Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pitää tuoda lapsia junan Extra-luokkaan?

Vierailija
24.10.2017 |

Siinäpä se kysymys lähinnä oli. Ostan itselleni liput Extra-luokkaan, jotta voin rauhassa tehdä töitä. Nyt on jostain syystä ihmiset alkaneet matkustamaan ko. luokassa lasten kanssa ja työrauha on sen myötä mennyt.

Esim. eilen Joensuu-Helsinki välillä oli perhe neljän lapsen kanssa. Kaksi nuorinta möykkäsi niin kuin tarha- / alakouluikäiset möykkäävät ja kaksi esiteiniä kiljui ja kikatti. Erään matkustajan pyyntö volyymin hiljentämisestä oli kuin olisi heittänyt bensaa liekkeihin. Vanhempia ei tuntunut asia kiinnostavan.

Eihän tuo Extra-luokka edes tuo lapsille mitään lisäarvoa. No vesipurkeista kyllä irtosi nuorimmalle iloa. Ei tosin enää seuraaville matkustajille, kun vedet kaadettiin penkeille.

Olisiko mitenkään mahdollista, että jättäisitte meille työmatkalaisille edes tuon yhden vaunun työn tekoa ja lepoa varten?

Ja ennen kuin joku ehtii sanoa, että humalaiset häiritsevät enemmän kuin lapset, totean että en ole Extra-luokassa nähnyt yhtään humalaista matkustajaa ikinä. Junalla matkustan viikoittain.

Kommentit (121)

Vierailija
81/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tää "extra" joillekin lihaville? Leveät istuimet? Nimi viittaisi sellaiseen.

Jo tosissasi kysyt, niin kyseessä entiseltä nimeltään business luokka.

Olen AP:n kanssa samaa mieltä. Miksi ei missään enää saa olla rauhassa!

Kotonasi saat olla rauhassa. Minä joka kasvatan sinun tulevan eläkkeesi maksajia varaan perheelleni junapaikan mistä haluan.

...Niin, ja jos pentusi remuavat ap:n kuvaamalla tavalla, osoitat, ettet osaa kasvattaa lapsiasi. Tyhmät ne seinälle hyppii! Muista sinä eläkkeen maksajien kasvattaja, että lapset ovat sinun käyntikorttisi! Monesti joutuu ihmettelemään, missä kiven kolossa nykylapsia kasvatetaan, kun mitään ei ymmärretä eikä kunnioiteta. Sääli. Vai onko tavoitteesi edustaa ehtaa wt-sakkia?

Vierailija
82/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika "natsahtavaa" lapsi-vihaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tää "extra" joillekin lihaville? Leveät istuimet? Nimi viittaisi sellaiseen.

En kysy tosissani. En matkusta junalla, jos jonnekin pitää päästä nopeasti niin sitten otan lentokoneen. Juna on köyhien purkki.

Vierailija
84/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse matkustan 2 x 3 t joka viikko, ja sanon, että kamalampaa paikkaa ei ole extra-vaunu. Ne puhelimeensa kailottavat "bisnesihmiset" ja työparit/porukat, jotka kaakattavat asioitaan edes ymmärtämättä, että ei tuollaisia pitäisi missään muitten kuullen edes sepustella.

Itse otan mieluiten työskentelyhytin kahdelle, mutta ne ovat tosi varattuja usein. Neljän hyttiin jos otat, olepa varma, että siihen tulee juuri joku perhe piirtelemään ja evästelemään. Siksi olenkin päätynyt tiettyihin paikkoihin tavallisissa vaunuissa. Jossain junissa myös ravintolavaunu pysyy ainakin osan matkaa aika tyhjänä - tosin nämä ovat harvassa.

Allergiahyttiä en tietenkään ota, enkä koiravaunua, sillä molemmat ovat tarkoitettu oikeasti tarpeeseen tietyille ryhmille, joille muut vaunut eivät käy, kuten minulle käy. Mieluummin hieman huonompi matka tällä kertaa kuin ajatus, että joku ei pääse matkaan lainkaan, koska minä olen vienyt hänen paikkansa (pakko ottaa joku muu juna, josta seurannee monenlaista haittaa). Tämä johtuu juuri siitä, että kun paljon matkustaa, tietää, millaista se on, ja miten paljon hommaa auttaa se, että edes vähän ajattelemme reissussa toisiammekin.

Vierailija
85/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me matkustettiin aina ykkösluokassa kun meidän lapsi oli pieni. Molemmat oltiin ikiteekkareita niin opiskelijalipulla pääsi aika halvalla ykkösluokkaankin. Mukavammat penkit ja paljon vähemmän matkustajia, usein oltiin ainoat matkustajat siellä ykkösluokassa. 

Vierailija
86/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niinku synnyttäneille?

Vierailija
87/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monta kertaa ostanut liput extra(kalliiseen) luokkaan lapsen kanssa vain siksi, että muualla ei ole enää ollut tilaa. Ei tuo extraluokka sen kummempi muuten ole. Kahvia ja teetä saa kaataa ilmaiseksi pahvimuksiin ja iltalehden saa luettavaksi. Muuten ihan samanlaiset paikat kuin muuallakin. Lähinnä vaan ketuttanut maksaa näistä lipuista enemmän, kun perusluokka ajaa saman asian. Tuntuu vaan, että siellä maksimoidaan voittoja kun saadaan ihmisiä ostamaan extra-hintaluokan lippuja.

Vierailija
88/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole ollut kokonaisia penkkipareja koko perheelle muualla vapaana.

Sekin on aika ahdistavaa muille matkustajille, että viereen lasketaan lapsi, joka ei kykene vielä edes kävelemään ja oletetaan, että vierustoverin pitäisi huolehtia, että tämä pysyy penkille.

No, toivottavasti ei kukaan minun viereeni tuo. Käytännössä sama kuin lapsen hylkäys eli voisi tehdä lasun siinä samantien.

Vierailija
89/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustin vasta junalla pitkän matkan ja tein töitä samalla. Varasin TYÖSKENTELYhytistä paikan itselleni ja ajattelin että saan olla rauhassa. Joku vanhempi oli kuitenkin varannut kahdelle keskenään matkustavalle lapselle paikan siihen hyttiin. Miksi? Eikö tosiaan voi enää odottaa että työskentelyyn tarkoitettu tila olisi lapseton? Omasta mielestäni ei ole kohtuuton odotus.

Vierailija
90/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkistä, minäkin alan vastaisuudessa varaamaan sellaisesta kahden hengen allergiahytistä paikan.

Samoin minä. Minä olen kyllä allerginen, mutta minulla on myös kissoja. Olen koko ajan hilseen peitossa..

Vierailija
91/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotonasi saat olla rauhassa. Minä joka kasvatan sinun tulevan eläkkeesi maksajia varaan perheelleni junapaikan mistä haluan.

Eläkerahat kerätään ihan omalla työllä verojen kautta. Ei sinun lapsesi niitä maksa. Ja 6 kymmenestä syntyvästä lapsesta maksaa nyt töissä käyville, eli lapsi on nettosaaja - ei tule elämässään maksamaan yhtä paljon kuin kuluttaa verovaroja.

Vierailija
92/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 hengen työskentelyhytit on mielenkiintoisia. Kun minä varaan yhden paikan, voi siellä ihan hyvin olla 5-henkinen perhe rattaineen ja sitten selitellään, että kun tää on niin kiva ja meidän Minttu-Meirami halusikin oman paikan, vaikka ajateltiin, että on sylissä, niin voisitko mennä muualle? Ja kun en mene, keksivät vanhemmat alle 5 minuutissa, että he menevät ravintolavaunuun ja minä vahdin lapsia. Siis niin kätevää!

Vierailija
93/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, jos vedät tuon veronmaksajakortin pöytään niin ne junassa töitä tekevät maksavat niitä veroja ja eläkkeitä juuri NYT. Kenenkään lapsista ei vielä tiedä tuleeko heistä veronmaksajia vai elättejä. Kumpi itse olet?

Vierailija
94/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa olla ihan mitä mieltä vaan, pahastua, tuohtua, jne., mutta mikään ei muuta sitä tosiasiaa että ko. luokkaa ei ole pyhitetty aikuisille.

Teen itse työni suurelta osin junissa, muttei ole koskaan tullut mieleen että lasten, juopuneiden, tai kenenkään meteli haittaisi. Jos haittaisi niin kuuntelisin musiikkia kuulokkeilla.

Mutta siis ihan kauheeta että maailma ei toimi niin kuin joku random hermoherkkä haluaisi. =D

Vierailija
95/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon oikeasti vähän järkyttynyt, mammojen mielestä se on kuitenkin ok että oma ahteri vie paikan allergiselta. Miten sellaisen hyväksyvä ihminen kehtaa saarnata yhtään mitään muiden junakäytöksestä? Ja ei, ei ole lapsia itsellä.

Kyllä se on ok silloin kun muualla ei saa tarvitsemansa rauhaa.

Ei se ole ok eikä varsinkaan silloin, jos kannat jonkun allergeenin allergiahyttiin mukanasi. Osa allergioista on hengenvaarallisia. Ymmärrätkö?!

No voi hyvä luoja sentään. Kuvitteletko ihan tosissasi, että sellainen ihminen, joka tietää voivansa kuolla allergiseen reaktioon oikeasti matkustaa millään julkisella liikennevälineellä oli allergiahyttejä tai ei?

Pakko meidänkin on matkustaa. Itselläni on hengenvaarallinen allergia ja ärsyttää suunnattomasti, kun allergiahytit on varattu, vaikka harvoin sitä on oikeasta syystä varattu.

Kerran sain allergisen reaktion ”tavispaikalla”, mutta kohtaus meni ohi lääkkeillä, joita me hengenvaarallisesti allergiset kannamme aina mukana esim. Epi-Pen.

Ihan kuin olisi meidän syy, että olemme allergisia ja meidän pitäisi pysyä kotona. Huh huh miten itsekästä väkeä täällä.

Vierailija
96/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan poikieni (6&9) kanssa mieluummin Extrassa, koska kukaan meistä ei voi sietää meteliä tai jotain puhelimien peliääniä ja tykkäämme kaikki lukea kirjoja kevyesti kolme tuntia putkeen.

Vierailija
97/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon alkanut varaamaan allergiapaikkoja aina kun matkustan. Saa sen liukuoven kiinni eikä tarvitse miettiä kaataako jonkun nico-yessica mehut syliin vai ei.

Ihana rauha!

Jättäkää allergiavaunut allergisille. Ne on niille tarkoitettu. Niissä voi jopa matkustaa allergisia lapsia. Tässä hyvä esimerkki kuinka minä minä asenne menee toisia halveksuen.

Miksi minä ajattelisin allergisia lapsia kun lapsien vanhemmat ei ajattele muita matkustajia?

Jospa vaikka siksi, että ne allergiset lapset tuskin ovat syyllisiä siihen, että jotkut ventovieraat mammat extra-vaunussa eivät välitä pitää jälkikasvuaan kurissa? Ne allergiset lapset yrittää vain matkustaa junalla, ja heille ainoa mahdollisuus siihen voi oikeasti olla se allergiavaunu.

Minä kyllä ymmärrän hyvin sen, miten raivostuttavaa on joutua istumaan pitkä junamatka jonkun mukulan kiljuessa melkein koko matkan ajan. Mutta muiden ihmisten itsekkyydestä on oikeasti aika turha valittaa, jollei itsekään sen enempää kykene kanssaihmisiään, kuten vaikka niitä sinun kärsimyksiisi syyttömiä allergisia, ajattelemaan. Se että jotkut mammat ovat idiootteja, ei merkitse sitä, että sinun tarvitsisi vajota samalle tasolle. Itseasiassa sinä taidat olla niitä idioottimammoja vielä asteen verran pahempi: idioottimammat saattavat olla vain itsekkäitä ja ajattelemattomia, sinun käytöstäsi ohjaa näiden lisäksi vielä tarve kostaa kokemasi kärsimys jollekin syyttömälle.

Vierailija
98/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sille mitään voi, mutta ennen kuin extran hinnat halpenivat niin sai aivan yksin yleensä istua siellä extravaunussa. 

Vierailija
99/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä taida tuollaisen äidin lapsista verojen tai eläkkeiden maksajia tulla.

Vierailija
100/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provoatteko, vai oletteko oikeasti noin lapsivihamielisiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi