Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempi, joka ei anna (aikuisen) lapsensa tehdä mitä tämä haluaa, on narsisti

Vierailija
28.10.2017 |

Voi muullakin lailla olla narsisti, mutta narsisteilla on ainakin tämä. Minun ongelmani johtuvat juuri siitä, että minä en saanut koskaan tehdä mitä minä halusin. Olisipa se ollut miten järkevää tahansa, tai siis ainakin ihan järkevästi perusteltua, eikä mitään vahingollista soopaa tai sekoilua. Siksi minulle kasautui elämässä ihan hirveästi ongelmia, joista narsisti on vastuussa. Hän ei toki niitä tule ratkomaan, mutta ne ovat silti hänen vikansa täysin.

Kommentit (172)

Vierailija
81/172 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kaikkea puuhailit viikolla?

Kävin töissä ja järjestin miehen kanssa lapselle kaverisynttärit.

ap

Vierailija
82/172 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy tehdä selväksi, että vanhemman kontrollointi satuttaa. Kyllä se varmasti lopettaa ja katuu käytöstään, kun tulee siitä tietoisemmaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/172 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että vittu kun mulle jankutetaan että olen vastuussa niin saatana te ette tiedä mitään mistä kaikesta mä oon ollut vastuussa!!! Siitäkin, että oma äiti kommunikoi minua satuttavasti, että ai, se olikin MUN VASTUULLA oivaltaa, mitä se saatanan paska oikeasti halusi!!!???? Hän se siinä oli aikuinen ja kasvattaja, en minä! Mulla on kaikki syyt olettaa, että hän tietää mitä tekee. Varsinkin kun ei hän ikinä myöntänyt, ettei tiedä!!! Haluan satuttaaaaaa!!!!! Sitä ihmistä!!!! Tai ketä tahansa!!!!!!

ap

Vierailija
84/172 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun täytyy tehdä selväksi, että vanhemman kontrollointi satuttaa. Kyllä se varmasti lopettaa ja katuu käytöstään, kun tulee siitä tietoisemmaksi.

En tee, kun mä olin lapsi mä en voinut, koska mulla ei ollut oikeutusta. Aikaisemmin aikuisena olen mielestäni vääntänyt asiaa niin selkeästä ratakiskosta kuin ikinä voi. Ei vaikutusta. Enää en piittaa. Asiat, joita sillä on jo tuhottu, on jo tuhottu. Voin toki saada ne rakennettua, mutta sitä ennen haluan satuttaa muutamaa muuta ihmistä kokemaan saman tuskan, kuin minkä minä olen joutunut kokemaan.

ap

Vierailija
85/172 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten yksikään vanhempi voisi kieltää täysi-ikäisen lapsensa toimintaa. Sitä voi tietenkin paheksua, ja toisinaan on syytäkin, mutta voiko joku selkokielisuomentaa tuon aloituksen minulle?

Vierailija
86/172 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten yksikään vanhempi voisi kieltää täysi-ikäisen lapsensa toimintaa. Sitä voi tietenkin paheksua, ja toisinaan on syytäkin, mutta voiko joku selkokielisuomentaa tuon aloituksen minulle?

No paheksuminen jo on estämistä, jos sillä on onnistuttu vaikuttamaan tarpeeksi syvälle lapseen, mutta se on silti vääristyneistä syistä "annettavaa" paheksuntaa. Ja uhri on jo koittanut sanoa siitä, että eikö tää ole väärä syy, mutta auktoriteetin ottanut vanhempi vain sanoo, että hän on oikeassa ja sinä olet väärässä. Silloin ihminen alkaa myös itse toteuttaa itselleen epäedullisia malleja ilman, että se onkaan oma syy. Hänhän koitti saada asian oikaistua, mutta epäonnistui. Kukaan ei tullut avuksi ja kärsimys voi jatkua.

ap

Vierailija
87/172 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä aina ole kysymys kieltämisestä, vaan lapsen aikeiden tuhoamisesta. Siihen joku taas sanoo, että miksi kerroit? No, kun minua oli aivopesty uskomaan, että valinnoissani on aina jotain vikaa, niin en halunnut tehdä huonoja valintoja ja ajattelin, että jos teen ihan yksin jonkun valinnan sehän voi olla tosi huono. Ja jos joudun pulaan niin ilkeä vanhempi ainakin pääsee sanomaan, että valinnoissani on aina vikaa, vaikka pulaankaan joutuminen ei itseasiassa sitä todistaisi.

ap

Vierailija
88/172 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta että sitten saattaisin uskoa, että pulaan joutumiseni olisi todiste vanhemman ylivallasta ja se ois oman minuuteni loppu.

ap

Vierailija
89/172 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko kysyä lupaa äidiltä jos on aikuinen?

Teen mitä itse haluan, ja ilmoitan vanhemmilleni että asiat ovat nyt näin ja näin. Jos he eivät ole samaa mieltä, en välitä. He tekevät omat valintansa, ja minä minun valintani.

Vierailija
90/172 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun vanhempi tietää mitä aion valita hän ei pysty myöhemmin sanomaan, jos joudun pulaan, että mun valintani oli huono, koska on siihen itse vaikuttanut. Kuitenkin oikeaa vaikuttamista olisi ollut tukea sitä, mitä minä olinkaan valinnut, ja mahdollisen pulan sattuessa auttaa, mutta eeei.

ap

Vierailija
91/172 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisköhän soittaakin äidille, ja kertoa, että hei äiti, aion tehdä, mitä itse haluan, etkä sä pysty mua enää paskaisilla neuvoillasi ja manipulaatiollasi ja vaatimuksillasi estämään? :D Sais taas kuulla, minkä kokoinen raivari siitä syntyisi :D Mä teen iiiihan mitä mä itse haluan kuule kusipää! Vituttaako?! Itte ei ole koskaan uskaltanut :D

ap

Soitapa äidillesi, voisi tehdä hyvää teille molemmille.Siinähän sanoit että äitisi ei pysty enää sua estämään, joten voit ihan vapaasti olla mitä ikinä haluatkaan. Kannattaa koittaa sitä.

Vierailija
92/172 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pakko kysyä lupaa äidiltä jos on aikuinen?

Teen mitä itse haluan, ja ilmoitan vanhemmilleni että asiat ovat nyt näin ja näin. Jos he eivät ole samaa mieltä, en välitä. He tekevät omat valintansa, ja minä minun valintani.

No sulla ei olekaan narsistista luonnehäiriövanhempaa, niin sun ei tartte siitä välittääkään.

ap

Vierailija
93/172 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisköhän soittaakin äidille, ja kertoa, että hei äiti, aion tehdä, mitä itse haluan, etkä sä pysty mua enää paskaisilla neuvoillasi ja manipulaatiollasi ja vaatimuksillasi estämään? :D Sais taas kuulla, minkä kokoinen raivari siitä syntyisi :D Mä teen iiiihan mitä mä itse haluan kuule kusipää! Vituttaako?! Itte ei ole koskaan uskaltanut :D

ap

Soitapa äidillesi, voisi tehdä hyvää teille molemmille.Siinähän sanoit että äitisi ei pysty enää sua estämään, joten voit ihan vapaasti olla mitä ikinä haluatkaan. Kannattaa koittaa sitä.

Soitinkin, ja äitinalkoi puhua mulle heti osakemarkkinoista :D En kehdannut siihen päälle oksentaa, että nii hei äiti, kun sä silloin kun olin nuori aina puutuit mun asioihini, niin nyt mä aion tehdä mitä mä haluan, etkä sä pysty mua estämään! Säästetään raivari toiseen kertaan ;(

ap

Vierailija
94/172 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ilmeni, ettei äiti antanut sinun olla masentunut?

Oliko muuta?

Mitä hän ei ole aikuisena antanut sinun tehdä?

Toinen kohta oli, että kun yritti estää minua saamasta apua masennukseeni oli että pakotti menemään opiskelemaan ja ainoa minne jaksoin ajatellakaan meneväni oli koulutason opinnot neljän ällän papereilla.

ap

Ai äiti ihan pakotti sinut opiskelemaan jonkinlaisen ammatin? Kamala, mikä hirviö. Omani oli tyytyväinen kun opiskelin ylipäätään, vaikka tietämättään lyttäsikin unelma-ammattini kommenteillaan.

Vierailija
95/172 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko muuta?

Toinen kohta oli, että kun yritti estää minua saamasta apua masennukseeni oli että pakotti menemään opiskelemaan ja ainoa minne jaksoin ajatellakaan meneväni oli koulutason opinnot neljän ällän papereilla.

ap

Ai äiti ihan pakotti sinut opiskelemaan jonkinlaisen ammatin? Kamala, mikä hirviö. Omani oli tyytyväinen kun opiskelin ylipäätään, vaikka tietämättään lyttäsikin unelma-ammattini kommenteillaan.

Ei vittujumalauta mikä nuija. Tarttetko sä äitiäsi elämääsi? Vänkäämään sun opiskeluista? Mä oisin todellakin tarvinnut tukea pois masennuksesta, ehken ole kaltaisesinluuseri, joka jäis sen jälkeen sänkyyn makaamaan, ellei äiti vittu kannusta!!!

ap

Vierailija
96/172 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko muuta?

ap

Tajuatko sä, etten mä todellakaan tarvinnut mitään ammattia siinä kohtaa!!!????

ap

Vierailija
97/172 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On äidin tehtävä kasvattaa. Ei pidä antaa raivota kaikille kokoaikaa. Pakko siitä on koittaa ohjata pois. Ei voi antaa jäädä kotiin makaamaan

Hyvä se koulutus on ollut. Töitä on riittnyt ja pääsit irti syrjäytymisen vaarasta

En minä sitä koulustusta vastaavassa työssä ole.

ap

Tiedät kai, että on sallittua ja jopa melkoisen yleistä hakea toiseen koulutukseen vaikka olisi päässyt yhteen? Jos olet päässyt yhdelle linjalle ja jäänyt sinne, turha siitäkään on äitiäsi syyllistää.

Vierailija
98/172 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko muuta?

ap

Siis äitisikö uskoi, ettei susta ikinä mitään tule? Ja sä lirkutat äitisi tyytyväisyyttä?

ap

Vierailija
99/172 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun lapsuuden traumoja ovat so last season.

Älä kirjoita enää, juttusi eivät kiinnosta.

Vierailija
100/172 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On äidin tehtävä kasvattaa. Ei pidä antaa raivota kaikille kokoaikaa. Pakko siitä on koittaa ohjata pois. Ei voi antaa jäädä kotiin makaamaan

Hyvä se koulutus on ollut. Töitä on riittnyt ja pääsit irti syrjäytymisen vaarasta

En minä sitä koulustusta vastaavassa työssä ole.

ap

Tiedät kai, että on sallittua ja jopa melkoisen yleistä hakea toiseen koulutukseen vaikka olisi päässyt yhteen? Jos olet päässyt yhdelle linjalle ja jäänyt sinne, turha siitäkään on äitiäsi syyllistää.

No mitäköhän toi lause, mitä lainasit mahtaa tarkoittaa? En tosin jäänyt sinne eri "linjoille" vaan kyseessä aivan eri kuviot. Ei silti mitään, mistä nauttisin millään lailla.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan