Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Stranger things!! Antaisitko 12-vuotiaan katsoa?

Vierailija
29.10.2017 |

En löydä mistään varsinaista ikärajaa sarjalle? Netflixissä lukee "ei lapsille", mutta onko tuo sarja esim. pahempi kuin Harry Potter tai Taru Sormusten herrasta-elokuvat?

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha tämä keskustelu kyllä on, mutta jos joku vielä miettii, niin itse katsoin jo 11-vuotiaana, MUTTA IKÄRAJA ON k16! Tiesin sen kyllä,mutta niin houkuttava sarja oli. Nykyään ihan lemppari. Mielestäni voi antaa 12-vuotiaan katsoa Stranger things-sarjaa.

Vierailija
82/93 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjassa ei kyllä paljoa seksiä harrasteta. Oikeastaan tasan 2 kertaa, eikä edes mitenkään rajua. Muuten olet kyllä oikeassa. Itse olen pitänyt sarjasta hyvin paljon ja ei ole ollut itselle mitenkään pelottava. Antaisin kyllä 13 v katsoa. En ehkä vielä 12 v antais.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjassa ei kyllä paljoa ole seksikohtauksia, eivätkä ne vähäisetkään ole rajuja. Eikä sarjasta välttämättä traumoja jää, riippuu ihan lapsesta. Toki siinä on väkivaltaa ja muuta mitä mainitsit.

Itse pidin sarjasta, enkä kokenut sitä kovin pelottavaksi. 

Vierailija
84/93 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä onko lapsi herkkä kauhulle yms. 

Itsellä lapsi 11 vuotias ja annoin katsoa kun on se muitakin k16 elokuvia  katsonut. Mutta rippuu lapsesta, oma lapsi ei ole herkkä fantasia hirviöistä. 

Vierailija
85/93 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taru sormusten herrasta on ehkä pelottavampi. Itse antaisin katsoa.

Niin on ja todella pitkiä elokuvia.

Vierailija
86/93 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä just sellainen sarja jonka kohderyhmänä vois hyvin olla 12-16v.

Vierailija
87/93 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä voiko 10 vuotias sitä katsoa koska tyttäreni hinkuu siitä jatkuvasti

Kyllä mä antaisin katsoa vaikka yhdessä aikuisen kanssa. Oma lapsi on saman ikäinen, mutta ei oo vielä pyytänyt lupaa katsoa tätä sarjaa. Voihan sen katsomisen jättää kesken jos liian jännittävä.

Vierailija
88/93 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykköskausi on laadukas, sitten muuttuu joka kausi tyhmemmäksi. Antaisin katsoa ykköskauden laadun takia. Muut kaudet pitäisi jättää katsomatta, ettei lapsi tyhmene sarjan mukana.

Vierailija
89/93 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nf äidin vallassa kirjoitti:

Hei. Olen 13v (kk päästä 14) tyttö ja katsoin vähän aikaa sitten kaverilla kaverin Netflixistä st 1 kauden kokonaan. Omassa Netflixissäni on 16k ikärajoitus eli en pääse katsomaan st 2 kautta. Itse en helposti säiky enkä painajaisiakaan näe, mutta äitini väittää että minä en osaisi erottaa todellisuutta tuollaisista sarjoista joka ei todellakaan pidä paikkaansa! Vanhempani vetoavat 16 ikärajoitukseen ja kuinka se ei missään nimessä sopisi 14 vuotiaalle kun ei vielä 16 vuotiaskaan ole. Omasta mielestäni asia on täysin yksilöllinen mutta vanhempani eivät kuuntele :/ Äitini kertoi myös että sarja hurjenee seuraavissa kausissa entisestään. Onko asia näin? Omasta mielestäni st on tähän asti paras näkemäni sarja :/ Mitä minun pitäisi tehdä?

Näissä Netflixis sarjoissa tuo ikäsuositus on ihan todella huono, osassa ne ovat todella korkeat niinkuin vaikka tässä sarjassa, mutta sitten jossain b-luokan leffoissa saattaa olla k13 sama sisältö kun Hollywoodin K18!

Vierailija
90/93 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ykköskausi on laadukas, sitten muuttuu joka kausi tyhmemmäksi. Antaisin katsoa ykköskauden laadun takia. Muut kaudet pitäisi jättää katsomatta, ettei lapsi tyhmene sarjan mukana.

Kaikissa sarjoissa sama vika...

Vierailija
91/93 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa, että eka kausi oli paras. Se ei myöskään ollut yhtä pelottava kuin toka. Olen katsellut oman 11vee lapsen kanssa yhdessä, mutta nyt tokakaudella kun ollaan menossa, olen alkanut ajatella että onko niin järkevää sittenkään. Jotkus kohtaukset aiheuttavat voimakasta ahdistusta minussakin. Ja maailma on jotenkin niin vinksahtanut...

Vierailija
92/93 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moimoi kirjoitti:

Olen 12-vuotias tyttö. Saan katsoa riverdalea mutta en saa katsoa stranger thingsiä. Äitini sanoi että jos siinä lukee 16k niin et todellakaan saa katsoa, mutta en ole herkkä ja kaikki kaverini saavat katsoa sitä!?! Mitä teen?

Riverdale on kyllä paljon vanhemmille suunnattu mun mielestä, ihan hirveästi seksiä ja siitä ainakin puhutaan enimmäkseen koko ajan, muu juoni on vaan sivuseikka ja todella häiriintynyt juoni muutenkin...

Vierailija
93/93 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi katsoa. Jotain teinikauhua vois muttei tuota.