Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pitää tuoda lapsia junan Extra-luokkaan?

Vierailija
24.10.2017 |

Siinäpä se kysymys lähinnä oli. Ostan itselleni liput Extra-luokkaan, jotta voin rauhassa tehdä töitä. Nyt on jostain syystä ihmiset alkaneet matkustamaan ko. luokassa lasten kanssa ja työrauha on sen myötä mennyt.

Esim. eilen Joensuu-Helsinki välillä oli perhe neljän lapsen kanssa. Kaksi nuorinta möykkäsi niin kuin tarha- / alakouluikäiset möykkäävät ja kaksi esiteiniä kiljui ja kikatti. Erään matkustajan pyyntö volyymin hiljentämisestä oli kuin olisi heittänyt bensaa liekkeihin. Vanhempia ei tuntunut asia kiinnostavan.

Eihän tuo Extra-luokka edes tuo lapsille mitään lisäarvoa. No vesipurkeista kyllä irtosi nuorimmalle iloa. Ei tosin enää seuraaville matkustajille, kun vedet kaadettiin penkeille.

Olisiko mitenkään mahdollista, että jättäisitte meille työmatkalaisille edes tuon yhden vaunun työn tekoa ja lepoa varten?

Ja ennen kuin joku ehtii sanoa, että humalaiset häiritsevät enemmän kuin lapset, totean että en ole Extra-luokassa nähnyt yhtään humalaista matkustajaa ikinä. Junalla matkustan viikoittain.

Kommentit (121)

Vierailija
41/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon alkanut varaamaan allergiapaikkoja aina kun matkustan. Saa sen liukuoven kiinni eikä tarvitse miettiä kaataako jonkun nico-yessica mehut syliin vai ei.

Ihana rauha!

Ne allergiapaikat on tarkoitettu oikeasti allergisille. Inhottaa tuollaiset minäminäminäihmiset.

Eiköhän tässä pointti ollut se, että nämä minäminä mammat eivät osaa kasvattaa kakaroitaan ja sitten muiden ihmisten pitää keksiä keinoja, joilla näiden henkilöiden tuotoksia välttelee. Olen itsekin tuon takia varannut lipun allergiavaunuun. En vaan jaksa viittä tuntia kuunnella huonosti kasvatettujen lasten aiheuttamaa meteliä.

Keksi sitten joku muu keino äläkä mene allergiahyttiin. Hommaa vaikka kuulosuojaimet.

Joo, koska lasten kasvattaminenhan on ihan poissuljettu ajatus.

Se ei kuulu minulle vaan lasten vanhemmille. Metelöivien lasten takia sinä et voi mennä allergiahyttiin, ne on tarkoitettu niille, jotka eivät voi matkustaa tavallisessa vaunussa sen allergian vuoksi. Se ei ole allergiaa, että ei jaksa kuunnella lasten kitinää.

Voin mennä. Missään ei lue että sinne ei saa varata paikkaa jos ei kestä muiden kurittomia kakaroita. Olen allerginen muiden lapsien melulle. Saan siitä päänsäryn ja väsymyksen.

Eli olet vaan itsekäs mulkku. Miksi sinua sitten haittaa, jos muut ovat itsekkäitä mulkkuja?

Lopetan heti itseni ajattelemisen kun muut lopettaa itsensä ajattelemisen ja kasvattaa ne seksisaasteensa kunnolla niin että saan matkustaa ilman melua ja sotkemista.

Vierailija
42/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole ollut kokonaisia penkkipareja koko perheelle muualla vapaana.

Sekin on aika ahdistavaa muille matkustajille, että viereen lasketaan lapsi, joka ei kykene vielä edes kävelemään ja oletetaan, että vierustoverin pitäisi huolehtia, että tämä pysyy penkille.

Varaa lippusi ajoissa. En taatusti vahdi kenenkään kakaroita missään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon alkanut varaamaan allergiapaikkoja aina kun matkustan. Saa sen liukuoven kiinni eikä tarvitse miettiä kaataako jonkun nico-yessica mehut syliin vai ei.

Ihana rauha!

Ne allergiapaikat on tarkoitettu oikeasti allergisille. Inhottaa tuollaiset minäminäminäihmiset.

Eiköhän tässä pointti ollut se, että nämä minäminä mammat eivät osaa kasvattaa kakaroitaan ja sitten muiden ihmisten pitää keksiä keinoja, joilla näiden henkilöiden tuotoksia välttelee. Olen itsekin tuon takia varannut lipun allergiavaunuun. En vaan jaksa viittä tuntia kuunnella huonosti kasvatettujen lasten aiheuttamaa meteliä.

Keksi sitten joku muu keino äläkä mene allergiahyttiin. Hommaa vaikka kuulosuojaimet.

Se ei kuulu minulle vaan lasten vanhemmille. Metelöivien lasten takia sinä et voi mennä allergiahyttiin, ne on tarkoitettu niille, jotka eivät voi matkustaa tavallisessa vaunussa sen allergian vuoksi. Se ei ole allergiaa, että ei jaksa kuunnella lasten kitinää.

Voin mennä. Missään ei lue että sinne ei saa varata paikkaa jos ei kestä muiden kurittomia kakaroita. Olen allerginen muiden lapsien melulle. Saan siitä päänsäryn ja väsymyksen.

Ja tietysti takki täynnä koiran- ja kissankarvoja. Eväänä tonnikalasalaatti ja appelsiinimehu ja pähkinöitä.

Vierailija
44/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana rauha!

Jättäkää allergiavaunut allergisille. Ne on niille tarkoitettu. Niissä voi jopa matkustaa allergisia lapsia. Tässä hyvä esimerkki kuinka minä minä asenne menee toisia halveksuen.

Miksi minä ajattelisin allergisia lapsia kun lapsien vanhemmat ei ajattele muita matkustajia?

Vierailija
45/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana rauha!

Ja tietysti takki täynnä koiran- ja kissankarvoja. Eväänä tonnikalasalaatti ja appelsiinimehu ja pähkinöitä.

Kissankarvoja varmasti löytyy mutta eväänä yleensä ihan vaan leipiä ja sekamehua.

Vierailija
46/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana rauha!

Jättäkää allergiavaunut allergisille. Ne on niille tarkoitettu. Niissä voi jopa matkustaa allergisia lapsia. Tässä hyvä esimerkki kuinka minä minä asenne menee toisia halveksuen.

Miksi minä ajattelisin allergisia lapsia kun lapsien vanhemmat ei ajattele muita matkustajia?

Miksi kukaan ajattelisi muita matkustajia kun itsekään et niin tee?

Vierailija
47/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe matkustaa aina extra-luokassa, koska mekin nautimme rauhasta ja lapsemme osaa käyttäytyä. Tunnelman tosin yleensä pilaa ne harmaakasvoiset, stressaantuneet työmatkalaiset, jotka kiukkuisina näpyttelevät koneitaan. Me haluaisimme nauttia junassa lomasta ja kiireettömästä matkanteosta. Ehkä vr voisi tarjota vielä yhden matkustusluokan lisää niille, jotka haluavat panostaa laadukkaampaan matkaan ilman stressaantuneita työläisiä?

Vierailija
48/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana rauha!

Koska minä toimin miten toimin sen takia että muut ei ajattele muita matkustajia. Ennen menin normaaliin vaunuun ja sitten extraan kun toivoin että olisi hiljaisuutta ja kun lapsiperheet rantautui sinnekin meluamaan aloin varaamaan paikan allergia osiosta.

Vierailija
49/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana rauha!

Eli olet vaan itsekäs mulkku. Miksi sinua sitten haittaa, jos muut ovat itsekkäitä mulkkuja?

Lopetan heti itseni ajattelemisen kun muut lopettaa itsensä ajattelemisen ja kasvattaa ne seksisaasteensa kunnolla niin että saan matkustaa ilman melua ja sotkemista.

Ehkäpä he ajattelevat että lopettavat heti, kun muut lopettavat itsekkään toimintansa. :) Olet aivan selkeästi vähintään yhtä huono junamatkustaja kuin hekin.

Vierailija
50/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana rauha!

Kissankarvoja varmasti löytyy mutta eväänä yleensä ihan vaan leipiä ja sekamehua.

Onko tällaisia mulkkuja oikeasti olemassa?

Vierailija
51/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana rauha!

Koska minä toimin miten toimin sen takia että muut ei ajattele muita matkustajia. Ennen menin normaaliin vaunuun ja sitten extraan kun toivoin että olisi hiljaisuutta ja kun lapsiperheet rantautui sinnekin meluamaan aloin varaamaan paikan allergia osiosta.

Sinä toimit niin kuin toimit, koska olet itsekäs, etkä välitä muiden ihmisten terveydestä. Sinä ihan itse olet vastuussa omista teoistasi, vieläpä ilmeisesti aikuisena ihmisenä. Et voi sysätä vastuuta omasta itse päättämästäsi teostasi yhtään kenellekään muulle.

Vierailija
52/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee näistä puolustelijoista mieleen pahin mahdollinen äiti tyyppi, semmoinen että ensin kielletään lasta mutta jos joku muu kieltää niin sitten lapsi onkin enkeli. Ja varmaan kun vieraat tulee kylään niin lapset saa häiriköidä siinä ja viedä vieraiden istumapaikat :D hyhhyh, onneksi itse sain kunnon koulutuksen

Vierailija
53/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon oikeasti vähän järkyttynyt, mammojen mielestä se on kuitenkin ok että oma ahteri vie paikan allergiselta. Miten sellaisen hyväksyvä ihminen kehtaa saarnata yhtään mitään muiden junakäytöksestä? Ja ei, ei ole lapsia itsellä.

Vierailija
54/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut istumaan humalaisen vieressä extra-luokassa. Lapsia en itse ole siellä nähnyt. 

Vierailija
55/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon oikeasti vähän järkyttynyt, mammojen mielestä se on kuitenkin ok että oma ahteri vie paikan allergiselta. Miten sellaisen hyväksyvä ihminen kehtaa saarnata yhtään mitään muiden junakäytöksestä? Ja ei, ei ole lapsia itsellä.

Kyllä se on ok silloin kun muualla ei saa tarvitsemansa rauhaa.

Vierailija
56/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelyhyteissä on myös ollut useampaan otteeseen kaljottelijapariskuntia, no se lienee heidän töitään.

Itselläni ei ole allergiaa joten en IKINÄ olisi niin ajattelematon ääliö, että varaisin paikan allergiahytistä! Jokainen näin tekevä tietää olevansa täysi ihmisperse. Millaistahan on elää tämä tiedostaen?

Vierailija
57/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tää "extra" joillekin lihaville? Leveät istuimet? Nimi viittaisi sellaiseen.

Jo tosissasi kysyt, niin kyseessä entiseltä nimeltään business luokka.

Olen AP:n kanssa samaa mieltä. Miksi ei missään enää saa olla rauhassa!

Niinpä.

Olen liikkunut paljon ulkomaan työmatkoilla junien vastaavissa bisnesluokissa kuin tuo extra, koska niillä pääsee kätevästi perille Keski-Euroopan kaupunkien välillä ja helppo työskennellä läppärillä samalla, eikä kukaan ole ikinä tuonut sille osastolle yhtäkään lasta vaikka noita junamatkoja minulla takana aamusta iltaan yhteensä noin 75 kpl muutaman vuoden aikana!

Suomessa lapset tungetaan nykyään joka paikkaan ajattelematta muita, vanhemmilla ei ole enää mitään tilannetajua!

Vierailija
58/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, täytyypä laittaa tuosta allergiahyttien turhasta käytöstä viestiä VR:lle. Jatkossa olisi hyvä että allergiahyttiin saisi ostettua paikan vain tunnistautuneena asiakkaana (Veturi-asiakkuus). Ja allergiahytit tulevat varattaviksi vain, jos asiakas on laittanut VRlle lääkärinlausunnon allergiastaan.

En usko, että VR haluaa korvausvelvolliseksi tilanteessa, jossa allergiahytin oikeutettu asiakas tukehtuu hengiltä edellisen lemmikinomistaja-asiakkaan vuoksi.

Vierailija
59/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tää "extra" joillekin lihaville? Leveät istuimet? Nimi viittaisi sellaiseen.

Niinpä.

Olen liikkunut paljon ulkomaan työmatkoilla junien vastaavissa bisnesluokissa kuin tuo extra, koska niillä pääsee kätevästi perille Keski-Euroopan kaupunkien välillä ja helppo työskennellä läppärillä samalla, eikä kukaan ole ikinä tuonut sille osastolle yhtäkään lasta vaikka noita junamatkoja minulla takana aamusta iltaan yhteensä noin 75 kpl muutaman vuoden aikana!

Suomessa lapset tungetaan nykyään joka paikkaan ajattelematta muita, vanhemmilla ei ole enää mitään tilannetajua!

Vr:n vaunuista puuttuu ykkösluokka eli valittavana on vain tavallinen vaunu tai ekstra (jota ei ole kohdistettu vain työmatkalaisille), joten minkäs teet, jos et halua matkustaa tavallisessa vaunussa (jossa meno on ajoittain aika värikästä). Varmaan kannattaa laittaa vr:lle palautetta eikä valittaa täällä. Kysehän on vain vaihtoehtojen puutteesta.

Vierailija
60/121 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotonasi saat olla rauhassa. Minä joka kasvatan sinun tulevan eläkkeesi maksajia varaan perheelleni junapaikan mistä haluan.

Eikö se ole kuitenkin parempi tehdä töitä, kuin olla kotona rauhassa?

Jos työnteko onnistuu junassa, se varmasti onnistuu myös kotoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän