Ex-mies seurustellut uuden naisen kans kolme kuukautta ja haluaa esitellä hänet lapsille. Onko liian aikaista?
Kommentit (20)
Vaikea sanoa, aika tapauskohtaista.
Rakas entinen puolisosi tuntee lapsensa ja osaa tehdä ratkaisunsa sen pohjalta on mikä on hänen lastensa etu.
No, sinä et valitettavasti voi asiaa päättää etkä voi siihen mitään edes sanoa. Kun muutin eron jälkeen pois yhteisestä kodista. Exä toi heti viikonlopuksi uuden naisen taloon ja esitteli lapsille. Eikä ole ollut ainoa. Muutaman kk asuu aina uusi ja sit lähtee. Aina esitellään lapsille ja aina ehtivät mennä kihloihin. Tsiisus..
Ei ole sinun päätettävissäsi. Te olette eronneet. Te olette kumpikin vanhempia, mutta asia on täysin eksäsi sananvallassa. Jos halusit vaikuttaa siihen mitä hän tekee, olisit pysynyt naimisissa.
Ei ole sinun asia arvioida sitä, vaan täytyy luottaa eksään, aikuiseen mieheen, että osaa itse arvioida milloin aika on sopiva sekä lasten että suhteen vakavuuden kannalta :)
Itse en esittelisi noin tuoretta suhdetta, vaan kuten jo sanottu, exäsi päättää omasta tavastaan ja sinä omastasi. Sitä se on kun on erottu ettei toisen valintoihin enää pidä yrittää vaikuttaa.
Tuskin se mistään kuukausimäärästä on riippuvainen. Joku pari voi tapailla kerran tai kaksi viikossa kahvikupposen ääressä sen 3 kk ja joku toinen viettää 24/7 yhdessä 3 kk.
Mun kokemus on että miehet yleensä haluaa esitellä lapsilleen minut jo parin viikon kuluttua. Itse pidän 4kk rajana ja kaikki ovat siitä olleet vähän loukkaantuneita, asennoituvat niin, etten luota tai en usko suhteen jatkuvan.
Hyvä jos on kolmekin kuukautta jaksanut odotella.
Vierailija kirjoitti:
No, sinä et valitettavasti voi asiaa päättää etkä voi siihen mitään edes sanoa. Kun muutin eron jälkeen pois yhteisestä kodista. Exä toi heti viikonlopuksi uuden naisen taloon ja esitteli lapsille. Eikä ole ollut ainoa. Muutaman kk asuu aina uusi ja sit lähtee. Aina esitellään lapsille ja aina ehtivät mennä kihloihin. Tsiisus..
Serkkuni ex-mies ei ehtinut edes muuttaa pois kodistaa ja jo oli uus mies tavannut lapset. Olivat yhdessä puolisen vuotta kunnes ex-mies palasi kotiin. Sama kuvio toistuu ja nyt taitaa olla ex-miehen vuoro ja lapsi tulossa.
Mitä teidän lapsille kuuluu? Serkun lapset on ihme kyllä oikein iloisia ja reippaita vaikka kaikki on vähän heikun keikun.
MIstä olet varma, että suhde on kestänyt vain kolme kuukautta? Voihan olla niin, että eksäsi on ollut suhteessa tähän uuteen naiseen jo vuosia. Älä ole sinisilmäinen...
Vierailija kirjoitti:
On se liian vähän lasten kokemaa ajatellen (6k+3kk). Ovat juuri ehtineet totutella siihen ettei isä ja äiti elä yhdessä ja sitten äidin "korvaajaksi" on tulossa uusi ihminen. Et kuitenkaan pysty estämään miehesi suunnitelmia, joten on parasta kun yrität suhtautua asiaan lasten edessä neuraalisti.
Niin ja omalla kohdalla ex-nainen esitteli uuden miehensä suunnilleen samanlaisella aikataululla ja sitten juhlittiinkin jo haulikkohäitä. Käy sääliksi lapsia.
