Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen paikka asua on Helsingin Viikki?

Vierailija
24.10.2017 |

Saatiin asuntotarjous tuolta. Millaista seutua?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
2/57 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päin? Esim. Latokartano ja varsinkin Eko-Viikki oikein hyvää, luonnonläheistä seutua jolla asuu paljon lapsiperheitä. Ja ihmisten koulutustaso oli varsin korkea kun jossain oli tilastoitu kaupunginosittain. 

Sitten taas se Lahden motarin toisella puolella oleva vanhempi Viikin osa on enemmän peruslähiö, ei missään nimessä huonokaan mutta ehkä vähän ankeampi betonikuutiolähiö. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa on kuulemma paha kiusaamisongelma.

Vierailija
4/57 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä päin? Esim. Latokartano ja varsinkin Eko-Viikki oikein hyvää, luonnonläheistä seutua jolla asuu paljon lapsiperheitä. Ja ihmisten koulutustaso oli varsin korkea kun jossain oli tilastoitu kaupunginosittain. 

Sitten taas se Lahden motarin toisella puolella oleva vanhempi Viikin osa on enemmän peruslähiö, ei missään nimessä huonokaan mutta ehkä vähän ankeampi betonikuutiolähiö. 

Jos Viikinmäkeä tarkoitat, niin se on uudempi alue, kuin Viikki/Latokartano. 

Vierailija
5/57 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulussa on kuulemma paha kiusaamisongelma.

Missä niistä?

Vierailija
6/57 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu Viikissä, mutta lähistöllä, ja alueella tulee liikuttua usein. Muuttaisin itsekin alueelle, jos olisi varaa tai saisi kivan asumisoikeusasunnon: hyvät ulkoilumahdollisuudet, Prisma ja muut kaupat lähellä, suht rauhallinen alue, ellei asu ihan motarin vieressä. Miinusta suht hitaasta bussiyhteydestä keskustaan,varsinkin ruuhka-aikaan. Kouluista ja päiväkodeista ei ole tietoa millaisia ovat. Lapsiperheitä kuitenkin paljon alueella.

Vierailija
7/57 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikin pelto on liian täyteen rakennettu. En tykkää.

Vierailija
8/57 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viihtynyt ollenkaan. Liikaa lapsiperheitä ja huonot palvelut

Vierailija
9/57 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maakaari oli kadunnimi.

Ap

Vierailija
10/57 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peltoa. Joidenkin asuntojen paikalla ollut ennen hautausmaa. Bussimatka kestää min 40 min. ja niitä menee aika harvoin.

Vierailija
11/57 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eko-Viikki? Ei swiddu mikä se on olevinaan? BUAAHAHAHA

Vierailija
12/57 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa ostaa ruokansa aina Prismasta??

Vierailija
13/57 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntotarjous? Eli joku kunnallinen tukikämppä? Mikäs muukaan...

Vierailija
14/57 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin siellä lukion, kivaa aluetta. Hyvät ulkoilumaastot.

Vierailija
15/57 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikki on junttialuetta siellä asuu paljon junantuomia.

Vierailija
16/57 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii näille Oulusta ja Iisalamelta muuttaneille, jotka ei oikeasti kestä kaupunkielämää.

Vierailija
17/57 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon junttilähiö. Mene sinne kylän keskukseen eli Prismaan käymään ja katso minkänäköisiä muut asiakkaat ovat. Kantakaupunkiin on matkaa joitakin kilometrejä mutta henkisesti valovuosi.

Vierailija
18/57 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikin pelto on liian täyteen rakennettu. En tykkää.

Itse taas tykkään siitä, että täällä on rakennettu teiden reunat täyteen, mutta jätetty paljon peltoja ja metsää siihen keskelle vapaaksi. Mulla on 2 koiraa ja todella hyvät maastot niitä ulkoiluttaa. 

Vierailija
19/57 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En viihtynyt ollenkaan. Liikaa lapsiperheitä ja huonot palvelut

Joo ei ole kaikkien paikka. Tosiaan enemmistö on lapsiperheitä, ja täällä ei ole kauheasti palveluita. Itse olen lapseton sinkku, mutta mulle on tärkeintä luonnonläheisyys ja koiralenkkimaastot, ja mulle siis aivan loistava alue. Palveluita en autoilevana kaipaa kovin läheltä.

Yksi juttu myös, että jos ei kulje omalla autolla, ei välttämättä ole paras mahdollinen asuinpaikka. 

Vierailija
20/57 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maakaari oli kadunnimi.

Ap

Maakaari on jees. Asun itse aika lähellä, Norkkokujalla rivitalossa. Erittäin mukavaa ja rauhallista seutua. Siinä Maakaaren tienoilla on muuten lähellä opiskelija-asuntoja ja tutkijahotelli (ei sellainen hotelli mistä vuokrataan yöksi huone vaan sellainen jossa vierailevat tutkijat voi asua pidemmän aikaa) mutta itse en ole ainakaan huomannut koskaan niiden tuottavan mitään häiriötä kun siellä päin olen kulkenut.

Täällä on muuten myös paljon joidenkin mielestä kammottavia maahanmuuttajia, joten rajat kiinni ihmisten ei kannata vaivautua. Ikinä eivät ole mitenkään ainakaan itseäni häirinneet, ja mitä olen asiasta jutellut ihmisten kanssa ei muitakaan. Aina pilkataan että saisipa viherpiiperöt mamuja omille kotinurkilleen, ja täällä näin on, että on paljon viherpiiperöä ja myös mamuja. Hyvin tullaan toimeen.