Mitä mieltä olet?
Alkuun sanon, että keskustelun pointti on vain pohtia asioita. En tarvitse mitään "turhaan sinä jotain tuntemattoman länkytystä mietit" -neuvoja tmv. Pohdin asiaa pohtimisen ilosta, en siksi että se vaikuttaisi mitenkään elämääni.
Eli olen mm. suomi24 treffeissä ja siellä olen rajannut yhteydenotot niin, että vain tietyn ikäiset (tai tietyn ikäistä esittävät) voivat lähettää viestiä. Olin sitten saanut viestiä ikähaarukkaan sopivalta mieheltä, joka oli todellisuudessa 10 vuotta nuorempi kuin oli laittanut iäkseen. Hän siis varta vasten teki profiilin ottaakseen yhteyttä minuun (olen kuvaton.) Viestissä hän avautui siitä, miten ärsyttävää on kun naiset yleisesti ajattelevat miesten kypsyvän iän myötä, vaikka ei niin todellakaan (kuulemma) tapahdu. Ärsytti kuulemma myös todella paljon, että minulle ei voi edes lähettää viestiä, ellei sovi ikähaarukkaan. Se on kuulemma niin asenteellista. Hän kertoi samassa viestissä olevansa siis oikeasti 10 vuotta nuorempi kuin profiilissa lukee.
Aloin pohtimaan asiaa itsekseni, mutta tulin siihen lopputulokseen, että ikäraja pysyy jatkossakin. En voi sille mitään, että tietyn ikäiset miehet vain kolahtavat minuun seksuaalisesti. Nuoremman kanssa voisin ehkä viettää aikaa kevyesti, mutta jotenkin en näe kamalan nuorta miestä poikaystävänä. Ihanteeni on siis vähintään 5 v vanhempi ja enintään 12 v vanhempi kuin minä. Täydellinen ikäero on kymmenisen vuotta, eikä oikeasti näy yhtään missään.
Mitäs mieltä olette Te, arvon palstalaiset? Kumman kanta on ymmärrettävämpi? Mielestäni minun, koska miksi turhaan seurustelisin todella nuoren kanssa, kun kuitenkin himoitsisin vähän vanhempaa. Tämä ei sitten ole mikään provo. Meitä vanhempiin päin olevia naisia kun sattuu olemaan ihan oikeasti tässä maailmassa. Sitten taas yli 12 v ikäero alkaa olemaan jo liikaa, eli en minä VANHOIHIN päin ole kuitenkaan.
Kommentit (9)
Tietysti sinä saat pitää ikähaarukkasi, jos et nuorempaa halua parisuhteeseen. Ja mies saa etsiä 10 vuotta vanhempaa naista, jos hän haluaa. Mutta en minäkään ihan ymmärrä miksi mies tuollaisesta suuttuu, kun hän ei kerran sun kriteereihin sopinut? Ihan samanlainen kriteeri on esimerkiksi onko lapsia vai ei. Eli todella tärkeä kriteeri.
Exieni iät ovat tänä päivänä: 26, yksi taitaa olla 36 ?!? Yksi on kai 30, yksi 35 tai jotain sinne päin (ja iso virhe koko ukko), yksi on 34... ja siitä jäi puuttumaan vielä yksi.
-ap
Mutta vanhemmat miehet voi olla joissakin tapauksissa jo hivenen nirsoja Naisten suhteen ja eivät koe samanlaista hullaantumista, kun vanhat mahdolliset riitaisat erot ja tappelut hiipivät takaisin mieleen, minkälaista se sitten loppu viimein oli. Tai ainakin mies varmasti punnitsee ja harkitsee asioita tarkemmin mielessään, kun kokemusta löytyy ja osaa jo hivenen nähdä asioita paremmin ja avarakatseisemmin.
Niin. Lapsettomuus oli aikoinaan minulle ehdoton kriteeri. Nykyään olen hieman löysännyt sitä vaatimusta ja voin antaa mahdollisuuden myös iseille. Yksi kouluikäinen lapsi voi mahdollisesti olla ok, kaksi on useimmiten liikaa. Vauva... ei kiitos. Tähän liittyy erään exän puuhat... Vaikka olen päässyt yli niistä, en voisi seurustella miehen kanssa joka on saanut lapsen vuosi tai pari sitten. Alan automaattisesti miettimään, että jos vain pari vaivaista vuotta sitten olisin ollut siellä, tehnyt niin ja tehnyt noin, olisin ehkä saanut miehen ilman lasta. Sitten taas joku 7 vuoden takainen lapsen saaminen on sellainen, että olen ollut itse aivan erilainen silloin, joten en ole niin sanotusti menettänyt mitään. Tuskin ymmärrätte pointtia, mutta exän lapsi aiheutti minulle pysyvät jäljet. Sen takia vieroksun liian nuoria lapsia miehillä.
Ap
Apua, se virheukko-ex taitaa olla jo 37-vuotias!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mutta vanhemmat miehet voi olla joissakin tapauksissa jo hivenen nirsoja Naisten suhteen ja eivät koe samanlaista hullaantumista, kun vanhat mahdolliset riitaisat erot ja tappelut hiipivät takaisin mieleen, minkälaista se sitten loppu viimein oli. Tai ainakin mies varmasti punnitsee ja harkitsee asioita tarkemmin mielessään, kun kokemusta löytyy ja osaa jo hivenen nähdä asioita paremmin ja avarakatseisemmin.
Niin... ja sitten senkin voi kääntää niin, että muuttuuko se nuorempi ja helpommin hullaantuva mies vanhemmiten sitten jotenkin jäykäksi ja liian harkitsevaksi... Olen yrittänyt antaa mahdollisuuden nuorille miehille, mutta jotenkin se ei vain koskaan tunnu oikealta.
Ap
Jos nuoret eivät tunnu kiinnostavilta tai kypsiltä niin silloin ne eivät ole sinun juttusi. Seuraat vain vaistojasi niin hyvä tulee.
Minusta tuntuu että nuoret tai oman ikäiset ovat liian innokkaita ja heti valmiina tyyliin ihan mihin vain tietämättä menneisyyttä tai sanotaanko riippumatta menneisyydestä... Hyvä puoli on se että sielä on paljon kultakimpaleita jotka ovat myös nirsoja... vaikka eivät itse tiedä niin juurikin sen ajatusmaailman kanssa... ja ehkä hiukan myös käytöksen.. Itse taas puolestaan olen juuri todennut että 5-10 vuotta vanhempi jotenkin vain kolahtaa paremmin kuin oman ikäinen... Oikeastaan kaikki miehet ovat olleet enemmän tai vähemmän vanhempia ellei puhuta jostain yhden yön säädöstä... Joten ymmärrän sinun kantasi ja ei siinä ole mitään outoa...:)
Go for it! Sehän on Naisesta itsestään kiinni. Ongelma saattaa tulla vaan siinä, että monilla miehellä entuudestaan saattaa olla jo tuossa iässä lapsia vanhasta suhteesta. Sinkkumiehiä aniharvassa noinkin vanhoissa. Mutta jokaisella makunsa ja mieltymyksensä.