Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on pienin tuppukylä missä olet asunut

Vierailija
24.10.2017 |

Itsellä humppila enkä ikinä muuttaisi takaisin.

Kommentit (384)

Vierailija
161/384 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattula

Vierailija
162/384 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 sivua eikä Kuhmoa mainittu, olen yllättynyt! Sinne en koskaan muuttaisi takas. Luonto kaunista mutta ihmiset... Kaikki tietää sun asiat paremmin ku sä itse 🙂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/384 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joroinen

Nyt asun Varkaudessa, joten ei ole siinäkään kyllä hurraamista koonsa puolesta. Mutta muuten ihan ok, kun on työpaikka. Halpaa on asua, ja netistä saa tilattua vaikka mitä kivaa mitä täältä ei löydy.. 

Koska asumiskustannukset on niin halvat, jää rahaa 2 ulkomaan matkaan vuodessa eikä tarvitse ajaa vanhalla autolla.

Pikkupaikoissa on puolensa. :)

Vierailija
164/384 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsinpyhtää. Born, bred and fed. And left.

Vierailija
165/384 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuhmo. Kuhmoon voisin kyllä palata takaisin, jos ei olisi huolta töistä, koulutuksesta tai terveydenhuollosta. Upea luonto siellä on.

Vierailija
166/384 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilusti alle sadan asukkaan kylässä Lapissa. 

Vierailija
167/384 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jämsässä. Onneksi vain 2 vuotta.

Vierailija
168/384 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuppukylä kielteinen ilmaus? Jo on, vastaan Lahti. Jos myönteinen sanon Ruokonen.

Vierailija
169/384 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naantali. Ei taida mennä ihan tuppukyläluokitukseen.

Ei ihan. Asun nykyään liitosalueella, enkä silti tunne olevani tuppukylän vanki. Hetkessä pääsee mihin vaan, kun on auto.

Vierailija
170/384 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienin tuppukylä, missä olen asunut on Itä-Lapissa muuan sivukylä. Lähimpään maitokauppaan matkaa 35km. Mitään vaatekauppoja tmv. ei ollut. Diskoja sentään oli silloin vielä ja nuorisoakin jonkin verran (jos en väärin muista, niin kunnan keskuksen yläasteella ja lukiossa oli tuolloin jopa noin kolmesataa oppilasta - nykyään varmaan kaikki luokat eskarista lukion abeihin on alle sata henkeä.)

Ei siinä, ihan hyvä nuoruus ja lapsuus oli.

Nyt asun oman perheeni kanssa melko pienessä kaupungissa, lähimpään isoon kaupunkiin on sata kilometriä. On silti marketteja ja vaatekappojakin täällä. Ei voi valittaa.

Takaisin korpeen voisin muuttaa vaikka heti, jos ei tarvitsisi töistä ja siitä, millä elantonsa saisi huolehtia. Ei ole työpaikkoja. Olenkin suunnitellut, että mikäli lotossa voittaisin niin lasten aikuistuttua muutan varmasti takaisin johonkin hyvin syrjään. Omille lapsille en kuitenkaan hentoisi tehdä sitä, että keskelle korpea veisin ne kasvamaa. Lomilla saavat siitä nauttia, mutta kyllä ne harrastusmahdollisuudet jne. painaa vaakakupissa enemmän.

Vierailija
171/384 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjaslahdella.

Vierailija
172/384 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reilusti alle sadan asukkaan kylässä Lapissa. 

Se on jotenkin tupumpi kuin vaikka Darude Town Hinnerjoki. Vaikka Rauma on vieressä tai ehkä juuri siksi.

Vierailija
173/384 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ivalo. Asuin 90-luvulla pari vuotta. Sen jälkeen ei mitään yhteyttä kehenkään.

Olin pari v sitten perheen kanssa Norjassa. Menossa pysähdyttiin Ivalossa, tankattiin, haettiin jotain kaupasta ja jatkettiin matkaa. Paluussa jouduimme pysähtymään yöksi, ihan viime tipassa.

Huoltoasemalla oli tuttu kassa. Paitsi minulla ei ollut mitään mielikuvaa kuka hän oli, minut hän muisti etunimeltä. Kaupassa kassa ja toinen asiakas tunsivat minut.

Lähtiessä hotellilta näin myös tutun pihalla ja kertoi meidät oli nähty menomatkalla ja emme olleet ottaneet yhteyttä.

Sanottiin heipat ja lähdettiin. Pienet ovat kuviot, jos 25 v takaiset ihmistuttavuudet ovat noin muistissa.

Ottaisin tuollaisen lämpimänä kohteliaisuutena. Meidät on hyväksytty, meidät muistetaan. Tuollaista olen harvoin päässyt kokemaan edes kotipitäjässä johon minulla on satojen vuosien juuret. Paitsi jos on haluttu puhua pahaa.

Vierailija
174/384 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä niin sano. Olen vuosikymmenet asunut täällä.

Vierailija
175/384 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karunki

Vierailija
176/384 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehikkälä. Ei ole sinne iso ikävä.

Monessa kunnassa esim. Pohjois-Suomessa on hyvää esimerkiksi hieno luonto. Toisaalla taas mukavat ihmiset.

Miehikkälä ei pääse kehumaan kummallakaan. Se on kuin jokin kasvannainen kaakkoisrajalla, sinne ei johda edes kunnon tietä. Melko mitätön paikka, oikea kivenkolo.

Vierailija
177/384 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iisalmi. Karmea kylä.

Jos Ponsse ja Olvi menis nurin, niin ei jäis mitään muuta ku mettää.

Ja Ponsse ei edes ole Iidenissä vaan vieremällä...

Sinä sentään asuit kaupungissa.. Itse olen Sonkajärveltä, enkä edes lähelläkään "kylää", vaan 17km päästä keskeltä ei mitään :D

Kerran päivässä meni bussi Iisalmeen ja kerran pois, pysäkillekin oli matkaa 5km. Pelkkää pimeää metsää, joka oli täynnä ilveksiä. Yhtenä talvena ei ulkona edes voinut olla , kun ne änkivät pihaankin tappamaan ajokoiria..

Vierailija
178/384 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raahe

Vierailija
179/384 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karvia, siellä lapsuus ja vieläkin lomilla kesät talvet Karvianjärven rannalla.

Vierailija
180/384 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Euran syrjäkylä...

Mannila?  Hinnerjoki? Kuolimaa? Saksila? Karinkylä?...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän