Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotona aina vapaa-aikansa kökkivät ihmiset

Vierailija
23.10.2017 |

Miksi ei lomallekaan lähdetä mihinkään edes kerran elämässä vaikka varaa olisi?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona on kivaa

Vierailija
2/64 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä se sulle kuuluu?

parempikin vaan etteivät kaikki lentele koko ajan johonkin Madeiralle, lentoliikenne aiheuttaa paljon päästöjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen jo reissannut maailman ristiin rastiin. Välillä mukava olla kotonakin, edellisestä ulkomaanreissusta kuusi vuotta, enemmästä matkustamisesta yli kymmenen vuotta. Sitä ennen tulikin kierrettyä maapalloa ahkerasti.

Vierailija
4/64 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kökkiminen on kivaa.

Vierailija
5/64 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kivaa kuolinvuoteella tai vanhana kiikkustuolissa miettiä, että "no, tulipa sitten oltua...kotona" ?:D

Vierailija
6/64 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska viihdyn parhaiten kotona. Mulla todellakin olisi varaa, olen varsin hyvätuloinen, ja sinkku, joten on mahdollisuus laittaa kaikki rahat itseeni mitä tienaan. Mutta ei, en ole koskaan tykännyt matkustelusta. Nuorena kokeilin, en tykännyt. 

Olen hyvin introvertti enkä pidä muiden ihmsiten seurasta, tungosta suorastaan kammoan. En myöskään oikein saa mitään siitä muiden maisemien näkemisestä, olen ollut matkoilla aina pitkästynyt ja joskus myös ahdistunut (en pidä vaihtelusta, rakastan rutiineita ja tuttuja ympyröitä). 

Mutta kyllä minä rahaa tuhlaan, en vaan matkoihin. Juuri ostin itselleni Alfa Romeo Giulia -auton. Harrastan myös virtuaalitodellisuutta ja tietokonepelejä, ja niihin laitteisioin laitan rahaa haisemaan. 

Vierailija
7/64 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse matkustelen mielelläni, ja maapallo olisi vielä pahemmassa jamassa jos kaikilla olisi tällaiset luontoa tuhoavat elämäntavat. Arvostan ihmisiä, jotka tekevät luontoystävällisiä ratkaisuja!

Vierailija
8/64 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä on erilaisia? T. Kotihiiri

En mäkää ymmärrä niitä jotka reissaa 24/7, mutta eipä se mulle kuulu eikä enemmälti kiinnostakaan, mitä muut tekee.

Vierailija
9/64 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kivaa kuolinvuoteella tai vanhana kiikkustuolissa miettiä, että "no, tulipa sitten oltua...kotona" ?:D

Jos minä vastoin tahtoani matkustelisin, koska "kuuluu", luultavasti kuolinvuoteellani ajattelisin, että olinpa lapsellinen kun en uskaltanut elää omaa elämääni vaan menin "lauman" ihanteiden mukaan, omaa sisintäni vastaan. Että pelkäsi umpimielisen ja oudon leimaa ja matkustelin, vaikka mieluummin olisin kökkinyt kotona.

Vierailija
10/64 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinulla on kotona pielessä, jos et viihdy siellä?

Vierailija
11/64 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen järjestänyt elämänin niin että kotona on kiva olla. Oikeasti viihdyn täällä. Matkustan työni vuoksi aika paljon, enkä pidä siitäkään. Ei kiinnosta pätkääkään lähteä lomalla johonkin kälyseen hotelliin.

Vierailija
12/64 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännä miten toiset ei vaan tajua, et ollaan kaikki erilaisia. Ehkä sinulle kotona oleminen on "kökkimistä", mut toiset nauttii siitä. Eivätkä siis kadu kuolinvuoteella, koska ovat eläneet itselleen mieluista elämää eikä siihen kuulu matkustelu tai välttämättä sosiaalinen kanssakäynti.

Vierailija
13/64 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku väittänyt etten viihtyisi? Kyllä me miehen kanssa kotonakin ollaan, joskus ihan viikonloput putkeen, mutta ei sitä voi olla jatkuvasti sisätiloissa jos ei kipeänä ole. Vähintään kauppaan ja lenkille. Aina kesällä menemme ulkomaan reissulle ja käymme muuallakin. Tuli vaan mieleen kun moni meidän naapureista kökkii aina himassa. Siis kesälomat ja kaikki. Surullista kun ei haeta elämyksiä ja kokemuksia muualta kuin omasta kotoa neljän seinän sisältä.

Vierailija
14/64 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sitä tietää jos maailmanmatkaaja miettiikin kuolinvuoteella tai vanhana kiikkustuolissa että "no tulipa sitten suhattua ympäri maapalloa... turhan takia" 

Ei kai matkustelemattomuus ole ainoa asia mitä kuolinvuoteellaan voi katua. 

Vierailija
15/64 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona on kivaa ja saa nauttia rauhassa omasta seurastaan tehden juuri mitä itse haluaa. Olen asiakaspalvelutyössä ja on ihanaa kun ei tarvitse seurustella vapaa-aikana kenenkään kanssa. Kukin tavallaan, itse viihdyn näin.

Vierailija
16/64 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko joku väittänyt etten viihtyisi? Kyllä me miehen kanssa kotonakin ollaan, joskus ihan viikonloput putkeen, mutta ei sitä voi olla jatkuvasti sisätiloissa jos ei kipeänä ole. Vähintään kauppaan ja lenkille. Aina kesällä menemme ulkomaan reissulle ja käymme muuallakin. Tuli vaan mieleen kun moni meidän naapureista kökkii aina himassa. Siis kesälomat ja kaikki. Surullista kun ei haeta elämyksiä ja kokemuksia muualta kuin omasta kotoa neljän seinän sisältä.

Ei kaikki kaipaa elämyksiä ulkomaailmasta juurikaan. Itse olen ääri-introvertti, ja minun sisäiset maailmani ovat paljon kiinnostavampia kuin mitkään elämykset joita maailma voi tarjota. 

Itse asiassa aivotutkimus onkin havainnut tämän, että intro- ja ekstrovertin aivot toimivat elämysten suhteen eri tavalla. Ekstrovertin aivokuori on ns. lepotilassa aika passiivinen, joten hän alkaa pitkästyä ja kaivata vaihtelua ja elämyksiä. Hänelle tasapainoa palauttaa jokin aktiivinen tekeminen tai vaikka matka. Introvertin aivokuori taas on jo lepotilassa siellä kotona kökkiessä varsin aktiivinen, ja lisäaktivaatio stressaa, varsinkin ääri-introverttiä. Koska intronkin on yleensä käytävä esim. töissä, mikä jo synnyttää liika-aktivaatiota, vapaa-ajalla usein kaivataan enemmän rauhaa ja yksinäisyyttä ja hiljaisuutta kuin elämyksiä.

Vierailija
17/64 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis meinaatko että ne kotona kaikki vapaa-ajat kökkivät ei poistu sisältä missään vaiheessa? Kyllä mä käyn kaupassa, lenkillä, salilla, leffassa, kahvilla, jne vaikka kaikki lomat pääosin haluankin viettää ihan vaan kotona. Se ei tarkoita että istuisin 3 viikkoa neljän seinän sisällä liikkumatta mihinkään.

Vierailija
18/64 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaminen stressaa minua, joten miksi lähtisin "lomailemaan" jatkuvaan ahdistukseen? Ei paljon rentoudu... 

Vierailija
19/64 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sitä tietää jos maailmanmatkaaja miettiikin kuolinvuoteella tai vanhana kiikkustuolissa että "no tulipa sitten suhattua ympäri maapalloa... turhan takia" 

Ei kai matkustelemattomuus ole ainoa asia mitä kuolinvuoteellaan voi katua. 

Millä perustelet tuon että "turhan takia"? Ulkomaan matkat monesti on onnistuneita ja niistä jää hauskoja kokemuksia ja muistoja! MYös muutkin kuin pelkät ulkomaan matkat. Jotkut ei edes harrasta mitään tai kutsu ystäviä kylään.

Se se pointti siinä matkustelussa on, että kiva muistella niitä ja katsella esim kuvia ja mitä ihmisiä tulikaan tavattua kuin muistella sitä, että vuodesta toiseen lomilla katselimme lähinnä olkkarin seinää.

Vierailija
20/64 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sulla on aikaa kökkiä kaikki aika kyttäämässä naapureiden tekemisiä ja lomanviettotapoja? Se, jos mikä on surullista. Kannattaa hakea sinunkin niitä elämyksiä ja kokemuksia muualtakin kuin naapureiden tekemisistä tai tekemättäjättämisistä.