Onko nuo LUMO-asunnot sitten oikeasti niin kauheita kuin väitetään?
Tuntuu olevan pelkästään negatiivista juttua liikkeellä. Muutto mielessä ja mietin vaihtoehtoja joista LUMO yksi, mutta epäilyttää kun on lukenu juttuja.
Kommentit (71)
Osta oma kerrostalo- osake. Ei tarvitse ulkopuoliselle vuokraa maksaa. Asunto ei koskaan sinun. Rahat menevät taivaantuuliin.
Terveisin
Asunto- osakkeen omistaja ja velaton koti
Vierailija60 kirjoitti:
Tuusulan Hyrylä lumo asunnossa painonnostaja, joka häiriköi koko päivän, joskus puoleen yöhön. Tätä kestänyt monta kuukautta. Paska homma. Vuosien varrelta hyviä kokemuksia vvo asunnoista. Täällä Tuusulassa vaan tuntuu tuo sivistys kulkevan jäljessä.
Missä Tuusulassa on lumon kämppiä. Tuusulassa harva asuu vuokralla, kun asunnon voi itsekin ostaa suht edukkaasti, jos ei uutta halua. Sen takia vuokrataloissa asuu ongelmatapaukset.
Terveisiä vaan Lumolle kirjoitti:
Meidänkin talossa on älytekniikalla hoituva lämpötila. Edellisen omistajan aikaan sen saivat kyllä hyvin toimimaan, ja jos vaikka syksyllä oli viileämpää, huoltoyhtiö kävi pyydettäessä korjaamaan tilanteen. Oli talvellakin normaalilämpö ja patteria säätämällä sai oman kotinsa halutessaan vielä lämpimäksikin.
No, sitten talo siirtyi Lumolle ja asunnon lämpötila putosi juuri siihen lailliseen minimiin. Ihan avoimesti on sanottu, että Lumon valinta on pitää asunnot viileinä. Eli teknistä vikaa ei ole.
Aion muuttaa muualle.
Mun pitää varmaan muuttaa Lumolla. Asunnot yleensä on ihan liian lämpimiä.
Vierailija kirjoitti:
Osta oma kerrostalo- osake. Ei tarvitse ulkopuoliselle vuokraa maksaa. Asunto ei koskaan sinun. Rahat menevät taivaantuuliin.
Terveisin
Asunto- osakkeen omistaja ja velaton koti
Juu ja kiva olisi nykymarkkinatilanteessa sitä myydä, kun edessä muutto muualle päin. Liikkuvalle ihmiselle asunnon ostaminen ei oo viisas valinta. Eri asia, jos jumii koko elämänsä samassa kaupungissa.
Hirveet hinnat. Kaveri maksaa 900e huonomaineisen lähiön lähes 40v vanhasta kaksiosta jossa keittiö alkuperäiskunnossa.
Näillä sairailla riistovuokrilla pitäisi olla edes lämmintä asunnossa. Kylmä on. Todella masentavaa, että aamuisin herää kylmyyteen. Alkaa jo vaikuttamaan terveyteen jatkuva paleleminen. Samoja kokemuksia kuin edellisillä kirjoittajilla myöskin huollosta ja korjauksista. Mitään ei tapahdu, eikä sähköposteihin vastata.
EI ollut valittamista niinä kuutena vuotena kun Lumon kämpässä asuin. Asunto oli kallis, mutta uusi. Johtuni siitä. Nykyisestä Satonkaan kämpästä ei ole valittamista. Sattunut ilmeisesti hyvät kohdalle.
Lumolta kaksi kokemusta. Ensimmäinen asunto oli aivan hirveä, rappu täynnä epämääräistä porukkaa. Kämppä oli kylmä. Toinen kokemusta 2020 rakennetusta talosta, jossa olen asunut nyt kaksi vuotta. Talo on siisti ja asunto lämmin. En kyllä muuttaisi kuin Lumon uusiin asuntoihin.
Samaa kuin muilla täällä. Vanhat kämpät kauheita, uudet hyviä mutta kalliita. Ihme kyllä ei ole ollut lämmön kanssa koskaan ongelmia.
EI niin huonoja kokemuksia kuin monilla tuntuu olevan. Ainoastaan huollon saaminen on vähän hidasta.
Vierailija kirjoitti:
No itse asun Lumon (eli on sama kun Vvo) talossa, ja olen ollut tyytyväinen. asunnon vuokra on tosin aika korkea, ja viime vuonna on tullut korotus, mutta niin käsittääkseni muissakin vuokra-asuntoyhtiöissä usein. Asunnot remontoidaan yleensä edellisten asukkaiden muuttaesssa, mikäli on tarvis. Itse asun uudiskohteessa, että todella siistiä vielä ainakin. Mulla on laminaattilattiat ja kiinteänä varusteena keittiössä tiskikone. Parveke on lasitettu ja pinnat siistejä, kaapistot uusia vielä. Mun mielestä ainakin Lumo on ollut ihan kelpo vuokranantaja, joskin aika kallis.
Oletkohan tyytyväinen vielä silloinkin, kun et saa vakuutta takaisin siksi, että sinun jälkeen se asunto pitää remontoida, vaikkei olisi mitään muuta kuin normaalia kulumaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse asun Lumon (eli on sama kun Vvo) talossa, ja olen ollut tyytyväinen. asunnon vuokra on tosin aika korkea, ja viime vuonna on tullut korotus, mutta niin käsittääkseni muissakin vuokra-asuntoyhtiöissä usein. Asunnot remontoidaan yleensä edellisten asukkaiden muuttaesssa, mikäli on tarvis. Itse asun uudiskohteessa, että todella siistiä vielä ainakin. Mulla on laminaattilattiat ja kiinteänä varusteena keittiössä tiskikone. Parveke on lasitettu ja pinnat siistejä, kaapistot uusia vielä. Mun mielestä ainakin Lumo on ollut ihan kelpo vuokranantaja, joskin aika kallis.
Oletkohan tyytyväinen vielä silloinkin, kun et saa vakuutta takaisin siksi, että sinun jälkeen se asunto pitää remontoida, vaikkei olisi mitään muuta kuin normaalia kulumaa?
Vakuutta? Itse asuin Lumolla muutaman vuoden, mitään takuutta koskaan maksanut, eikä sitä pyydetty. Siivosin kämpän todella hyvin, ja otin tarkat kuvat joka nurkasta. Kaikki meni ok.
Täällä kirjoittavat vain ne, joilla on negatiivisia kokemuksia. Näin saa kuvan, että kaikki Lumon kämpät olisi huonoja. Omasta kokemuksesta näin ei ole.
Asuin ensin avioeron jälkeen Saton asunnossa 7 vuotta, kaikki toimi hyvin. Nyt asunut 6 vuotta Lumon 2016 valmistuneessa talossa. Kaikki mennyt hyvin, naapureina on ties minkälaista porukkaa, mutta talo on hyvin äänieristetty, eikä varsinaisia häiriöitä ole muutenkaan ollut. Lämpöä on riittänyt ihan normaalisti talvisin. Aivan liian kallis tämä kolmio on nykyään, etsinkin uutta asuntoa, mutta vain hinnan takia. Muuten olen tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Siis pitääkö tuo juttu paikkansa, että kämpät on kylmiä?
Ei aina. Mulla edellinen Lumon asunto oli kylmä, nykyinen ei. Edellinen oli rakennettu 2021 ja tää toinen 2023. Edellisessä oli isot ikkunat ja koko asunnossa oli vedon tunnetta ja kylmää, vaikka rappukäytävässä oli lämmin. Eli kyllä mä vähän rakennuttajaa myös osoittaisin sormella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakuutta? Itse asuin Lumolla muutaman vuoden, mitään takuutta koskaan maksanut, eikä sitä pyydetty. Siivosin kämpän todella hyvin, ja otin tarkat kuvat joka nurkasta. Kaikki meni ok.
En myöskään maksanut mitään vakuutta ja lopputarkastuksessa ei tullut mitään huomautettavaa.
Mulla on hyviä kokemuksia. Vikailmoitukset hoidetaan heti, isännöitsijä vastaa viesteihin, talot hiljaisia eikä häiriöitä. Häiriöihin suhtaudutaan myös vakavasti eli jos tulisi jotain niin soitetaan vartiointiin. Tämä tuntuu karkoittavan ne häiriköt pois.
Runoratsunkatu Espoossa on ollut yllättävän hyvä talo asua. Olen asunut siinä alusta asti, ongelmia on ollut vain kerran yhden samassa kerroksessa asuvan kanssa. Tämäkin sai häädön. Tässäkin talossa on 24/7 vartiointi. Äärieristys hyvä. Ainoa valittaminen on hinta, mutta sekin suht' samaa tasoa kuin alueen muissakin kolmioissa.
Ei pahemmin valittamista, vähän lisää asiakaspalvelua, niin hyvä tulee.
Asuin 5 vuotta Lumon kämpässä, ei mitään muuta valittamista kuin jatkuvasti nouseva kohtuuton vuokra. Asuisin varmaan vieläkin jos ei olisi vuokra noussut järjettömälle tasolle.
Asumistukijärjestelmä pitää kiireesti lakkauttaa, koska Lumon liiketoiminnan kasvu perustuu pitkälti siihen.