Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia, ettei tervehdi tavattaessa eikä pysähdy juttelemaan?

Vierailija
26.10.2017 |

Oli kaverin kanssa tilanne, että tultiin vastakkain, kaveri ei tervehtinyt. Kysyin jotain, että mitä kuuluu, niin kaveri vain jatkoi matkaansa eikä pysähtynyt vaihtamaan paria sanaa.

Ollaan samoissa töissä, niin minä sitten myöhemmin sanoin, että se tuntui minusta tylyltä. Ja kaveri oli sitä mieltä, että hän käyttäytyi ihan normaalisti.

Auttakaa nyt minua näkemään mitä normaalia on kävellä ohi kuin ei huomaisikaan toista!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittavat naapuruston mummot. Tietää jo valmiiksi, että jos tervehtii, niin sieltä tulee viimeisin terveyshistoria hitaaaaasti mukana. Ei kiinnosta uhrata aikaa.

Vierailija
22/29 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se meidän kulttuurissamme. Ihan hyvin saa olla tervehtimättä tai ynähtää jotain jos siltä tuntuu. Se on meidän tapamme ja se on yhtä hyväksyttävää kuin muutkin tavat.

Missä meidän kulttuurissa? Jurojen autismiin taipuvaistenko kulttuurissa? Olkoonkin tapa mutta jos se on kerran vain tapa niin epänormaaleista tavoista voi oppia ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta sitten sinne aurinkoisiin turvallisiin maihin muita tervehtimään ja hymyilemään.

Vierailija
24/29 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on kiire, ei aina ehdi eikä jaksa pysähtyä tai edes tervehtiä. Silloin on vain helpompi painaa eteenpäin ja teeskennellä, ettei edes huomannut toista.

Miten sinä kehtaat tehdä niin? Kun toinen on ihan siinä metrin päässä, puhuu sinulle ja katsotte toisianne. Miltä tuntuu mennä eteenpäin, kun on selvää, että toinenkin tajuaa, että sinä vain teeskentelet? Ettei ollut sellaista mahdollisuutta, ettet oikeasti olisi huomannut? Minulla nousisi voimakas häpeäntunne. Ja siinä olisi aika paljon käsiteltävää. Pystytkö työntämään sen häpeän sitten vain jonnekin maanrakoon? Ap

Mikä ihmeen pakko näin on toimia? Ap on moukka. Se juna ei odota, kun sinua pitää tervehtiä omasta mielestäsi. Ei muuten ihme, jos pyrkii karttamaan seuraasi.

Moukka on kyllä tuo AP:n tuttava. Ihan käyttäytymisen perusasioita, että tervehditään. Jos ei ehdi jutella, voi sanoa että sori mutta nyt on hirveä kiire, palataan asiaan. Mutta jos on niin tynnyrissä kasvanut että ei osaa alkeellisimpiakaan käytöstapoja, minkäs sille sitten mahtaa. Näitähän kyllä valitettavasti riittää, kuten kommenteistakin saamme nähdä.

Vierailija
25/29 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi mielensäpahoittaja ja työpaikan ankeuttaja.

Vierailija
26/29 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on kiire, ei aina ehdi eikä jaksa pysähtyä tai edes tervehtiä. Silloin on vain helpompi painaa eteenpäin ja teeskennellä, ettei edes huomannut toista.

Miten sinä kehtaat tehdä niin? Kun toinen on ihan siinä metrin päässä, puhuu sinulle ja katsotte toisianne. Miltä tuntuu mennä eteenpäin, kun on selvää, että toinenkin tajuaa, että sinä vain teeskentelet? Ettei ollut sellaista mahdollisuutta, ettet oikeasti olisi huomannut? Minulla nousisi voimakas häpeäntunne. Ja siinä olisi aika paljon käsiteltävää. Pystytkö työntämään sen häpeän sitten vain jonnekin maanrakoon? Ap

Mikä ihmeen pakko näin on toimia? Ap on moukka. Se juna ei odota, kun sinua pitää tervehtiä omasta mielestäsi. Ei muuten ihme, jos pyrkii karttamaan seuraasi.

Moukka on kyllä tuo AP:n tuttava. Ihan käyttäytymisen perusasioita, että tervehditään. Jos ei ehdi jutella, voi sanoa että sori mutta nyt on hirveä kiire, palataan asiaan. Mutta jos on niin tynnyrissä kasvanut että ei osaa alkeellisimpiakaan käytöstapoja, minkäs sille sitten mahtaa. Näitähän kyllä valitettavasti riittää, kuten kommenteistakin saamme nähdä.

Tuo on aika selkeä viesti, ettei halua olla missään tekemisissä toisen kanssa vapaa-ajalla. Töissä ehkä pakko. Pitää olla pitkät piuhat, jos ei tajua. Noitakin on.

Vierailija
27/29 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastausten perusteella näyttää siltä, että minä muistan väärin. Kun minä muistan, että koulussa opetettiin, että tervehdykseen vastataan tervehdyksellä.

Vielä kun joku osaisi vääntää minulle rautalangasta, niin että tajuaisin, että miten tuo toisen mitätöivä käytös on ok. Ap

Vierailija
28/29 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastausten perusteella näyttää siltä, että minä muistan väärin. Kun minä muistan, että koulussa opetettiin, että tervehdykseen vastataan tervehdyksellä.

Vielä kun joku osaisi vääntää minulle rautalangasta, niin että tajuaisin, että miten tuo toisen mitätöivä käytös on ok. Ap

Millä vuosisadalla sä sen koulun kävit? Nykyisin jos tervehtii, voi huonolla tuurilla saada puukosta tai nyrkkiä naamaan. Väärälle tyypille kun kuulumisia yritti kertoa. Kiva kuitenkin, kun osaat käyttää nettiä.

Vierailija
29/29 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kaveri ei todellakaan huikannut kohteliaasti, että pitää mennä. Meni vaan.

Itse asiassa tilanteesta jutellessamme sanoi, että olisin voinut juosta hänen peräänsä, jos minulla oli asiaa. Se oli minusta aika pöyristyttävästi sanottu. Että oltiin jo vastakkain ja puhe-etäisyydellä, ja silti minun olisi pitänyt juosta häen peräänsä ja ilmeisesti sitten anella, että hän armollisesti voisi pysähtyä kuulemaan minua. Ap

Sinulla jankutat pikkuasioistakin pitkään. Tämän päättelin tästä ketjusta. Hän on kanssasi samassa työpaikassa, olisiko huomannut saman. Olisiko pelännyt että vastaa mitä vain niin minuuttikaupalla olisi mennyt aikaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä