Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa miestäni! Jatkuvaa valitusta

Vierailija
26.10.2017 |

Ollaan oltu 4v yhdessä, odotetaan yhteistä lasta. Yhteenmuutto ollut suunnitelmissa. Emme kumpikaan enää ole nuoria, jos sillä on merkitystä.

V-käyrän nousua aiheuttaa:
- mies ei anna minun nukkua. Jos hän kaksiossa laittaa kaikki valot päälle ja herätyskellon soimaan, minäkin herään. En pysty nukahtamaan enää uudestaan 1-2 tunniksi aamulla.
- Tämä johtanut unettomuuteen ja ahdistukseen jo iltaisin ja nyt jo, kun tiedän miehen olevan tulossa kylään: päässä takoo, että nyt pitää nukkua koska kohta taas menee 4pv nukkumatta. Tämän takia nukun huonosti nyt jo silloin, kun mies on poissa.
-Olen kuoleman väsynyt ja lähinnä itken, miehen kommentit esim: mikset nuku myöhempään ja muuta vuorokausirytmiäni. Ikävä kyllä en ole luonnostani aamuvirkku ja jaksa nousta viiden jälkeen aamuisin.
- Aina kun mies tulee, hän valittaa kylmyydestä, kuinka olen jättänyt jotakin tavaraa ruokapöydälle jne jne ja kuinka hänen pitää minua opettaa ja neuvoa
- Valittaa, miksi käytän sukkahousuja
- Jos en pysty normiseksiin, alkaa selittää että voisi panna takapuoleen
-Seksi sattuu raskaana, hän ei todellakaan lopeta

En tiedä pelleileekö hän mutta välillä tuntuu että olen vain tosi kypsä ja masentunut. Mies ei näe itsessään mitään ongelmia. Mitä ihmettä teen.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän otakaan tosissaan, en ymmärrä miksi. On itse hyvä nukkumaan, minä en niin hyvä vaikka yleensä ongelmia ei ole ollutkaan. Kun niitä tulee, ne jäävät helposti "päälle". Eli aamuinen heräilykierre ei lopu ja väsymys poistu enää sillä että saisi pari päivää levätä kun elimistö pomppaa hälytystilaan tottumuksesta neljän jälkeen. Mutta yritän vielä kerran saada häntä tajuamaan tilanteeni. Ap

Vierailija
22/60 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se miten kuvailet unettomuuttasi viesteissäsi ja esim. tuo miten se jää "päälle" niin hyvin samanlaista unettomuutta minullakin, sillä erolla ettei se ole ollut koskaan paremmin reilassa vaan jatkuvasti unettomuus päällä teini-iästä asti. Ilman lääkityksiä en valitettavasti pärjää :( Mt-ongelmaa mulla kyllä on unettomuuden lisäksi.

M30 uneton

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän unettomuudessa on ne tietyt piirteet ja mikään nukkumiseen liittyvä stressi helposti luo kierteen. Silloin ei pysty nukkumaan käskystä sinä päivänä kun kerrankin olisi mahdollisuus kun elimistö ja mieli on jo tottunut ongelmiin. Mulla paraneminen aikoinaan oli hankalaa ja vei kaksi vuotta. Kun tiesin että aamulla soi herätyskello, mihin tahansa aikaan, niin valvoin koko yön jo etukäteen herätystä kammoten ja mielessäni raksutti jatkuvasti että vielä ehtisi=pitäisi nukkua 5h, no nyt olisi vielä 4,5h jne kunnes kello soi. Tämä siis ns paranemisvaiheessa.

Nyt on selviä alkavia oireita; uni-valverytmini on sekaisin, yhtäkkiä keskellä päivää saattaa tuntua että on keskiyö ja olisi päästävä nukkumaan, herään aamuyöllä etuajassa enkä pysty enää nukkumaan, odotan pari tuntia kellon soimista. Olen tietysti ärtynyt, itkuinen ym. Uupumus vaikuttaa jo työhön ja kaikkeen olemiseen.

Tuntuu käsittämättömän pahalta kun tänään viimeksi mies nauroi että olen vain niin äkäinen aamuisin vähätellen ja mitätöiden ongelman täysin. Aikoinaan unettomuus vaikutti jo fyysiseen terveyteeni ja niinhän se nytkin tekisi, leposyke oli 110, olin täysin uuvuksissa henkisesti ja fyysisesti, urheilu oli mahdotonta ym. Odotan kuitenkin hänen lastaan ja hän nauraa näille asioille. Mitä enemmän asia pyörii päässä sitä enemmän tuntuu etten kohta halua nähdä koko miestä. Ap

Vierailija
24/60 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran otin myös pidennetyn viikonlopun lomaa jotta saisin herätä. Mies pilasi koko päivän nousemalla puoli kuusi aamulla kun olisin todella tarvinnut unta ja rauhaa. Saapa nähdä miten reagoi kun ilmoitan etten halua häntä toistaiseksi luokseni.

Vierailija
25/60 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valehtelisin täysillä, että "neuvolassa oli huolestuttu" äidin uupuneiden väsymykseen, korkeaan leposykkeeseen, korkeaan verenpaineeseen ja nyt raskauden johdosta aletaan seuraamaan äidin unirytmiä. Joudut menemään laboratoriokokeisiin koska voi olla anemiaa kilpirauhasongelmaa tai vaarana raskausmyrkytys. Sinun täytyy nyt rauhoittaa alkuillat ja yöt kokonaan, joudut seuraamaan yöunta (esim. Puhelimen apsilla) ja menemään nukkumaan jo puoli yhdeksältä. Sinun täytyy nyt tämä seuranta-aika olla ilta ja yöt yksin, että saat rytmin normaaliksi.

"Neuvolassa oli huolestuttu" unettomuuden olevan vakava riski synnytyksen jälkeiseen masennukseen ja jos mies ei ymmärrä niin teille voidaan varata keskusteluaika. Nyt täytät unenseurannan kirjaa, että saat faktaa ja neuvolassa käydään se läpi "onko syytä jatkotoimenpiteisiin".

Pidät ihan pokan. Paksu jästipää miehesi vetäytyy kyllä taustalle kauhuissaan ettei vaan joudu neuvolaan tarkempaan syyniin. Nappaat avaimen pois mieheltä heti kun mies menee vessaan ja piilotat avaimen omiin käsineisiisi/kenkääsi.

Mies ei pidä sinua auktoriteettina vaan vähättelee sinua ja himmailee omaa idioottia käytöstään, ota neuvolantäti pelottimeksi.

Vierailija
26/60 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän ei näe itse ongelmia niin tiedät varmaan mitä tehdä...

Vierailija
27/60 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan oltu 4v yhdessä, odotetaan yhteistä lasta. Yhteenmuutto ollut suunnitelmissa. Emme kumpikaan enää ole nuoria, jos sillä on merkitystä.

V-käyrän nousua aiheuttaa:

- mies ei anna minun nukkua. Jos hän kaksiossa laittaa kaikki valot päälle ja herätyskellon soimaan, minäkin herään. En pysty nukahtamaan enää uudestaan 1-2 tunniksi aamulla.

- Tämä johtanut unettomuuteen ja ahdistukseen jo iltaisin ja nyt jo, kun tiedän miehen olevan tulossa kylään: päässä takoo, että nyt pitää nukkua koska kohta taas menee 4pv nukkumatta. Tämän takia nukun huonosti nyt jo silloin, kun mies on poissa.

-Olen kuoleman väsynyt ja lähinnä itken, miehen kommentit esim: mikset nuku myöhempään ja muuta vuorokausirytmiäni. Ikävä kyllä en ole luonnostani aamuvirkku ja jaksa nousta viiden jälkeen aamuisin.

- Aina kun mies tulee, hän valittaa kylmyydestä, kuinka olen jättänyt jotakin tavaraa ruokapöydälle jne jne ja kuinka hänen pitää minua opettaa ja neuvoa

- Valittaa, miksi käytän sukkahousuja

- Jos en pysty normiseksiin, alkaa selittää että voisi panna takapuoleen

-Seksi sattuu raskaana, hän ei todellakaan lopeta

En tiedä pelleileekö hän mutta välillä tuntuu että olen vain tosi kypsä ja masentunut. Mies ei näe itsessään mitään ongelmia. Mitä ihmettä teen.

Ja sä menit lisääntymään tuon kanssa?

On vain yks neuvo: Juokse, jätä se. Äläkä herrantähden muuta sen kanssa yhteen,ei se ole tuollaisena parisuhdekelpoinen vaan sun itsetuntoa hitaasti nakertava despootti!

Vierailija
28/60 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä valehtelisin täysillä, että "neuvolassa oli huolestuttu" äidin uupuneiden väsymykseen, korkeaan leposykkeeseen, korkeaan verenpaineeseen ja nyt raskauden johdosta aletaan seuraamaan äidin unirytmiä. Joudut menemään laboratoriokokeisiin koska voi olla anemiaa kilpirauhasongelmaa tai vaarana raskausmyrkytys. Sinun täytyy nyt rauhoittaa alkuillat ja yöt kokonaan, joudut seuraamaan yöunta (esim. Puhelimen apsilla) ja menemään nukkumaan jo puoli yhdeksältä. Sinun täytyy nyt tämä seuranta-aika olla ilta ja yöt yksin, että saat rytmin normaaliksi.

"Neuvolassa oli huolestuttu" unettomuuden olevan vakava riski synnytyksen jälkeiseen masennukseen ja jos mies ei ymmärrä niin teille voidaan varata keskusteluaika. Nyt täytät unenseurannan kirjaa, että saat faktaa ja neuvolassa käydään se läpi "onko syytä jatkotoimenpiteisiin".

Pidät ihan pokan. Paksu jästipää miehesi vetäytyy kyllä taustalle kauhuissaan ettei vaan joudu neuvolaan tarkempaan syyniin. Nappaat avaimen pois mieheltä heti kun mies menee vessaan ja piilotat avaimen omiin käsineisiisi/kenkääsi.

Mies ei pidä sinua auktoriteettina vaan vähättelee sinua ja himmailee omaa idioottia käytöstään, ota neuvolantäti pelottimeksi.

Mies käy mukana neuvolassa. Mietin kuitenkin että nyt kun sieltä tulee kasa verikoetuloksia ym voisinko sanoa neuvolan terkkarin huolestuneen. Verenpaine oli jonviimeksi koholla ja tämän kuuli mieskin. Aivan varmasti turha ja muukin uupumus altistaa masennukselle vedenpaineelle ym. Taidan käyttää koetuloksia keppihevosena vai saisinko terkkarille soittoajan. Ensi kerralla pitäisi viedä voimavaralomakkeet.

Tuntuu että minun pitäisi vääntäytyä miehen päättämään muottiin. Lapsen avullahan hän yrittää näköjään tiukempaa kontrollia jatkossa. Omituisinta on miten hän väittää rakastavansa ja tekee kotitöitä osoittaakseen rakkauttaan. Kyllä hän kieltämättä jonkin verran tekeekin, mutta kun olen pyytänyt esim klo 19 viemään roskia niin ei voi koska hän haluaa istua sohvalla illat. Huolimatta siitä että roskien vienti on kuvotuksen ja oksentelun takia yksi inhottavimmista hommista tällä hetkellä. Ap

Vierailija
29/60 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta tuo helevetin analysointi ja jätä se nilkki.

Vierailija
30/60 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vaan et ole halunnut luovuttaa kun enemmän kuin mitään olisin toivonut lapselle sisaruksia. Toisaalta ei tällä menolla sinne saakka kuitenkaan päästä. Mies mm heitti että synnytyksessä on hauska nähdä kun kärsin. Wtf..?! Onko tuo vitsi vai onko tosissaan. Oli kummin vaan pidän pelottavana / häiriintyneenä, kuka raskaana oleva tuollaista pitäisi hauskana. Ehkä ydin on että ei tunnu että mies on minun puolellani. Ap

Vierailija
31/60 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun miehes kuulostaa sen verran pahalta tapaukselta, että pärjäät takuulla paremmin yksin. Ei tuollaisen kanssa kannata olla.

Vierailija
32/60 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun miehellä uniapnea ja lapsia edellisestä liitosta?

Vierailija
33/60 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap eroa heti! Tuo mies in vakava uhka sekä sinun wttä cauvan terveydelle!

Unettomuudedta - tiedän nistä puhit, mulla on kokemudta pahadta swllaisesra. Naistenklinikalta sain raskauden aikana tenox-reseptin unettomuuteen, se ei läpäise istukkaa eli voi käyttää.

Vauvavuonna sain erikoislääkärin valvonnassa yhdistetyn stillnoct ja mirtstsapin- reseptit. Ne auttoivat nukahtamaan ja saamaan uudestaan unta, kun oli koliikkivauva ja heräili tunnin välein... ja olin yh.

Pärjäsin siten lopulta hyvin pahimman valvomisajan yli, on tosi tärkeää saada unta vauvan kansaa. Pitää vaan löytää hyvä lääkäri, paras olisi tutustua sellaiseen jo nyt etukäteen eli tulisi pitkä hoitosuhde ja hän tuntisi sut.

Mutta tosiaan ihan ekana heivaat miehen pois. Hänestä tulee muuten kiviriippa, joka vetää sut pinnan alle, kun on muutenkin raskasta. Kyllä yksi nainen aina yhden vauvan jpitaa! Kautta historian on hoitaneet.

Vierailija
34/60 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin vaan et ole halunnut luovuttaa kun enemmän kuin mitään olisin toivonut lapselle sisaruksia. Toisaalta ei tällä menolla sinne saakka kuitenkaan päästä. Mies mm heitti että synnytyksessä on hauska nähdä kun kärsin. Wtf..?! Onko tuo vitsi vai onko tosissaan. Oli kummin vaan pidän pelottavana / häiriintyneenä, kuka raskaana oleva tuollaista pitäisi hauskana. Ehkä ydin on että ei tunnu että mies on minun puolellani. Ap

Se on luonnehäiriöinen.

Vierailija
35/60 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap eroa heti! Tuo mies in vakava uhka sekä sinun wttä cauvan terveydelle!

Unettomuudedta - tiedän nistä puhit, mulla on kokemudta pahadta swllaisesra. Naistenklinikalta sain raskauden aikana tenox-reseptin unettomuuteen, se ei läpäise istukkaa eli voi käyttää.

Vauvavuonna sain erikoislääkärin valvonnassa yhdistetyn stillnoct ja mirtstsapin- reseptit. Ne auttoivat nukahtamaan ja saamaan uudestaan unta, kun oli koliikkivauva ja heräili tunnin välein... ja olin yh.

Pärjäsin siten lopulta hyvin pahimman valvomisajan yli, on tosi tärkeää saada unta vauvan kansaa. Pitää vaan löytää hyvä lääkäri, paras olisi tutustua sellaiseen jo nyt etukäteen eli tulisi pitkä hoitosuhde ja hän tuntisi sut.

Mutta tosiaan ihan ekana heivaat miehen pois. Hänestä tulee muuten kiviriippa, joka vetää sut pinnan alle, kun on muutenkin raskasta. Kyllä yksi nainen aina yhden vauvan jpitaa! Kautta historian on hoitaneet.

Otan tämän terveydenhoitajan kanssa puheeksi kahden kesken pääsisinkö vaikka lääkärillä käymään. En halua ongelman pahentuvan. Kirjoitan huomenna lisää.

Ja kyllä, miehellä on kaksi lasta. Nyt he hieman yllättäen ovat muuttaneet äskettäin äidilleen niin mies ilmoitti että hänen asunnossaan olisi nyt tilaa minulle. Entäs jos lapset palaavat, joudunko olkkariin. En todellakaan koe olevani prioriteetti!

Pidin exääni hulluna muttanäköjään osaa sitä muutkin. Ap

Vierailija
36/60 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpaine koholla ja pulssi vetele sataa, etkä saa nukuttua.

Lääkäriin ja sairauslomalle, ennen kuin romahdat täysin.

Toivottavasti miehellä ei ole avaimia asuntoosi, jottei kulkisi miten tahtoo. Tarvitset paljon unta. Kun itse olin raskaana (4 lasta) nukuin reippaat unet, alkuraskaudessa peräti 13 tuntia.

Vierailija
37/60 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan voi jäädä kotiisi yöksi jos sanot ei.

Herätyskellon on pakko soida. Ei mies muuten herää töihin.

Valoja ei laiteta päälle vaan mennään olkkariin ja makkarin ovi kiinni.

Illalla vaatteet valmiiksi olkkariin.

Vaikuttaa siltä että mies ei ole pelkkä ongelma vaan psyykkeesi ollut heikko ennenkin.

Univaikeuksia ollut jo aikaisemmin.

Muuten ala pitää puoliasi.

Enää et ota yöksi arkisin.

Vierailija
38/60 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetti miten itsekäs paskiainen tuo mies ja sun kroppakin huutaa varoitusmerkkejä, LÄHDE OIKEASTI kun vielä voit, tai siis laita se ukko pihalle! Ajattele millaista tuo on sit lapsen kanssa, et voi nukkua sitäkään vähää ja muista että se lapsi EI todellakaan tule "parantamaan" miestäsi.

Vierailija
39/60 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sun itsekunnioituksesi on?! Oliko sulla jotenkin vaikea isäsuhde vai mikä saa ajattelemaan että miehen käytös on miltään osin normaalia? Mies käyttäytyy täysin itsekkäästi ja suorastaan sekopäisesti, vähättelee ongelmiasi ja aiheuttaa sinulle ahdistusta ja unettomuutta. Ja sä vaan mietit että pitäisköhän kuitenkin tehdä niinkuin mies käskee...

Nyt valoja päälle Ap.

Vierailija
40/60 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, äkkiä äijältä avain pois! Kirjoitat siihen voimavaralomakkeeseen, että et saa unta ja syy on miehen. Mene vaikka yksin seuraavaan neuvolaan. Toi synnytyskärsimyskommentti on jo aika sairas..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä