Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pitää tuoda lapsia junan Extra-luokkaan?

Vierailija
24.10.2017 |

Siinäpä se kysymys lähinnä oli. Ostan itselleni liput Extra-luokkaan, jotta voin rauhassa tehdä töitä. Nyt on jostain syystä ihmiset alkaneet matkustamaan ko. luokassa lasten kanssa ja työrauha on sen myötä mennyt.

Esim. eilen Joensuu-Helsinki välillä oli perhe neljän lapsen kanssa. Kaksi nuorinta möykkäsi niin kuin tarha- / alakouluikäiset möykkäävät ja kaksi esiteiniä kiljui ja kikatti. Erään matkustajan pyyntö volyymin hiljentämisestä oli kuin olisi heittänyt bensaa liekkeihin. Vanhempia ei tuntunut asia kiinnostavan.

Eihän tuo Extra-luokka edes tuo lapsille mitään lisäarvoa. No vesipurkeista kyllä irtosi nuorimmalle iloa. Ei tosin enää seuraaville matkustajille, kun vedet kaadettiin penkeille.

Olisiko mitenkään mahdollista, että jättäisitte meille työmatkalaisille edes tuon yhden vaunun työn tekoa ja lepoa varten?

Ja ennen kuin joku ehtii sanoa, että humalaiset häiritsevät enemmän kuin lapset, totean että en ole Extra-luokassa nähnyt yhtään humalaista matkustajaa ikinä. Junalla matkustan viikoittain.

Kommentit (121)

Vierailija
61/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelyhyteissä on myös ollut useampaan otteeseen kaljottelijapariskuntia, no se lienee heidän töitään.

Itselläni ei ole allergiaa joten en IKINÄ olisi niin ajattelematon ääliö, että varaisin paikan allergiahytistä! Jokainen näin tekevä tietää olevansa täysi ihmisperse. Millaistahan on elää tämä tiedostaen?

Ihan samalla tavalla allegikot valikoi. Muutamia kertoja osunut samaan hyttiin ihmisiä jotka mulle alkaa avautumaan allergioistaan samalla kun omat vaatteet on koiran tms karvan peitossa. Sama myös junan ulkopuolella. Toisten lemmikeistä jne valtetaan vaikka kotona on eläintarha. Tiedän että omille voi siedättää mutta ei silti muuta sitä tosiaa että et voi vaatia muiden huomioimista jos itse kuljet karvoja vaatteissa

Vierailija
62/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tää "extra" joillekin lihaville? Leveät istuimet? Nimi viittaisi sellaiseen.

Jo tosissasi kysyt, niin kyseessä entiseltä nimeltään business luokka.

Olen AP:n kanssa samaa mieltä. Miksi ei missään enää saa olla rauhassa!

Kotonasi saat olla rauhassa. Minä joka kasvatan sinun tulevan eläkkeesi maksajia varaan perheelleni junapaikan mistä haluan.

Eikö se ole kuitenkin parempi tehdä töitä, kuin olla kotona rauhassa?

Jos työnteko onnistuu junassa, se varmasti onnistuu myös kotoa.

Tajuatko että joku ok tulossa töistä sillä junalla ja tekee junassa ne työt että kotona saa sitten keskittyä muuhun. Se lapsiperhe voi mennä apinoidensa kanssa muualle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä, minäkin alan vastaisuudessa varaamaan sellaisesta kahden hengen allergiahytistä paikan.

Vierailija
64/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tää "extra" joillekin lihaville? Leveät istuimet? Nimi viittaisi sellaiseen.

Kotonasi saat olla rauhassa. Minä joka kasvatan sinun tulevan eläkkeesi maksajia varaan perheelleni junapaikan mistä haluan.

Ja tässäpä taas yksi hieno esimerkki sellaisesta itsekeskeisestä ääliöstä, jonka vuoksi Suomessa "vihataan" lapsia.

Vierailija
65/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin vaikeeta on elämä, kun monista kommenteista voi päätellä niin suosittelen että muutatte autiolle saarelle yksin.

Vierailija
66/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä.

Olen liikkunut paljon ulkomaan työmatkoilla junien vastaavissa bisnesluokissa kuin tuo extra, koska niillä pääsee kätevästi perille Keski-Euroopan kaupunkien välillä ja helppo työskennellä läppärillä samalla, eikä kukaan ole ikinä tuonut sille osastolle yhtäkään lasta vaikka noita junamatkoja minulla takana aamusta iltaan yhteensä noin 75 kpl muutaman vuoden aikana!

Suomessa lapset tungetaan nykyään joka paikkaan ajattelematta muita, vanhemmilla ei ole enää mitään tilannetajua!

Vr:n vaunuista puuttuu ykkösluokka eli valittavana on vain tavallinen vaunu tai ekstra (jota ei ole kohdistettu vain työmatkalaisille), joten minkäs teet, jos et halua matkustaa tavallisessa vaunussa (jossa meno on ajoittain aika värikästä). Varmaan kannattaa laittaa vr:lle palautetta eikä valittaa täällä. Kysehän on vain vaihtoehtojen puutteesta.

Mitä sitten jos tulisi vielä Extraakin kalliimpi ykkösluokka, ei se niitä lapsia estä sinne tulemasta.

VR:lle olen laittanut pariinkin kertaan toiveen siitä, että joka junayksikössä olisi yksi hiljainen vaunu, mutta en ole saanut mitään vastausta. Kyllä niistä akkaporukoista ja kännykkään kailottajistakin häiriötä on. Toisia äänet häiritsevät enemmän kuin toisia ja minä olen sellainen, jota ne äänet häiritsevät.

ei ap

Vierailija
67/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon alkanut varaamaan allergiapaikkoja aina kun matkustan. Saa sen liukuoven kiinni eikä tarvitse miettiä kaataako jonkun nico-yessica mehut syliin vai ei.

Ihana rauha!

Kiva allergisille, että joku itsekäs hyypiö varaa ensisijaisesti heille tarkoitetut paikat. Toivottavasti et sentään mene hyttiin lotraamaan hajuvesiä ja olet muistanut pudistaa kissankarvat vaatteistasi jne.

Vierailija
68/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ostin kyn mihinkään muuhun vaunuun ei ollut paikkoja ja 1.luokkaa en viitsinyt maksaa. Ja tykästyin, paras valinta pikkukoululaisille. Kivat pöydät piirtelyyn ja puuhavihkojen täyttöön, pöydissä vastakkaiset paikat. Yläkerrasta kivat näköalat. Rauhallisempi kuin ihan pienten kansoittama myyrävaunu.

Vierailija
69/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä.

Olen liikkunut paljon ulkomaan työmatkoilla junien vastaavissa bisnesluokissa kuin tuo extra, koska niillä pääsee kätevästi perille Keski-Euroopan kaupunkien välillä ja helppo työskennellä läppärillä samalla, eikä kukaan ole ikinä tuonut sille osastolle yhtäkään lasta vaikka noita junamatkoja minulla takana aamusta iltaan yhteensä noin 75 kpl muutaman vuoden aikana!

Suomessa lapset tungetaan nykyään joka paikkaan ajattelematta muita, vanhemmilla ei ole enää mitään tilannetajua!

Vr:n vaunuista puuttuu ykkösluokka eli valittavana on vain tavallinen vaunu tai ekstra (jota ei ole kohdistettu vain työmatkalaisille), joten minkäs teet, jos et halua matkustaa tavallisessa vaunussa (jossa meno on ajoittain aika värikästä). Varmaan kannattaa laittaa vr:lle palautetta eikä valittaa täällä. Kysehän on vain vaihtoehtojen puutteesta.

Mitä sitten jos tulisi vielä Extraakin kalliimpi ykkösluokka, ei se niitä lapsia estä sinne tulemasta.

VR:lle olen laittanut pariinkin kertaan toiveen siitä, että joka junayksikössä olisi yksi hiljainen vaunu, mutta en ole saanut mitään vastausta. Kyllä niistä akkaporukoista ja kännykkään kailottajistakin häiriötä on. Toisia äänet häiritsevät enemmän kuin toisia ja minä olen sellainen, jota ne äänet häiritsevät.

ei ap

No tottakai ykkösluokkaan voi mennä lapsiperheetkin. Tarkoitin, että jos olisi valinnanvaraa, niin ei tarvitsisi katsella niitä työmatkalaisia, vaan saisi nauttia matkastaan. Ykkösluokassa voisi matkustaa kaikki ne, jotka haluaisivat matkaltaan jotain ekstraa ilman että tarvitsee pelätä jonkun työmatkalaisen pahastuvan.

Vierailija
70/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahas, täytyypä laittaa tuosta allergiahyttien turhasta käytöstä viestiä VR:lle. Jatkossa olisi hyvä että allergiahyttiin saisi ostettua paikan vain tunnistautuneena asiakkaana (Veturi-asiakkuus). Ja allergiahytit tulevat varattaviksi vain, jos asiakas on laittanut VRlle lääkärinlausunnon allergiastaan.

En usko, että VR haluaa korvausvelvolliseksi tilanteessa, jossa allergiahytin oikeutettu asiakas tukehtuu hengiltä edellisen lemmikinomistaja-asiakkaan vuoksi.

Voi sinua. Täältä ihan oikeasta maailmasta voin kertoa, että jos nyt oikein innostuttaisiin kuvittelemaan, että VR rupeasi tuolla tavalla toimimaan (unohdetaan tässä myös lain asettamat vaatimukset siitä, kuka saa ja mihin tarkoitukseen ihmisten lääkärintodistuksia vaatia), niin eipä se juuri mitään auttaisi.

Minulla esim. on astma ja allerginen nuha, mutta omistan myös kissan ja käytän hajustettuja pyykinpesuaineita, suihkugeelejä, vartalovoiteita jne. Eli halutessani voisin hyvinkin toimittaa tuollaisen todistuksen oikeudestani matkustaa allergiahytissä ja siitä huolimatta saattaisin itse aiheuttaa jollekulle allergisen reaktion.

Vierailija
71/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt junaan menee niin ei voi olettaa, että siellä on ihan hiljaista ellei sitten ota yöjunasta yhden hengen hyttiä. Tietysti melskaavat penskat ovat rasittavia, samoin kuin humalaiset ja nuorisolaumat. Ei juna mikään työhuonekaan ole, extra-vaunussakin voi olla lomaseurueita jotka haluavat keskenään jutella.

Vierailija
72/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon alkanut varaamaan allergiapaikkoja aina kun matkustan. Saa sen liukuoven kiinni eikä tarvitse miettiä kaataako jonkun nico-yessica mehut syliin vai ei.

Ihana rauha!

Jättäkää allergiavaunut allergisille. Ne on niille tarkoitettu. Niissä voi jopa matkustaa allergisia lapsia. Tässä hyvä esimerkki kuinka minä minä asenne menee toisia halveksuen.

Miksi minä ajattelisin allergisia lapsia kun lapsien vanhemmat ei ajattele muita matkustajia?

Miksi kukaan ajattelisi muita matkustajia kun itsekään et niin tee?

Koska minä toimin miten toimin sen takia että muut ei ajattele muita matkustajia. Ennen menin normaaliin vaunuun ja sitten extraan kun toivoin että olisi hiljaisuutta ja kun lapsiperheet rantautui sinnekin meluamaan aloin varaamaan paikan allergia osiosta.

Just. Tuosta seuraa vain loputon kierre. Pakkoko sun on toimia tyhmästi, jos muutkin toimivat? Ilmankos asiat menee päin honkia, kun "aikuiset ihmiset" käyttäytyvät kuin pikkukakarat.

Vierailija
73/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon oikeasti vähän järkyttynyt, mammojen mielestä se on kuitenkin ok että oma ahteri vie paikan allergiselta. Miten sellaisen hyväksyvä ihminen kehtaa saarnata yhtään mitään muiden junakäytöksestä? Ja ei, ei ole lapsia itsellä.

Kyllä se on ok silloin kun muualla ei saa tarvitsemansa rauhaa.

Ei se ole ok eikä varsinkaan silloin, jos kannat jonkun allergeenin allergiahyttiin mukanasi. Osa allergioista on hengenvaarallisia. Ymmärrätkö?!

Vierailija
74/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä yksi pikkulapsiperhe pilasi Extra-luokassa matkustaessaan koko yläkerran matkan. Sitä kiljuvaa, levotonta ja edestakaisin ravaavaa nassikkaa pahempaa oli se, että perheen vauvan ripulivaipat vaidettiin siinä junan pöydässä. Ilmeisesti äippä ja iskä olivat itse niin turtuneita sinappikoneensa tuotoksiin, etteivät olleet moksiskaan, mutta kyllä meillä muilla oli kestämistä istua useita tunteja siinä p***an katkussa.

Aivan käsittämätöntä käytöstä.

Vierailija
75/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon oikeasti vähän järkyttynyt, mammojen mielestä se on kuitenkin ok että oma ahteri vie paikan allergiselta. Miten sellaisen hyväksyvä ihminen kehtaa saarnata yhtään mitään muiden junakäytöksestä? Ja ei, ei ole lapsia itsellä.

Kyllä se on ok silloin kun muualla ei saa tarvitsemansa rauhaa.

Ei se ole ok eikä varsinkaan silloin, jos kannat jonkun allergeenin allergiahyttiin mukanasi. Osa allergioista on hengenvaarallisia. Ymmärrätkö?!

No voi hyvä luoja sentään. Kuvitteletko ihan tosissasi, että sellainen ihminen, joka tietää voivansa kuolla allergiseen reaktioon oikeasti matkustaa millään julkisella liikennevälineellä oli allergiahyttejä tai ei?

Vierailija
76/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tee töitä junassa, mutta kunnioitan tosi paljon niitä jotka tekee. Varmaan tulee pitkiä päiviä, ja on stressaavaa matkata omalta paikkakunnalta töihin joka viikko tai päivä. En siis tajua jos jonkun pitää tuoda kakaransa siihen viereen huutamaan, enkä tietenkään myös sitä jos joku känniläinen siinä onnistuisi mölyämään. Tukekaa suomalaista kansantaloutta ja antakaa työtä tekevien tehdä työtä! :D

Vierailija
77/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Extra -luokan idea on tarjota korkeampitasoista matkustusta. Aika heikkoahan se nykyään on kun ne kuivat pikkuleivätkin on poistettu eli kahvia ja lehtiä tarjolla. Korkeammalla hinnalla on juuri pyritty pitämään lapset ja muut häiriköt pois. Normaalisti arkena on paljon töitä tekeviä eli rauhassa omissa oloissaan matkustavia tai muuten varakkaampaa ja sivistyneempää porukkaa, joka osaa käyttäytyä.

Oisko nyt syyslomaruuhka pakottanut lapsiperheen extra-luokkaan.

Jos tuo alkaa riesaksi, niin pitäisi vaan nostaa lipun hintoja, että matkustusmukavuus säilyisi. Suurin osa siellä on kuitenkin työnantajan maksamalla lipulla tai muuten ei niin varoissa tunnu - tärkeämpi on rauhallinen ympäristö.

Vierailija
78/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana rauha!

Kiva allergisille, että joku itsekäs hyypiö varaa ensisijaisesti heille tarkoitetut paikat. Toivottavasti et sentään mene hyttiin lotraamaan hajuvesiä ja olet muistanut pudistaa kissankarvat vaatteistasi jne.

Jep! Paljon pahempaahan käytöstähän on kissankarvatakissa tunkea allergiahyttiin kuin olla kiljuvan kakaran vanhempi, ei sillä että sekään olisi ok, mutta mammat ovat selvästi täydellisen sokeita omalle huonolle käytökselleen.

Vierailija
79/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Extra -luokan idea on tarjota korkeampitasoista matkustusta. Aika heikkoahan se nykyään on kun ne kuivat pikkuleivätkin on poistettu eli kahvia ja lehtiä tarjolla. Korkeammalla hinnalla on juuri pyritty pitämään lapset ja muut häiriköt pois. Normaalisti arkena on paljon töitä tekeviä eli rauhassa omissa oloissaan matkustavia tai muuten varakkaampaa ja sivistyneempää porukkaa, joka osaa käyttäytyä.

Oisko nyt syyslomaruuhka pakottanut lapsiperheen extra-luokkaan.

Jos tuo alkaa riesaksi, niin pitäisi vaan nostaa lipun hintoja, että matkustusmukavuus säilyisi. Suurin osa siellä on kuitenkin työnantajan maksamalla lipulla tai muuten ei niin varoissa tunnu - tärkeämpi on rauhallinen ympäristö.

Vaikka itse junalippuni maksan, niin minulle sopisi tuo hintojen nosto, jotta vaan saisin matkoillani rauhaa ja hiljaisuutta.

Vierailija
80/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime kesänä yksi pikkulapsiperhe pilasi Extra-luokassa matkustaessaan koko yläkerran matkan. Sitä kiljuvaa, levotonta ja edestakaisin ravaavaa nassikkaa pahempaa oli se, että perheen vauvan ripulivaipat vaidettiin siinä junan pöydässä. Ilmeisesti äippä ja iskä olivat itse niin turtuneita sinappikoneensa tuotoksiin, etteivät olleet moksiskaan, mutta kyllä meillä muilla oli kestämistä istua useita tunteja siinä p***an katkussa.

Aivan käsittämätöntä käytöstä.

Eikö siellä junissa ole enää konduktöörejä, joille voi käydä sanomassa asiasta? Ei viitsi vai ei uskalla? Sitten ainoa vaihtoehto on laittaa vahinko kiertämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän