Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pattitilanne parisuhteessa

Vierailija
25.10.2017 |

Meillä on pääsääntöisesti mieheni kanssa mitä parhain parisuhde. Mieheni on hyvin voimakastahtoinen ja määrätietoinen, joihin piirteisiin hänessä rakastuin muun muassa.
Olen ärsyyntynyt viimeaikoina siihen miehessä että hän on periaatteesta vastaan kaikkea mitä ehdotan esim. sisustukseen liittyen. Minä rakastan kodin laittamista ja sisustusta, mutta miehen jatkuva "EI" kaikkeen vie ilon. Hänen mielestään kotiimme ei tarvitse koskaan hankkia mitään. Mihinkään ei ole rahaa kuulemma. Sen sijaan rahaa on esim. sijoitusasunnon remppaamiseen ja muutenkin miehelle tärkeisiin asioihin. Tuntuu että kotimme edelle menee kaikki. Ja koska mies on niin ehdoton mielipiteissään en jaksa jankuttaa. Hän saattaa vedota kodinhankintojen suhteen siihen että ei ole rahaa - ja samassa kuitenkin sijoittaa johonkin hänelle tärkeään. Olenkin sitten omasta pussista hankkinut kodin tarvikkeita, koska mies ei koe sitä tarpeelliseksi.
Tuntuu siltä että on vaan helpompi luovuttaa. Olen ollut todella allapäin viime ajat. Olen menettänyt mielenkiinnon pitää kodista huolta, koska mitä väliä, koti ei miestä kiinnosta - miksi yrittäisin epätoivoisesti tehdä siitä kivaa ja viihtyisää? Huomaan että olen menettänyt mielenkiinnon ylipäätään keskustella edes miehen kanssa mistään sillä hänen mielipiteensä on kuitenkin aina se viimeinen ja oikea ja tuntuu turhalta sanoa yhtään mitään.
Miten tällaisesta voi päästä yli? Miten tilanteen voi ratkaista? Olen miehelle tästä avautunut, asiasta oli järkyttävä riita viikonloppuna ja räjähdyksen jälkeen mies leikkii niinkuin kaikki olisi taas ok, vaikkei riidellessä päädytty mihinkään lopputulemaan, huusimme vain ilmoille meitä häiritsevät asiat.

Kommentit (182)

Vierailija
81/182 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummia nuo vastaukset, joissa sanotaan että osta vaan itse tai muuta. Ihan kuin se olisi sillä selvä! Mutta jos ei itsellä ole kokemusta tilanteesta niin mikäs on huudellessa kylmiä ohjeita.

Pulmahan on ei ole se sohvan puuttuminen vaan se, että toista ei kiinnosta yhteinen koti!

Ja se on toden totta iso ongelma.

Yksinään ei pysty parisuhdetta tekemään eikä ylläpitämään.

Jos kumppani "ihan sama mulle", niin siinä hyytyy itsekin pikku hiljaa, vaikka miten olisi iso tyttö ja omat rahat.

Tärkeintähän ap olisi nyt miettiä miten mies häntä kohtelee, kuin se kiinnostaako miestä sisustaa sitä kotia ap tahtomalla tavalla. Itselleni on ihan sama vaikka istuttaisiin lattia, jos mies muuten kunnioittaisi.

Vierailija
82/182 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummia nuo vastaukset, joissa sanotaan että osta vaan itse tai muuta. Ihan kuin se olisi sillä selvä! Mutta jos ei itsellä ole kokemusta tilanteesta niin mikäs on huudellessa kylmiä ohjeita.

Pulmahan on ei ole se sohvan puuttuminen vaan se, että toista ei kiinnosta yhteinen koti!

Ja se on toden totta iso ongelma.

Yksinään ei pysty parisuhdetta tekemään eikä ylläpitämään.

Jos kumppani "ihan sama mulle", niin siinä hyytyy itsekin pikku hiljaa, vaikka miten olisi iso tyttö ja omat rahat.

Sisältö on raameja tärkeämpi. Arvostus näkyy, joissain ihan muussa kuin siinä että haluaako mies harrastella jotain kodinsisustamista.

Arvoatuksen puute näkyy juurikin siinä, että ap:n mies ei alennu keskusteluun ap:n kanssa heidän yhteisistä asipistaan, vaan jyrää omatn tahtonsa huomioimatta lainkaan ap:ta. Mies ei kunnipita ap:ta vertaisenaan. Tämä on siis isompi ongelma kuin vain sisustusta koskeva

Silloin ongelma ei ole kodinsisustaminen, johon ap nyt takertuu kun hänellä ei ole sitä kivaa kotia vaan se arvostuksen puute. Joten ap unohtaa nyt ne sohvat yms ja keskityy olennaiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/182 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääääh, siis tää kuulostaa niin tutulta! :D Mun ex-mies oli just samanlainen ein sanoja, kaikki oli ei ihan vaan koska ei. Ei edes perustellut. Ja myös kotiin liittyen. Meillä hiiret juoksenteli keittiön alakaapeissa, mutta mitä siitä, ei me mitään keittiöremonttia silti tehdä :D 

Ja sitte myös toi riiteleminen, saatettiin huutaa pää punaisena jostain, sitten tyyppi lähti ovet paukkuen ja palas kohta muina miehinä kotiin "Joo kävin tuossa naapurin Villen luona ja se lupas tuoda meille tiistaina omenoita, että jos viitit ne mehuksi keitellä. On muuten ilmoja pidellyt." Ja mä siinä silmät pyöreinä ihmettelin miten ei oo moksiskaan, vaikka ongelma ei ratkennut mihinkään :D Ja  kun meni siitä vielä tunteet punaisina jonkun naapurin Villen luo omenoista puhumaan :D

Turhauttava tyyppi.

Vierailija
84/182 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä on tuollainen. Sanoo kaikkeen ei. Hänen täytyy kypsytellä asiaa. Olemme oppineet, että jos hän tuntee, että idea lähtee hänestä niin sitten alkaa tapahtua. Ollaan sitten ohimennen ruvettu puhumaan kuinka "X repsottaa ja on epämukava" ja myöhemmin "oi ku siellä oli alennukset, pitäiskö käydä ihan vaan vilkaseen". Sitten hän sanookin, että ostetaan uusi X. Aikaa vievää toki.

Vierailija
85/182 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on jo henkisesti ja taloudellisesti väkivaltainen ja alistaa ja kontrolloi. Kun yrität erota, saattaa hyvinkin siirtyä fyysiseen väkivaltaan. Eroa varovasti. Ja siirrä rahojadi ja omaisuuttasi vaivihkaa muualle etukäteen. Tuo mies oikeasti saattaa myös tuhota sinulle tärkeää omaisuutta ja siis käydä käsiksi, merkit ovat ilmassa. Googlaile eroa väkivaltaisesta suhteesta ja hanki tietoa myös noista väkivallan eri muodoista, niin silmäsi aukeavat.

Minä näen pikemminkin, että mies on hurahtanut sijoittamiseen ja se menee hieman överiksi. Tuo on ihan tavallista sijoittajapiireissä, että sijoittamisesta innostuu niin, ettei malttaisi käyttää rahaa mihinkään muuhun, jotta sitä jäisi mahdollisimman paljon sijoituksiin. Kuka tahansa, joka ymmärtää rahan aika-arvon, ymmärtää myös sen tuskaisen tosiasian, että nuorella iällä tehdyt hankinnat ovat tavattoman kalliita, kun lasketaan mitä se sama summa sijoitettuna tuottaisi esim. 40 vuoden aikana. 

Siitä olen monen muun kanssa samaa mieltä, että ap ja tämä mies ei kyllä millään muotoa ole yhteensopivat toisillensa. Liian suuri ero siinä, miten suhtautuvat rahaan. Ap on huoleton shoppailija-sisustaja, mies taas ääripihi sijoittaja. Parempi erota hyvän sään aikana ennen kuin mitään viattomia lapsia on sotkettu tähän kuvioon.

Vierailija
86/182 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat seurustella exäni kanssa. Tsemppiä! Itselläni mies parani vaihtamalla.

Vierailija
87/182 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa itsevaltiaalta mieheltä. Ei sun ole pakko olla sen kanssa, jos ei sinulla ole rahankäyttöön mitään sanottavaa. Raha on kuitenkin aika iso riitojen aiheuttaja. Kannattaa tehdä lapset jonkun toisen kuin tuon miehen kanssa.

Vierailija
88/182 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmana on että mies kyllä sijoittaa rahaa hänelle tärkeisiin asioihin surutta- kuten omaan sukellusharrastukseensa tai lastensa harrastuksiin, mikä on ihan ok, mutta sitten ne minulle tärkeät asiat, meidän yhteiset asiat, eivät ole tärkeitä.

AP

Vierailija
89/182 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet jo ihan epätoivoasteella ja tilanne laskee omaa elämänlaatuasi, pelaa upporikasta ja rutiköyhää. Sano miehelle, että nykytilanteen vallitessa, sinä muutat omaan asuntoosi. Sitten voit laittaa sitä miten haluat, eikä sinusta tunnu, että siellä olisi mukana vapaamatkustaja tai joku, joka laittaa kapuloita rattaisiin. Mies joko havahtuu tai ei. 

Erolla uhkailu toimii aina.

Mitään sen tyhmempää ei voi riitatilanteessa sanoa kuin erolla uhkailu. Sellainen tuhoaa suhteen luottamuksen väistämättä. Suhteessa on 5 kaikkein tärkeintä asiaa. 1. Rakkaus. 2. Luottamus. 3 Luottamus. 4. Luottamus. 5. Luottamus.

Luottamuksen kun tuhoaa erolla uhkailemalla, kaikki loputkin seuraavat perästä. Jos uhkaat erolla, olet heittänyt haasteen ilmaan. Haasteeseen harvemmin vastataan sinun toivomallasi tavalla, vaan heitetään sinulle haaste myös, ja yleensä vielä pahempi. Tutustu vaikka joutessasi lähi-idän historiaan, sieltä huomaan vähän isommassa mittakaavassa, mitä haastamalla saat aikaan. Kyllä se lempeä ja sovinnollinen keskustelu paras keino on, vaikka sillä et saisikaan kaikkea haluamaasi, et ainakaan tuhoa kaikkea sitä mitä et haluaisi tuhota.

Vierailija
90/182 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmana on että mies kyllä sijoittaa rahaa hänelle tärkeisiin asioihin surutta- kuten omaan sukellusharrastukseensa tai lastensa harrastuksiin, mikä on ihan ok, mutta sitten ne minulle tärkeät asiat, meidän yhteiset asiat, eivät ole tärkeitä.

AP

Alussa sanoit, että teillä on oikein hyvä suhde yhtä pientä ongelmaa lukuunottomatta, joka liittyi sisustamiseen. Teksteistäsi tulee mielikuva, että suhteenne on kaikkea muuta kuin hyvä, te ette ole tasa-arvoisia ja mies on tunteetön öykkäri. Voitko vielä kertoa, mitkä olivat ne asiat jotka ovat hyvin suhteessanne?

Vierailija
91/182 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe asiassa ongelmaa. Mies osti ap:lta kysymättä yhteisillä rahoilla pesukoneen. Ap ostaa nyt mieheltään kysymättä yhteisillä rahoilla sohvan ja toteaa, että antoi jopa mahdollisuuden vaikuttaa valintaan.

Itse tuppautuisin muina naisina myös sijoistusasuntoon remppailemaan, koska mies ei ilmeisesti ole perillä asioista, kun siskoltakin jouduttiin kysymään mielipidettä ja apua.

Vierailija
92/182 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on lapsia ja ilmeisesti seurustelette? Haluat muuttaa nyt miehen käyttäytymistä ja asuntoa sinun mielesi mukaisiksi. Onko pakko alkaa muokata hänen elämänkuvioitaan, kun voit  tehdä myös johtopäätöksen. Et ehkä ole häntä varten. Tai hän ei ole sinua varten. Tai kumpikaan teistä ei ole toisianne varten?

Vierailija
93/182 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuosta pitemmän päälle mitään tule. Suunnittele ero hyvin ja toteuta se reippaasti kun aika on. Etsi mukava mies, jota kiinnostaa myös yhteinen koti ja sen asiat, eikä vain sijoitusasunnot ja raha.

Vierailija
94/182 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan lasta tee tuon miehen kanssa! Yksin joudut kaiken lapsesta koituvan rahanmenon maksamaan.

Ja edelleenkin kysyn mikä sinua pitää tuossa suhteessa? Ilmeisesti olet työssäkäyvä aikuinen ihminen joten

pärjäisit yksinkin asuen. Muutatte erilleen ja tapailette jos todella haluat tuon itsekkään miehen kanssa

jatkaa.

Vierailija
95/182 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei sinuakaan varmaan kiinnostaisi alkaa sijoittamaan tuhansittain joihinkin hifi vinyylisoittimiin vain sen takia, että tulee yhteiseen kämppään.

Olipa surkea vertaus! Etkö parempaa keksinyt?

Miehesi kuulostaa idiootilta.

Vierailija
96/182 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Siis käyttääkö mies itselleen tärkeisiin asioihin omia vai teidän yhteisiä rahoja? Jos kyse on miehen omista rahoista niin en näe tässä mitään ongelmaa. Jos taas mies käyttää yhteisiä rahojanne henkilökohtaisiin kuluihinsa eikä silti hyväksy samaa sinulta, niin kuviossa ei tietenkään ole mitään järkeä.

Oletteko sopineet selkeästi mitä kuluja yhteisestä kassasta maksetaan ja pitävätkö molemmat osapuolet siitä myös kiinni? Jos vastaus on ei, niin siinä olisi keskustelun paikka. Raha-asiat voi hoitaa niin monella tavalla, mutta jos käytännön asioita ei ole konkreettisesti sovittu niin aivan varmasti menee pieleen. Jos taas toinen osapuoli ei pidä sovitusta kiinni, niin se on tietysti oma ongelmansa.

Vierailija
97/182 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

asiasta oli järkyttävä riita viikonloppuna ja räjähdyksen jälkeen mies leikkii niinkuin kaikki olisi taas ok, vaikkei riidellessä päädytty mihinkään lopputulemaan, huusimme vain ilmoille meitä häiritsevät asiat.

Ketjussa on jo 7 sivua, enkä ole niitä kaikkia lukenut, mutta haluan sanoa ylläolevaan kohtaan, että miehen käytös on mielestäni henkistä väkivaltaa.

Vierailija
98/182 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies osti sen pyykkikoneen, josta siitäkin valehtelit.

Osta sohva ja lopeta ulina.

Kunnon naislapsi.

Vierailija
99/182 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

asiasta oli järkyttävä riita viikonloppuna ja räjähdyksen jälkeen mies leikkii niinkuin kaikki olisi taas ok, vaikkei riidellessä päädytty mihinkään lopputulemaan, huusimme vain ilmoille meitä häiritsevät asiat.

Ketjussa on jo 7 sivua, enkä ole niitä kaikkia lukenut, mutta haluan sanoa ylläolevaan kohtaan, että miehen käytös on mielestäni henkistä väkivaltaa.

Yksinkö se mies riiteli?

Vierailija
100/182 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajako ei sitten käyttänyt mieheen henkistäväkivaltaa huutaessaan?