Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on kaikkien aikojen paras roolipeli (videopeli)?

Vierailija
24.10.2017 |

?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fantasia: Baldur's Gate 1 & 2 plus lisärit.

Scifi: Fallout 2 ja höysteet

Pseudo: Planescape Torment

Kaikki muut roolipelit joita PClle on yritetty tehdä on puhdasta ja kiillotettua paskaa. Ja tulevat aina olemaan. Hyviä pelejä ei enää tehdä kun halutaan että joka jonne ja lyyli tajuaa olla ajattelematta asioita. Painukaa vittuun.

Kehuvat että uusi Divinity Original Sin 2 olisi näiden vanhojen veroinen. En ole vielä ehtinyt kokeilemaan.

Ei ole. Eikä tule koskaan olemaankaan. Nykypelit haluaa ottaa ihmisiltä ajattelun pois, koska itsensäpalkitseminen vähimmällä mahdollisimmalla vaivalla saa aikaan onnellisuuden ja voiton tunteen. Divinityssä ei ole tarpeeksi syvyyttä. Fallout 4 on suurinpiirtein sama asia kuin lapsen raiskaaminen ja polttaminen elävältä.

Öh. Divinity on kyllä noin 100 kertaa sallivampi kuin fallout. Lähentelee Ultima VII:ttä monipuolisuudessaan.

Niin, ja vastauksena kysymykseen: Ultima VII ja Serpent Isle.

Vierailija
42/66 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista, ettei täällä ole mainittu Skyrimiä?!

Koska skyrim on paska roolipeli ja vain keskinkertainen peli.

Skyrim on kyllä yksi kaikkien aikojen peleistä, tykkäät siitä tai et. Jos tätä ei hyväksy, ei kyllä ymmärrä peleistä yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muut roolipelit joita PClle on yritetty tehdä on puhdasta ja kiillotettua paskaa. Ja tulevat aina olemaan. Hyviä pelejä ei enää tehdä kun halutaan että joka jonne ja lyyli tajuaa olla ajattelematta asioita. Painukaa vittuun.

Kehuvat että uusi Divinity Original Sin 2 olisi näiden vanhojen veroinen. En ole vielä ehtinyt kokeilemaan.

Ei oo. Pillars of eternity on. Ai paras peli? Halo 1-3. Mahtavat koskettava tarina, koskettava eeppinen musiikki ja kilpailullinen taitoon perustuva moninpeli. Enää ei tehdä tällaisia pelejä.

POE on ok, muttei salli maailmassa toimimista esim divinityn tyyliin. Enemmän kyseessä on valitse-oma-seikkalu -kirjan tyyppinen eepos. Kuten BG:tkin.

Ihan hyviä silti.

Vierailija
44/66 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skyrim on kyllä yksi kaikkien aikojen peleistä, tykkäät siitä tai et. Jos tätä ei hyväksy, ei kyllä ymmärrä peleistä yhtään mitään.

Mä oon pelannut 22v melkein päivittäin. Se on ok peli, mutta morrowindin päivitetty versio hakkaisi sen mennen tullen. Skyrim on ''dumbed down peli''.

Vierailija
45/66 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo. Pillars of eternity on. Ai paras peli? Halo 1-3. Mahtavat koskettava tarina, koskettava eeppinen musiikki ja kilpailullinen taitoon perustuva moninpeli. Enää ei tehdä tällaisia pelejä.

POE on ok, muttei salli maailmassa toimimista esim divinityn tyyliin. Enemmän kyseessä on valitse-oma-seikkalu -kirjan tyyppinen eepos. Kuten BG:tkin.

Ihan hyviä silti.

Mun ongelma divinityssä on lapsellinen ulkoasu. Poe on synkkä ja enemmän mun makuun. Taattua obsidianin laatua kuten new vegas oli. Bethesda tekee liikaa nykyään massoille suunnattuja pelejä missä olet supersankari heti ekasta kolosta ulos ryömiessäsi.

