Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nuo LUMO-asunnot sitten oikeasti niin kauheita kuin väitetään?

Vierailija
24.10.2017 |

Tuntuu olevan pelkästään negatiivista juttua liikkeellä. Muutto mielessä ja mietin vaihtoehtoja joista LUMO yksi, mutta epäilyttää kun on lukenu juttuja.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu

Vierailija
62/71 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta puoli vuotta asunut, joten en osaa sanoa vielä mitään. Tarkoitus vielä puoli vuotta asua, ja sitten muuttaa isompaan. En varmaankaan Lumon kautta, sillä hinnat ovat turhan korkeita. Toivottavasti en joudu maksamaan mitään poismuuton yhteydessä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumon uudiskohde Espoossa on ainakin ollut hyvä. Tosin kyllä tästä saa maksaakin. Naapureista ei kuulu mitään, lieneekö sitten hyvä äänieristys.

Vierailija
64/71 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytävät koirankopeista 800e ja vuokra nousee joka vuosi. Lumolla voi asua vain sellainen varakas, jolla on paksut villasukat ja kesäasunto, josta voi itse pitää huolta ja viettää siellä laatuajan. Hinnoissa on ilmaa, asiakaspalvelun taso heikko, isännöinti vitsi, teettävät tyhjästä laskuja pois muuttaville. Näistä on nostettu oikeusjuttujakin, Ilta-Sanomat kertoo. Jokavuotinen vuokrakorotus on varma vaikka asunnoille ei tehdä mitään ennen kuin asukas aina vaihtuu. Markkinoilla on paljon parempaa tarjolla, ei kannata suostua riistettäväksi.

Vierailija
65/71 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lumolta kaksi kokemusta. Ensimmäinen asunto oli aivan hirveä, rappu täynnä epämääräistä porukkaa. Kämppä oli kylmä. Toinen kokemusta 2020 rakennetusta talosta, jossa olen asunut nyt kaksi vuotta. Talo on siisti ja asunto lämmin. En kyllä muuttaisi kuin Lumon uusiin asuntoihin.

Tuo johtuu siitä että uusia asuntoja pidetään 2v lämpimänä jotta rakennuskosteus poistuu. Sen jälkeen aktiivisuudesta riippuen aletaan hakea normaali lämpöjä.

Vierailija
66/71 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemuksen mukaan Lumolla asuu pääasiassa ihan tavallista harmitonta porukkaa.

Joskus tulee yksittäisiä tapauksia mutta nekään ei jaksa reuhkata kun ei ole kaveriporukkaa naapurissa.

Toki jokaisella yhtiöllä pääsee joihinkin asuntoihin kertymään ikävempää porukkaa, mutta ne näkee pääasiassa jo hintalapusta.

Vierailija
67/71 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä katsomassa sitä asuntoa ja taloa ja talon  ympäristöä eri aikoihin.

Kävin katsomassa yhtä uudessa talossa olevaa asuntoa keskellä päivää. Hyvä kämppä oli. Mutta ikkunan kun avasi, kuului jumputusta jostain asunnosta/naapurista. Pihalla oli keskellä päivää vähän sellaista laitapuolen kulkijan näköistä porukkaa tupakalla ja olivat asunnon asukkeja. Ilman vakuutta oli nuo asunnot. En ottanut sen perusteella, minkä kuvan sai talonasukkaista. Ehdin nähdä useita heitä siinä, kun varastoakin käytiin katsomassa.

Vierailija
68/71 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihmetellyt avoimen ylenkatseellista suhtautumista asukkaisiin erilaisissa yhteydenotoissa. Asia muotoillaan jotenkin niin kuin pahatapaiselle lapselle oltaisiin puhumassa. Kaiken huippu oli se, kun joku oli ollut haistavinaan yrttisavukkeen hajua rappukäytävässä, minkä jälkeen isännöitsijältä tipahti joka kotiin ukaasi, että se polttelu loppuu heti paikalla tai "kierrämme tarkastamassa asunnot viranomaisen kanssa". Siinä vaiheessa meinasi pinna napsahtaa lopullisesti ja oli hyvä, etten tarttunut saman tien puhelimeen. Siis onhan se nyt törkeyden huippu, että jokaista asukasta kohdellaan tuolla tavalla niin kuin rikollista vain sen takia, että yksi asukas on (oletettavasti) tehnyt jotain. Tuli tunne, että ollaan jossain nuorisokodissa, jossa työntekijät simputtavat kaikki asukkaat sen takia, että jostain oli löytynyt tupakan natsa. Minä tuottoja takovana kasvottomana massana ne meitä asukkaita oikein pitävät?

Ja kyllä, vuosikaudesta toiseen saat odottaa, että asumisen laatu kohenee, mutta mitään muuta ei tapahdu kuin että vuokrat nousevat. Näissäkin tämän talon asunnoissa on väliovettomat ulko-ovet, jotka ovat niin Aatamin aikaiset, että tuntuu kuin olisivat pelkkiä pahvikennosta tehtyjä sisäovia. Tavallinen kävely rapussa kuuluu suoraan asuntoon jo ennen kuin kulkija on ehtinyt omaan kerrokseen, ja asunnossa vasta on hiljaa oltavakin, ettei jokainen rykäisy tai pieru ole heti naapurien tiedossa. Rappuun kuuluu, kun käyt vessassa tai suihkussa, kun laitat ruokaa, puhut hiljaa puhelimessa, jne.

En malta odottaa, että pääsen pois tästä törkeästi ylihinnoitellusta loukusta. Elämäni on lyhentynyt varmaan vuodella pelkästä stressistä, jota täällä asuminen on aiheuttanut.

Vierailija
69/71 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole valittamista. Kahdessa olen asunut. Ihan siistejä taloja. Molempiin asuntoihin sain Lumolta laminaattilattiat, seinämaalit ja tapetitkin.

Vierailija
70/71 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvissa näyttää ainakin ihan perus ok asunnoilta. Vuokrat on Lumolla korkeita kylläkin.

Vierailija
71/71 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en suosittele