintaa harrastava ihminen fiksun ja tasokkaan kuvan itsestään? Harva teini-ikäinenkään toimii yhtä surullisella tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Välikysymys:
Onko joku täällä sitä mieltä, että fiksu ihminen ja perheenisä postailee kuvakaappauksia arvo-osuustilinsä saldosta Facebookiin? Leijuu maallisella mammonalla poseeraten jonkun hikisen Mersunsa konepellin vieressä (ei, en ole siitä Mersusta kateellinen, en sitten millään) ja keulii pörssistä saaduilla pikavoitoilla? Kuvaa humalaisia naisia ja postaa kuvan Facebookiin? Puhuu mustista n*******nä? Haukkuu kilpailevaa hyväntekijää h*****si, edes läpällä?
Jos unohdetaan kaikki nää epäselvyydet liiketoiminnan osalta, niin antaako em. kaltaista toimintaa harrastava ihminen fiksun ja tasokkaan kuvan itsestään? Harva teini-ikäinenkään toimii yhtä surullisella tavalla.
Onhan näitä, surullista. Mutta hyvin kyllä tiivistit sosiaalisen median ilmiöt raadollisimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
Rehellisellä toimijalla ei ole salattavaa.
BC on ollut rehellinen ainoastaan siinä "itellehän tässä rahaa kerätään" viestissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ari Koponen väittää kirkkain silmin tekevänsä viikossa 50-60 tuntia töitä. Kovin on tämä perheenisä ahkera kaveri, kun tekee tätä puhtaasti "halusta auttaa", eikä hamua minkäänlaista omaa etua toiminnastaan. Miten osa ihmisistä voi olla niin kujalla, että ne uskoo kaiken, mitä tämmönen joulupukki kertoo. Kuka ensinnäkään uskoo, että tekee 50-60 tuntisia viikkoja _säännöllisesti_?
Ja sit sama toisinpäin: jos tekee, niin kuka painaa ton verran hommia ilman mitään lisämotivaatiota kasvavista ansioista / hlökohtaisesta hyödystä?!
1+1=2. Eikä se siitä muuksi muutu kuin kaikista unisimmille.
Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää? Ei kaikki usko, eikä ole missään VAIHEESSA uskonut että hän tekee sitä ilman että saisi mitään vastinetta itselleen. FB-keskusteluista moni sanoo että "olet palkkiosi ansainnut".
Eihän siinä mitään ongelmaa olekaan kunhan tekee kaiken lakien mukaan ja kertoo myös selvästi rahan lahjoittajille miten homma toimii. Nyt niin ei ole. Itse en tuonne rahaa antaisi.
Okei. Onko nyt sitten täysin kiistattomasti todistettu että BC on syyllinen?
Kiistattomasti on todettu se, että julkisuudessa ah niin pyyteettömänä ja hyväntahtoisena joulupukin veljenä ja kaikkien kaverina ja kaikkia auttamiseen mukaan kannustavana esiintyvä brother christmas ajattelee siviilissä että kehitysvammaiset on s****eita, auttamaan brother christmasin innoittamana lähtenyt ja brother christmasia ihaillut erityislapsen äiti on h**** koska veli joulu kokee sen ilmeisesti kilpailijakseen ja tummaihoisetkin on n*******tä. Niin ja siviilissä joulun veljestä on myös oman Facebook-seinänsä mukaan ok ottaa kuva ilmeisesti hänelle tuntemattomasta vain kohdalle sattuneesta asiayhteyden perusteella humalaisesta naisesta ja kirjoittaa kuvan yhteyteen vieläpä loukkaava teksti. Ai joo, ja alunperinhän keräyksien tarkoituksena oli kerätä "itselle eikä millekää s******lle ;)"
Kiistattomasti voitaneen sanoa, että useammat kokevat tulleensa huijatuksi siinä mielessä että ovat luulleet lahjoittaneensa rahaa aidosti hyväntahtoiselle ja kunnioitettavalle tyypille, jota ei julkisuuskuvansa perusteella voisi kuvitella olevan siviilissä täysin sivistymätön ja ilkeä. Ja kiistattomasti siihen on ihan itse BC syyllinen omalla toiminnallaan. Ei häntä ole kukaan käskenyt toimimaan kaksinaamaisesti.
Jotenkin on vaikea tajuta, miten joistakin tollanen räikeä ristiriita ei ole yhtään häiritsevä. Että julkisuudessa esiinnytään velijouluna ja siviilissä toimitaan kuin paha pukki.
Miten yhden henkilön on mahdollista koordinoida 7000 hengen auttamista, kun ottaa huomioon että:
- avun pyytäjiä on varmasti moninkertainen määrä
- avun antamisesta päättää oletettavasti vain yksi ihminen (kolmihenkinen yhdistyksen hallitus on kokoontunut kaksi kertaa vuodessa, jäsenmäärää ei kerrota)
- avun järjestäjä osallistuu tapahtumiin ja matkoihin
- tarjotaan mahdollisuutta henkilökohtaiseen yhdistämiseen, eli "kerro tarve, meiltä löytyy tarpeeseen apua tarjoava taho ja yhdistämme teidät"
- apua kerätään eri tavoin, raha- ja tavaralahjoituksina (mm. lahjakortit) ja osittain kohdennettuun tarpeeseen
- henkilötietorekisterin ylläpitäminen on tällaisessa tapauksessa erittäin tarkkaan säädeltyä ja vaatii työtä
- yhdistys ei korvaa tämän henkilön työtä, vaan ko. henkilö on jonkin ulkopuolisen firman palkkalistoilla
...ja varmaan paljon muutakin. Tässä nämä päällimmäiset pohdinnat, joista en pääse yli enkä ympäri, sillä yhden perheellisen ihmisen vuorokaudessa eivät vain kerta kaikkiaan voi tunnit riittää.
Unohtuu aktiivisesti että sisäpiiriläinen on luovuttanut aineiston HS:lle.
Siksi toistankin ihmettelyni, miksi Procopea ei ole maalitettu?
Erittäin mielenkiintoista tosiaan nähdä marraskuussa Arin verotiedot vuodelta 2017. Kertoo paljon asioista.
Vierailija kirjoitti:
Erittäin mielenkiintoista tosiaan nähdä marraskuussa Arin verotiedot vuodelta 2017. Kertoo paljon asioista.
Ei ne kerro yhtään mitään niistä omaan käyttöön napatuista lahjakorteista ja tavaroista, eikä myöskään mahdollisista pimeänä otetuista rahoista.
Kun ei lahjoitusten saajilta ole otettu kuitteja, tuota sotkua on enää mahdoton selvittää. Kenelläkään ei voi olla todellista tietoa siitä, mitä on oikeasti tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne kerro yhtään mitään niistä omaan käyttöön napatuista lahjakorteista ja tavaroista, eikä myöskään mahdollisista pimeänä otetuista rahoista.
Kun ei lahjoitusten saajilta ole otettu kuitteja, tuota sotkua on enää mahdoton selvittää. Kenelläkään ei voi olla todellista tietoa siitä, mitä on oikeasti tapahtunut.
Olet ihan oikeassa, se pitää täysin paikkansa. Mutta jos ansiotulot on pienehköt, niin se jo yksinään vahvistaa Arin kusetuksen. Nimittäin jos väittää a) tekevänsä 50-60 tuntista työviikkoa ja b) saavansa palkkansa ulkopuolelta, niin sen pitää näkyä tuloissa.
Sellaista ei voi avata tai näyttää mitä ei ole edes olemassa :)