Kotona aina vapaa-aikansa kökkivät ihmiset
Miksi ei lomallekaan lähdetä mihinkään edes kerran elämässä vaikka varaa olisi?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska viihdyn parhaiten kotona. Mulla todellakin olisi varaa, olen varsin hyvätuloinen, ja sinkku, joten on mahdollisuus laittaa kaikki rahat itseeni mitä tienaan. Mutta ei, en ole koskaan tykännyt matkustelusta. Nuorena kokeilin, en tykännyt.
Olen hyvin introvertti enkä pidä muiden ihmsiten seurasta, tungosta suorastaan kammoan. En myöskään oikein saa mitään siitä muiden maisemien näkemisestä, olen ollut matkoilla aina pitkästynyt ja joskus myös ahdistunut (en pidä vaihtelusta, rakastan rutiineita ja tuttuja ympyröitä).
Mutta kyllä minä rahaa tuhlaan, en vaan matkoihin. Juuri ostin itselleni Alfa Romeo Giulia -auton. Harrastan myös virtuaalitodellisuutta ja tietokonepelejä, ja niihin laitteisioin laitan rahaa haisemaan.
Kuulostat TODELLA tylsältä ihmiseltä.
En epäile ettenkö olisi sitä sinun ja monen muunkin mielestä. Minua se ei kuitenkaan mitenkään haittaa, koska en seuraasi kaipaa, ja olen itse omassa elämässäni onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinulla on kotona pielessä, jos et viihdy siellä?
Onko joku väittänyt etten viihtyisi? Kyllä me miehen kanssa kotonakin ollaan, joskus ihan viikonloput putkeen, mutta ei sitä voi olla jatkuvasti sisätiloissa jos ei kipeänä ole. Vähintään kauppaan ja lenkille. Aina kesällä menemme ulkomaan reissulle ja käymme muuallakin. Tuli vaan mieleen kun moni meidän naapureista kökkii aina himassa. Siis kesälomat ja kaikki. Surullista kun ei haeta elämyksiä ja kokemuksia muualta kuin omasta kotoa neljän seinän sisältä.
Siis meinaatko että ne kotona kaikki vapaa-ajat kökkivät ei poistu sisältä missään vaiheessa? Kyllä mä käyn kaupassa, lenkillä, salilla, leffassa, kahvilla, jne vaikka kaikki lomat pääosin haluankin viettää ihan vaan kotona. Se ei tarkoita että istuisin 3 viikkoa neljän seinän sisällä liikkumatta mihinkään.
Kyllä saattavat viettää kaikki viikonloput ja iltapäivät ja illat kotona, menemättä edes lenkille. Lähinnä kaupassa siis käydää.n En vaan ymmärrä miksi haaskata elämäänsä noin.
Sori mutta sun elämä tässä tylsältä ja virikkeettömältä kuulostaa jos on noin hyvin aikaa naapureiden menoja kytätä. Ei mulla vaan ole aavistustakaan kökkivätkö omat naapurini kotona vai missä käyvät. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko ulkomaille? Käyn ulkomailla 2-4 x vuodessa. Enempään ei ole varaa eikä kyllä lomapäiviäkään. Muuten tulee kyllä kökittyä aina kotona töissä käymistä/shoppailua ja ruokakaupassa käyntiä lukuun ottamatta. Sosiaalista elämää mulla ei ole eikä ole ollut yli 10 vuoteen. N28
Sinua en tarkoittanut. Reissaat joka tapauksessa, etkä vietä kaikkea aikaasi vain kotona.
Mikä tämä ajatus on että reissaus on se ainoa autuaaksi tekevä asia elämässä, tai että sen täytyy jotenkin automaattisesti kuulua hyvään elämään? Joku nuori nainen kirjoittaa, ettei ole ollut minkäänlaista sosisaalista elämää yli 10 vuoteen, mutta reissaa kyllä, ja sehän mielestäsi onkin sitten mahtavaa kunhan vaan reissaa? En tarkoita että sitä sosiaalistakaan elämää olisi pakko olla jos ei kerran joku sitä kaipaa, mutta kyllä minä koen ystävieni tuovan enemmän sisältöä ja merkitystä elämääni kuin reissaamisen, vaikka sitäkin toisinaan harrastan. Ihmiset on erilaisia.
Hieno juttu jos tykkää reissata, mutta jos ei tykkää vaan kokee muiden asioiden tuovan enemmän sisältöä elämäänsä, niin se on ihan yhtä jees.
Vierailija kirjoitti:
Koska lapset ja eukko ei suostu lähtemään mihinkään. Voi tulla terroristi ja räjäyttää jotain, kuulemma.
Ja yksin et uskalla/kykene/osaa mennä, vai oletko niin tossun alla ettet pääse yksin menemään kun vaimo kieltää senkin? En tod. tarkoita että kaikkien pitäisi matkustella jos ei kiinnosta, ihmettelen vain tuota marinaa kun on kyse aikuisesta ihmisestä joka saa mennä minne haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska lapset ja eukko ei suostu lähtemään mihinkään. Voi tulla terroristi ja räjäyttää jotain, kuulemma.
Ja yksin et uskalla/kykene/osaa mennä, vai oletko niin tossun alla ettet pääse yksin menemään kun vaimo kieltää senkin? En tod. tarkoita että kaikkien pitäisi matkustella jos ei kiinnosta, ihmettelen vain tuota marinaa kun on kyse aikuisesta ihmisestä joka saa mennä minne haluaa.
Teen sen verran pitkää päivää töissä, että en haluaisi olla lomia erossa perheestä. Kyse ei ole siitä, etteikö olisi rakkautta.
Koti on maailman paras paikka! Toki jonkun verran reissaan, mutta aina on yhtä ihanaa palata kotiin.
Kaikkia ei makustelu kiinnosta edes. Mikä on ympäristön kannalta arempikin.
Niin ja voi olla muitakin syitä mutta mitä se kuluisi sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Onko kivaa kuolinvuoteella tai vanhana kiikkustuolissa miettiä, että "no, tulipa sitten oltua...kotona" ?:D
Mistäpäs sä sen tiedät mitä kaikkea on ehtiyt elämässä tapahtua siihen mennessä, kun sä näet sen kotona kökkivän ihmisen?
Kotini on linnani. Se on turvasatama, saan olla siellä juuri sellainen kuin haluan, siellä on kaikki tarpeellinen käden ulottuvilla, maailman mukavin sänky. Kotona on parasta levätä ja rentoutua. No, käyn minä välillä kavereiden luona muilla paikkakunnilla ja mökilläkin, mutta missään ei ole niin hyvä olla kuin kotona. Enkä minä nyt millekään satunnaiselle naapurille hehkuta, että kävin tuossa viime viikonloppuna Forssassa ja sitä edellisenä Jyväskylässä.
Jokainen saa tietysti matkailla juuri niin paljon kuin tykkää, mutta usein varsinkin reppureissaajista tulee mielikuva, että paetaan todellisuutta jonnekin pois ja jatketaan matkaa kun taas alkaa ahdistaa.
Kotona on mukavaa. Mieheni ajaa työkseen taksia ja tekee pitkiä työpäiviä. Kun on vapaata, hän haluaa olla kotona rauhassa eikä enempää kulkea ympäriinsä.
Miten voi häiritä se, viettääkö joku lomat tai viikonloput kotona vai missä. Ei vois oikeesti vähempää kiinostaa.
Sinua en tarkoittanut. Reissaat joka tapauksessa, etkä vietä kaikkea aikaasi vain kotona.