Mikä on pienin tuppukylä missä olet asunut
Kommentit (384)
Hollolassa asuin 19-v asti. En enää ikinä muuttaisi takaisin.
Iisalmi. Karmea kylä.
Jos Ponsse ja Olvi menis nurin, niin ei jäis mitään muuta ku mettää.
Ja Ponsse ei edes ole Iidenissä vaan vieremällä...
En tiedä miten peukutus oli tarkoitus, joten annoin yläpeukut niille, joissa olen itse asunut tai tiedän hyvin pieneksi. Yhdessä asui exäni.
Raahelainen kirjoitti:
Raahe. Mistään ei löydä yhtä uteliaita ja juoruilevia ihmisiä kuin raahesta, muut tietää sun asiat paremmin ku sinä ite. Pääsin pois, koskaan en mene takaisin asumaan, kyläileen voi käydä sukulaisilla.
Löytyy, Mynämäki! Täysin kuollut Tuppukylä jossa toiset tietää paremmin sun asiat kuin sinä itse!
Kuluntalahti, asun vieläkin täällä. Ihana paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mänttä!
Lähelle osuu -Kolho
Vedän vielä överimmäksi -Ylä-Kolkki.
Vierailija kirjoitti:
Eräjärvi! Muuten aivan mahtava paikka asua esim kaunis paikka ym, mutta ihmiset täällä on tosi sisäänlämpiäviä (ja uteliaita/ihmisten asiat siellä tuntee kaikki) ja täällä on yksi perhe jotka tyyliin luulee omistavansa koko kylän
Samaa olen kuullut. Alkaakohan tämän kyseisen perheen sukunimi kenties k-kirjaimella?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten peukutus oli tarkoitus, joten annoin yläpeukut niille, joissa olen itse asunut tai tiedän hyvin pieneksi. Yhdessä asui exäni.
Miksi kuvittelet peukutuksilla olevan jonkilainen tarkoitus jokaisessa ketjussa?
Sairasta, että joku edes selaa kymmenen sivua kaupunkeja ja kyliä läpi ja klikkailee ylös/alas. Teillä on selvästi liikaa aikaa.
Jämsänkoski. Tehdas jyllää yötä päivää ja aiheutti mystisiä sähkökatkoja vähän väliä koko kylälle?! Joka puolella tuijottettiin; kaupassa, baarissa, uimahallissa. Töllötettiin vaan eikä puhuttu mitään 😂 ihan pimee paikka.
Kuoreveden Halli (nyk.Jämsän)
Muutin pois vuonna 2013. Ajattein muuttaa sinne takaisin nyt eläkkeellä, mutta kun kävin siellä talvella pimeän aikaa ja kun kylän ainoa kauppa oli kiinni, luovuin ajatuksesta. Ajaessani takaisin Suomalaiseen isoon kaupunkiin tuli kyllä pohdittua onnellisuuden käsitettä.
Pyhäjärvi, Pohjois-Pohjaanmaalla. En enää ikinä muuta sinne.
Lieto. Pikku kunta Turun kupeessa eli Turun nukkumalähiö. Aamulla kauhea ruuhka Turkuun ja neljän aikaan takaisin. Ei mitään kerrottavaa hyvässä tai huonossa mielessä.
En ole ikinä asunut tuppukylässä. Pienin on nykyinen kotikaupunkini Suomessa, eikä se ole kovin pieni suomalaisella mittakaavalla.
Synnyinkaupungissani Maracaibossa on 1,9 miljoonaa asukasta, Medellínissä 2,3 ja Buenos Airesissa 2,9 miljoonaa, niiden metropolialueista puhumattakaan. Boston, missä opiskelin, on sitten reilusti pienempi 650 000 asukasta ja San Juan noin 430 000, tosin molemmilla on myös metropolit.
Just nyt olen kylässä äitini sukulaisilla kaupungissa, jossa asuu 1,2 miljoonaa asukasta.
Onhan se välillä outoa kun saat kulkea ulkona yksin, mutta on kovin mukavaa ettei esim. hammaslääkäriin ole parin tunnin ajomatkaa. Tykkään!
Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona
Hamina. Asuin lapsuuden ja nuoruuden kyseisellä paikkakunnalla. Ei kait siinä muuten mitään, mutta nuorille ei ollut oikein mitään aktiviteetteja. Suurinosa teineistä vietti perjantait joko itkumuurilla, tai puistossa ryypäten. Ja niin, valojen yö. Pikemminkin kännien yö.
Nykyisin asun Japanissa, lähdin erään tuttavaperheen perheeseen au pairiksi. Opiskelen kieltä ja kulttuuria, ja olenhan mä kerennyt jo seurustelemaankin erään japanilaisen kanssa. Nyt oon tosin lomalla taas täällä rakkaassa kotikaupungissa.
Parkano, länsi-Suomen sukurutsaisin paikkakunta.
Leppävirta