Miten tämä kaikki näkyi niissä lapsissa?
Vierailija kirjoitti:
MIstä olet varma, että suhde on kestänyt vain kolme kuukautta? Voihan olla niin, että eksäsi on ollut suhteessa tähän uuteen naiseen jo vuosia. Älä ole sinisilmäinen...
Totta, mutta ei se lasten kannalta ole merkityksellistä, kauanko pariskunta on toisiaan höylännyt. Lapsilla pitää olla mahdollisuus totutella uusii tilanteisiin, eli ensin vanhempien eroon.
Mun exä oli seurustellut 2 viikkoa, kun löysi uuden ja esitteli sen lapsilleen.
Meidän erosta oli mennyt 2 päivää ja tuo kaksi viikkoa
Minulla erosta kuitenkin jo neljä vuotta, kun esittelin lapsille uuden parisuhdekumppanini. Aika äkkiä se meillä kyllä tapahtui, noin kolmen kuukauden jälkeen tutustumisesta. Nyt on kyllä sama mies pyörinyt nurkissa jo kolme vuotta, lapsetkin jo tottuneet.
Ei siihen oikeastaan ole mitään aikoja, mutta olisin kyllä rehellinen lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Olin kertomassa, kuinka olin henkisesti eronnut omasta miehestäni jo lähes vuoden ennen virallista eroa ja nykyinen mieheni oli ollut kuvioissa jo 11kk. Pari kuukautta eron jälkeen esittelin hänet pienin askelin lapsille. Ero oli helpotus myös lapsille ja isäpuoli on tosi tärkeä osa heidän arkeaan.
Oleellista kai on se, että se eksä ylipäänsä on ajatellut asiaa lasten kannalta. Päätyi se sitten esittelemään uuden naisensa kolmen kuukauden tai kolmentoista kuukauden päästä.
Meinaan vaan, että moni aikuinenhan ei ole ollenkaan ajatellut sitä, mitä uusi suhde (tai se avioero) tekee lapselle. Aikuiset usein vaan ajattelee itseään ja omaa onneaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, mutta ei se lasten kannalta ole merkityksellistä, kauanko pariskunta on toisiaan höylännyt. Lapsilla pitää olla mahdollisuus totutella uusii tilanteisiin, eli ensin vanhempien eroon.
Toiset lapset ei totu koskaan, toiset tottuu jo viikkossa, jne. Aikaa ei voi kalenterista katsoa vaan aina pitäisi lapsi kohtaisesti katsoa milloin aika on heille sopiva.
Liian aikaista.
Mun mielestä uutta kumppania ei tarvitse esitellä vuosiin. Hoitakoot suhteensa siinä sivussa, kun ei perhe-elämä kerran maistunut alunperinkään.
Lapsia ei pidä altistaa uusperhe helvettiin. Aikuiset voi vaikka seurustella omista osoitteistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se liian vähän lasten kokemaa ajatellen (6k+3kk). Ovat juuri ehtineet totutella siihen ettei isä ja äiti elä yhdessä ja sitten äidin "korvaajaksi" on tulossa uusi ihminen. Et kuitenkaan pysty estämään miehesi suunnitelmia, joten on parasta kun yrität suhtautua asiaan lasten edessä neuraalisti.
Niin ja omalla kohdalla ex-nainen esitteli uuden miehensä suunnilleen samanlaisella aikataululla ja sitten juhlittiinkin jo haulikkohäitä. Käy sääliksi lapsia.
Miten tämä kaikki näkyi niissä lapsissa?
Olivat rauhattomia, surumielisiä ja sulkeutuivat. Pelkäsivät että uusi mies korvaa isän ja isä katoaa johokin eivätkä enää pysty tapaamaan isää.
Itse ajattelin ehkä liikaa lasten etua erossa, olisi vaan pitänyt olla itsekkäämpi kuten eksä ja näköjään moni muukin nainen tämän palstan perusteella.
Minkä ikäisiä lapset on?