Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä syötte arkisin?

Vierailija
24.10.2017 |

Aikuiset naiset, teiltä kyselen..

Tässä oli pari päivää sitten se "lohturuoka"ketju ja siinä sanottiin, että eihän se lihota, jos syö vaan pahana päivänä.

En nyt tiedä oliko siinä vähän kahdella tavalla käsitetty sitä comfort foodia. Että luetteliko toiset vaan kylmän kauden arkiruokia ja toiset vähän harvinaisempia herkkuja, mutta ihmettelin kun listalle tuli kaikkea minusta ihan arkista kanakeitosta nuudeliwokkiin ja lasagnesta pasta carbonaraan. ?!

Nää on meillä ihan arkisia juttuja ja mietin, että senkö takia mulla on tota ylipainoa. (Olen ajatellut, että syön vähän liikaa vaan)

Mutta vedänkö mä päivittäin nyt sitten jotain keittokirjan herkkuruokaosastoa?

Kuinka kevyesti työviikolla oikein syötte?

Onko perunat/riisi ja liha/kanakastike jo viikonloppuruokaa? Pitääkö jättää reseptin kerma pois tai muuten keventää?

Vai syöttekö muut ihan reseptin mukaan tehtyjä ruokia?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos syötte vaikka riisiä, niin paljonko?

Mulle sano kerran terkkari, että 1 rkl (kypsää) riisiä on hyvä annos. Olin raskaana ja hän yritti opastaa, mutta pidin sitä niin hassuna juttuna, että en kuunnellut. 

Niinkö se menee? 

-AP

Kuulostaa aika järjettömältä... Itse syön joka annoksella n.50g riisiä (raakapaino).

huomaa, että esim

Peruna 100g:65 kcal

Bataatti 100g: 84 kcal

Riisi 100g 344 kcal

Makaroni 100g: 346 kcal

Eli jos haluat jotain hiilaria niin suosittelisin perunaa/bataattia. tietenkin ihan miten oma vatsa kestää noita ruoka aineita :)

Vierailija
22/27 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin eilen pari pihviä pakkasesta ja sulatin ne, ruskistin ja maustoin ja tein tuorekasviswokkia nuudeleilla perheelle. Sitä riittää vielä tänäänkin. Valmistui puolessa tunnissa ja on lohturuokaa terveellisimmillään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin eilen pari pihviä pakkasesta ja sulatin ne, ruskistin ja maustoin ja tein tuorekasviswokkia nuudeleilla perheelle. Sitä riittää vielä tänäänkin. Valmistui puolessa tunnissa ja on lohturuokaa terveellisimmillään!

Koko tämän päivän ateriat:

aamulla marjasmoothie, lounaaksi kotitoimistolla ruisleipäsiivu juustolla ja 1,5dl turkkilaista jugurttia itsetehdyllä persikkahillolla. Päivällinen tuota wokkia ja illalla kahvin kanssa pieni pala jäätelöä. Ennen nukkumaanmenoa 1/2 banaani

Vierailija
24/27 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään hyvin sekä arkena että pyhänä. Eilen aamiaisella smoothie, jossa jugurttia, banaani, mustikoita, punaisia viinimarjoja ja pähkinöitä. Kahvia/teetä, leipää, jonka päällä kalkkunaleikettä ja Keisarinnajuustoa, omenamehua(puristettua).

Lounaalla normaali työpaikkalounas - kasvissosekeittoa, salaattia, silakkapihvejä, peruna, munasoosia, kakkupala ja kahvi.

Viideltä hedelmä ja kahvi.

Päivällinen n. klo 19.00: alkuun puolikas avokado+viipale graavilohta(jäi sunnuntailta), salaattia ja katkarapupastaa

Ei koskaan mitään iltapalaa tai muita välipaloja kuin kahvia tai hedelmä

Vierailija
25/27 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla ehkä kahvi ja maustamatonta jogurttia, lounaaksi usein piadina jossa juustoa, tonnikalaa vihanneksia, päivän mittaan kahvia. Illalla ehkä omena ja jotain muuta pientä tai shipsejä tai karkkia. Ei ole ylipainoa.

Vierailija
26/27 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisia keittoja.

Syön vain nälkääni, paitsi äsken patonkia ihanan oliiviöljyn kera, kokeilin uutta kalliimpaa.

Vierailija
27/27 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join aamulla pari mukillista kahvia, vettä päivän mittaan, klo 16.00 söin pari siivua juustoa. Mulla ei vaan ole näläntunnetta.

Illalla kahvia ja kasvispataa, raejuustoa.