Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menkää lasten kanssa ravintolaan!

Vierailija
26.10.2017 |

Menkää lasten kanssa säännöllisesti ravintolaan! Imettäkää pienempiä, kertokaa vähän isommille tarinoita ja valitkaa herkullisia jälkiruokia koko porukalle! Älkää välittäkö noista palstoilla uikuttavista iki-turjakkeista vaan lähtekää liikkeelle. Kukaan ei voi sulkea äitejä, isiä ja lapsia kotiinsa pois avoimesta maailmasta vuosikausiksi. Ei haittaa, vaikka ääntä lähtee. Se ei ole laitonta ja kuuluu elämään. Ja tottuvat ne ruikuttajatkin näkemään muita kuin happamia keski-ikäisiä läskiniskoja ympärillään.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tuoreena äitinä aivan järkyttynyt näistä palstan imetysvastaisista viesteistä. Olin ennen siinä käsityksessä, että suurinta osaa tuskin kiinnostaa, jos joku imettää vauvaansa julkisella paikalla, mutta täällä puhutaan maidon pahasta hajusta ja vauvan imemisäänistä! En itse lapsettomana kiinnittänyt ikinä mitään huomiota imettäviin äiteihin enkä kyllä nyt itse imettävänä äitinä ole ikinä haistanut maidon hajua edes ihan läheltä. 

Toivon hartaasti, että tänne on vain eksynyt muutama sekopää, jotka ällöttyvät tai vaihtoehtoisesti kiihottuvat imettävän naisen rinnoista!

Sä et haista sitä maidon löyhkää juurikin siksi, että olet liian lähellä ja hajuun tottunut. Haju on kuvottava, näky kuvottava, lussutusäänet kuvottavia. Vain näyn voi peittää liinalla, haju ja ääni jää.

Jo ennen oman vauvan imettämistä olen usein ollut vieressä tai samassa huoneessa, kun toinen äiti on imettänyt. IKINÄ, KOSKAAN en ole haistanut mitään maidon hajua! Eikä yksikään tuntemani vauva pidä kovaa ääntä imiessään. Minulla on ihan normaali kuulo, joten varmasti vieressä istuessani kuulisin, jos imemisestä kuuluisi jokin erityinen ääni.

Vauvoista ei tarvitse tykätä eikä niitä tarvitse ihastella, mutta kyllä saa olla aika kylmä ja ikävä ihminen, jos pitää jotain vauvaan liittyvää asiaa kuvottavana. Olet joskus itsekin ollut vauva, mutta kirjoituksestasi päätellen sinua ei ole kukaan rakastanut, vaan ympärillä olevat ihmiset ovat pitäneet sinua ja elintoimintojasi kuvottavina. 

Vierailija
42/67 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja erityislasten vanhemmat erityisesti, ravintolaan vaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta opettakaa lapsille myös hyvää käytöstä. Lapset ovat ongelma ravintoloissa vain, jos heillä on suomalainen "kasvatus", eli täysi vapaus riehua juuri miten haluttaa. Verratkaa menoa Etelä-Eurooppaan!

Tämä.

Lapsille tehdään jo pienenä selväksi, että ruoka on ilo, ja sitä odotetaan säntäilemättä ja riehumatta.

Pienten lasten kanssa mukaan voi ottaa vaikka kuvakirjan tai piirtovälineitä, mitä vaan jotta lapsi malttaa odottaa rauhassa ruokaa. Jutellaan perheenä mukavia, ollaan iloisia arjesta poikkeavasta herkutteluhetkestä.

Ja jos lapsi saa kiukkuhepulin, mennään ulkopuolelle rauhoittumaan.

Ei se nyt tuon vaikeampaa ole. Lapset oppivat pian.

Meilläkin molemmat lapset, jopa tuo autistinen nuorempi lapsi, oppivat. Nyt ovat molemmat jo teinejä ja oikein mielellään syövät ravintolassa.

Kuten ap sanoo, lapsiperheillä ON oikeus elää normaalia elämää, mutta tietenkin teemme kaikkemme, että lapset oppivat käytöstavat ja muillakin on mukava ruokailu ravintolassa.

Vierailija
44/67 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menisin mielelläni mutta lapsi ei halua. Häntä ei yhtään huvita tilata ruokaansa niistä joka paikassa toistuvista nauravista nakeista ja Ossi-oravan vekkuleista lihapullista.

Menkää kunnolliseen ravintolaan niin löytyy lapsillekin hyvää ruokaa.

Lapselle voi tilata aikuistenkin listalta jos ei lastenlista miellytä.

Hyvässä ravintolassa osataan tehdä lapselle sopiva annos myös varsinaisen ruokalistan annoksista.

Minä en ole koskaan oikein ymmärtänyt tuota "lapsille sopivaa annosta". Mikä aikuisten annoksissa on epäsopivaa lapsille? Ainakin meidän muksuille on melkein aina tilattu normaalista listasta, harvemmin olemme edes käyneet sellaisissa ravintoloissa, joissa on lasten lista.

Ei siinä, toki lasten listat ovat aivan ok, ja onhan niillä annokset huokeampia. Mutta ei lapsille nyt noin lähtökohtaisesti tarvitse mitään poikkeavaa ruokaa enää vuoden jälkeen tehdä. Sisäfilepihvi on taaperolle liian sitkeää, mutta noin muuten...

43

Vierailija
45/67 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menisin mielelläni mutta lapsi ei halua. Häntä ei yhtään huvita tilata ruokaansa niistä joka paikassa toistuvista nauravista nakeista ja Ossi-oravan vekkuleista lihapullista.

Menkää kunnolliseen ravintolaan niin löytyy lapsillekin hyvää ruokaa.

Lapselle voi tilata aikuistenkin listalta jos ei lastenlista miellytä.

Hyvässä ravintolassa osataan tehdä lapselle sopiva annos myös varsinaisen ruokalistan annoksista.

Minä en ole koskaan oikein ymmärtänyt tuota "lapsille sopivaa annosta". Mikä aikuisten annoksissa on epäsopivaa lapsille? Ainakin meidän muksuille on melkein aina tilattu normaalista listasta, harvemmin olemme edes käyneet sellaisissa ravintoloissa, joissa on lasten lista.

Ei siinä, toki lasten listat ovat aivan ok, ja onhan niillä annokset huokeampia. Mutta ei lapsille nyt noin lähtökohtaisesti tarvitse mitään poikkeavaa ruokaa enää vuoden jälkeen tehdä. Sisäfilepihvi on taaperolle liian sitkeää, mutta noin muuten...

43

Sori, numerointi heittää poistettujen viestien takia, tuo siis on 49:n kommentti.

Vierailija
46/67 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea, kunhan menette jonnekin Rossoon, Mäkkiin, abc:lle tai muuhun vastaavaan opettelemaan. Oikeaan ravintolaan sitten, kun on jo opittu käyttäytymään. 

Vierailija
47/67 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea, kunhan menette jonnekin Rossoon, Mäkkiin, abc:lle tai muuhun vastaavaan opettelemaan. Oikeaan ravintolaan sitten, kun on jo opittu käyttäytymään. 

Minusta kaikissa ravintoloissa lapsia opetetaan käyttäytymään ja lähdetään ulos hetkeksi, jos lapsi alkaa jostain syystä hepuloida.

Lapsiperheillä on kumminkin oikeus syödä ihan siellä, missä haluavat ja ravintoloitsija heitä haluaa palvella. Sinä tai av-mammaraati ei sitä päätä. Kyse on oikeudesta liikkua ja elää normalia elämää.

49

Vierailija
48/67 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tuoreena äitinä aivan järkyttynyt näistä palstan imetysvastaisista viesteistä. Olin ennen siinä käsityksessä, että suurinta osaa tuskin kiinnostaa, jos joku imettää vauvaansa julkisella paikalla, mutta täällä puhutaan maidon pahasta hajusta ja vauvan imemisäänistä! En itse lapsettomana kiinnittänyt ikinä mitään huomiota imettäviin äiteihin enkä kyllä nyt itse imettävänä äitinä ole ikinä haistanut maidon hajua edes ihan läheltä. 

Toivon hartaasti, että tänne on vain eksynyt muutama sekopää, jotka ällöttyvät tai vaihtoehtoisesti kiihottuvat imettävän naisen rinnoista!

Sä et haista sitä maidon löyhkää juurikin siksi, että olet liian lähellä ja hajuun tottunut. Haju on kuvottava, näky kuvottava, lussutusäänet kuvottavia. Vain näyn voi peittää liinalla, haju ja ääni jää.

Jo ennen oman vauvan imettämistä olen usein ollut vieressä tai samassa huoneessa, kun toinen äiti on imettänyt. IKINÄ, KOSKAAN en ole haistanut mitään maidon hajua! Eikä yksikään tuntemani vauva pidä kovaa ääntä imiessään. Minulla on ihan normaali kuulo, joten varmasti vieressä istuessani kuulisin, jos imemisestä kuuluisi jokin erityinen ääni.

Vauvoista ei tarvitse tykätä eikä niitä tarvitse ihastella, mutta kyllä saa olla aika kylmä ja ikävä ihminen, jos pitää jotain vauvaan liittyvää asiaa kuvottavana. Olet joskus itsekin ollut vauva, mutta kirjoituksestasi päätellen sinua ei ole kukaan rakastanut, vaan ympärillä olevat ihmiset ovat pitäneet sinua ja elintoimintojasi kuvottavina. 

Kohtalaisen moni ihminen pitää vauvan ripulipaskaa ja räkää ja yrjöä kuvottavina olematta silti kylmä ja ikävä. Harva ihminen rakastaa kyseisiä writteitä ja eivät ne sen söpömpiä ole vaikka tulisivatkin keskenkasvuisesta kropasta.

Vierailija
49/67 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palstalla valittaa huutonauravista muijaporukoista, saa vihat niskaansa. Miksi näitä pitää sietää? Mulla ei ole lapsiakaan, joten siitä ei ole kyse. 

Vierailija
50/67 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä !

Juurikin samaa mieltä!

Vierailija
51/67 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan lapsiperheille ABC, Rosso yms harjoittelua varten. Mitä näitä s-ketjun ostamia nykyään onkaan. Älkää tuhotko ja sotkeko kaikkia ravintoloita.

Vierailija
52/67 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohtalaisen moni ihminen pitää vauvan ripulipaskaa ja räkää ja yrjöä kuvottavina olematta silti kylmä ja ikävä. Harva ihminen rakastaa kyseisiä writteitä ja eivät ne sen söpömpiä ole vaikka tulisivatkin keskenkasvuisesta kropasta.

Nyt oli kyse maidosta eikä mistään ripulipaskasta. Harva varmaan vaihtaa vauvan kakkavaippoja missään ravintolan pöydän lähettyvillä. 

Vierailija
53/67 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua itkettää jotkut kommentit tässä ja tuossa julki-ilmettämistä koskevassa ketjussa. Onneksi kukaan teistä ei ole äitini! (Voin olla varma siitä, koska äitini kuoli 10 vuotta sitten.)

Vierailija
54/67 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta opettakaa lapsille myös hyvää käytöstä. Lapset ovat ongelma ravintoloissa vain, jos heillä on suomalainen "kasvatus", eli täysi vapaus riehua juuri miten haluttaa. Verratkaa menoa Etelä-Eurooppaan!

Asuessani Espanjassa oli ilo ja riemu nähdä lapsia ravintoloissa, jutella heidän kanssaan, ja kylläpä ne osasivat käyttäytyä! Suomessa tekisi mieli huutaa sekä lapselle että vanhemmalle, että nyt vittu ruokarauhan turmelijat ja itsensäpaljastelijahuomionhakuäidit menkää vittuun. Suomessa suosinkin ravintoloita, joihin ei saa tuoda lapsia, koska suomalaiset äidit eivät osaa kasvattaa lapsiaan oikein.

Vierailija
55/67 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuessani Espanjassa oli ilo ja riemu nähdä lapsia ravintoloissa, jutella heidän kanssaan, ja kylläpä ne osasivat käyttäytyä! Suomessa tekisi mieli huutaa sekä lapselle että vanhemmalle, että nyt vittu ruokarauhan turmelijat ja itsensäpaljastelijahuomionhakuäidit menkää vittuun. Suomessa suosinkin ravintoloita, joihin ei saa tuoda lapsia, koska suomalaiset äidit eivät osaa kasvattaa lapsiaan oikein.

Kasvatus on muutenkin etelässä vähän erilaista, mitään keskusteluvanhemmuutta ei tunneta tai ainakaan noudateta. Äitini kotimaassa lapsukaisia edelleen läimäytetään tai tukistetaan surutta, jos he eivät käyttäydy. Siinä oppii kovapäisempikin ipana äkkiä tavoille.

Vierailija
56/67 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä mene pienten kanssa ravintolaan. Mitä ideaa? Kotona on helpompi syödä niitten kanssa. Ravintolaan menen silloin harvoin kun menen kavereiden kanssa ja saan istua ja jutella niiden seurassa.

No meillä on ainakin tapana mennä lähisuvun kanssa ravintolaan jos joku täyttää 50, valmistuu tms. Enpä jää kotiin syrjäytymään vain siksi, että olen äiti.

Vierailija
57/67 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanen kertoa että ainoa ravintola jossa minulle on valitettu lasten ja omasta käytöksestäni on mäkkäri. Ja käymme ravintoloissa monta kertaa viikossa, erilaisissa ja välillä kalliimmissakin paikoissa. Ja käyttäydymme yleisesti hyvin, toki joskus voi jotain erityistä tapahtua kuten joku vahinko.

Vierailija
58/67 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota järkyttävän suureksi paisunutta imetyskohua vähän ihmettelen. Käyn itse aina lounaalla jossain ravintolassa ja lounasaika on sellainen aika jolloin myös kotiäidit ovat liikkeellä. En ole ikinä missään lounaspaikassa nähnyt imettävää äitiä. En kyllä mitenkään erityisesti vahdi muita asiakkaita, juttelen oman seurueeni kanssa tai istun nenä luurissa jos olen yksin.

En ole myöskään törmännyt todella huonosti käyttäytyviin lapsiin. Tottahan ääntä lähtee, joku saattaa itkeä ja joku nauraa mutta ”kakarat juoksee pitkin poikin, kukaan ei komenna, heittelevät ruokaa muiden päälle” en ole ikinä törmännyt.

Eikö meillä kaikilla olisi mukavampi ruokailukokemus, jos keskitytään siihen mitä omassa pöydässä tapahtuu? Muista pöydistä löytyy aivan varmasti jotain mistä närkästyä tai pahoittaa mielensä jos oikein alkaa kyttäämään

Niin ja ne omat lapset on jo isoja enkä erityisemmin pidä pikkulapsista mutta kyllä heillä on oikeus syödä siellä missä minäkin

Vierailija
59/67 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se ravintola vähän ahdistava ja ahdistavien ihmisten paikka? Itse en käy koskaan, koska haluan ennemmin sen hetken rentoutua ja ottaa rennolla meiningillä kuin kovin säännöllistetysti.

Vierailija
60/67 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se ruokakaan ravintoloissa kovin hääppöistä yleensä ole.