Millainen paikka asua on Helsingin Viikki?
Kommentit (57)
Mistä päin? Esim. Latokartano ja varsinkin Eko-Viikki oikein hyvää, luonnonläheistä seutua jolla asuu paljon lapsiperheitä. Ja ihmisten koulutustaso oli varsin korkea kun jossain oli tilastoitu kaupunginosittain.
Sitten taas se Lahden motarin toisella puolella oleva vanhempi Viikin osa on enemmän peruslähiö, ei missään nimessä huonokaan mutta ehkä vähän ankeampi betonikuutiolähiö.
Koulussa on kuulemma paha kiusaamisongelma.
Vierailija kirjoitti:
Mistä päin? Esim. Latokartano ja varsinkin Eko-Viikki oikein hyvää, luonnonläheistä seutua jolla asuu paljon lapsiperheitä. Ja ihmisten koulutustaso oli varsin korkea kun jossain oli tilastoitu kaupunginosittain.
Sitten taas se Lahden motarin toisella puolella oleva vanhempi Viikin osa on enemmän peruslähiö, ei missään nimessä huonokaan mutta ehkä vähän ankeampi betonikuutiolähiö.
Jos Viikinmäkeä tarkoitat, niin se on uudempi alue, kuin Viikki/Latokartano.
Vierailija kirjoitti:
Koulussa on kuulemma paha kiusaamisongelma.
Missä niistä?
En asu Viikissä, mutta lähistöllä, ja alueella tulee liikuttua usein. Muuttaisin itsekin alueelle, jos olisi varaa tai saisi kivan asumisoikeusasunnon: hyvät ulkoilumahdollisuudet, Prisma ja muut kaupat lähellä, suht rauhallinen alue, ellei asu ihan motarin vieressä. Miinusta suht hitaasta bussiyhteydestä keskustaan,varsinkin ruuhka-aikaan. Kouluista ja päiväkodeista ei ole tietoa millaisia ovat. Lapsiperheitä kuitenkin paljon alueella.
Viikin pelto on liian täyteen rakennettu. En tykkää.
En viihtynyt ollenkaan. Liikaa lapsiperheitä ja huonot palvelut
Vierailija kirjoitti:
Maakaari oli kadunnimi.
Ap
Peltoa. Joidenkin asuntojen paikalla ollut ennen hautausmaa. Bussimatka kestää min 40 min. ja niitä menee aika harvoin.
Eko-Viikki? Ei swiddu mikä se on olevinaan? BUAAHAHAHA
Kuka haluaa ostaa ruokansa aina Prismasta??
Asuntotarjous? Eli joku kunnallinen tukikämppä? Mikäs muukaan...
Kävin siellä lukion, kivaa aluetta. Hyvät ulkoilumaastot.
Viikki on junttialuetta siellä asuu paljon junantuomia.
Sopii näille Oulusta ja Iisalamelta muuttaneille, jotka ei oikeasti kestä kaupunkielämää.
Kunnon junttilähiö. Mene sinne kylän keskukseen eli Prismaan käymään ja katso minkänäköisiä muut asiakkaat ovat. Kantakaupunkiin on matkaa joitakin kilometrejä mutta henkisesti valovuosi.
Vierailija kirjoitti:
Viikin pelto on liian täyteen rakennettu. En tykkää.
Itse taas tykkään siitä, että täällä on rakennettu teiden reunat täyteen, mutta jätetty paljon peltoja ja metsää siihen keskelle vapaaksi. Mulla on 2 koiraa ja todella hyvät maastot niitä ulkoiluttaa.
Vierailija kirjoitti:
En viihtynyt ollenkaan. Liikaa lapsiperheitä ja huonot palvelut
Joo ei ole kaikkien paikka. Tosiaan enemmistö on lapsiperheitä, ja täällä ei ole kauheasti palveluita. Itse olen lapseton sinkku, mutta mulle on tärkeintä luonnonläheisyys ja koiralenkkimaastot, ja mulle siis aivan loistava alue. Palveluita en autoilevana kaipaa kovin läheltä.
Yksi juttu myös, että jos ei kulje omalla autolla, ei välttämättä ole paras mahdollinen asuinpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maakaari oli kadunnimi.
Ap
Maakaari on jees. Asun itse aika lähellä, Norkkokujalla rivitalossa. Erittäin mukavaa ja rauhallista seutua. Siinä Maakaaren tienoilla on muuten lähellä opiskelija-asuntoja ja tutkijahotelli (ei sellainen hotelli mistä vuokrataan yöksi huone vaan sellainen jossa vierailevat tutkijat voi asua pidemmän aikaa) mutta itse en ole ainakaan huomannut koskaan niiden tuottavan mitään häiriötä kun siellä päin olen kulkenut.
Täällä on muuten myös paljon joidenkin mielestä kammottavia maahanmuuttajia, joten rajat kiinni ihmisten ei kannata vaivautua. Ikinä eivät ole mitenkään ainakaan itseäni häirinneet, ja mitä olen asiasta jutellut ihmisten kanssa ei muitakaan. Aina pilkataan että saisipa viherpiiperöt mamuja omille kotinurkilleen, ja täällä näin on, että on paljon viherpiiperöä ja myös mamuja. Hyvin tullaan toimeen.
Up.