Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eivätkö naiset huomaa miestensä pettävän?

YstäviäVaan...
24.10.2017 |

Sen olen havainnut, että pääsääntöisesti miehet eivät eroa vaimoistaan edes seksittömissä ja riitaisissa liitoissa, koska saavat seksiä ja lohtua helposti muiltakin naisilta ja samalla pääsevät kodin- ja lastenhoidossa helpommalla, kun vaimot hoitavat suurimman osan vastuista ja paimentavat lisäksi miehiään hoitamaan edes osan huolehdittavista asioista kaupoissa käynnistä, vaatehankinnoista ja -huollosta, tarhassa, koulussa ja harrastuksissa.

Miksi naiset eivät eroa pettäjämiehistään? Vaimothan osaavat pitää koko arjen hyppysissään ja pikemminkin pääsisivät helpommalla eron jälkeen joko niin että mies hoitaa lapsia puoliksi tai niin, että äiti hoitaa edelleen käytännössä kaiken ja lapset olisivat isällään vain esim viikonloppuisin. Eivätkö naiset tajua miestensä pettävän? Jos tajuavat, mutta eivät välitä, niin hehän laiminlyövät silloin itseään? Pelkäävätkö he erota? Ja miksi? Jos he epäilevät miehensä olleen uskoton, eivätkö he saa asiaa selville kysymällä suoria kysymyksiä tai muutoin? Vai onko parempi luottaa vaan eikä leimaantua ns ikäväksi mustasukkaiseksi kyyläksi, vaikka epäilykset olisivat koko ajan mielessä?

Kommentit (277)

Vierailija
121/277 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos viestejä on vain kavereille, niin miksi ei voi näyttää edes vastaanottajalistaa? Ei tietty viestejä lukisi, mutta näkisi viestien olevan vain miehille tai naispuolisille yhteisille ystäville tai muille täysin luotettaville naisille.

Vai meinaatko että sun viestilistasi ei olisi edes vaimon mieleen? Vai mitä "raskauttavaa" viestien pitäisi olla?

Vierailija
122/277 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vaimolle tärkeintä on koti ja lapset, joten seksin haen muualta kunnes nuorimmainen menee eskariin tai kouluun eli on tarpeeksi vanha kestämään eron. Vaimo tuskin huomaa mun tulevan työ-illanistujaisista tyttöystäväni kautta. Työkavereille sanon kiirehtiväni kotiin lasten luo, mutta menen pariksi tunniksi rakkaani luo ennen kuin menen kotiin. Lapset ei noista kärsi, koska ovat kuitenkin menneet nukkumaan jo aiemmin ja vaimoni ei mua sänkyynsä kaipaa, kun mieluummin katsoo telkkaria ja somettaa. Ratkaisu tuntuu sopivan siis kaikille paremmin kuin hyvin, kun kumpikaan ei enää jaksa panostaa tähän suhteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/277 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exällä oli paljon työmatkoja ja jos oli aikainen aamulento, hän sai edeltävän yön lentokenttähotellissa firman piikkiin, kun asumme 2h päässä kentältä. Aloin ihmettelemään, kun aikaisia aamulentoja alkoi olla normaalia enemmän ja tsekkasin lentojen oikeat aikataulut netistä, jolloin selvisi koko vyyhti muutaman tappelun säestämänä. Ero tuli ja onneksi oli vain 1 lapsi. Sinänsä hyvä että ero tuli sitten edes tuon avulla koska itsekin olin pohtinut eroa jo pitkään.

Vierailija
124/277 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vaimolle tärkeintä on koti ja lapset, joten seksin haen muualta kunnes nuorimmainen menee eskariin tai kouluun eli on tarpeeksi vanha kestämään eron. Vaimo tuskin huomaa mun tulevan työ-illanistujaisista tyttöystäväni kautta. Työkavereille sanon kiirehtiväni kotiin lasten luo, mutta menen pariksi tunniksi rakkaani luo ennen kuin menen kotiin. Lapset ei noista kärsi, koska ovat kuitenkin menneet nukkumaan jo aiemmin ja vaimoni ei mua sänkyynsä kaipaa, kun mieluummin katsoo telkkaria ja somettaa. Ratkaisu tuntuu sopivan siis kaikille paremmin kuin hyvin, kun kumpikaan ei enää jaksa panostaa tähän suhteeseen.

Kyllä toi kuvio kaatuu vielä sun niskaan. Oletko valmis luopumaan avioliitosta ja näkemään lapsia vuoroviikoin?

Vierailija
125/277 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverillani eli tyttöystävälleni on kämppä työpaikkamme lähellä, niin lounashetkiä vietetään siellä välillä kahdestaan. Työpäivän jälkeen ehdin kotiin vaimon luo normaaliaikoihin, niin se ei epäile mitään. Eroan, kun nuorimman lapsen tarha saadaan sujumaan kunnolla, just vasta aloitti siellä kuukausi sitten. Nyt on liikaa hässäkkää vielä alkaa tapella lusikoista. Vaimollanikin taitaa olla sutinaa miehekkäältä näyttävän naispuolisen ystävänsä kanssa, jonka kanssa hän viihtyy enemmän kuin minun ja lastemme kanssa, joten ei ole ihme, että meidän heteroseksi ei niin ole maistunut juuri koskaan sillä tavalla kuin tyttöystävälleni. Enää ei haittaa. Elämä on.

Vierailija
126/277 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki miehetkö pettää? Missä vaiheessa se alkaa? Rehellisesti nyt miehet: kertokaa mikä on %-arvionne tietämistänne miehistä, jotka ovat pettäneet ja jos tiedätte mikä oli kipinä aloittaa pettäminen? Ja jos itse olette pettäneet, niin miten vaimosi olisi voinut saada sen tietoonsa?

Toki voi naisetkin vastata, mutta se lienee harvinaisempaa.

-Ap

Vierailija
127/277 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä nähdä puolisosi viestit eri välineistä. Jos hän hyökkää puolustavasti tai syyttää sua mustasukkaisuudesta ja jopa kieltäytyy, hänellä on salattavaa. Jos hänellä ei ole mitään salattavaa, hän haluaa keskustella asiasta kanssasi rauhassa, että mistä nyt kiikastaa, ja hän näyttää pyytämäsi asiat hänelle.

Ei hän sua jätä, jos silloin tällöin osoitat mustasukkaisuutta. Rohkeasti vaan kortit pöytään!

Tiedätkö, mitä tapahtuisi, jos näyttäisin miehelleni sähköpostini ja kännykkäni viestit? Saisin potkut. Onko sinulle ollenkaan tuttu sellainen ajatus, että työlaitteiden pitää olla suojattuja eikä kenelläkään muulla saa olla pääsyä viesteihin, sähköposteihin ja tiedostoihin.

Mutta ihan ilman potkujakin suhteemme olisi vakavassa kriisissä, jos mies ehdottaisi jotain tuollaista. Silloin hän ei olisi enää se ihminen, johon rakastuin vaan hänen olisi pitänyt jotenkin sairastua henkisesti.

Vierailija
128/277 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos viestejä on vain kavereille, niin miksi ei voi näyttää edes vastaanottajalistaa? Ei tietty viestejä lukisi, mutta näkisi viestien olevan vain miehille tai naispuolisille yhteisille ystäville tai muille täysin luotettaville naisille.

Vai meinaatko että sun viestilistasi ei olisi edes vaimon mieleen? Vai mitä "raskauttavaa" viestien pitäisi olla?

Siis oikeasti, eikö täällä ole ihmisillä työpuhelimia? Mitä varten niiden vastaanottajalistat pitäisi esitellä puolisolle?

Vierailija
129/277 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä toi kuvio kaatuu vielä sun niskaan. Oletko valmis luopumaan avioliitosta ja näkemään lapsia vuoroviikoin?

Uskotko oikeasti noita juttuja? :-DDD

Vierailija
130/277 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran meinasin jäädä kiinni. Kortsun pakkausmuovi oli tarttunut mun vaatteisiin ja irtosi illalla vaatteita riisuessa. Vaimo oli onneksi selkä minuun päin. Muuten ole onnistunut salaamaan kaikki suhteeni. On työromanssia ja ex muijia jne.

Järkyttävää lukea kuinka tunnevaurioiset ihmiset retostelevat omalla rikkinäisellä psyykellään ja luulevat olevansa suuriakin sankareita.

Hei haloo, 1-2 ihmistä trollaa sydämensä kyllyydestä. Et kai ota noita tosissasi?

Vierailija
131/277 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeasti, eikö täällä ole ihmisillä työpuhelimia? Mitä varten niiden vastaanottajalistat pitäisi esitellä puolisolle?

En mä ainakaan duunimeilissäni flirttaile eli siellä ei mitään nähtävää olisikaan. Ja työnantaja ei valvo muita kännykkään ladattuja viestisovelluksia. Mä chättään salarakkaani kaa messengerissä, mut sieltäkin poistan viestiketjua jatkuvasti, joten vain huonolla tuurilla nimilistassa edes näkyisi hänen nimeään vaikka vaimo pyytäisi näkemään. Eli turhaan pyytää.

Vierailija
132/277 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen mieheni pettävän, en tiedä.

Vierailija
133/277 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki miehetkö pettää? Missä vaiheessa se alkaa? Rehellisesti nyt miehet: kertokaa mikä on %-arvionne tietämistänne miehistä, jotka ovat pettäneet ja jos tiedätte mikä oli kipinä aloittaa pettäminen? Ja jos itse olette pettäneet, niin miten vaimosi olisi voinut saada sen tietoonsa?

-Ap

Nainen: muuten kunnollinen mies pihtasi seksiä vuosia, joten hain sen muualta. Sama tilanne ystävättärellä. Minusta tässä ei ole muuta eroa sukupuolten välillä kuin se, että naiset jäävät harvemmin kiinni.

Vierailija
134/277 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihan varma, että itse huomaisit? Ihan 100% varma?

Vierailija
135/277 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huomasin, ihan heti. Mutta meillä kävi niin, että mieheni ihastui toiseen naiseen, kun olimme olleet ihan hyvässä suhteessa melkein 20 vuotta. Hän ei siis lähtenyt suunnitelmallisesti hakemaan salasuhdetta vaan löysi itsensä sellaisesta - eikä siis ollut mitenkään varautunut salailemiseen, selittämiseen, tekosyiden keksimiseen tms. Muutos miehessä oli niin iso, että sen olisi nähnyt sokeakin otsallaan.

En tosin sanonut asiasta heti. Halusin nähdä, mitä tapahtuu, onko kyseessä hetken hurahdus vai venyykö pitemmäksi. Kun näytti, että venyy, mietin mitä haluan omalla elämälläni tehdä - siinä meni useapia kuukausia, joiden aikana muutamat tuttavat jo miettivät, pitäisikö mulle kertoa. Eivät kertoneet, eikä siis ollut tarviskaan.

Tulin lopulta siihen tulokseen, että haluan jatkaa elämääni ilman miestäni. Kun olin tämän päätöksen tehnyt, kerroin hänelle, että tiedän mitä hänellä on menossa. Erosimme kutakuinkin sovussa, enkä ole katunut päätöstäni hetkeäkään. Eksälläkin menee ilmeisesti ihan mukavasti uuden puolisonsa kanssa.

Vierailija
136/277 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmikymppisenä luulin, ettei kukaan "normaali kunnon ihminen" petä. Nyt melkein nelikymppisenä arvioisin tilastojen olevan jopa alakanttiin, kun sekä itse olen ollut 4 varatun miehen kanssa ja kuullut sekä heidän muista pettämisreissuistaan (kavereita kun ollaan edelleen) ja kun olen jutellut muille kavereilleni omistani ja heidän jutuistaan. Suurinpiirtein kaikki pettää viimeistään 45-vuotiaana, jos avioliitto on ylipäänsä sinne asti kestänyt. Eikä kukaan mun tietämistä ole jäänyt kiinni.

Vierailija
137/277 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet aloittaa pettämisen aiemmin kuin naiset. Miehet pettää ennen avioliittoakin ja kun vaimo on raskaana, naiset aloittaa pettämisen päästyään töihin takaisin kotivuosien jälkeen. Ja vain rumat harvemmin pettää, hyvännäköisillä käy flaksi helpommin niin työpaikoilla kuin baareissakin. Eikä pettämisestä jää kiinni kuin typerät ja jotkut yli-innokkaat ensikertalaiset.

Vierailija
138/277 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Nainen: muuten kunnollinen mies pihtasi seksiä vuosia, joten hain sen muualta. Sama tilanne ystävättärellä. Minusta tässä ei ole muuta eroa sukupuolten välillä kuin se, että naiset jäävät harvemmin kiinni.

Heitetään ilmaan joku 50%. Mitä mieltä olette? Omista suhteistani on kyllä suurin osa naisista jäänyt kiinni pettämisestä. Ei suoraan, eikä kaikki ole myöntäneet, mutta osa on ollut ilmiselviä tapauksia ja osa paljastunut kaverin kertoessa suhteen jälkeen nolona että pani eukkoa. Itse olen kerran pettänyt kostoksi takaisin exää joka kehui minulle pettäneensä. Petin niin että jäin tahallani kiinni itse tilantessa vieraan naisen kanssa. Nykyinenkin petti suhteen alussa. En itse ole pettäjä luonne. Minulla ei olisi ongelmaa pettää niin halutessani, en vain halua koska olen kokenut sen itse monta kertaa. Ihan menee vatsa sekaisin kun muistelee näitä.

Vierailija
139/277 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, huomaisinko. En lue miehen puhelimesta tai tietsikalta viestejä eikä hän minun. Aina on mahdollisuus pettää jos haluaa. Me on oltu naimisissa yli 30 v ja luotetaan toisiimme. Mulla ainakin romahtaisi koko elämä jos mies pettäisi. En ole edes suudellut toista miestä avioliiton aikana.

Vierailija
140/277 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies: jos ei ole ollut seksiä vaimon kanssa 3kk, 30% pettää. Jos ei puoleen vuoteen, puolet pettää. Jos ei vuoteen, jokainen mies pettää. Ja silti miehet yrittää vongata seksiä vaimoltaan, jos ylipäänsä yrittävät pysyä avioliitossa. Jos vonkauskin loppuu, miehellä on jo avioeropaperit valmiina odottamassa.

Naisilla varmaan vähän pidempi sietokyky.