Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä syötte arkisin?

Vierailija
24.10.2017 |

Aikuiset naiset, teiltä kyselen..

Tässä oli pari päivää sitten se "lohturuoka"ketju ja siinä sanottiin, että eihän se lihota, jos syö vaan pahana päivänä.

En nyt tiedä oliko siinä vähän kahdella tavalla käsitetty sitä comfort foodia. Että luetteliko toiset vaan kylmän kauden arkiruokia ja toiset vähän harvinaisempia herkkuja, mutta ihmettelin kun listalle tuli kaikkea minusta ihan arkista kanakeitosta nuudeliwokkiin ja lasagnesta pasta carbonaraan. ?!

Nää on meillä ihan arkisia juttuja ja mietin, että senkö takia mulla on tota ylipainoa. (Olen ajatellut, että syön vähän liikaa vaan)

Mutta vedänkö mä päivittäin nyt sitten jotain keittokirjan herkkuruokaosastoa?

Kuinka kevyesti työviikolla oikein syötte?

Onko perunat/riisi ja liha/kanakastike jo viikonloppuruokaa? Pitääkö jättää reseptin kerma pois tai muuten keventää?

Vai syöttekö muut ihan reseptin mukaan tehtyjä ruokia?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työviikolla aamupalana esim tänään kuppi teetä ja mango-banaanismoothie.

Töissä aamutauolla leipä, pähkinöitä, suklaapatukka.

Töissä ruokatunnilla leipä ja kaksi porkkanaa.

Kotona illalla vielä spagettia, härkistä, raejuustoa, kurkkua, tomaattia, näkkäri. Juomana aina vesi. Tällä ruokavaliolla en liho enkä laihdu.

Vierailija
2/27 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jumitan jossain laitosruokaloiden menuussa enkä tajua, että muut naiset oikeasti syövät kuin linnut, nokkaisten vähän sitä ja tätä ja mun arkiruoka on ihan, että huhhuh miten raskas olo tulee, tällä pärjää loppupäivän. .?!

Oon joskus vähän ihmetellytkin, kun joku hoikempi nainen on ruokahalua kysyttäessä vedonnut siihen, että: "joo, ei mulla oo tosiaan nälkä kun söin ihan järkyttävän kokoisen leivän tos aamulla. " Kello oli kuusi illalla. Oliko tää nyt sittenkin ihan normisettii?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työviikolla aamupalana esim tänään kuppi teetä ja mango-banaanismoothie.

Töissä aamutauolla leipä, pähkinöitä, suklaapatukka.

Töissä ruokatunnilla leipä ja kaksi porkkanaa.

Kotona illalla vielä spagettia, härkistä, raejuustoa, kurkkua, tomaattia, näkkäri. Juomana aina vesi. Tällä ruokavaliolla en liho enkä laihdu.

OK!

Kiitos tästä! 

Ei tuo tosiaan ihan lautasmallilta kuulosta. Niissä kuvissa on jo pelkällä aamupalalla puolet sun päivän syömisistä. Tietysti voihan se olla, että kalorit on samat?!

Vierailija
4/27 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kahvia

Aamupäivällä n. klo 9 puuro tai ananasraejuusto

klo 13 keitto tai salaatti ja leipä

klo 20 reipas iltapala, mysliä, viiliä, teetä, makkaravoileipää, hedelmiä ja pehkuihin.

Vierailija
5/27 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaalla käyn ravintolassa ja illaksi haen valmistiskiltä jotain

Vierailija
6/27 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön arkisin ja viikonloppuisin ihan yhtä hyvin.  En ymmärrä ajatusta, että arkisin pitää syödä huonosti. En kevennä jättämällä kerman pois ruuasta, vaan jätän sokerin pois.

Vierailija
7/27 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luumukiisseliä ja maitorahkaa

Vierailija
8/27 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisellä tasolla jotakuinkin näin:

Aamulla kaksi leipää (kaura tai ruis) majoneesilla/pähkinävoilla ja kalkkunaleikkeleellä/kylmäsavulohella /kylmäsavuhärällä ja kurkulla/paprikalla + hedelmä (mandariini/viinirypäleitä/ananasta) tai marjoja kupillinen, kahvi kauramaidolla

Töissä aikainen lounas normaalia lounasruokalaruokaa. Usein kasvisvaihtoehto tai sitten kalaa, mutta joskus myös liha- tai kanavaihtoehto. Pari perunaa tai joskus harvoin pastaa (riisistä en pidä). Paljon salaattia ja lämmintä kasvislisäkettä, pähkinöitä ja siemeniä salaattiin.

Välipalalla Yosan kauravälipala tai vastaava tai yksi leipä päällisillä ja hedelmä

Kotona kunnon ruoka, joka yleensä kalaa, mutta toisinaan myös kanaa/lihaa/kasvista. Lisäkkeenä usein kvinoaa/kvinoasalaattia, joskus perunaa. Paljon salaattia

Iltapalana useimmin kasviksia itsetehtyyn hummukseen (iso kupillinen) dipattuna + kuivattuja papuja ja taateleita. Joskus munakas, joskus pari leipää päällisillä, joskus Yosaa ja pähkinöitä ja hedelmä.

Vierailija
9/27 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miten elätte keitoilla, salaatilla, rahkalla ja vedellä...

...itselleni jää nälkä.

Vierailija
10/27 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön arkisin ja viikonloppuisin ihan yhtä hyvin.  En ymmärrä ajatusta, että arkisin pitää syödä huonosti. En kevennä jättämällä kerman pois ruuasta, vaan jätän sokerin pois.

Pysytkö normaalipainossa?

Vierailija
11/27 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syötte vaikka riisiä, niin paljonko?

Mulle sano kerran terkkari, että 1 rkl (kypsää) riisiä on hyvä annos. Olin raskaana ja hän yritti opastaa, mutta pidin sitä niin hassuna juttuna, että en kuunnellut. 

Niinkö se menee? 

-AP

Vierailija
12/27 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysytkö normaalipainossa?

Pysyn

Vierailija
13/27 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos syötte vaikka riisiä, niin paljonko?

Mulle sano kerran terkkari, että 1 rkl (kypsää) riisiä on hyvä annos. Olin raskaana ja hän yritti opastaa, mutta pidin sitä niin hassuna juttuna, että en kuunnellut. 

Niinkö se menee? 

-AP

Ei terkkari voi tietää, mikä juuri sinulle on sopiva annos.  Vain sinä itse sen tiedät, jos kuuntelet kehosi viestejä.

Vierailija
14/27 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim eiln

ruisleipää

juustoa

Hummusta

Fetaa

Punajuuria

tomaatteja

monta suklaapatukkaa

kahvia

teetä

Vierailija
15/27 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

klo 6.mustikka-jogurtti smoothie

klo 9 banaani ja pähkinöitä

klo 12 lounaaksi usein nyhtis makaroonilaatikko

klo 15 puuro tai joku muu välipala

klo 18 Toinen lämmin ruoka, esim kasviksia, riisiä, kanaa

klo 20 iltapuuro  marjoilla

tunnun syövän aika usein muihin verrattuna... tähän lisään vielä yhden ruoan jos urheilen kyseisenä päivänä.

Vierailija
16/27 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua miten elätte keitoilla, salaatilla, rahkalla ja vedellä...

...itselleni jää nälkä.

Se riippuu siitä mihin määrään tottuu. Aikuinen kevyttä liikuntaa harrastava ja toimistotyötä tekevä nainen tarvitsee yllättävän vähän kaloreita päivässä. Vanhemmiten vielä vähemmän. Mun esimiehet eivät syö juuri mitään ja harrastavat aktiivisesti liikuntaa, ovat yli 50, eivätkä mitenkään luuviuluja.

Mutta, eihän kenenkään tarvitse olla kukkakeppi jos ei halua. Elämässä on niin vähän nautintoja, että jos se on syöminen niin ok. Jotkut vetää röökiä, viinaa, kannabista, jne. On niitä pahempiakin tapoja lyhentää elämää. Itselleni ei vaan ruoka ole se juttu, vaan syön ihan mitä vaan ja milloin sattuu. Keitto tai viili tekee ihan tyytyväiseksi ja taas pääsee jatkamaan muita hommia, kun ei vatsa murise.

Vierailija
17/27 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla kahvia

Aamupäivällä n. klo 9 puuro tai ananasraejuusto

klo 13 keitto tai salaatti ja leipä

klo 20 reipas iltapala, mysliä, viiliä, teetä, makkaravoileipää, hedelmiä ja pehkuihin.

Menet nukkumaan klo 20?? Hehe, siinä taas yksi jolla ei ole elämää!

Vierailija
18/27 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla rahkaa ja mct:tä

Välipala protskupatukka

Lounas rahkaa ja ananasta

Välipala protskujuoma

Päivällinen kanaa ja riisiä

Palautusmisjuoma treenien jälkeen

Iltapala Protskurahka

Yöprotsku rahkaa sellaisenaan

Vierailija
19/27 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön kyllä kanssa yhdellä aterialla joka päivä ihan ns. kunnolla; sen sijaan päivän mittaan syön vähemmän.

Aamulla desin mikropuuro, hedelmä välipalaksi, jogurttia chiasiemenillä ja marjoilla lounaaksi, iltapäivästä toinen välipala ja illalliseksi sitten "kunnon ruoka", joka meidän huushollissa on yleensä kebab tai jotain muuta lähi-idän mättöä --> yleensä paljon lihaa, jonkun verran leipää ja salaattia. 

Voi olla että syöt liikaa hiilareita määrällisesti. 1 dl valmista (kokojyvä)riisiä tai -pastaa päivässä on tarpeeksi. 

Vierailija
20/27 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. 

Mielikuva vahvistui. Täytyy vaan vähentää.