Jouluapua - hyvän mielen ketju!
Aloitettaisko tällainen versio, jossa ei kinata tai haukuta ketään :) Oletteko osallistuneet tai osallistumassa jollain tavalla tuohon jouluapuun? Jaetaan kokemuksia ja pidetään ketju kivana :) Me osallistutaan ensimmäistä kertaa. Yhdelle perheelle jouluruokaa (ihan tavallisia + suklaata) ja toiseen perheeseen kahdelle lapselle pienet lahjat (luettavaa, askartelujuttuja ja yhteinen lautapeli).
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Minä voisin olla lapsenvahtina, kun käydään jouluostoksilla ja siivotaan.
Tykkään lapsista, mutta yks ystäväni sanoi kerran, että joku pitää outona tuommoista tarjousta.
Jos niin, miksi?
Jos ihan tuntemattomalle menisi ehdottamaan, niin olisihan se jotenkin outoa. Tutulle perheelle olisi mielestäni ihana ja iso apu. Kyllä yksinhuoltajavanhempi ainakin varmasti arvostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Minä voisin olla lapsenvahtina, kun käydään jouluostoksilla ja siivotaan.
Tykkään lapsista, mutta yks ystäväni sanoi kerran, että joku pitää outona tuommoista tarjousta.
Jos niin, miksi?
Sukupolvien taakka, itse on pärjättävä.
Apua voi olla vaikea ottaa vastaan.
Katselin lähiseudun avuntarvitsijoita. Yhdessä perheessä vanhimmat lapset 23- ja 24-vuotiaat! Loput 10-16-välillä ja toiveena joulupukin vierailu. Vuosi sitten oli myös perheitä, joissa oli lueteltu lapsiksi yli 20-vuotiaita luultavasti omillaan asuvia. Taidan laittaa lahjani jatkossakin Joulupuu-keräykseen.
Laitoin pitkäaikaistyöttömänä sinkkumiehenä tuonne apupyynnön jouluruoasta.
Jään odottamaan montako sataa yhteydenottoa tuolta sivustolta saan.
Minäkin laitan pariin eläinkohteeseen, ostan kissanhiekkaa ja -leluja, puruluita, vilttejä.
Osallistun joulunlapsi.fi keräykseen, apua Moldovan ja Romanian slummilapsille ja lastenkotilapsille.
Hitto että pistää vihaksi kun katsoo näitä ilmoituksia. On 7 lapsen yksinhuoltajaa ym....miksi hitossa pitää tehdä noin monta lasta, niitä ei kukaan pysty elättämään edes kahden ihmisen normaalilla palkalla. Jotain vastuuta ja järkeä soisi lisääntymisen suhteenkin ihmisillä olevan.
Ei ole kuulemma rahaa ruokaan mutta unohtuu mainita tupakka,kaljat,baarikierrokset,uudet älypuhelimet,rakennekynnet,hiuspidennykset ja merkkivaatteet...
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän pääosassa ole kuitenkin apua tarvitsevat? Mikä vaivaa ihmisiä, jotka kehuvat osallistuneensa lahjoittajana?
Apu tulee niin ettei tuhlaa rahojaan turhuuksiin kuten nämä "köyhät".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän pääosassa ole kuitenkin apua tarvitsevat? Mikä vaivaa ihmisiä, jotka kehuvat osallistuneensa lahjoittajana?
Niin, köyhä ei av:n mukaan tarvitse edes sänkyä, vaan kyllä kova lattia riittää.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne keskituloiset pikavippi-tuhlarit apua tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, köyhä ei av:n mukaan tarvitse edes sänkyä, vaan kyllä kova lattia riittää.
Kun jättää tupakat, kaljat, baarireissut ja pizzalähetit ottamatta ei olekaan niin köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Mä annan jouluapua eläinsuojeluyhdistyksille. Vaikka elukit eivät niin joulusta tajuakaan :D
Toki niitä muutenkin autan kuin jouluna, pienillä rahasummilla, työttömällä kun ei hirveästi ylimääräistä.
Nyt on iso satsi kissaruokaa menossa paikalliselle yhdistykselle. Siinä samalla kun tilaan/ostan omille elukoille, ostan myös ylimääräistä.
Olisi kiva antaa paketti myös jollekin lapsukaiselle , mutta esim tuo operaatio joulun lapsi on hieman ahdistava..kallis paketti ja vielä pitäisi rukoilla..
Ja tämä jouluapua.. voiko olla varma että eivät vaan kerjää, kun on mahdollisuus saada ilmaista ruokaa/tavaraa?
Olenko outo, kun olen varsin epäluuloinen ihmisten suhteen...
Ei voi olla varma. Sinne pääsee nimittäin kuka tahansa kertomaan satuja "köyhyydestään"...
eka kerta kirjoitti:
Hei kaikille iloisille auttajille!
Olen osallistumassa ekaa kertaa jouluapuun, siis lahjoittajana. Onko konkareilla jotain neuvoja ensikertalaiselle? Siis jotain, mitä tuolla jouluapua.fi -sivustolla ei ole mainittu.
Lue näistä ketjuista mihin olet erehtymässä äläkä avusta niitä.
eka kerta kirjoitti:
Hei kaikille iloisille auttajille!
Olen osallistumassa ekaa kertaa jouluapuun, siis lahjoittajana. Onko konkareilla jotain neuvoja ensikertalaiselle? Siis jotain, mitä tuolla jouluapua.fi -sivustolla ei ole mainittu.
Hyvätuloisia tuhlareita ei kannata avustaa.
Onpa surullista luettavaa nuo vikat viestit, jengi täynnä itseensä ja väittää kaikkia huijareix. Ite eläny aikonaan kädestä suuhun ja nyt kun on saanut niinsanotusti niput kuntoon niin autan mielelläni. En toki valkkaa avun kohteeksi mitään lapsi tehdasta vaan ihan normaalin arjen kanssa kamppailevan perheen
Kiva, että jaksatte auttaa! Yritän pyörittää arkea omillani (vuokran, jälkeen käteen jää alle 500 e), samalla "teen Joulun" vanhalle äidille kaukana muualla, lapselleni hieman lähempänä sekä teen jouluruuat 3 - 5 hengelle kotona (minä, miesystävä, kutsutaan tuttavat syömään - ne, jotka ovat esim. yksinäisiä tai jotka eivät pääse itse minnekään). Kukaan ei saa varsinaisia lahjoja, mutta erilaista syötävää ja kaikenlaista pientä herkkua on pystynyt löytämään tässä pitkän syksyn aikana - näillä siis mennään. Onneksi matkalippuihin sai kaikki alennukset, joten pystymme käymään äidin luona viemässä ruuat (hän ei itse pääse edes kauppaan, ei ole apujakaan) ja siivoamassa.
Kukaan meistä ei saa mitään tukia, emme käytä alkoa, teemme töitä (tai olemme eläkkeellä). Ei enää pysty lahjoittamaan enempää. Kaikkea yritän hankkia siis x 3, itselle, äidille, lapselle. Kissa saa perusraksuja parempia nappuloita ison paketin sekä kissanameja pussillisen. Siihenkin on varaa!
Minä teen yksinäiselle sairaalle sedälleni jotain jouluista käsityötä kun kuulin, ettei hänellä ole mitään jouluista. Hänen kaksi sisarustaan asuu samalla kylällä, mutta eivät ole laittaneet mitään. Kuulin kolmannelta sisarukselta mistä hän pitää (kun utelin) ja teen jotain, jonka voi laittaa esille joka joulu tuomaan joulutunnelmaa.