Vierailija
46/66 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultima Underworld: The Stygian Abyss. Ensimmäinen 3D-roolipeli ikinä. Okei, se on ehkä luolakomppaus, eikä eeppinen maailmantutkimusrope, mutta jonnet ei voi käsittää miten tajunnaräjäyttävä se siirtymä 2D-peleistä tähän oli aikoinaan. Kirjaimellisesti leuat loksauttava.

Vierailija
47/66 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon pelannut 22v melkein päivittäin. Se on ok peli, mutta morrowindin päivitetty versio hakkaisi sen mennen tullen. Skyrim on ''dumbed down peli''.

Minä olen pelannut 31 vuotta. Morrowind on tekstiseinä ja täysin eloton maailma. Skyrim rullaa tuon 10-0. Nostalgia ei auta.

Vierailija
48/66 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dragon age origins on ainakin helmi, ei kauhean moni tupreempi pärjää.

Witcher kolmosesta tosin uskon hyvää, harmi että kakkonen on minulle huonolle kontrollioppijalle vaikea ja kolmonen ei toimi koneellani. Ekä joskus sitten.

Se kolmonen on muuten vaikeampi kontrollillisesti... Itse olen myös aina ollut superhuono kaikissa tuollaisissa. Witcher 2:ssa en päässyt siitä tutoriaalista edes läpi, mutta onneksi siinä pystyi hyppäämään sen ohi, ja pelissä pärjäsi pelkkää hyökkäysnäppäintä hakkaamallakin kunhan osasi vaihtaa hopea- tai teräsmiekan sen mukaan oliko vastassa hirviöitä vai ihmisiä tai luonnollisia eläimiä.

Kolmosen ostettuani olin jo ostanut PC:seeni Xbox controller ohjaimen mikä helpotti asioita PALJON verrattuna näppäimistöohjaukseen. Olen controllerin ansiosta pystynyt pelaamaan läpi pelejä, joita en koskaan ennen pystynyt, mm. assassins creedejä. Mutta silti kun Witcher 3:n alussa tuli pikavauhtia valtavia kasoja uusia ohjainkomentoja monimutkaisille liikesarjoille, magiikkaan liittyville toiminnoille jne niin paniikki meinasi iskeä. Jos peli ei olisi ollut niin tolkuttoman kaunis niin olisin luovuttanut. Mutta halusin ihan tosissaan päästä pelaamaan joten tahkosin ja tahkosin. Ja W3:sta tuli ensimmäinen peli jossa olen opetellut muitakin taisteluliikkeitä kuin painaa hyökkäysnäppäintä nopeasti kunnes örkki on kuollut :D 

Oon toi witcher kakkosen vaikudesta valittaja. Hassua, itse koen assassin'screedit kaikkien aikojen helpoimpina peleinä, kun niissä on vaan ajoiyus näppöilyä. Eli pääosin hakataan samaa näppäintä paitsi jos joku toinen hyökkäö jolloin vastaisku näppäin. Vähän vaikeampaa kuin skyrimin näppäimet, mutta vain vähän :D

Witcher 2:ssa en oo päässyt sitä ekaa kunnon bossii eli sitä lonkerohirviöö läpi, kun pitäisikäyttää magiaa ja väistellä ja sit iskeä lonkerot irti. Ärsyttää, sen pitäisi olla helppoo mut olen ihan noob.

Vierailija
49/66 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dragon age origins

Onko tämä joku nostalgiajuttu vai mikä, kun itse nimittäin pelasin tämän vasta hiljattain, ilman kokemusta pelistä silloin kun se oli teknisesti ajan tasalla, ja en mitenkään erityisen hyvänä pitänyt. Siitä uudemmasta Dragon's Agesta eli Inquisitionistakin huomattavasti enemmän tykkään.

Ainoa erityisen hauska ja yllättävä hetki originssissä oli, kun ilotalossa sai valita miessankarilleen karvaisen soturin halutessaan yöseuraksi :D Harvoin peleissä saa. Mä kehitin mun haltiamaagilleni oikein identiteetin siitä että nätti haltiapoika himoitsee karvaista kunnon miestä.

Inquisitionissa on tylsät questit (mene paikkaa X ja tapaa x määrä örkkejä/kerää x määrä taikakäpyjä). Plus Originsin taistelusysteemi on taktisempi jollei tykkää vaan naksutella action-rpg-tyyliin.

Aa, tämä selittääkin paljon. Itse olen niitä ohjaimen hyökkäysnäppäimen hakkaajia jotka ei viitsi mitään taktista taistelua opetella. Onnistui se originskin tosin läpi pelata munkin tekniikalla :D 

Ja minä rakastan peleissä kaikenlaista keräilemistä eli nuo taikakävyt, shardit tms saa minut ihan intoihini. Muistan kun joskus seurustelin miehen kanssa ja pelailtiin silloin uutta Assassin's Creediä. Siinä oli joku tehtävä kerää 500 höyhentä, ja ne höyhenet oli ties missä parvekkeilla ja talojen katoilla ati kirkkojen kattokynttelikön päällä, ja mies meinasi pitkästyä hengiltä katsellessaan mun peluuta, kun pakkomielteisesti ja ihan innosta kuumana kyönäsin joka kolon että onko höyheniä :D

Hahah, oon ihan samanlainen. Eka konslolipeli, mitä ikinä olen pelannut oli Spyro, ja vitsi miten kivaa oli etsiä niitä kolikoita. Pakko oli saada jokainen taso 100% Ja edelleen tykkään WoWin kaltaisista keräilypeleistä. Yrttien keräily pitkin maailmaa on vaan niin rentouttavaa. :D

Yrttien keräily on rentouttavaa niin kauan kunnes lauma jonneja gänkkää pahaa aavistamattoman herbalistin. Ihanaa ja äärimmäisen rentouttavaa ^^

Vierailija
50/66 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

DOOM

Vierailija
51/66 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persona 4 Golden tai Persona 5.

Vierailija
52/66 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Witcher kolmosesta tosin uskon hyvää, harmi että kakkonen on minulle huonolle kontrollioppijalle vaikea ja kolmonen ei toimi koneellani. Ekä joskus sitten.

Se kolmonen on muuten vaikeampi kontrollillisesti... Itse olen myös aina ollut superhuono kaikissa tuollaisissa. Witcher 2:ssa en päässyt siitä tutoriaalista edes läpi, mutta onneksi siinä pystyi hyppäämään sen ohi, ja pelissä pärjäsi pelkkää hyökkäysnäppäintä hakkaamallakin kunhan osasi vaihtaa hopea- tai teräsmiekan sen mukaan oliko vastassa hirviöitä vai ihmisiä tai luonnollisia eläimiä.

Kolmosen ostettuani olin jo ostanut PC:seeni Xbox controller ohjaimen mikä helpotti asioita PALJON verrattuna näppäimistöohjaukseen. Olen controllerin ansiosta pystynyt pelaamaan läpi pelejä, joita en koskaan ennen pystynyt, mm. assassins creedejä. Mutta silti kun Witcher 3:n alussa tuli pikavauhtia valtavia kasoja uusia ohjainkomentoja monimutkaisille liikesarjoille, magiikkaan liittyville toiminnoille jne niin paniikki meinasi iskeä. Jos peli ei olisi ollut niin tolkuttoman kaunis niin olisin luovuttanut. Mutta halusin ihan tosissaan päästä pelaamaan joten tahkosin ja tahkosin. Ja W3:sta tuli ensimmäinen peli jossa olen opetellut muitakin taisteluliikkeitä kuin painaa hyökkäysnäppäintä nopeasti kunnes örkki on kuollut :D 

Oon toi witcher kakkosen vaikudesta valittaja. Hassua, itse koen assassin'screedit kaikkien aikojen helpoimpina peleinä, kun niissä on vaan ajoiyus näppöilyä. Eli pääosin hakataan samaa näppäintä paitsi jos joku toinen hyökkäö jolloin vastaisku näppäin. Vähän vaikeampaa kuin skyrimin näppäimet, mutta vain vähän :D

Witcher 2:ssa en oo päässyt sitä ekaa kunnon bossii eli sitä lonkerohirviöö läpi, kun pitäisikäyttää magiaa ja väistellä ja sit iskeä lonkerot irti. Ärsyttää, sen pitäisi olla helppoo mut olen ihan noob.

Se muuten OLI vaikea. Minulla kaikuu vieläkin, varmaan 3 vuotta pelin läpipeluusta korvissani: "Yrden, trap it with Yrden", kun kumppanina ollut maagi yritti huutaa vihjettä, että käytä yrden-taikaa lonkeron "vangitsemiseen" paikalleen maahan. Ja minä onnistuin siinä vain välillä, ja sittenkin jos onnistuin niin joku muu lonkero mätkäisi tajun pois. Varmaan 20 päivän ajan yritin tuota useita kertoja päivässä ennen kuin onnistui. Sen jälkeen muuten pelissä ei ollutkaan muistaakseni ollenkaan erityisen vaikeita juttuja, joten harmi jos on tuohon lopahtanut sun peli :(

Vierailija
53/66 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole ikinä ymmärtänyt ko. pelin viehätystä. Joo monet vissiin tykkää, kun sillä on Steamissa ihan huippupisteet, ainakin mun pelilistallani kaikkein korkeimmat (WItcher 3:lla toiseksi korkeimmat). Mutta mä en edes jaksanut pelata sitä Skyrimiä läpi kun oli minusta niin pitkästyttävä. Ankea graafisesti, keskinkertaisen oloinen tunnelma ja tarina, ei mitään erityisen innostavaa. Äkkiä pelaaminen alkoi tuntua työltä mikä pitäisi jaksaa vaikka ei huvita.

Vierailija
54/66 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

FlyFF

Vierailija
55/66 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dragon age origins

Onko tämä joku nostalgiajuttu vai mikä, kun itse nimittäin pelasin tämän vasta hiljattain, ilman kokemusta pelistä silloin kun se oli teknisesti ajan tasalla, ja en mitenkään erityisen hyvänä pitänyt. Siitä uudemmasta Dragon's Agesta eli Inquisitionistakin huomattavasti enemmän tykkään.

Ainoa erityisen hauska ja yllättävä hetki originssissä oli, kun ilotalossa sai valita miessankarilleen karvaisen soturin halutessaan yöseuraksi :D Harvoin peleissä saa. Mä kehitin mun haltiamaagilleni oikein identiteetin siitä että nätti haltiapoika himoitsee karvaista kunnon miestä.

Inquisitionissa on tylsät questit (mene paikkaa X ja tapaa x määrä örkkejä/kerää x määrä taikakäpyjä). Plus Originsin taistelusysteemi on taktisempi jollei tykkää vaan naksutella action-rpg-tyyliin.

Aa, tämä selittääkin paljon. Itse olen niitä ohjaimen hyökkäysnäppäimen hakkaajia jotka ei viitsi mitään taktista taistelua opetella. Onnistui se originskin tosin läpi pelata munkin tekniikalla :D 

Ja minä rakastan peleissä kaikenlaista keräilemistä eli nuo taikakävyt, shardit tms saa minut ihan intoihini. Muistan kun joskus seurustelin miehen kanssa ja pelailtiin silloin uutta Assassin's Creediä. Siinä oli joku tehtävä kerää 500 höyhentä, ja ne höyhenet oli ties missä parvekkeilla ja talojen katoilla ati kirkkojen kattokynttelikön päällä, ja mies meinasi pitkästyä hengiltä katsellessaan mun peluuta, kun pakkomielteisesti ja ihan innosta kuumana kyönäsin joka kolon että onko höyheniä :D

Molemmissa on kyllä aika kliseiset tarinat, mutta ihan hyvät hahmot. Dragon Age 2 on kiinnostavampi tarina ja hyvät hahmot, mutta pelimaailma toistaa liikaa samoja karttoja, samanlaisia luolia. Witcher 3 pieksee Dragon Aget.

Jep, Witcher 3 on itselleni ihan taideteos-kategoriassa, ei vain peli. Ne koko maisemat, upeat musiikit, henkilöhahmot, keskiaikatyylinen maailma, tyylillä toteutettu taikuus osaksi pelitodellisuutta... Ei yllätä, että peli perustuu jo ennen pelejä suositulle kirjasarjalle, harva viitsii pelkkiä pelejä varten niin laajaa "todellisuussysteemiä" kehittää. Itse luin ne kirjat vasta pelistä innostuttuani, tosin.

Witcher 3 on myös syy miksi menin ostamaan kalliit Oculus Rift virtuaalilasit. Juuri Witcherin maailma oli se, mihin halusin uppoutua virtuaalitodellisuustyyliin. Ja on se sen arvoista. Toussaintin värikkäät kadut ja linnat, Skelligen pohjoiset maisemat, Novigradin kaupunki...

GameSpot antoi pelille arvostelussaan 10/10.

IGN antoi pelille arvostelussaan 9.3/10.

Peli on ensimmäisellä sijalla PC Gamerin sadan parhaan tietokonepelin listalla.

https://fi.wikipedia.org/wiki/The_Witcher_3:_Wild_Hunt

56/66 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt varmaan mikään kaikkien aikojen paras, mutta pelatkaa Pillars of Eternityä jos hyvä vanhan ajan henkeen tehty roolipeli kiinnostaa. Jatko-osakin tulossa joskus. Baldurs gaten ystäville erityisesti.

"Piereskelyt ja röyhtäilyt ovat vallan mainioita tapoja näyttää naiselleen että ei ole mitään hätää vaikka hän nyt raivoaakin. Vaatii suurta rohkeutta pieraista sopimattomalla hetkella ja miehen rohkeus vaikeina aikoina tyynnyttää epävarman ja vihaisen naisen." - Anonyymi

Vierailija
57/66 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo päässy W2:ssa sitä alun linnaketta kauemmas, koska peli kaatuu totaalisesti aina jossain kohtaan. Siinä (steam versiossa) on ilmeisesti jokin melko yleinen ongelma. Jurppii. Ratkaisua ei ole vielä löytynyt,

Vierailija
58/66 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tärkeitä pelejä on Diablo 2, jota edelleen pelailen.

Mulla on kaksi peliä, tiliä ja konetta joilla pelaan niitä/sitä samaa aikaan. Tietysti auttaa että heikomman käden hahmo on skelemancer, jonka minionit itsekseen muutenkin tappaa vihut, joten se voi vaan seiskolla siellä täällä. Nightmareen pääsi aika kevyesti. Hieman surullista joo.

Jrpg:t: Final fantasyt, Chrono Trigger, Secret of Manat yms.

Witcher 3 on erinomainen.

Vierailija
59/66 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Red Dead Redemption ja Witcher 3

Vierailija
60/66 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni.On.Jännämies kirjoitti:

Ei nyt varmaan mikään kaikkien aikojen paras, mutta pelatkaa Pillars of Eternityä jos hyvä vanhan ajan henkeen tehty roolipeli kiinnostaa. Jatko-osakin tulossa joskus. Baldurs gaten ystäville erityisesti.

Ulkonäöllisesti kieltämättä hieno, siis omassa isometrisessa luokassaan, mutta ainakin minulla meni hermo ja justiinsa siihen hiton hahmontuunaushärdelliin jota ei tietenkään dokumentoitu missään mitenkään.

Roolipelifanaatikot varmaan tykkää, siis ne joiden elämän jännitys on excel-taulukkoon dokumentoidut kykypinnat ja buildien optimointi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi