Jouluapua sivustolta: "perheessä 9 kissaa" ...
Ihan oikeesti. Mikä teitä ihmiset vaivaa? Jos ei ole varaa ostaa jouluruokia (jotka on ihan samanhintaisia kuin normaali ruoka, jos ei ole pakko saada kalaa ja juustoa monensorttista pöytään), niin mikä selitys on silloin pitää YHDEKSÄÄ kissaa?
Kommentit (469)
Älkää nyt taas ruvetko leimaaman kaikkia työttömiä. Meitä entisiä työttömiä on edelleen työelämässä kymmeniätuhnaisa, enkä edes liioittele tässä, luultavasti luku on yli satatuhatta - koko ajan meitä jää myös eläkkeelle, joten siksi luku ei ole tuon isompi. Joka viikko ihmisiä työllistyy useita, myös työttömiä. Omakin palkkani oli huimat 1890 euroa, kun pääsin töihin uudelleen kouluttautumisen jälkeen ja oltuani muutaman kuukauden työttömänä. Nyt se on tonnin verran parempi ja paikkakin vaihtunut. Mut ei minun ole koskaan tarvinnut apua hakea. Jotkut kerjäävät, vaikka ei olisi tarvetta. Omakin veli valittaa vähävaraisuutta, vaikka me sisarukset ostamme paljon ruokaa, asuu ilmaiseksi perikunnan talossa ja ostaa pizzaa vähintään kerran viikossa, eikä viitsi opetella tekemään ruokaa, vaan ostaa eineksiä ja älyttömät määrät makeaa ja muuta turhaa. Me sisarukset viemme ruokaa siksi, että söisi terveellisemmin, emme niinkään siksi, että on vähävarainen. Tulot on kyllä pienet, mutta menoista olisi tosi paljon vara karsia. Niin ja ajaa kauppaan autolla 400 metrin päähän. Auto on hänellä välttämätön, en ala selitellä miksi, ettei liikaa tule tunnistettavia asioita. Pystyisi kyllä kävelemään.
Vierailija kirjoitti:
Tässä olisi etäisä pohjois-Suomesta kuppaamassa,
kun täällä vain äitejä haukutaan:"Perhe 82
2 lapsen työkyvyttömyyseläkkeellä oleva tapaajavanhempi. Loppuvuosi tulee rahallisesti todella tiukka, koska laskuja on kasaantunut ja niitä yrittää parhaansa mukaan maksaa ettei menettäisi luottotietojaan.
Joulu huolestuttaa kovasti - ei tiedä miten saa lapsilleen lahjat hankittua, he ovat kuitenkin vielä sen ikäisiä, että lahjoja toivovat ja odottavat.
Toivoisi myös vaateapua lapsille ja ehkä itselleen jotain pientä piristystä ankean pimeyden keskelle".
Just. Tämä on kyllä sellainen ilmoitus, että apua ei tippuisi. Etäisälle piristystä ankean pimeyden keskelle?
Tässäkin esimerkki perheestä, jolla mielestäni ihan aito avuntarve:
Työssäkäyvä kahden pojan, 11- ja pian 13-vuotiaan äiti. 13-vuotias on erityislapsi, joka asettaa omia haasteita perheen elämään. Äiti joutui avioeron jälkeen vararikkoon, kun joutuivat myymään talonsa, joka paljastui hometaloksi. Tästä syystä äiti maksaa edelleen vanhan talon lainaa, sekä lyhentää opintolainojaan. Rahat ovat joka kuukausi loppu, eikä riitä laskuihin ja ruokaan, ja äiti on henkisesti aivan loppu tämän tilanteen kanssa. Äiti käy lisäksi traumaterapiassa joka kuukausi, mikä nakertaa entisestään taloutta, vaikka siihen saakin osittaisen Kelan tuen. Äiti toivoo lapsilleen jotakin jouluksi sekä ruokaa.
Perhe toivoo jouluruokaa. Muita toiveita perheelle kokonaisuutena:
Vaatteita lapsille, käytettykin käy. Pojat toivovat esim. verkkareita kokoa 160cm, joka sopii molemmille lapsille. Sukkia, noin kokoa 40, sopii molemmille pojille. Esim. leffaliput tai joku sellainen olisi pojille myös mieluisia.
Käytettyjä vaatteita toivotaan, tilanne ei ole millään tavalla itseaiheutettu, ja kyseinen äiti käy töissäkin. Miten näistä saadaan väännettyä elämäntapapummeja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä olisi etäisä pohjois-Suomesta kuppaamassa,
kun täällä vain äitejä haukutaan:"Perhe 82
2 lapsen työkyvyttömyyseläkkeellä oleva tapaajavanhempi. Loppuvuosi tulee rahallisesti todella tiukka, koska laskuja on kasaantunut ja niitä yrittää parhaansa mukaan maksaa ettei menettäisi luottotietojaan.
Joulu huolestuttaa kovasti - ei tiedä miten saa lapsilleen lahjat hankittua, he ovat kuitenkin vielä sen ikäisiä, että lahjoja toivovat ja odottavat.
Toivoisi myös vaateapua lapsille ja ehkä itselleen jotain pientä piristystä ankean pimeyden keskelle".Just. Tämä on kyllä sellainen ilmoitus, että apua ei tippuisi. Etäisälle piristystä ankean pimeyden keskelle?
Kynttilä? ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan pyytänyt sieltä todellista jouluapua, vaikka apua joulusiivoukseen, lasten- tai eläintenhoitoon? Tai vaikka viemään perhe adventtikirkkoon, laskettelemaan tai muuten olemaan henkisenä tukena arjessa?
Haluat köyhien kanssa pulkkamäkeen ja kirkkoon?
Millaisia ihmisiä täällä oikein on?
Ilmeisesti oikein todella ultrayksinäisiä elitestisiä eksentrikkoja, jotka haluavat itselleen seuraa jostain alemmasta ihmisestä.Mikä sua vaivaa, miksi olet täällä ilkkumassa? Jouluavussa on näemmä perheitä, joilla on siteet katkenneet sukulaisiin, ei ole ketään. Yleisesti on tiedossa, että jouluna moni on yksinäinen (en minä). Sinä et taida yksinäisyyttä ymmärtää. Selväksi on tullut myös se, että avun pyytäjissä on ryhmä, joka tarvitsisi apua vain elämänhallintaansa, ei rahaa eikä ei uutta iphonea, ei valmista joulupöytää. Miksi sellainen apu ei kelpaa?
No mikäs se sinua sitten vaivaa?
Köyhät eivät muka "tarvitse joulupöytää tai uutta iphonea",
vaan Sinun neuvojasi huonoon elämänhallintaan. Sinusta heidän ongelmansa ei siis ole raha, vaan tyhmyys? Sitä haluat mennä kyttäämään köyhään perheeseen, julistamaan ja kyselemään; Mihinkäs rahat on laitettu, näytäs sitä laskupinoa: Miksi tällainen lasku on maksettu? Ette te tarvitse näin hienoa puhelinta, ja vielä kotivakuutuskin! Tälläkin rahalla olisit tehnyt monta makaronilaatikkoa.
Todella alentuva asenne.
Miksi kuvittelet, ettei köyhä perhe tiedä, milloin ja missä on vaikka joulukirkko, vaan Sinun pitää saattaa heidät sinne?
Eihän Jouluapua ole mikään yksinäisten seurapalvelusivusto, vaan ihan köyhien avustussivu.
Minulla on siellä ilmoitus, olen yhden lapsen sairauseläkkeellä oleva yksinhuoltaja, ei lemmikkejä, enkä polta tupakkaa. Hämmästyisin aidosti ja sitten loukkaantuisin, jos saisin "avuntarjouksen", jossa joku itserakas neuvoja-wannabe-sosiaalityöntekijä rupeaisi tenttaamaan minua: Poltatko sinä tupakkaa? Juotko viinaa? Miksi sinulla on niin vähän rahaa? Mitä sinä oikein teet väärin? Minä voin tulla teille istumaan ja sinun kanssasi pulkkamäkeen, kun olet niin surkea ja yksinäinen ihminen. Ensin myydään pois teidän telkkari ja lapsen kännykkä, että saatte ruokaa.
En halua tällaista, kiitos vain.
Tapaan kyllä sukuani joululomalla: omaiseni ovat vakavaraisia, mutta saitoja ja kateellisia pirulaisia, kuten Sinäkin.
Ja kansaneläke on todella pieni, 628€ kuukaudessa, siksi minulla on koko ajan liian vähän rahaa. Ei siksi, että minä olisin tyhmä, tai siksi että minä en "hallitse raha-asioita".
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyvä kahden pojan, 11- ja pian 13-vuotiaan äiti. 13-vuotias on erityislapsi, joka asettaa omia haasteita perheen elämään. Äiti joutui avioeron jälkeen vararikkoon, kun joutuivat myymään talonsa, joka paljastui hometaloksi. Tästä syystä äiti maksaa edelleen vanhan talon lainaa, sekä lyhentää opintolainojaan. Rahat ovat joka kuukausi loppu, eikä riitä laskuihin ja ruokaan, ja äiti on henkisesti aivan loppu tämän tilanteen kanssa. Äiti käy lisäksi traumaterapiassa joka kuukausi, mikä nakertaa entisestään taloutta, vaikka siihen saakin osittaisen Kelan tuen. Äiti toivoo lapsilleen jotakin jouluksi sekä ruokaa.
Vaatteita lapsille, käytettykin käy. Pojat toivovat esim. verkkareita kokoa 160cm, joka sopii molemmille lapsille. Sukkia, noin kokoa 40, sopii molemmille pojille. Esim. leffaliput tai joku sellainen olisi pojille myös mieluisia.
Käytettyjä vaatteita toivotaan, tilanne ei ole millään tavalla itseaiheutettu, ja kyseinen äiti käy töissäkin. Miten näistä saadaan väännettyä elämäntapapummeja?
Miten sinulle tuli mieleen tästä elämäntapapummit? Eihän toivomuslistassa ollut jouluruokaa tai -koristeita, iphoneja ja hygieniatarvikkeita, on siis elämänhallintaa arjessa.
Ihmettelen myös tuota lemmikkien haalimista. Olen itse opiskelija ja pienen lapsen yksinhuoltaja, eli tulot eivät päätä huimaa. Kun sain opiskelujen ohelle määräaikaisen työn, joka on nyt poikinut useamman määräaikaisuuden peräkkäin, uskalsin vihdoin ottaa meille yhden kissan. Opinnotkin on pian valmiit ja vaikkei töitä löytyisi heti, työkkärin rahat ovat silti suuremmat kuin pelkkä opintotuki. Eli tähän yhteen kissaan on hyvin varaa.
En ikinä uskaltaisi ottaa oikeasti huonoon tilanteeseen yhtään lemmikkiä. Niihin saattaa mennä yhtäkkiä kamalasti rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan pyytänyt sieltä todellista jouluapua, vaikka apua joulusiivoukseen, lasten- tai eläintenhoitoon? Tai vaikka viemään perhe adventtikirkkoon, laskettelemaan tai muuten olemaan henkisenä tukena arjessa?
Ilmeisesti oikein todella ultrayksinäisiä elitestisiä eksentrikkoja, jotka haluavat itselleen seuraa jostain alemmasta ihmisestä.Mikä sua vaivaa, miksi olet täällä ilkkumassa? Jouluavussa on näemmä perheitä, joilla on siteet katkenneet sukulaisiin, ei ole ketään. Yleisesti on tiedossa, että jouluna moni on yksinäinen (en minä). Sinä et taida yksinäisyyttä ymmärtää. Selväksi on tullut myös se, että avun pyytäjissä on ryhmä, joka tarvitsisi apua vain elämänhallintaansa, ei rahaa eikä ei uutta iphonea, ei valmista joulupöytää. Miksi sellainen apu ei kelpaa?
vaan Sinun neuvojasi huonoon elämänhallintaan. Sinusta heidän ongelmansa ei siis ole raha, vaan tyhmyys? Sitä haluat mennä kyttäämään köyhään perheeseen, julistamaan ja kyselemään; Mihinkäs rahat on laitettu, näytäs sitä laskupinoa: Miksi tällainen lasku on maksettu? Ette te tarvitse näin hienoa puhelinta, ja vielä kotivakuutuskin! Tälläkin rahalla olisit tehnyt monta makaronilaatikkoa.
Todella alentuva asenne.
Miksi kuvittelet, ettei köyhä perhe tiedä, milloin ja missä on vaikka joulukirkko, vaan Sinun pitää saattaa heidät sinne?
Eihän Jouluapua ole mikään yksinäisten seurapalvelusivusto, vaan ihan köyhien avustussivu.Minulla on siellä ilmoitus, olen yhden lapsen sairauseläkkeellä oleva yksinhuoltaja, ei lemmikkejä, enkä polta tupakkaa. Hämmästyisin aidosti ja sitten loukkaantuisin, jos saisin "avuntarjouksen", jossa joku itserakas neuvoja-wannabe-sosiaalityöntekijä rupeaisi tenttaamaan minua: Poltatko sinä tupakkaa? Juotko viinaa? Miksi sinulla on niin vähän rahaa? Mitä sinä oikein teet väärin? Minä voin tulla teille istumaan ja sinun kanssasi pulkkamäkeen, kun olet niin surkea ja yksinäinen ihminen. Ensin myydään pois teidän telkkari ja lapsen kännykkä, että saatte ruokaa.
Tapaan kyllä sukuani joululomalla: omaiseni ovat vakavaraisia, mutta saitoja ja kateellisia pirulaisia, kuten Sinäkin.Ja kansaneläke on todella pieni, 628€ kuukaudessa, siksi minulla on koko ajan liian vähän rahaa. Ei siksi, että minä olisin tyhmä, tai siksi että minä en "hallitse raha-asioita".
Kiitos selvennyksestä ja edustuksestasi, millaista sakkia on Jouluavussa. En todellakaan ikinä anna sitä kautta enää mitään! Hyvä, että teillä on seuraa ja varmaan jouluruokaakin monessa paikassa tarjolla. Mitä ihmettä olet yleensäkin ruinaamassa Jouluavussa??!! Nyt ymmärrän, miksi jotkut ovat avautuneet karseista kokemuksistaan Jouluavun kautta lahjoessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella alentuva asenne.
Eihän Jouluapua ole mikään yksinäisten seurapalvelusivusto, vaan ihan köyhien avustussivu.Minulla on siellä ilmoitus, olen yhden lapsen sairauseläkkeellä oleva yksinhuoltaja, ei lemmikkejä, enkä polta tupakkaa. Hämmästyisin aidosti ja sitten loukkaantuisin, jos saisin "avuntarjouksen", jossa joku itserakas neuvoja-wannabe-sosiaalityöntekijä rupeaisi tenttaamaan minua: Poltatko sinä tupakkaa? Juotko viinaa? Miksi sinulla on niin vähän rahaa? Mitä sinä oikein teet väärin? Minä voin tulla teille istumaan ja sinun kanssasi pulkkamäkeen, kun olet niin surkea ja yksinäinen ihminen. Ensin myydään pois teidän telkkari ja lapsen kännykkä, että saatte ruokaa.
Tapaan kyllä sukuani joululomalla: omaiseni ovat vakavaraisia, mutta saitoja ja kateellisia pirulaisia, kuten Sinäkin.Ja kansaneläke on todella pieni, 628€ kuukaudessa, siksi minulla on koko ajan liian vähän rahaa. Ei siksi, että minä olisin tyhmä, tai siksi että minä en "hallitse raha-asioita".
Eläke + asumistuki + toimeentulotuki + lapsilisät + elarit. Jos omistuasunto, sen voi myydä. Ilman asumistukea ja tt-tukeakin saat 300e lapsilisistä ja elareista.
Terveisin yh ja opiskelija, joka saa tasan tonnin kuussa. Lainamahdollisuus olisi, mutta sinnittelen. Aina on ruokaa pöydässä ja sopivat vaatteet yllä, joululahjat hankittu. Vaikea ymmärtää näin omasta näkökulmastani, miten joku ei pärjää toimeentulotuella, joka on paljon enemmän kuin opintotuki. Eli kyllä noissa ryhmissä on hyvin pitkälti monella kyse ihan pelkästä elämänhallinnasta (eli sen puutteesta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tällaisille hyypiöille muka haluaa mitään antaa:
"Kahden lapsen äiti Kirkkonummelta - lapset 14v tytär ja 24v poika. Pojalla on vakavia mielenterveydensairauksia, joiden takia on määräaikaisella eläkkeellä ja asuu kotona.
Äiti on omien sairauksiensa vuoksi määräaikaisella eläkkeellä ja lokakuusta lähtien saa Kelan päivärahoja. Kuukaudessa ei jää mihinkään ylimääräiseen varaan perusmenojen ja suurten lääkekulujen jälkeen.
Perheeseen kuuluu lisäksi koira, joka on valitettavasti myös sairas ja moniallerginen."Ai kuka? Esimerkiksi minä. Suurituloinen, kahden lapsen (tyttö ja poika, jotka ovat jo aikuisia) yh, jolla myös koira. Koirallakin viljaton ruokavalio.
Minäkin voisin auttaa. Nimenomaan tällaiselle perheelle antaisin apua, en yhdeksän kissan emännälle.
Voisiko tuon ilmoituksen löytäjä linkata sen tänne niin laitan jouluapua?
Klikkaa Kirkkonummen kohdalta.
Eivät ole saaneet vielä yhteydenottoja, koska tiedot löytyvät edelleen kartalta.
https://map.karttapalvelut.fi/jouluapua#placeDetailsPage
Vierailija kirjoitti:
Olisi jo eläinsuojeluilmoituksen paikka. 9 kissaa on tolkuton määrä jo hyvätuloisessakin perheessä. Kuvitelkaa vaan pelkästään sitä kissanhiekan menekkiä. Vai liekö hiekkalaatikot ääriään myöten täynnä ja haju sen mukainen?
Ja tuollaisessa paikassa on sitten lapsiakin....?
Tuossa perheessä tarvittaisiin jo ihan muunlaista apua kuin jouluapua. Oletettavasti asuntokaan ei ole järin iso jos rahat ovat noin tiukalla.
Meillä on kaksi kissaa ja kyllä ne kaipaavat oman rauhallisen tilansa. Hiekkalaatikoita on kolme. Kun lisätään ruoka, eläinlääkärit ym menot niin kyllä siihen rahaa vaaditaan. En pysty edes kuvittelemaan yhdeksää kissaa, vaikuttaa siltä että ovat lisääntyneet keskenään eli ovat vielä leikkaamattomiakin.
Jos ei ole rahaa edes jouluruokiin niin tuosta perheestä pitäisi ottaa eläimet pois.
Tietämättä asiasta sen enempää, voisin aavistaa että todellisuudessa ne kissat ovat stressaantuneita toisistaan, ihmisistä ja tilan puutteesta, pissivät ja kakkaavat minne sattuu, tappelevat ja laumassa on vähintään se yksi hylkiö jota muut kissat kurmuttaa ja sitä hylkiötä pitää sitten eristää milloin vessaan ja milloin minnekin. Osa kyyhöttää apaattisena jossain nurkassa. Ja asunto, sohvat, matot, istuimet ja vaatteet haisee kissan pissille.
En siis tiedä enkä suoraan väitä että näin olisi, mutta epäilen että se asunto ei varmaan ole kaksikerroksinen omakototalo jossa kissoilla on oma ulkohäkki, useampi hiekkalaatikko ja monta raapimapuuta.
Puhumattakaan millainen viesti tulee annettua lapsille, kun vanhemmat eivät osaa asettaa prioriteettejä oikeaan järjestykseen. Tuskinpa kaikille kissoille edes riittää aikaa tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella alentuva asenne.
Kiitos selvennyksestä ja edustuksestasi, millaista sakkia on Jouluavussa. En todellakaan ikinä anna sitä kautta enää mitään! Hyvä, että teillä on seuraa ja varmaan jouluruokaakin monessa paikassa tarjolla. Mitä ihmettä olet yleensäkin ruinaamassa Jouluavussa??!! Nyt ymmärrän, miksi jotkut ovat avautuneet karseista kokemuksistaan Jouluavun kautta lahjoessaan.
Siis kansaneläke on liian suuri?
Vai mitä tarkoitat? Köyhälläkö ei saisi olla yhtään ystävää eikä sukulaisia?
"Oikea köyhä, joka ansaitsee apua" kulkee sinusta säkki päällä, hampaattomana, aina yksinään, kukaan muu ei puhu hänelle, kuin sinä suuressa armossasi.
Nämä puheenvuorot paljastaa ihmisestä todella paljon sellaista, mitä hän ei haluaisi kertoa. Millä tavalla toivot, että köyhä nöyrtyy lisää Sinun edessäsi?
Saan vaikutelman, että jotkut auttajat ovat suorastaan mustasukkaisia omista köyhistään. Ketään muita ei saisi tavata, pitäisi vain hypätä kaulaan ja julistaa rakkauttaan auttajaa kohtaan.
Anteeksi, että minulla on vanhemmat, joita käväisen tervehtimässä jouluaattona, tosin he eivät halua antaa lapselleni mitään, koska ovat niin kiintyneitä jokaiseen senttiinsä tilillään. Oma tilini on laiha, olenhan pysyvällä tk-eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella alentuva asenne.
"Oikea köyhä, joka ansaitsee apua" kulkee sinusta säkki päällä, hampaattomana, aina yksinään, kukaan muu ei puhu hänelle, kuin sinä suuressa armossasi.
Nämä puheenvuorot paljastaa ihmisestä todella paljon sellaista, mitä hän ei haluaisi kertoa. Millä tavalla toivot, että köyhä nöyrtyy lisää Sinun edessäsi?Saan vaikutelman, että jotkut auttajat ovat suorastaan mustasukkaisia omista köyhistään. Ketään muita ei saisi tavata, pitäisi vain hypätä kaulaan ja julistaa rakkauttaan auttajaa kohtaan.
Anteeksi, että minulla on vanhemmat, joita käväisen tervehtimässä jouluaattona, tosin he eivät halua antaa lapselleni mitään, koska ovat niin kiintyneitä jokaiseen senttiinsä tilillään. Oma tilini on laiha, olenhan pysyvällä tk-eläkkeellä.
Sinulla on kyllä jokin muukin ongelma. Sen olet ihan itse paljastanut.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin luin tämän ilmoituksen ja on ehdottomasti autettavien listalla. Siellä oli muitakin vastaavia.
Yleisesti ottaen karsin pois kaikki joissa on se neljäs, viides, kuudes ...jne lapsi tulossa ja oltu pitkään työkyvyttömiä/työttömiä/sairaita, silti edellinenkin lapsi vasta ihan pieni. Lapset ovat syyttömiä tilanteeseen mutta mielestäni heitä käytetään vaan rahan lypsämiseen ja opetetaan siihen että omasta elämästä ei tarvitse ottaa vastuuta. Tässä maassa ei ole mikään pakko lisääntyä. Vaatteita saa kirpputorilta, kierrätettynä vanhemmilta lapsilta, tuttavilta, ....ja nämä perheet ovat aivan varmasti kaikilla mahdollisilla ovilla pyytämässä apua. Kela, sossu, srk, Hope, Jouluapu. Lapsilla on mahdollisuus ilmaiseen päivähoitoon ja aterioihin siellä ja monella perheellä jää enemmän rahaa käteen kuin monella työssäkäyvällä. Toimeentulotuki kattaa sähkön, lääkkeet, kotivakuutuksen ym joten en tiedä miksi aina vedotaan näihin laskuihin ja lääkemenoihin.
Mitä ne laskut ovat? Ei ole edes päivähoitomenoja "nollatuloilla". Pakolliset laskut ovat asumismenot, netti ja puhelinkin voidaan nykypäivänä katsoa sellaisiksi jos aikoo asiansa hoitaa. Mikään muu ei ole pakkoa. Auto, jos se on, mutta ilmankin yleensä pärjää ellei asu jossain korvessa.
Ymmärrän että on tiukkaa ja haastavaa kun iskee sairaus, työttömyys ym. mutta silloin ei tehdä lisää lapsia vaan pyritään elättämään ne jo olemassa olevat niillä resursseilla mitkä itsellä on.
Meidän tuttavapiirissä vielä aikuisetkin kierrättävät. "Tarvitko lautasia/TV-tasoa...?" jne. Kierretään kirpparit, kierrätyskeskukset, korjataan vanhaa....osa dyykkaa jopa siirtolavat ja hakee mm. rakennustarvikkeita.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa näistä haluaa vaan lahjakortteja tai rahaa, suora apu ei kelpaa kaikille.
Lahjakortit voi myydä ja käyttää rahat sellaiseen, mitä sossu ei hyväksyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouluapusivuston Suurisydämiset Auttajat ovat selvästi täällä miettimässä, kuinka voisivat levittää hyvää mieltä rahattomille perheille.
Tällaisiako te olette?
Pyydänkin samantien niitä vetämään oman ilmoitukseni pois sieltä. (eikä ole yhtään kissaa).Kyse oli yhdeksästä kissasta rahattomassa perheessä, ei rahattomista perheistä. Jos sinulla ei ole yhtään kissaa, et tiedä millainen menoerä ne ovat. Ja sitten ei ole lapsille ruokaa koska pitävät yhdeksää kissaa? Yksikin riittäisi tuossa tilanteessa. En tiedä montako lasta ko.perheessä oli, aloittaja voinee valaista asiaa. Eiköhän tärkeysjärjestys ole se että saa lapset ruokittua ja sitten mietitään onko niihin yhdeksään kissaan varaa, tai edes vähempään.
Lisäisin tähän vielä että monikaan ei tiedä mitä esim. kissan lääkärikäynti melko pienessäkin vaivassa maksaa. Juuri meidän 12-vuotias kodinvaihtajakatti heittäytyi syömättömäksi ja vietiin lääkäriin (kaupungin halvin) verikoe ja pissanäyte otettiin rauhoitettuna ja diagnoosi virtsatietulehdus. Antibioottikuuri ja kipulääkettä kotiin mukaan. Lasku 176 euroa. Antibioottikuurin jälkeen uusi pissanäyte onko vielä kiteitä virtsassa, tämä maksaa noin 70-80 euroa, koskapa otettava tosiaan rauhoitettuna siellä eläinlääkärillä. Jos kiteitä on edelleen, tulee lisää lääkitystä.
Hyvätuloisia ollaan ja varaa tuo maksaa ja tiedostettu että kuluja ihan tavallisesta maatiaiskatista voi tulla satasia ennakoimatta mutta aika hiljaista pitelis pienillä tuloilla. Siinä voi jokainen miettiä kuinka paljon kustannuksia voi tulla 9 kissasta aikalailla yks kaks yllättäin.
Niinpä. Pelkkä rokotusreissu on helposti yli 50€. Kissoilla on virtsakivet tosi yleisiä, omakin sairastui niihin. Muistaakseeni testit, tutkimus, lääke, diagnoosi ja eka satsi erikoisruokaa oli yhteensä laskettuna n. 200€ luokkaa. En muista ihan kun on niin pitkä aika tästä. Sen päälle vielä tosiaan se loppuelämän KALLIS ruokavalio.
Kun kissa sitten vanhuuttaan lopetettiin, se lopetuskin maksoi yli 80€..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi jo eläinsuojeluilmoituksen paikka. 9 kissaa on tolkuton määrä jo hyvätuloisessakin perheessä. Kuvitelkaa vaan pelkästään sitä kissanhiekan menekkiä. Vai liekö hiekkalaatikot ääriään myöten täynnä ja haju sen mukainen?
Ja tuollaisessa paikassa on sitten lapsiakin....?
Tuossa perheessä tarvittaisiin jo ihan muunlaista apua kuin jouluapua. Oletettavasti asuntokaan ei ole järin iso jos rahat ovat noin tiukalla.
Meillä on kaksi kissaa ja kyllä ne kaipaavat oman rauhallisen tilansa. Hiekkalaatikoita on kolme. Kun lisätään ruoka, eläinlääkärit ym menot niin kyllä siihen rahaa vaaditaan. En pysty edes kuvittelemaan yhdeksää kissaa, vaikuttaa siltä että ovat lisääntyneet keskenään eli ovat vielä leikkaamattomiakin.
Jos ei ole rahaa edes jouluruokiin niin tuosta perheestä pitäisi ottaa eläimet pois.
Tietämättä asiasta sen enempää, voisin aavistaa että todellisuudessa ne kissat ovat stressaantuneita toisistaan, ihmisistä ja tilan puutteesta, pissivät ja kakkaavat minne sattuu, tappelevat ja laumassa on vähintään se yksi hylkiö jota muut kissat kurmuttaa ja sitä hylkiötä pitää sitten eristää milloin vessaan ja milloin minnekin. Osa kyyhöttää apaattisena jossain nurkassa. Ja asunto, sohvat, matot, istuimet ja vaatteet haisee kissan pissille.
En siis tiedä enkä suoraan väitä että näin olisi, mutta epäilen että se asunto ei varmaan ole kaksikerroksinen omakototalo jossa kissoilla on oma ulkohäkki, useampi hiekkalaatikko ja monta raapimapuuta.
Puhumattakaan millainen viesti tulee annettua lapsille, kun vanhemmat eivät osaa asettaa prioriteettejä oikeaan järjestykseen. Tuskinpa kaikille kissoille edes riittää aikaa tarpeeksi.
Tämä! Jos eläimiä hamstraa, asenne on se että eläimet ovat ihmistä varten, ei niin että ihmisen pitäisi olla eläintä varten. Joku epäili että kissat olisivatkin rescue-kissoja eivätkä lisääntyneet keskenään mutta usein jo kahden toisilleen vieraan kissan sopeuttaminen samaan perheeseen voi olla hankalaa. Yhdeksän kissan on kyllä oltava sukua keskenään, muussa tapauksessa ne eivät vain mahdu saman katon alle eivätkä yleensä siinäkään tapauksessa. Jossain vaiheessa emo alkaa "hylkiä" poikasiaan, viimeistään sitten kun odottaa uusia. Se on luonnon tapa.
Tuolla oli myös nuoripari joka oli haalinut rescue-kissoja ja "ihan omista varoistaan" ruokkinut ne. Nyt pyytää jouluapua. Kenen varoista ne olisi sitten pitänyt ruokkia?? Se otettu rescue-kissa on edelleen rescue-tapaus jos pelastajalla ei ole varaa huolehtia siitä.
Yhden kissan tai koiran ymmärrän jos ihmisellä on paljon rajoituksia, se lemmikki voi olla korvaamaton, mutta en laumaa. Se ei ole kenenkään etu, kaikkein vähiten niiden eläinten ja mahdollisten lasten.
Olen nyt ilkeä, mutta jos pyydetään rahaa, niin pyytäkää ehdottomasti tilinro mille ne voi laittaa...
Voi kelvata sitten ruoka-apukin paremmin sillä voi tulla yhteiskunnan avustuksiin menetyksiä jos tilille ilmestyy rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella alentuva asenne.
Nämä puheenvuorot paljastaa ihmisestä todella paljon sellaista, mitä hän ei haluaisi kertoa. Millä tavalla toivot, että köyhä nöyrtyy lisää Sinun edessäsi?Saan vaikutelman, että jotkut auttajat ovat suorastaan mustasukkaisia omista köyhistään. Ketään muita ei saisi tavata, pitäisi vain hypätä kaulaan ja julistaa rakkauttaan auttajaa kohtaan.
Ohis...mä luulen, että ohmiset haluaisivat ensisijaisesti avustaa juuri niitä, joilla ei ole ystäviä eikä sukulaisia. Niitä, joilla ei jouluna olisi mitään ruokaa ilman vapaaehtoisten avustuksia. Niitä, joiden lapset eivät saisi keneltäkään yhtään ainoa joululahjaa: ei vanhemmiltaan, isovanhemmiltaan, kummeiltaan eikä vanhempiensa ystäviltä. Itseäni ihmetyttää, millaiset ystävät tai sukulaiset antavat lapsiperheen nähdä jouluna nälkää. En ainakaan itse kehtaisi väittää itseäni ystäväksi, jos ystävälläni ei olisi jouluna mitään ruokaa.
Olen tarjonnut tuttavan tytölle työtä johon hän olisi oikein sopiva, mutta tekosyitä löytyy eikä ole vuosiin ollut töissä.
30v on tyttö ja haaveilee vain opiskelemaan lähdöstä, mutta tuntuu ettei kykene lähtemään.
Jatkuva valitus ettei rahat riitä, mutta tupakka maistuu ja se mikä minua tympäisee, että valittaa työkkärin vaatimista asioista esim hänellä oli mennyt TUNTI kunnolla täyttänyt jotain juttua...
Mitäs muuta työttömällä on kuin aikaa täytellä
Eli kyllä näissä usein on asenne se, että ei haluta töihin enää lähteä ja jos ei koulutusta ole ei pääse niihin 3000€ -》palkkoihin mihin haluaisivat