Vanhempi, joka ei anna (aikuisen) lapsensa tehdä mitä tämä haluaa, on narsisti
Voi muullakin lailla olla narsisti, mutta narsisteilla on ainakin tämä. Minun ongelmani johtuvat juuri siitä, että minä en saanut koskaan tehdä mitä minä halusin. Olisipa se ollut miten järkevää tahansa, tai siis ainakin ihan järkevästi perusteltua, eikä mitään vahingollista soopaa tai sekoilua. Siksi minulle kasautui elämässä ihan hirveästi ongelmia, joista narsisti on vastuussa. Hän ei toki niitä tule ratkomaan, mutta ne ovat silti hänen vikansa täysin.
Kommentit (172)
Pitäis tosiaan olla joku K38 näissä mun ketjuissa että vitun epäkypsät älkää vaivautuko.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mun äidin mielestä meidänhän siis piti leikkiä ja kuvitella, että mä olen yksinköyhistä, ja elää kuten köyhät, että jos sitten joskus vastoin kaikkia todennäköisyyksiä olisin köyhä, niin ei tuntuisi varmaan niin pahalta! Näin hän eväsi mun mahdollisuuden nauttia mahdollisuuksista, joita mulla ois voinut olla, jos hän ois oikeasti halunnut olla hyvä äiti ja auttaa ja tukea minua, siinä missä hän ei ois silloin ollut ainoa.
Nyt muiden ihmisten (läheisten) tukeminen meni siihen, että kannateltiin sitä, etten mä romahda kiitos äitini.
ap
Äitis rahoja ne on, eikä sinun. Kun et ole pyytänyt häneltä YHTÄÄN MITÄÄN, mitä sitten valitat jos et oo saanutkaan. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äidin mielestä meidänhän siis piti leikkiä ja kuvitella, että mä olen yksinköyhistä, ja elää kuten köyhät, että jos sitten joskus vastoin kaikkia todennäköisyyksiä olisin köyhä, niin ei tuntuisi varmaan niin pahalta! Näin hän eväsi mun mahdollisuuden nauttia mahdollisuuksista, joita mulla ois voinut olla, jos hän ois oikeasti halunnut olla hyvä äiti ja auttaa ja tukea minua, siinä missä hän ei ois silloin ollut ainoa.
Nyt muiden ihmisten (läheisten) tukeminen meni siihen, että kannateltiin sitä, etten mä romahda kiitos äitini.
apÄitis rahoja ne on, eikä sinun. Kun et ole pyytänyt häneltä YHTÄÄN MITÄÄN, mitä sitten valitat jos et oo saanutkaan. :D
EI OLLEET. MUN RAHAT ON MUN RAHOJA, IKINÄ EN OLE ELÄNYT KENENKÄÄN TOISEN RAHOILLA. SE MITÄ ON MULLE ANNETTU, ON MUN. JA SÄ ET TIEDÄ, KUKA ANTOI.
ap
Mitä pahoja asioita sun äitisi on sulle käytännössä tehnyt? Voitko antaa esimerkkejä. Olen lukenut monta ketjuasi tässä lähiaikoina, ja en ole ihan saanut tästä kiinni. Ymmärsin, että hän painosti suo opiskelemaan, vaikka olisit halunnut olla opiskelematta ja saada apua masennukseesi. Ja että jos kylässä sanoit, että on tylsää, niin sait huudot että olet loukkaava. Onko tämä se "pahuuden" taso?
Jos on, niin en ihan ymmärrä. Koska mun mielestä on erittäin epäkohteliasta, jos lapseni kylässä sanoo että on tylsää. Hän voi salaa tulla kuiskaamaan näin, mutta jos ollaan kylässä, niin ei näin voi ääneen sanoa kutsujan kuullen. Ja aina ei ole kivaa, joskus lasten pitää kestää istua hetken aikaa kahvipöydässä, kun aikuiset juttelevat. Tietenkin jos ollaan kauan kylässä, niin otan lapsille omia leluja mukaan yms.
Keskusteluistasi välittyy se, että äitisi mielestäsi oli todella julma sinulle, kun et saanut ilmaista itseäsi ja olla epäkohtelias muille. Mielestäni on normaalia vaatia lapsilta käytöstapoja.
Valitit myös, että äitisi huusi sinulle, mutta et saanut huutaa takaisin ja haukkua häntä esimerkiksi idiootiksi. Eikö tämäkin ole ihan normaalia, että aikuiset kasvattavat lapsiaan ja joutuvat joskus huutamaan. Itse en hyväksyisi, että lapseni huutaisivat minulle törkeyksiä, vaikka joskus olen itse heille huutanut.
Mitä muuta kauheuksia sinulle on siis tehty äitisi toimesta, konkreettisia esimerkkejä. Koska nyt olen saanut sellaisen kuvan, että olet sekopäinen äitijankkaaja, joka on pilannut oman elämänsä ja jonka äiti yrittää suo kestää, vaikka vaikeaa on, koska kuka muuten suo kestäisi, ja äitisi kantaa huonoa omatuntoa kun olet itsekäs sekopäinen äitijankkaaja, joka on uhriutunut ja hakee jotain ihmeellistä kostoa.
Olet jo menettänyt perheesi, olet omien sanojesi mukaan hirveä äiti itsekin kun kostat kokemasi "vääryydet" lapsillesi. Asut yksin ja haikailet jotain "jetset" elämää, mitä ei tapahtunut. Hyökkäät kaikkien kimppuun, jotka yrittävät sinua herätellä. Monen vuoden terapiakin oli turhaa kohdallasi, koska et suostu luopumaan tästä jankkaamisestasi. Ilta illan jälkeen sekoilet täällä vauva.fi palstalla ja joka kerta vastaajat eivät ole puolellasi, vaan yrittävät herättää sinua harhoistasi.
En voi tietää, onko äitisi todella pilannut elämäsi ja tehnyt jotain aivan hirveää, mitä et ole vielä täällä jaannut vauva.fi palstalla. (Hakannut toistuvasti, onko suo käytetty seksuaalisesti hyväksi, onko jätetty ruuatta, heitetty ulos kotoa eikä päästetty sisään, vanhemmat ryypännyt ja hakannut kännissä yms) Mutta näillä tiedoilla mitä olen täältä sinusta löytänyt, saa kuvan, että elät jossain omassa harhassasi. Jos kokemasi vääryyden taso on se,että äitisi on yrittänyt hillitä raivonpurkauksiasi esim. kylässä, niin tämä sun sekoilu ei ole ihan normaalia...
Haluatko todella jatkaa näin? Vaikka olisitkin oikeassa ja äitisi olisi syyllinen, niin olisko aikuisena aika päästää irti ja alkaa elämään omaa elämää, onko tä se mitä haluat?
Olisiko aika herätä? Tai jatkatko kostamista pilaamalla omien lapsiesikin elämän?
t.huolestunut lukija
Vierailija kirjoitti:
Pitäis tosiaan olla joku K38 näissä mun ketjuissa että vitun epäkypsät älkää vaivautuko.
ap
Luepa omat viestis läpi ja mieti moniko niistä läpäisisi edes ton aiemmin mainitun K13. Päivän huumorit tuli tästä ketjusta!
Mun äidillä ei ole mitään tekemistä mun rahojeni kanssa. Ollut ikinä. Koskaan. Mä olen sittemmin lainannut hänelle mm. 7000 euroa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apLuepa omat viestis läpi ja mieti moniko niistä läpäisisi edes ton aiemmin mainitun K13. Päivän huumorit tuli tästä ketjusta!
Haista paska, loogisuus onkin pahempi puute vastaajilla, ikää se ei aina katso. Tai oletukset! Älä vittu oleta.
ap
huolestunut kansalainen kirjoitti:
Mitä pahoja asioita sun äitisi on sulle käytännössä tehnyt? Voitko antaa esimerkkejä. Olen lukenut monta ketjuasi tässä lähiaikoina, ja en ole ihan saanut tästä kiinni. Ymmärsin, että hän painosti suo opiskelemaan, vaikka olisit halunnut olla opiskelematta ja saada apua masennukseesi. Ja että jos kylässä sanoit, että on tylsää, niin sait huudot että olet loukkaava. Onko tämä se "pahuuden" taso?
Jos on, niin en ihan ymmärrä. Koska mun mielestä on erittäin epäkohteliasta, jos lapseni kylässä sanoo että on tylsää. Hän voi salaa tulla kuiskaamaan näin, mutta jos ollaan kylässä, niin ei näin voi ääneen sanoa kutsujan kuullen. Ja aina ei ole kivaa, joskus lasten pitää kestää istua hetken aikaa kahvipöydässä, kun aikuiset juttelevat. Tietenkin jos ollaan kauan kylässä, niin otan lapsille omia leluja mukaan yms.
Keskusteluistasi välittyy se, että äitisi mielestäsi oli todella julma sinulle, kun et saanut ilmaista itseäsi ja olla epäkohtelias muille. Mielestäni on normaalia vaatia lapsilta käytöstapoja.
Valitit myös, että äitisi huusi sinulle, mutta et saanut huutaa takaisin ja haukkua häntä esimerkiksi idiootiksi. Eikö tämäkin ole ihan normaalia, että aikuiset kasvattavat lapsiaan ja joutuvat joskus huutamaan. Itse en hyväksyisi, että lapseni huutaisivat minulle törkeyksiä, vaikka joskus olen itse heille huutanut.
Mitä muuta kauheuksia sinulle on siis tehty äitisi toimesta, konkreettisia esimerkkejä. Koska nyt olen saanut sellaisen kuvan, että olet sekopäinen äitijankkaaja, joka on pilannut oman elämänsä ja jonka äiti yrittää suo kestää, vaikka vaikeaa on, koska kuka muuten suo kestäisi, ja äitisi kantaa huonoa omatuntoa kun olet itsekäs sekopäinen äitijankkaaja, joka on uhriutunut ja hakee jotain ihmeellistä kostoa.Olet jo menettänyt perheesi, olet omien sanojesi mukaan hirveä äiti itsekin kun kostat kokemasi "vääryydet" lapsillesi. Asut yksin ja haikailet jotain "jetset" elämää, mitä ei tapahtunut. Hyökkäät kaikkien kimppuun, jotka yrittävät sinua herätellä. Monen vuoden terapiakin oli turhaa kohdallasi, koska et suostu luopumaan tästä jankkaamisestasi. Ilta illan jälkeen sekoilet täällä vauva.fi palstalla ja joka kerta vastaajat eivät ole puolellasi, vaan yrittävät herättää sinua harhoistasi.
En voi tietää, onko äitisi todella pilannut elämäsi ja tehnyt jotain aivan hirveää, mitä et ole vielä täällä jaannut vauva.fi palstalla. (Hakannut toistuvasti, onko suo käytetty seksuaalisesti hyväksi, onko jätetty ruuatta, heitetty ulos kotoa eikä päästetty sisään, vanhemmat ryypännyt ja hakannut kännissä yms) Mutta näillä tiedoilla mitä olen täältä sinusta löytänyt, saa kuvan, että elät jossain omassa harhassasi. Jos kokemasi vääryyden taso on se,että äitisi on yrittänyt hillitä raivonpurkauksiasi esim. kylässä, niin tämä sun sekoilu ei ole ihan normaalia...
Haluatko todella jatkaa näin? Vaikka olisitkin oikeassa ja äitisi olisi syyllinen, niin olisko aikuisena aika päästää irti ja alkaa elämään omaa elämää, onko tä se mitä haluat?
Olisiko aika herätä? Tai jatkatko kostamista pilaamalla omien lapsiesikin elämän?
t.huolestunut lukija
Sinustako vanhemmalla ei ole mitään vastuuta siinä, miten lasta kohtaan käyttäytyy? Eli jos lapsesi loukkaisi sinua kylässä, niin satuttaisitkomhäntä? Vastaa ensin tähän. Mun äiti huusi mulle niin, että satutti minua henkisesti tuollaisen tilanteen jälkeen. Sinä ymmärrät sitä, et minua?
ap
"Jos on, niin en ihan ymmärrä. Koska mun mielestä on erittäin epäkohteliasta, jos lapseni kylässä sanoo että on tylsää. Hän voi salaa tulla kuiskaamaan näin, mutta jos ollaan kylässä, niin ei näin voi ääneen sanoa kutsujan kuullen. Ja aina ei ole kivaa, joskus lasten pitää kestää istua hetken aikaa kahvipöydässä, kun aikuiset juttelevat. Tietenkin jos ollaan kauan kylässä, niin otan lapsille omia leluja mukaan yms."
Ja jos lapsesi ei osaa toimia näin, niin se on kyllä ihan sun vastuulla, ei sen lapsen. Se on vanhemman vastuulla, että lapsi ymmärtää oikein annetun kasvatuksen. Ellei, katso peiliin saatana, älä satuta lastasi.
ap
Älä satuta ja syytä lastasi! Jos ei ole sun saatanan kauniit ohjeet menneet jakeluun!!!! Koska mä en tahallaan toiminut niin, mutta mun kusipää pahantahtoista muista uskova paska synnyttäjäni uskoi niin, sen sijaan, että ois mennyt itseensä!!!!!
ap
Äitihullu on jankuttanut täällä samaa kaksi vuotta. On oivaltanut palstalta viime vuonna saaneensa vihjeestä, että äitinsä on narsisti. Tämän vuoden vihje on ollut, että hän on itsekin narsisti. Pitääkö tästä sanoa enempää. Haukkuu ja kiroilee täällä kaikki, kääntää mustan valkoiseksi, ei näe eikä kuule. Käy terapiassa, asuu jossain yhdessä huoneessa, tämä on hänen itsensä tänne palstalle kertomaa. Miehensä ja kaksi lasta jäivät asumaan vakipaikkaansa. Älkää ottako itseenne äitihullun tekstejä.
Vierailija kirjoitti:
Äitihullu on jankuttanut täällä samaa kaksi vuotta. On oivaltanut palstalta viime vuonna saaneensa vihjeestä, että äitinsä on narsisti. Tämän vuoden vihje on ollut, että hän on itsekin narsisti. Pitääkö tästä sanoa enempää. Haukkuu ja kiroilee täällä kaikki, kääntää mustan valkoiseksi, ei näe eikä kuule. Käy terapiassa, asuu jossain yhdessä huoneessa, tämä on hänen itsensä tänne palstalle kertomaa. Miehensä ja kaksi lasta jäivät asumaan vakipaikkaansa. Älkää ottako itseenne äitihullun tekstejä.
Jos sinä olisit älykäs, sinä huomaisit, että minulle kirjoittelijoilla ei ole loogisuus hallussa, ja lisäksi tehdään oletuksia. Että olin äitini rahoilla. Että äitini vain ehdotti opiskelua. Että äitininvainnojensi minua käyttäytymään. Jne. itsekin tulisit hulluksi jos sinusta valehdeltaisiin jatkuvasti samalla lailla kun sinua olisi kiusattu.
ap
Vierailija kirjoitti:
En ole lukenut ikinä yhtä harhaisen ihmisen ajatuksia kuin tämä ap on. Ihan täysseko koko ihminen.
Ap on selvästi menossa psykoosiin.
Logiikkaa ei tehoa.
Ystävällisin terveisin,
Mielenterveydenhuollon ammattilainen
Siis sun äiti huusi sulle kyläilyn jälkeen niin että oot yhä henkisesti pilalla? Onks se nyt se pahin mitä sulle on tehty? 😵 😵
Vierailija kirjoitti:
Eli sinä käännät aina valkoisen mustaksi ja sinä sanot, että olen narsisti. Mikähän sun motiivisisille on?
ap
Huolestunut kansalainen kirjoitti:
Siis sun äiti huusi sulle kyläilyn jälkeen niin että oot yhä henkisesti pilalla? Onks se nyt se pahin mitä sulle on tehty? 😵 😵
Niin? Etkö tajua, mitä henkinen väkivalta on? Sihtautumisesi lähentelee jo sitä nyt, varoitan sinua. Jos olet itse muuten äiti, olet hälyyttävän sokea henkien väkivallan vaurioiden ymmärtämisessäsi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole lukenut ikinä yhtä harhaisen ihmisen ajatuksia kuin tämä ap on. Ihan täysseko koko ihminen.
Ap on selvästi menossa psykoosiin.
Logiikkaa ei tehoa.Ystävällisin terveisin,
Mielenterveydenhuollon ammattilainen
En todellakaan ole, sinä feikkitutkinnon sössöttäjä.
ap
Huolestunut kansalainen kirjoitti:
Jo nuo hymiösi tuohon yhteyteen kertovat, että olet täysin kykenevä henkiseen väkivaltaan itsekin.
ap
Vittu ite oot. Jos logiikka puuttuu niin ethän sä mitään ymmärräkään, ääliö.
ap