Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menkää lasten kanssa ravintolaan!

Vierailija
26.10.2017 |

Menkää lasten kanssa säännöllisesti ravintolaan! Imettäkää pienempiä, kertokaa vähän isommille tarinoita ja valitkaa herkullisia jälkiruokia koko porukalle! Älkää välittäkö noista palstoilla uikuttavista iki-turjakkeista vaan lähtekää liikkeelle. Kukaan ei voi sulkea äitejä, isiä ja lapsia kotiinsa pois avoimesta maailmasta vuosikausiksi. Ei haittaa, vaikka ääntä lähtee. Se ei ole laitonta ja kuuluu elämään. Ja tottuvat ne ruikuttajatkin näkemään muita kuin happamia keski-ikäisiä läskiniskoja ympärillään.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...

Oliko sinulla jotakin asiaa?

Vierailija
22/67 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lähelle te niitä imettäjiä oikein menette, jos haistatte maidon hajun ja kuulette imemisäänet? Mulla on 2-viikkoinen tyttö ja tuskin tulen koskaan imettämään erityisen julkisesti, ei vaan tunnu omalta jutulta, mutta en ole kyllä ikinä kiinnittänyt huomiota niihin jotka imettävät julkisesti. Ei jaksa kiinnostaa niin paljoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen neljän alle 4-vuotiaan lapsen äiti, ja kun meidän porukkamme käy ravintolassa (n. 1-3 krt kuussa) niin lapset ovat tosi nätisti. Kiittävät, eivät juokse tai huuda ja odottavat jo ihan kohtuullisia aikoja.

Ravintolakin valitaan aika usein helppouden perusteella: japanilaisessa tai nepalilaisesta lounasbuffetissa on ihan hyvä aloitella ravintolassa käyttäytymisen alkeita, ruoka maistuu lapsille eikä odottaminen ole ongelma.

Silti on pakko nostaa ravintoloille hattua kun jaksavat toivottaa meidät uudestaan ja uudestaan tervetulleiksi, nimittäin se sotku. Ei meidän kaksivuotiaallamme ainakaan hyvästä käytöksestä huolimatta ole vielä niin vankkoja motorisia taitoja, etteikö ruokaa tippuisi lattialle tai vesilasi joskus kaatuisi. Yritän kyllä itse siivota kaiken minkä pystyn, mutta en nyt sentään moppeja roudaa mukana.

Vierailija
24/67 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imettäneenä kiinnostaa nuo hajut ja imetysäänet: en kuullut/haistanut mitään aikanaan omieni kanssa, enkä nyt muiden kohdalla. Ootteko tosissanne?

Muuten olen hajujen suhteen kyllä tarkka.

Vierailija
25/67 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan käytykin aina. Meidän perhe on yleensä myös ainoa jonka lapset ei juokse ympäriinsä tai sitten tuijota iPadia tai puhelinta. Ollaan vauvasta asti käyty säännöllisesti ja opetettu miten ollaan. Jos joku lapsista yrittää jotain niin äkkiä palautus ruotuun. Ei varmasti olla ikinä häiritty kenenkään ruokailua.

Enemmänkin meitä pienten lasten vanhempina häiritsee aikuisseurueet jotka ensimmäisen tuopin (ruokaravintolassa(!)) juotuaan alkavat höystää puheitaan älyttömällä kiroilulla. Yleensä miehet mutta kyllä naisetkin. Kerran piti käydä kysymässä keski-ikäiseltä tantalta että voitko olla kiroilematta, täällä on lapsia. Rouva kovasti loukkaantui. Eli päivällispaikat täytyy valita tarkoin, lounaalla harvemmin tätä ilmenee.

Arvatenkin nyt av-tyyliin rynnätään puhkumaan että "pidä sinä ne räkänokkasi kotona , minä kiroilen ravintolassa niin paljon kuin haluan."

Millä tavalla ventovieraan naapuripöydän tantan kielenkäyttö vahingoittaa kullannuppuasi? Kasvaako se kieroon, jos kaikki ympärillä ei ole epäluonnollisen somaa?

No mietipä juntti ihan itse.

Vierailija
26/67 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin mielelläni mutta lapsi ei halua. Häntä ei yhtään huvita tilata ruokaansa niistä joka paikassa toistuvista nauravista nakeista ja Ossi-oravan vekkuleista lihapullista.

Vierailija
27/67 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisin mielelläni mutta lapsi ei halua. Häntä ei yhtään huvita tilata ruokaansa niistä joka paikassa toistuvista nauravista nakeista ja Ossi-oravan vekkuleista lihapullista.

Joo tämä. Nyt on kyllä tullut useille lastenlistoillekin jo muita vaihtoehtoja, esim. kalaa. Kyllä meillä lapset osaa käyttäytyä ravintolassa, kunhan ihan mahdottomia ei vaadita. Kovin pitkän kaavan mukaan ei syödä, jos on lapset mukana.

Vierailija
28/67 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset oppivat vain, jos niille antaa mahdollisuuden oppia. Lapset oppivat syömään ravintolassa vain, jos niitä viedään sinne.

Se ei tarkoita kuitenkaan sitä, että lapsi oppii kerrasta. Ei se opi mitään muitakaan taitoja heti vaan harjoittelemalla.

Mutta kun on ihmisiä, jotka eivät antaisi lasten tulla ravintoloihin harjoittelemaan ravintolassa olemista vaan edellyttävät, että ensimmäisestä kerrasta lähtien lasten on osattava olla - tai muuten vanhemmat "eivät ole opettaneet".

Olen itse vienyt lasta vauvasta saakka ravintoloihin, kahviloihin, museoihin, lentokoneisiin jne juuri siksi, että vaikka se kaikki onkin aluksi vähän vaikeaa, niin lopussa kiitos seisoo. Nyt 4-vuotiaana se osaa jo tosi monia hyödyllisiä sosiaalisia taitoja. Harmittaa, kun kuulee perheistä, joiden alle kouluikäiset eivät koskaan pääse ravintolaan, koska vanhempien(kaan) mielestä "ne eivät osaa käyttäytyä".

No eivät kai ne osaakaan, kun eivät ole koskaan pääseet harjoittelemaan ja näkemään, miten ravintolassa ollaan.

Sitä ruokailua voi ensin opetella hesessä tms ja sitten kun sielä osaa istua nätisti ja hötkyilemättä niin mennä perheravintolaan esim rossoon. Sitten kun sielä osaa ja jaksaa istua pitkän ruokailun nätisti niin sitten mennä kunnon ravintolaan. Ei sitä ravintolakäyttäytymistä tartte harjoitella heti jossain rauhallisessa ravintolassa jossa aikuiset haluaa olla rauhassa.

Vierailija
29/67 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lapselle ole pakko tilata lastenlistalta!

Ei tulisi mieleenikään. Meillä lapset syö aikuisten listalta.

30/67 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lapselle ole pakko tilata lastenlistalta!

Ei tulisi mieleenikään. Meillä lapset syö aikuisten listalta.

Mekään ei tilata lastenlistalta. Aika monessa ravintolassa saa aikuisten listalta puolikkaan annoksen, jos lapsi ei jaksa isompaa annosta syödä. Noilta lastenlistoilta puuttuu muutenkin kaikki ne annokset, joiden takia ollaan ravintoloihin menty. Meillä lapset tykkäävät simpukoista, valkosipulietanoista, ravuista jne. Ovat pienestä pitäen tottuneet maistelemaan eri makuja.

Vierailija
31/67 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta opettakaa lapsille myös hyvää käytöstä. Lapset ovat ongelma ravintoloissa vain, jos heillä on suomalainen "kasvatus", eli täysi vapaus riehua juuri miten haluttaa. Verratkaa menoa Etelä-Eurooppaan!

Väite suomalaisten lasten "riehumisesta" ravintoloissa on täyttä bullshittiä. Esim. laivan ravintoloissa, joissa sentään käyn monta kertaa vuodessa, ei ikinä näe lasten riehuvan. Osaavat hakea esim. seisovasta pöydästä tyylikkäästi itse ruokansa.

Laivan seisovaa pöytää käyttää vain wt. Tuskin ne lapsetkaan osaa käyttäytyä.

Vierailija
32/67 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää kunnolliseen ravintolaan niin löytyy lapsillekin hyvää ruokaa.

Lapselle voi tilata aikuistenkin listalta jos ei lastenlista miellytä.

Hyvässä ravintolassa osataan tehdä lapselle sopiva annos myös varsinaisen ruokalistan annoksista.

Vierailija
33/67 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imettäneenä kiinnostaa nuo hajut ja imetysäänet: en kuullut/haistanut mitään aikanaan omieni kanssa, enkä nyt muiden kohdalla. Ootteko tosissanne?

Muuten olen hajujen suhteen kyllä tarkka.

Minäkään en ole niitä ääniä enkä hajuja koskaan huomannut. En ennen omien lasten saamista enkä sen jälkeen.

Asun kuitenkin lapsi-rikkaassa kunnassa ja olen elämäni aikana kohdannut paljon imettäviä äitejä.

Vierailija
34/67 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset oppivat vain, jos niille antaa mahdollisuuden oppia. Lapset oppivat syömään ravintolassa vain, jos niitä viedään sinne.

Se ei tarkoita kuitenkaan sitä, että lapsi oppii kerrasta. Ei se opi mitään muitakaan taitoja heti vaan harjoittelemalla.

Mutta kun on ihmisiä, jotka eivät antaisi lasten tulla ravintoloihin harjoittelemaan ravintolassa olemista vaan edellyttävät, että ensimmäisestä kerrasta lähtien lasten on osattava olla - tai muuten vanhemmat "eivät ole opettaneet".

Olen itse vienyt lasta vauvasta saakka ravintoloihin, kahviloihin, museoihin, lentokoneisiin jne juuri siksi, että vaikka se kaikki onkin aluksi vähän vaikeaa, niin lopussa kiitos seisoo. Nyt 4-vuotiaana se osaa jo tosi monia hyödyllisiä sosiaalisia taitoja. Harmittaa, kun kuulee perheistä, joiden alle kouluikäiset eivät koskaan pääse ravintolaan, koska vanhempien(kaan) mielestä "ne eivät osaa käyttäytyä".

No eivät kai ne osaakaan, kun eivät ole koskaan pääseet harjoittelemaan ja näkemään, miten ravintolassa ollaan.

Sitä ruokailua voi ensin opetella hesessä tms ja sitten kun sielä osaa istua nätisti ja hötkyilemättä niin mennä perheravintolaan esim rossoon. Sitten kun sielä osaa ja jaksaa istua pitkän ruokailun nätisti niin sitten mennä kunnon ravintolaan. Ei sitä ravintolakäyttäytymistä tartte harjoitella heti jossain rauhallisessa ravintolassa jossa aikuiset haluaa olla rauhassa.

Ja ennen niitäkin sitä käyttäytymistä opetellaan kotona. Oma lapseni oli supernirso, joten vein hänet ravintolaan vasta 7-vuotiaana. Tuolloin meni jo harjoittelematta. En myöskään kertonut lastenlistoista, joten niitä ei koskaan käytetty (toinen suomalaisten ravintoloiden erikoisuus).

Vierailija
35/67 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tämä. Nyt on kyllä tullut useille lastenlistoillekin jo muita vaihtoehtoja, esim. kalaa. Kyllä meillä lapset osaa käyttäytyä ravintolassa, kunhan ihan mahdottomia ei vaadita. Kovin pitkän kaavan mukaan ei syödä, jos on lapset mukana.

Onko? Tosi hyvä. Mekään ei käyty, kun ainoat lasten annokset oli just näitä ranskalaiset ja nakit. Lapsi on nyt niin iso, että jaksaa sen aikuisten listankin annoksen, mutta eipä oo tullut käytyä.

Vierailija
36/67 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei mieluummin menisi lapsen kanssa ravintolaan ja opettaisi kuinka siellä pitää käyttäytyä?

Koska se olisi toisten huomioonottamista ja minäminämammat haluavat olla vihatuin ihmisryhmä heti kakaroidensa jälkeen. Kaiken tämän jälkeen tämä sakki huuli pyöreänä ihmettelee miksi lapsista ei pidetä.

Vierailija
37/67 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ja muut rakkaat mammat. Kuin lapsenne ovat 20v ja saatte nauttia hiljaisuudesta ja päätätte lähteä ukkonne kanssa hienosti syömään, niin tulette ymmärtämään, kuinka helkkarin typeriltä kuulostatte nyt.

Vierailija
38/67 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

SAMAA MIELTÄ! Ottakaa lapset mukaan ja menkää MÄKKÄRIIN!

Vierailija
39/67 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tuoreena äitinä aivan järkyttynyt näistä palstan imetysvastaisista viesteistä. Olin ennen siinä käsityksessä, että suurinta osaa tuskin kiinnostaa, jos joku imettää vauvaansa julkisella paikalla, mutta täällä puhutaan maidon pahasta hajusta ja vauvan imemisäänistä! En itse lapsettomana kiinnittänyt ikinä mitään huomiota imettäviin äiteihin enkä kyllä nyt itse imettävänä äitinä ole ikinä haistanut maidon hajua edes ihan läheltä. 

Toivon hartaasti, että tänne on vain eksynyt muutama sekopää, jotka ällöttyvät tai vaihtoehtoisesti kiihottuvat imettävän naisen rinnoista!

Sä et haista sitä maidon löyhkää juurikin siksi, että olet liian lähellä ja hajuun tottunut. Haju on kuvottava, näky kuvottava, lussutusäänet kuvottavia. Vain näyn voi peittää liinalla, haju ja ääni jää.

Jään vaan miettimään, että miten sairas pitää olla, että ällöttyy siitä kun viaton ja voimaton vauva syö nälkäänsä ja jonka äiti ei ole halunut hautautua yksin omaan kotiinsa.

Vierailija
40/67 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä mene pienten kanssa ravintolaan. Mitä ideaa? Kotona on helpompi syödä niitten kanssa. Ravintolaan menen silloin harvoin kun menen kavereiden kanssa ja saan istua ja jutella niiden seurassa.